offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 263 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 5259
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel noe sånt som:
    Den jeg har nå trykker som bare f... Hmmm, hva hvis jeg kjøper den som er større, jævla nabo nå skal du få høre hirr, hirr :twisted:
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield,

den er ikke større

Er litt usikker på om det er verd pengene når den jeg hadde spilte så fordømt bra, alternativet er en lik den jeg hadde, men i sort pianolakk finish, det kommer i slutten av Januar/begynnelsen av Februar.

Dag

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Anfield,

den er ikke større

Er litt usikker på om det er verd pengene når den jeg hadde spilte så fordømt bra, alternativet er en lik den jeg hadde, men i sort pianolakk finish, det kommer i slutten av Januar/begynnelsen av Februar.

Dag
    Så det går på designet, altså..... Forfengelig?? Dekker du den ikke bare med en duk, da....? :wink: :wink: :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er det noe sånn som "Penis-envy" ute og går her. "Må bare ha den største"..... :wink:
    Nei, det er selvfølgelig ikke noe sånn......., men det "nye" elementet som benyttes i Ultra versjonen, frister som bare fy......

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bestilt en SVS du og, Flageborg?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens tips: Flageborg kjøpt Dag sin PB12 og Dag venter på ny....??? :wink:

BOOOOOOOM-BOX har fått ny mening!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du "blodprisen" for den, Dag? Håper dere blir fornøyde med SVSene deres, gutter, dere som kan leve med jordskjelv-bass til alle typer musikk. For min del blir disse endel voldsomme til musikk på "fornuftige" volumer, men er KNALL på film....... "Darla-knakken" sitter i høyre skulder enda....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag: Vi venter spent på siste sjokk-melding fra han som kjøpte PB12'ern din???????? Har du fått kontakt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Dag: Vi venter spent på siste sjokk-melding fra han som kjøpte PB12'ern din???????? Har du fått kontakt?
    Var han utenfor Sumatra for ikke mange dagene siden??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I en sådan stund......... :cry: (passer ikke helt.....litt tidlig ennå)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield

Hvis man setter opp en SVS sub i et anlegg kan man velge hvor høyt den skal spille til musikk. (Man kan justere volumet litt ned)

Man trenger ikke å la den spille så høyt, det er et faktum at SVS subwooferene har ekstremt lav forvrengning og derfor spiller mye renere og med mindre kasseresonans enn de fleste andre subwoofere.

Hvis du velger en subwoofer som ikke går ned til 20 hz lineært og som mangler headroom til å spille bortimot referansenivå på film mener jeg du gjør en stor tabbe og en enda dårligere investering.
    Det er klart at en sub som ikke spiller dypt og som mangler midbass trykk kan oppleves som renere enn en som gjør dette, men denne "renheten" er kun MANGLER.

Du kan garantert klare å sette opp en SVS til å spille superbra på musikk.
    Men da må du tørre å "kuppa heila driten", dvs spille musikken fullt og helt, ikke stykkevis og ufullstendig.

Dag

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Anfield

Hvis man setter opp en SVS sub i et anlegg kan man velge hvor høyt den skal spille til musikk. (Man kan justere volumet litt ned)

Man trenger ikke å la den spille så høyt, det er et faktum at SVS subwooferene har ekstremt lav forvrengning og derfor spiller mye renere og med mindre kasseresonans enn de fleste andre subwoofere.

Hvis du velger en subwoofer som ikke går ned til 20 hz lineært og som mangler headroom til å spille bortimot referansenivå på film mener jeg du gjør en stor tabbe og en enda dårligere investering.
    Det er klart at en sub som ikke spiller dypt og som mangler midbass trykk kan oppleves som renere enn en som gjør dette, men denne "renheten" er kun MANGLER.

Du kan garantert klare å sette opp en SVS til å spille superbra på musikk.
    Men da må du tørre å "kuppa heila driten", dvs spille musikken fullt og helt, ikke stykkevis og ufullstendig.

Dag
    Enig i mye av det du sier, Dag, men hva er vitsen med å ha et monster hvis en ikke ønsker å lufte det........

Men for all del, tror også at jeg kunne ha klart å sette opp en SVS skikkelig i mitt system. Men et annet og "større" problem er størrelsen på disse. Både tuber og "kaffebord". Blir veldig voldsomme for endel. Trodde ikke selv at de skulle være så store. Thlian kommer til å havne på gata når den kommer i hus. Han og kredittkortet hans...... :lol:

Behovet må jo først avdekkes før en handler. Dersom en har behov for å lytte til en CD-skive i en time for å høre/føle en 20 sekunder dundring og risting i sofaen har det tatt litt av. Enhver må få dekket det behovet de har, og "lytting til musikk på moderat volum" er vel ikke din sterke side, Dag...... :wink:

Cowboy-fest med full gnu på volumet, derimot....... :shock: :wink:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva behovet er, og hva du ender opp med å kjøpe er to helt forskjellige ting.
    Du begynner med en syk tankegang: tenk hvis jeg skulle få bruk for, hmm det koster jo bare en tusenlapp ekstra, og sånn fortsetter det til smertegrensen er nådd.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å glemme noen viktige biter i puslespillet:
    Audiovector Mi3 har ikke 2 stk. 12" som Infinity Kappa 9.2 og som jobber ned til SVS'n tar'n helt ut............og kompletterer lydbildet
    Det er på ingen måte noen enkel løsning å finne noe som fungerer midt i mellom, og utfordringen er derfor desto større.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Hva behovet er, og hva du ender opp med å kjøpe er to helt forskjellige ting.
    Du begynner med en syk tankegang: tenk hvis jeg skulle få bruk for, hmm det koster jo bare en tusenlapp ekstra, og sånn fortsetter det til smertegrensen er nådd.
    Dette vet jeg av erfaring, eyvind. Prøver derfor selv å være litt mer "analytisk" før jeg impulsivt smeller i vei kredittkortet og handler lettere overilt. Er nok noen før meg som har gjort det..... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    For ikke å glemme noen viktige biter i puslespillet:
    Audiovector Mi3 har ikke 2 stk. 12" som Infinity Kappa 9.2 og som jobber ned til SVS'n tar'n helt ut............og kompletterer lydbildet
    Det er på ingen måte noen enkel løsning å finne noe som fungerer midt i mellom, og utfordringen er derfor desto større.
    My piont exactly, Flageborg........... :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen tar jo helt av.
    Siklefaktoren er selvsagt egentlig langt over hva man har godt av...

Jeg startet gjennomgangen av denne tråden ifm. at jeg ønsket å finne ut om Sonys 900-modell var noe å samle på. Søket førte meg raskt hit...

Sonyen er nå uten tvil ute av bildet, selv om prisforlangende er godt under 6.500.-
    Nå er spørsmålet hvilken SVS-modell man skal gå for.

Egentlig klør jeg meg litt i hodet og undrer over hvorfor ikke 1646-modellen av PC plus er nevnt? Koster jo kun $50 mer enn 2031.

Derfor; hva er egentlig mest fornuftig av PC 1646, PC 2031, PC-Ultra eller PB12+/2? Glem størrelse og til dels pris :!:

Plassering er intet problem. Rommet er på omlag 30 m².
    Har mest lyst på 1646, men er det kanskje til dels vekt som spiller inn når ting skal fraktes lang vei?

Noen MÅ jo ha vurdert 1646...?
    Skulle gjerne ha hørt noe av dette, men kun grunnet ønsket om selverfaring.
    At kvalitetsbehovet er oppfylt viser denne diskusjonen til fulle.
    En evt. norsk importør av dette merket bare MÅ gjøre suksess...

Regner nok med en bestilling av en SVS-modell på nyåret

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, må si at denne tråden ikke hjelper stort på sparekontoen, blir vel snart en SVS hitover også!

Ramler jo inn flere poster her en det skyller i land folk i thailand...
    *litt på kanten men shitt au*

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Egentlig klør jeg meg litt i hodet og undrer over hvorfor ikke 1646-modellen av PC plus er nevnt? Koster jo kun $50 mer enn 2031.
    Tja grunn nr1 er vel at 2031 går kjellerdypt nok, men også at 1646 er slappere etter det jeg har forstått.
    2031 trur jeg er en fin mellomting.
    Skal også sies at jeg aldri har hørt en SVS ops: :roll:

Side 9 av 263 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •