offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 263 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 5259
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er viden kjent for å ha korte øyeblikk av klarsyn

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med Viking her. Ja dette er et forum men det er tross alt voksne folk som diskuterer her! Viking har et usedvanlig seriøst oppsett og tror nok mer eller mindre ikke dette falt tilfeldig i fanget på han.

Jeg har to SVS bokser i min hjemmekino men det holder med å nevne SVS og anbefale på det sterkeste, men å nesten be han "selge" sin sub og kjøpe SVS er heller noe drøyt. Skal liksom ikke stole på andre, bare stole på SVS folk? Det virker som folk her i denne tråden bli ganske paniske når en annen snakker pent om en annen subwoofer, det er ikke andre som ikke tåler kritikk, men SVS guruene her som blir fornærmet på en eller annen måte siden de ikke stoler på en vanlig mann i gata.

Har selv vært borti dette et par ganger (ikke SVS tråd) der det ikke går an å ha andre meninger. Det er dette som dreper litt av forum gleden til folk! Jeg skjønner godt Viking her, det er en mot alle....

Jeg tror også endel her inne må ta av SVS skyggelappene sine, det er ikke slik det skal overbevises. Men som det nevnes her er test og demo det beste for å overbevise. Jeg vet at det er flere som blir lei av denne kjinningen og blir lei hele forumet (gjelder ikke bare denne tråden...).

Jeg er en fornøyd SVS eier av to bokser, men vær litt mindre hårsår så kommer nok folk etterhvert, hvis de liker SVS da.... men slik er det vel med BMW og Mercedes også.....og omvendt :roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Er enig med Viking her. Ja dette er et forum men det er tross alt voksne folk som diskuterer her! Viking har et usedvanlig seriøst oppsett og tror nok mer eller mindre ikke dette falt tilfeldig i fanget på han.

Jeg har to SVS bokser i min hjemmekino men det holder med å nevne SVS og anbefale på det sterkeste, men å nesten be han "selge" sin sub og kjøpe SVS er heller noe drøyt. Skal liksom ikke stole på andre, bare stole på SVS folk? Det virker som folk her i denne tråden bli ganske paniske når en annen snakker pent om en annen subwoofer, det er ikke andre som ikke tåler kritikk, men SVS guruene her som blir fornærmet på en eller annen måte siden de ikke stoler på en vanlig mann i gata.

Har selv vært borti dette et par ganger (ikke SVS tråd) der det ikke går an å ha andre meninger. Det er dette som dreper litt av forum gleden til folk! Jeg skjønner godt Viking her, det er en mot alle....

Jeg tror også endel her inne må ta av SVS skyggelappene sine, det er ikke slik det skal overbevises. Men som det nevnes her er test og demo det beste for å overbevise. Jeg vet at det er flere som blir lei av denne kjinningen og blir lei hele forumet (gjelder ikke bare denne tråden...).

Jeg er en fornøyd SVS eier av to bokser, men vær litt mindre hårsår så kommer nok folk etterhvert, hvis de liker SVS da.... men slik er det vel med BMW og Mercedes også.....og omvendt :roll:
    Veldig bra innlegg, Lassesen, og istemmer gledelig. Kort vei fra entusiasme til fanatisme..... :wink:

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johnsen, etter en god natts søvn er jeg våken og på beina, har forøvrig ikke glemt noen ting. Samtidig er det naturlig at utenforstående henvender seg til leder av menigheten når volumet på søndagsprekenen øker fra konstruktiv summing til ukonstruktiv støy.

Manic Miner:
    Grunnen til at man skal utelukke andre subwoofere i prisklassen 5-6000kr er at de ikke er i stand til å gjengi dype frekvenser uten å forvrenge. Hvis ikke de dype frekvensene betyr noe, og man er mere opptatt av design og størrelse er det derimot ingen grunn til å vurdere og importere en PB10.
    Hæ? Er dette grunnen? Er det slik at hvis man ikke setter max prioritet på de 5-6 laveste hz-nivåer, så prioriterer man med andre ord kun design og størrelse? Hvor ble det av vurderingen og ønsket om helhetlig lydkvalitet og kanskje evne til volum? Evnen til de sømløse overganger, og evnen til å representere et akseptabelt kompromis når subben skal brukes til både film og musikk?

Jeg mener du her definerer hva som er den viktigste egenskapen i en subwoofer. Hvis det kun er 15hz som gjelder i stua, så kjøp en PB10. Men, hvis et eller flere av mine punkter ovenfor kanskje spiller en rolle, så bør folk ta en titt også på andre produsenters produkter. Hvis man etter å ha gjort dèt, velger seg en SVS, så er det selvfølgelig et riktig og godt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Johnsen, etter en god natts søvn er jeg våken og på beina, har forøvrig ikke glemt noen ting. Samtidig er det naturlig at utenforstående henvender seg til leder av menigheten når volumet på søndagsprekenen øker fra konstruktiv summing til ukonstruktiv støy.

Manic Miner:
    Grunnen til at man skal utelukke andre subwoofere i prisklassen 5-6000kr er at de ikke er i stand til å gjengi dype frekvenser uten å forvrenge. Hvis ikke de dype frekvensene betyr noe, og man er mere opptatt av design og størrelse er det derimot ingen grunn til å vurdere og importere en PB10.
    Hæ? Er dette grunnen? Er det slik at hvis man ikke setter max prioritet på de 5-6 laveste hz-nivåer, så prioriterer man med andre ord kun design og størrelse? Hvor ble det av vurderingen og ønsket om helhetlig lydkvalitet og kanskje evne til volum? Evnen til de sømløse overganger, og evnen til å representere et akseptabelt kompromis når subben skal brukes til både film og musikk?

Jeg mener du her definerer hva som er den viktigste egenskapen i en subwoofer. Hvis det kun er 15hz som gjelder i stua, så kjøp en PB10. Men, hvis et eller flere av mine punkter ovenfor kanskje spiller en rolle, så bør folk ta en titt også på andre produsenters produkter. Hvis man etter å ha gjort dèt, velger seg en SVS, så er det selvfølgelig et riktig og godt valg.
    Jeg tror du skulle ha sovet et par timer til, så hadde hadde du kanskje forstått det jeg skrev

Prøv og les det en gang til etter du har tatt ettermiddagsluren din.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen

Hadde denne tråden omhandlet Viking og hans Utopia be Sub, så hadde jeg forstått hva du mener. Det gjør den imidlertid ikke! Viking har selv valgt å gå inn i denne tråden, og uttale seg om subwoofere han ikke kjenner til i det hele tatt. Da må man tåle å bli motsagt. At han da velger å furte i stedenfor å forsvare Utopia'en er i min verden lite voksent. En invitasjon til demo, eller posting av noen frekvensmålinger ville kanskje stoppet kjeften på oss. Hvem vet..............?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ingenting med teknisk å gjøre!! Det er vanlig folkeskikk og ikke slenge med leppa hele tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lassesen,

har du lest tråden skikkelig?

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har det, jeg syns bare folk tar litt av for fort. Folk må kunne klare å høre dette uten at det skal bli voldsomt ut av det...

Jeg vet jeg kan skrive sære ting jeg også, ingen er perfekte

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men den du forsvarer er jo den som har "tatt mest av". Ingen andre truer med å forlate forumet. 8)

Du skriver selv at ingen er perfekte, og det er jeg enig i. Men det må vi kunne akseptere på et diskusjonsforum, det at andre er litt sære. Så lenge det foregår i sakelige former og ingen blir personlig "hengt ut", må vi alle kunne akseptere at resten av verden ikke nødvendigvis er enige med oss (enten det gjelder SVS, Utopia, Velodyne, Sony, osv, osv........).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp for en tråd dette er... :lol: Skjønner godt at folk tenker tanken på og forlate forumet jeg da alt ender opp i en slik suppe som dette. :lol: :lol: :lol:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si Viking ble hengt ut.

Men for all del, ikke meg som var innblandet, og det gidder jeg heller ikke bare for at jeg kommer med et par tips til skrivemåte på forumet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, denne tråden er utrolig spesiell, og ender nå opp i krangling og surr, sikkert med utgangspunkt i at ordlyden i tråden som sådan har fått lov til å skli ut, noe som har vært vanskelig å kontrollere ettersom lengden og antall innlegg har tatt helt av.

Vurderer om det er like greit å sette punktum for denne tråden nå og heller starte opp en ny, "fresh" tråd der vi er strengere på at den forholdes skikkelig teknisk samt påpasser at den generelle ordbruken ikke kan virke unødig provoserende.

Det er for øvrig helt greit å ha "ekstreme" meninger om ting, men det er ikke greit å samtidig si at andre medlemmers mening er "helt på jordet" el.l., da vi selvsagt alle er "entitled to our own opinion", som det få fint heter over dammen. Meninger, både "vanlige" og ekstreme, må imidlertid tåle kritikk! Dette sier jeg for øvrig uten å henvise til noen av innleggene i denne tråden, som jeg rett og slett ikke har tid til å bla meg gjennom i detalj. Jeg nøyer meg med å lese utfallet, som ikke ser ut til å være spesielt givende for noen...

Ka sei dokk, blanke ark og fargestifter eller?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren: Hvorfor kan ikke du og de andre moderatorene bare gå igjennom denne tråden og fjerne all "krangel" og de innlegg som teknisk ikke passer inn i tråden da? Det er jo ikke det man vil lese om, men det er vel en god del info her som er interessant for andre å lese om går jeg ut fra.

Startes en ny tråd mister man jo mye av det som sikkert er verdt å få med seg i denne tråden. Tungvindt å ha flere tråder om samme emne.

Så kan man heller fortsette denne tråden, men med nye fargestifter, ark osv. Forhåpentligvis trenger moderatorene ikke bruke viskelæret så mye da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes tråden skal få lov til og fortsette. Jeg kan ikke se at det skal komme noe godt ut av å glemme det som allerede er skrevet? Ei heller bør innlegg slettes, men stå som en advarsel for fremtiden!

At SVS fremkaller sterke følelser hos eierene har en enkelt forklaring: Det er et godt produkt som skiller seg ut i fra de fleste andre subwoofere på markedet. Det har så utartet seg i litt unyansert misjonsarbeide som så har falt tilhengerene av andre subrelgiøse retninger tungt for brystet.

Men når diskusjonen foregår i SVS templet må man regne med å bli stemplet som vantro hvis man ikke i det aller minste kan komme med en forklaring på hvorfor ens gud er bedre enn vår.

Vi SVS fundementalister bør kanskje anerkjenne andre trosrettningers rett til å eksistere, men man bør heller ikke i fremtiden regne med å kunne sparke opp dørene til SVS templet, spytte på guden vår og forvente at vi ved et trylleslag skal endre livssyn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer på forslaget til Manic Miner, det var tvers gjennom fornuftig alt han skrev. Jeg ble faktisk imponert!
    Og Gorm, jeg støtter deg også.

Litt teknisk, jeg tror at det SVS fans opplever som er nytt for dem første gang de hører SVS er nettopp de siste 5 til 10 hz i bunnen som ikke er så vanlig å få oppleve, og i tillegg får man denne dybden med skikkelig kontroll og trykk.
    jeg husker meg selv i fjor sommer i Tyskland, vantro er det eneste rette uttrykket, trodde nesten ikke det jeg opplevde. Og jeg var ikke akkurat subwoofer-jomfru!
    Og har man ikke følt dette på kroppen så er det helt uforståelig at 20 hz respons skal være så mye bedre enn 25 eller 30 hz, i og med at det dreier seg om noen få hz.

Men det er tydelig at dette ikke kan forklares med ord på et forum, selv om vi prøver. Men det sier seg jo selv at det ikke går.

Så Holy Diver, få deg en SVS demo så er jeg sikker på du opplever noe godt. Jeg har selv hørt Sony subben din og den er skikkelig bra som jeg har sagt til deg før, og den spiller MYE høyere enn mange av de små SVS subbene og like høyt som mange av de store.
    Men den mangler den dybden som jeg er så forelsket i.

Lygren, du gjør en bra jobb i en vanskelig tråd. Hør på Gorm, la den gå videre så lenge tonen er OK.
    Litt ladede ord og uttrykk må vi tåle så lenge vi unngår å bli for personlige.
    Og jeg synes ingen har gått over streken her.

Dag

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jaja, la gå da... meeeen, jeg hadde satt stooooor pris på om vi "nu vender tilbake til tema", selv om jeg jo selv har en viss skyld i videre utenomprat her nå... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er deres erfaringer med bruk av PEQ?
    Jeg synes ikke den er helt nøyaktig men det går i alle fall an å leke seg litt med den. Jeg holdt på å flytte sub'en og fikk plutselig 15db mer i området ca 18-30 Hz. Oi! Fett tenkte jeg men da fikk jeg jo selvfølgelig en ujevn kurve høyere opp..
    Jeg har forsøkt å redusere topper med PEQ men synes ikke den demper 1,5 db per "strek" som manualen sier.. I tilegg demper den ca 1-2 db i hele "bassområdet".
    Jeg har plassert radioshack'en i hodehøyde, kan det lønne seg å måle i "ballehøyde" også?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonolav1977
    Jeg har plassert radioshack'en i hodehøyde, kan det lønne seg å måle i "ballehøyde" også?
    :lol: Helt klart..... det er jo i nedre "mageregion" de laveste frekvensene og "tyngste" bassen merkes..... deilig........

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonolav1977
    Hvordan er deres erfaringer med bruk av PEQ?
    Jeg synes ikke den er helt nøyaktig men det går i alle fall an å leke seg litt med den. Jeg holdt på å flytte sub'en og fikk plutselig 15db mer i området ca 18-30 Hz. Oi! Fett tenkte jeg men da fikk jeg jo selvfølgelig en ujevn kurve høyere opp..
    Jeg har forsøkt å redusere topper med PEQ men synes ikke den demper 1,5 db per "strek" som manualen sier.. I tilegg demper den ca 1-2 db i hele "bassområdet".
    PEQ er fint til musikk i mitt rom, demper pukkelen på 50 hz. På film foretrekker jeg uten, mer action
    Man må sette PEQ 15 hz høyere enn antatt for å treffe der man vil, det er min og andres erfaring såvidt jeg har skjønt.

Dag

Side 89 av 263 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •