offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 263 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 5259
    Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen her som har sett(på nært hold) SVS subene i svart pianolakk?

Hvordan er finishen på dem? Er det mange lag lakk, eller er det "juks" og svart plastbelegg?

Og er det mye "styr" med et sånt utseende? Lett å få skraper og fingermerker etc.?

Lurer på å kjøpe en med et slikt utseende fordi den vanlige svarte ser litt 'plastikk' ut og ikke så eksklusiv, og pianolakk ville passe bra til de svarte, ganske blanke høyttaleren mine(samme som i avataren).

Eneste tre-sorten jeg eventuellt ville gå for måtte bli Rosewood, men jeg har ikke noe annet i rommet som står i stil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann John P

Pianolakkfinishen til SVS vet jeg ikke noe om , men min i walnut er i allefall juks . Minner om laminat .

Edit : Må nok krype til korset her og innrømme at jeg her kommer med feilaktige opplysninger . Subben min er finert med ekte walnut finer . Årsaken til misnøyen min er rett og slett lakken den er lakkert med , da denne gir den et noe "dødt" skjær . Løsningen for meg blir da så enkel at jeg pusser den ned og gir den en overflatebehandling som passer bedre med mine preferanser , f.eks olje .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gobble
    Heisann John P

Pianolakkfinishen til SVS vet jeg ikke noe om , men min i walnut er i allefall juks . Minner om laminat .
    Jeg tror nok de har "skjerpa" seg der, etter hva jeg leser på nettsidene deres nå:
    These are actual wood veneers, and not stains laid over maple as we used in the past.
    Hvis alt var laminat ville vel pianolakk kostet like mye som de andre utgavene, så når jeg tenker meg om tror jeg det er rimelig trygt å bestille en slik.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem som kjøper sub fra SVS i tre får ekte vare, pianolakken er også ekte, og det forteller også prisen no om!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble nok jeg lurt da jeg fikk min sist mandag

Edit : Feilaktig informasjon igjen . Jeg ble ikke lurt da jeg mottok min . Den er av nye utgaven i ekte finer .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker? I så fall er det jo dårlig. Hvis du 'tør', kan du jo prøve å pirke borti med en kniv på et sted det ikke vil synes, så ser du jo fort om det er plast eller finer.

[endret] Men hvilken type sub var det du bestillte? Det er jo mulig at det er laminat på de billigere typene, mens Plus og Ultra er ekte finer.[/endret]

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Edit : Tar ikke dette så tungt da jeg har funnet ut at møbelsnekkere "omfinerer" for tilnærmet knapper og glansbilder.
    Det som også er viktig å huske på er at tretypene i USA har i mange tilfeller ganske stor forskjell av overfaltestruktur enn de skandinaviske tresortene har.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg i tilfelle ble lurt av var at innestående lager hos SVS og det neste innkommende partiet ble presantert som den samme varen.
    Men for all del den er ikke direkte stygg , heller det at jeg er kresen , ekte finer er dette ikke.
    Snakker forresten om en ultra 2 , så ytelsen er det ingenting å si på.

Edit : Feilaktig informasjon igjen : Jeg ble ikke lurt da min sub er av ny utgave , så SVS har ikke opptrådt uredelig overfor meg . Fineren er ekte så misnøyen min handler bare om lakken som fort kan pusses ned og subben kan få den overflatebehandlingen som passer mine preferanser best .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg i denne tråden har kommet i skade for å komme med feilaktig informasjon har jeg nå endret mine 3 foregående innlegg .
    Benytter samtidig anledningen til å opplyse om at SVS opptrer saklig i situasjoner der kunden har kritikk å komme med .
    I mitt tilfelle ble jeg overfakturert , da jeg så hadde betalt moms på overskytende beløp tilbød de seg uten diskusjon å refundere pengene inklusiv momsen .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS suger!
    Jeg kjøpte en SVS PC ultra, og har aldri blitt så skuffet noen gang!
    Råtten bass, og stygg og se på!
    IKKE kjøp SVS! :evil:

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd for deg, men du får iallefall solgt den videre uten problemer...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At den er stygg å se på kunne vel umulig komme som noen overraskelse? :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja - da kan man vel si at dette forumet har nådd et nytt nivå i lavmål. Men men - det måtte vel komme hit også en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bananplugg
    SVS suger!
    Jeg kjøpte en SVS PC ultra, og har aldri blitt så skuffet noen gang!
    Råtten bass, og stygg og se på!
    IKKE kjøp SVS! :evil:
    Bananplugg, subben din er ikke dårlig, men det kan hende den spiller dårlig i ditt rom.

Det er mange på forumet som kan hjelpe deg.

Utifra uttalelsen din virker det som dette er tull, og at du har en annen agenda.

Men det kan jo hende du bare er frustrert og ekstremt dårlig til å be om hjelp.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg den ut på AV-Torget, du blir kvitt dritten relativt kjappt.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp!
    Ganske lett å selge, ja

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bananplugg, det kan være en ide å grunngi litt bedre hvorfor du mener produktet ikke fungerer tilfredsstillende, for i en tråd på over 100 sider "godord" blir det kanskje litt kort å bare si produktet suger... Menmen, mener du bassen er dårlig er den vel det...? 8)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett;

man skal ha lov til å være svært misfornøyd også med SVS om man er det, men det høres ikke særlig logisk ut å ha kjøpt en sub til 12000,- og på tross av både beskrivelser og nærbilder av utseendet å etterpå mene at den er stygg som juling. Og at man etter å ha kjøpt suben til 12000,- ikke ber om hjelp til å få den til å spille som den skal, men isteden kategorisk sier at SVS suger. Jeg er sikker på at en SVS eier som bor i nærheten med glede ville ha kommet bort og sett om det var noe å gjøre med lyden for å få den til å stemme.

Jeg var også litt misfornøyd med SVS 20-39 PC Plus først, fordi jeg forventet en annen type bass - at suben skulle stå der å romle på tomgang som en del andre suber gjør, og som kan høres imponerende ut. Men det jeg fikk isteden var en sub som sparker når den skal, og holder kjeft når den skal. Noe som i min mening er bedre, men det var noe uvant først. I tillegg trengte jeg råd og vink til å få satt den riktig opp i rommet osv.

-Nå er jeg 99% sikker på at jeg gjorde noe jeg vanligvis ikke gjør - derav også mitt korte forrige innlegg; nemlig å kommentere innlegg laget av forum troll. Sannsynligvis noen som allerede er registrert her og som har humor på barnehagenivå. Men jeg svarte nå ordentelig i tilfelle den ene prosenten slår ut og det viser seg å være en gretten femtenåring som skrev det som for han var et seriøst innlegg.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om bananplugg er "ekte" eller ei, så var jeg selv ganske missfornøyd med en gang jeg fikk min tidligere PC Ultra i hus. Etter litt omfattende kalibrering viste det seg likevel at det virkelig var "gull i gråstein", og jeg kan vel si med hånden på hjertet at PC Ultra er den mest musikalske subben jeg noen gang har hatt i huset. Jeg var faktisk skikkelig deppet etter at jeg solgte den, og angret i flere uker (noe Jørn kan bevitne).

Så bananplugg, det er sikkert håp for deg også. Hvis ikke kan det jo hende jeg vil kjøpe den av deg. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Om bananplugg er "ekte" eller ei, så var jeg selv ganske missfornøyd med en gang jeg fikk min tidligere PC Ultra i hus. Etter litt omfattende kalibrering viste det seg likevel at det virkelig var "gull i gråstein", og jeg kan vel si med hånden på hjertet at PC Ultra er den mest musikalske subben jeg noen gang har hatt i huset. Jeg var faktisk skikkelig deppet etter at jeg solgte den, og angret i flere uker (noe Jørn kan bevitne).

Så bananplugg, det er sikkert håp for deg også. Hvis ikke kan det jo hende jeg vil kjøpe den av deg. :wink:
    Gorm, fikk du kjøpt den, eller var dette bare tull?

Dag

Side 94 av 263 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •