offisiell SVS tråd (NB! teknisk)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 263 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 5259
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

offisiell SVS tråd (NB! teknisk)

Måtte bare lage en skrytetråd for meg selv..... (Er veldig gira nå)

Jeg bruker vanligvis ikke å kjøpe noe som helst uten å ha sett/hørt det først, men nå har jeg altså bestilt meg en SVS (20-39 PC-PLUS). Dette til og med uten å spørre sjefen først, så dette skal bli spennende.

Prøvde først å bestille en Sunfire signatur fra Avalon Audio, men de var mildt sagt lite hjelpsomme, så det ble til at jeg droppet det.

Var ikke tenkt å kjøpe en SVS i utgangspunktet, men var litt nyskjerrig. Jeg sendte et par mailer til de om ting jeg lurte på, og de gutta der fulgte med i timen når de underviste kundeservice.
    Ble så imponert av deres velvilje til å hjelpe at jeg ble mer eller mindre overbevist om at en SVS var et sikkert kjøp.

Har vel hele tiden hatt følelsen av at SVS var for godt til å være sant, så det blir en veldig lang uke å vente.

Eneste som trekker litt ned er at de skulle ha 300 usd. for å levere den på døren.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventetiden kommer til å bli lang. Når man bestiller slik, er alt over 10 minutter for lang tid å vente. Ang. sjefen; bare sett den der den skal stå, og ikke si noe. Damene klager altid på at vi ikke ser at de har klipt seg eller noe slikt, så det kunne vært moro å høre om hun la merke til det. Gi oss ett lytteintrykk når varene er i hus.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldiggris! Gratulerer med et (regner jeg med) ganske godt valg. Sikler på SVS selv etterhvert. Hørte du med de om den største (Ultra) versjonen av tuben? Hvorfor Plus i stedenfor Ultraen? Plus holder kanskje lenge?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kommer til å høres langt inn i dalstrøka innenfor. Har det imidlertid ikke vært nok ras på vestlandet nå da?

Hehe, har vel vært nok ras, med tanke på at det er såpass tidlig på vinteren, det kommer nok mere. Her er det bare å sikre seg med en masse gode filmer, så kan det rase så mye det vil for min del.

Den største bekymringen er vel strømbrudd......... :roll:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har en relativt nyinnkjøpt Klipsch sub så blei jeg jaggu sugen på en sånn jeg og....
    Lurer på om jeg skal sende gutta en mail nå 8)

Tro om dem regner ut alt for en stakkar som ikke kan noe om fortolling i det hele tatt :?:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med framdriften i ditt arbeid med å bekjempe beslutningsvegring Løp og kjøp er like greit som sitt og vent, når det er en SVS på vei over atlanteren

SVS :!: Antagelig den beste sub på markedet

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått svar ifra SVS og der fikk jeg høre (sier nå dem) at SVS woofer banker min Klipsch RW-12 langt ned i støvlane
    Faktisk hvis jeg skulle gå for PC-Ultra subben dems måtte det til flere sånne subber som jeg har for å kunne matche denne :!:

Men noen som vet hvordan denne subben kicker på musikk :?:
    Hvordan ville f.eks litt techno, rock, pop - litt skikkelig AC/DC kanskje fortone seg med en sånn sub :?:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden skulle vel ha vært plassert under Høyttalere, for å kunne fått mer innlegg!
    Men uansett nå har jeg hatt et par mailer guta "over there" og jeg er gira nå, tenker på en PB12-Plus/2 :P :P
    Så hvis noen er ute etter Klipsch RW-12 er det bare å si ifra

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner jeg å bli gal av ventingen....... Har lest det som er av tester, og føler meg overbevist om at dette var det eneste riktige valget.
    Bare litt over en uke igjen nå....... :twisted:

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler etter en SVS selv.... Er litt usikker på hvordan den presterer i musikk, og også om det kanskje er for mye av det gode med tanke på trøkk (hvis det går an da......) Du får komme med en liten rewiev etter noen uker med den i hus. Grattis forresten!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 20-39PC Plus bestilt :twisted:

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor stor er forskjellen på sylindersubbene og kassesubbene? tenker da prestasjonsmessig. hvilken bør man gå for?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kasse mot sylinder

Jeg har en box SVS og en cylinder, begge er helt rå, man velger det som er lettest å plassere i forhold til sitt eget rom.

I forhold til prisen så er PB12 ISD/2 og PB12 plus/2 de som gir desidert mest for pengene. Disse spiller usansynlig høyt selv når de er tunet til 20 hz.
    Til sammenlikning sier SVS til meg at min PB12 plus/2 kan spille 123 db når den står i et hjørne, og tunet til 20 hz, mens min 2531 PC plus med samme plassering og tuning klarer 115 dB. Så den store spiller over dobbelt så høyt (6 dB er dobbling)
    Den ene koster nå ca 6500 inklud\sive alt mens den store koster ca 12000.

To 2531 PC plus vil under ideelle forhold klare 121 dB, men da må de plasseres inntil hverandre. Dersom de plasseres i hvert sitt hjørne får man nesten garantert faseproblemer, så resultatet kan bli at en spiller både høyere og riktigere enn to.

Dag

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, ok.

rimelig heftig forskjell i tyngde på den største sylindern og den største kassa.

hva utgjør det ekstra elementet i noen av kassene, stor forskjell?

rommet mitt er ikke av de største (se link "mitt utstyr" under), antar en sylinder (ville nok blitt Ultra'en) holder?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs

sylinderen trenger ikke være så tung fordi konstruksjonen bygger på samme prinsippet som et egg, du klarer ikke å knuse et egg hvis trykket er jevnt fordelt, på samme måte er sylinderen stabil mot trykk og resonanser mens en firkantet kasse er en håpløs fasong som derfor må forsterkes og gjøres tung for å oppnå samme resultat.

En ekstra 12" gir teoretisk dobbling av lydtrykk, men da kommer faktorer som forsterkerkraft og kassevolum inn i bildet også.

dag

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sylinderen er jo faktisk et papprør. Det som veier noe er toppplata samt 2 bunnplater. Disse er i mdf. Så er det jo elementet da. Det er ikke akkurat lite og lett det heller. Papprør høres kanskje rart ut men de bruker slike rør til å bla. støpe betongsøyler. Du kan lese mer om dette emnet på SVS sine sider. Gå inn og les FAQn for eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer faktisk sterkt å gå for en PC-Ultra. Er helt hypnotisert av det elementet den har. Er det noen andre som har denne ennå?

Det påstås at denne har om mulig enda tightere/hurtigere bass, og med peq-equaliser som da skal oppveie for diverse resonanser og "dip" av lyd ved forskjellige frekvenser i rommet. Det blir nok en forsinket julegave til meg selv fra USA om noen ukers tid.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: kasse mot sylinder

Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Jeg har en box SVS og en cylinder, begge er helt rå, man velger det som er lettest å plassere i forhold til sitt eget rom.

I forhold til prisen så er PB12 ISD/2 og PB12 plus/2 de som gir desidert mest for pengene. Disse spiller usansynlig høyt selv når de er tunet til 20 hz.
    Til sammenlikning sier SVS til meg at min PB12 plus/2 kan spille 123 db når den står i et hjørne, og tunet til 20 hz, mens min 2531 PC plus med samme plassering og tuning klarer 115 dB. Så den store spiller over dobbelt så høyt (6 dB er dobbling)
    Den ene koster nå ca 6500 inklud\sive alt mens den store koster ca 12000.

To 2531 PC plus vil under ideelle forhold klare 121 dB, men da må de plasseres inntil hverandre. Dersom de plasseres i hvert sitt hjørne får man nesten garantert faseproblemer, så resultatet kan bli at en spiller både høyere og riktigere enn to.

Dag
    Hvorfor egentlig bruke PB12-Plus/2 til musikk og 2531 til film :?: :?:
    Førstnevnte må jo være mye råere til filmbruk?

Selv er jeg veldig i tvil om jeg skal velge PC-Ultra eller PB12-Plus/2.

SVS sier jeg børe kjøpe PC-Ultra, men jeg tror ikke frøkna blir glad i et rør dekt med plysj i stua :?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

film og musikk

Jeg bruker begge til både film og musikk, de er plassert der de er fordi jeg har plass til PB12 i stua hvor jeg har 44" TV, mens i filmrommet er det kun plass til en sylinder, men jeg hører masse musikk i det rommet også.
    2531 PC plus er også helt rå til film, men klarer ikke samme maxvolum, men jeg klarer meg utrolig godt likevel. 115 dB er faktisk MYE bass.

Dag

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg og Anfield vært på et hyggelig besøk hos Dag å fått en demo av begge SVSene hans.

Jeg har ikke tid til å gå i detalj akkurat nå, så det får jeg komme tilbake til. Men jeg måtte bare inn her å si at SVS er det absolutt råeste jeg har hørt av SUBwoofere noensinne! Så fysisk har jeg ikke opplevd bassen tidligere. Spesielt denne PB12Plus som han har i stua, selv om begge var helt ekstreme. Det blir vanskelig å sette ord på hvordan SVS låter, det må oppleves!

Til dere som har betilt SVS uhørt, dere vet ikke hva som venter dere
    Og synes dere subbene ser små ut på bilder? Bare vent til dere får beistene hjem, dere får dere et lite sjokk når dere ser hvor autoritære de er! Vi trodde PB12Plus boksen var et hjørnebord...

Jeg skal garantert ha en SVS når jeg skal ha sub etterhvert.

Og ja, Thilan, en Plus holder lenge!

Side 1 av 263 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •