offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 263 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 5259
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hørt et pip gitt. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ta en tur på fyllinga. I og med at det var råtten bass og stygt utseende, er det vel ingen som vil kjøpe noe sånt, så jeg regner med at du vil finne den der.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede vært der, hvor trodde du jeg har fått resten av utstyret mitt fra? Grønmo "ruler". :wink:

PS: Kanskje vi skal komme oss tilbake til tema?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo i Bergen

Er det noen som befinner seg i relativt nærhet av Bergen (evt voss siden jeg tar meg turen ditt noenganger) som har en god SVS som er villig til å gi meg en demostrasjon? Helst ferdig integrert.

Har fryktelig lyst å høre en av de beistene som alle har snakket så varmt om =)

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Demo i Bergen

Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Er det noen som befinner seg i relativt nærhet av Bergen (evt voss siden jeg tar meg turen ditt noenganger) som har en god SVS som er villig til å gi meg en demostrasjon? Helst ferdig integrert.

Da er vi to! :wink:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur til Arendal for Plus/2 demo

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på tide med noen nye kurver etter at Behringer DSP1124P er på plass, og kalibreringsarbeidet er påbegynt.......igjen.

Forslag til justeringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker selvfølgelig denne til justeringen?
    http://www.pvconsultants.com/audio/eq/peq.htm

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har PB12-Plus/2 som kan dele litt erfaringer når det gjelder port tuning? Jeg har valgt å putte i en propp nederst og sette subsonic filter til 20Hz, litt fordi jeg mener å ha lest at de fleste gjør det, og fordi 20-39PC Plus som jeg hadde før var tunet til 20Hz som standard.

Er 20Hz et bra valg på PB12-Plus/2? Litt smak og behag, javel, men igjen er jeg interessert i andres synspunkter.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele ser bra ut Flageborg. De peakene som er tror jeg du setter mer på enn om du fjerner de helt. Ikke boost for mye på forskjellige steder da du mister noe headroom.

Ser at du har en rimelig kraftig dip på 100hz. Prøv å kjør 100hz sinus på repeat og juster fase til høyeste nivå på 100hz. Det er her subwooferene interfererer med frontene dine. Fasejustering har mindre å si under delefrekvensen.

Prøv å makse 100hz med KUN fasing og mål etterpå for å se om det har forringet noe av kurven.

Selv hadde jeg et kraftig dip på 89hz (68db), justerte fase etter denne frekvensen og løftet det til 85dB. Underliggende frekvenser endret seg ikke.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Noen som har PB12-Plus/2 som kan dele litt erfaringer når det gjelder port tuning? Jeg har valgt å putte i en propp nederst og sette subsonic filter til 20Hz, litt fordi jeg mener å ha lest at de fleste gjør det, og fordi 20-39PC Plus som jeg hadde før var tunet til 20Hz som standard.

Er 20Hz et bra valg på PB12-Plus/2? Litt smak og behag, javel, men igjen er jeg interessert i andres synspunkter.
    Dette er min personlige favoritt ihvertfall. Du får den ultra dype gjengivelsen med utrolig max SPL

16Hz var ikke bra til min smak da jeg trengte mer lydtrykk enn det den klarte i denne modusen.

25 mode så var det enda mer trykk men ikke de ultra lave frekvensene igjen, men fortsatt noe av det dypeste på markedet

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Sitat Opprinnelig postet av John P.

Dette er min personlige favoritt ihvertfall. Du får den ultra dype gjengivelsen med utrolig max SPL

16Hz var ikke bra til min smak da jeg trengte mer lydtrykk enn det den klarte i denne modusen.

25 mode så var det enda mer trykk men ikke de ultra lave frekvensene igjen, men fortsatt noe av det dypeste på markedet
    Helt enig, 20 hz er perfekt, 16 hz tuning mangler litt kropp lenger opp, 25 hz mangler dybden.

Dag

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringer DSP1124P er et MUST for å perfeksjonere SUB-frekvenser :wink:

Nå er det tweaket ytterligere for å hente fram den DYPESTE god-lyden.

Musikk CD:
    SVS'n alene oppleves bare HELT UTROLIG gjennom hele SUB-frekvensområdet. Det viser seg i praksis at det fungerer best når man har en stigning fra 50Hz til 20Hz på ca. 6db.

Musikk CD/DVD:
    SVS'n sammen med 2x18"CV utfyller hverandre utrolig bra, både ekstra dybde og et MID-bass trøkk som sitter "som ei kula" :wink:

Film:
    SVS'n, 2x18"CV sammen med SOFA-SUB, gir deg den ekstra "romperistingen" som fungerer så SINNSYKT HEFTIG på film :shock:

Når lyd beveger seg nedover i frekvens, fra det hørbare til det FØLBARE, er det slik at økningen i trykket kompenserer og totalopplevelsen blir lineær - stabil til døden!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan Flagers!

Måler du ikke nedenfor 20Hz...?
    Kunne vært OK å se hva du får der.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så forbanna opptatt av prosenter og linjer og alt das dritte. Jeg er er mer opptatt av og få justert det riktig og at det høres bra ut for MEG, ikke hva grafer viser - grafer er ymse, bare sære ingeniører som jobber med denslags!

Men for å ha alt på det rene så kunne noen være så snille og utdype begrepet forvregning i et element for meg??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Heisan Flagers!

Måler du ikke nedenfor 20Hz...?
    Kunne vært OK å se hva du får der.
    Her er "The Dark Side" nedenfor 20Hz, og den er reservert til personlig demo 8)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    ...Her er "The Dark Side" nedenfor 20Hz, og den er reservert til personlig demo 8)
    Skulle jeg ta veien gjennom det blide sørland, stikker jeg sikkert innom for en liten demo, ja... :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shit ass....!

Satt og så på Star Wars II på HDTV-format via PC og projektor.

Det bråket og det smalt godt ved innjusteringen, men når vi endelig satte oss ned for å se filmen syntes jeg det var tammere enn førsteinntrykket skulle tilsi.

Etter drøyt 15 minutter fikk jeg bange anelser, og så derfor etter det grønne lyset på suben (PC-Ultra). Nei, det var neimen ikke lett å finne. Normalt ser jeg dette gjennom den ene elektrostathøyttaleren, men måtte jaggu lene meg hit og dit. Intet grønt lys å se....

Tror dere f... meg ikke suben var død???
    Heldigvis viste det seg at det var sikringen på suben som hadde gått, men dette kom noe uventet må jeg si.

Virker som den skal etter å ha skiftet sikringen, men er det andre her på forumet som har opplevd det samme???

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at den røyk da - da virket den jo som den skulle.

Men fra spøk til revolver så har jeg ikke opplevd å knerte noe som helst på mine SVSer. Men jeg har vel ikke spillt fullt så høyt som enkelte andre på forumet.
    Nå følger det jo med to ekstra sikringer fra SVS da, så helt krise er det nok ikke.

En urelatert ting jeg må spørre om for min egen del:

Dette gjelder både med 20-39PC Plus, og nå med PB12-Plus/2.

Jeg kalibrerer i utgangspunktet alle høyttalerne ved hjelp av receiverens testtoner til 72dB, og så skrur jeg opp suben et par dB etterpå. Begge subenes Gain forøvrig på 'klokka ni'(jeg har bare Plus/2 nå, men hadde altså også 20-39PC Plus stillt på 'ni' da jeg hadde den).

Men for å få det trykket og generelle bassmengden jeg ønsker, er jeg nødt til å skru opp subvolumet på receiveren enda noen hakk etterhvert.

Jeg ender gjerne opp på 0dB til slutt på receiveren. Akkurat nå står den på -2dB. Da spiller suben sikkert 7 - 10dB høyere enn hovedhøyttalerne. Dette funker da merkelig nok både på film og musikk; på film får jeg da bass som rister leiligheten, mens på musikk - på samme innstilling - tar suben på seg smoking og mansjetter og blir atskillig mer 'sivilisert' - nærmest bassfattig i forhold.

Dette er jo egentelig drømmeforhold, og slik en sub bør funke - fint både på musikk og film uten å stille på noe - men det rimer ikke mye med andres erfaringer så vidt jeg har sett? Tidligere i tråden var det jo noen som skrudde ned suben med 9dB når vedkommende skulle høre musikk?

Er det så stor forskjell på hvordan receivere gjør dette? Jeg klager forsåvidt ikke - det funker jo fint for meg. Men det høres litt 'feil' ut når jeg sammenligner med andres erfaringer.

Da jeg solgte 20-39PC Plusen, hadde jeg en liten demo for han som kjøpte suben først, og han kommenterte at han synes den var bra kalibrert, at bassen bare kom når den skulle, men at den da til gjengjeld kom bra, at det ikke var for mye, at den var stram etc.

Så det skulle jo tyde på at det funker her da. Men som sagt - så annerledes enn det jeg leser at andre gjør?

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Demo i Bergen

Sitat Opprinnelig postet av CFD

Er jeg hjemme, er du velkommen innom... Bor på Voss, jobber mye, men ring gjerne, så ser vi hva vi kan få til

Side 95 av 263 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 235 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •