offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 5259
    Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis dere mener jeg surmuler et etc. så skal jeg la forumet være i fred. Ikke fordi jeg er sur eller noe men fordi dette tydeligvis er sløsing med tid for meg. Kos dere med SVS- har ALDRI sagt at de ikke er enormt gode til prisen- INGEN slår dem til den prisen ut fra det jeg har lest- at noen påstår de slår mer eller mindre alt uansett pris stiller jeg meg mer tvilende til. At HIFIL ikke tror jeg har rett frekvenskurve i bassen får stå for hans regning- å kalle andre løgnere synes jeg er drøyt men han får nå bare holde på. Har kjørt Ljudia sine testoner og sveip, har kjørt Stereophiles test CD etc etc, avviket fra 200 Hz og ned er SVÆRT lite.
    Takk for meg på forumet, å bli kalt surmuler og løgner vil jeg ha meg frabedt- ha det godt alle sammen. Nå skal jeg lytte til musikk og kose meg så kan dere diskutere til dere blir blå :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha det bra :roll:

Hvis man ikke liker en diskusjon, så er det heller ingen vits i å poste på ett forum..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hi-fil kalte deg vel ikke akkurat løgner. det han skrev var at han ikke tror det er mulig å få en flat frekvenskurve i et rom uten bruk av en parametrisk eq. uansett så er vi nok ikke tjent med at angrep blir personlig hverken den ene eller den andre veien her. synes heller ikke man bør bli så veldig hårsår på et forum heller.(sier jeg som ikke har hår :wink: ) i fortsettelsen synes jeg alle skal tenke litt over sine ordvalg her, enten man er moderator eller medlem, så går ting så mye bedre. peace out til alle, spesielt til viking som jeg fortsatt vil ha som konstruktiv meningsutveksler på dette forumet.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger man ut en påstand i et forum direkte dedikert SVS, bør man også være forberedt på å kunne fremvise dekning for sine påstander.

Det er svært spennende tanker Viking her kommer med, men så lenge han ikke viser interesse for å dele sine tanker i form av en ren sammenlikning av produktene, hvilket jo er noe av det mest spenennde her, vil påstandene bare bli stående som nettopp påstander.

Hvilken sub som er best er selvsagt resultatet av en blanding av ren preferanse og erfaringer. Dersom Viking ikke har hørt en SVS-sub - da blir det også vanskelig å argumentere for at hans egen JMlab er bedre.

Så kom igjen, Viking; gi oss muligheten til å kjøre en sammenlikning - det har vi alle godt av, spesielt dersom det skulle vise seg at det ligger mye sannhet i det du poengterer!

En rett frekvenskurve er vel noe av det mest utopiske du kan forvente av en høyttaler, og ikke minst en sub. Men det hadde selvsagt vært svært spennende dersom så er tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Roko Viking, du hører absolutt hjemme på forumet.
    Få litt info fra kameraten din, det er vi sultne på å få høre!

Det med preferanser og erfaringer er så sant som det er sagt, noen liker mora og andre liker bestemora :shock:

Dag

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri kalt deg noen løgner Viking. Jeg skrev at jeg ikke tror på at frekvensresponsen hele veien ned til 20Hz er flat (forøvrig henviser du selv til frekvenskurve, noe som hentyder at den ikke er flat :wink: ).
    Hvis det er tilfelle at du har spesialbygget et rom der subben spiller med flat frekvensrespons, så post frekvensmålingen da vel, det har jeg gjort ved flere anledninger. I og med at du påstår du har "en rett kurve", så må du jo nødvendigvis ha en frekvensmåling liggende.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå kommer jeg litt off-topic (mener ikke å avspore noe som helst, men jeg lurer på en ting.. hva slags sub har Viking??

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en utopia BE sikkert.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er litt merkelig i denne tråden er at det blir argumentert generelt for SVS. Det er ingen tvil om at SVS gjør jobben helt i toppklassen, men jeg mener at det bommes når selv de rimeligste modellene til SVS går inn under den generelle omtalen.

Jeg kan kun snakke for meg selv og mine lytteerfaringer, men jeg velger likevel å tro at Sony'en i stua ikke står mye tilbake for SVSmodellene i samme prisklasse. Hvis dette stemmer, så synes jeg det er merkelig at disiplene her inne ikke kjører en mer åpen innstilling til andre merker og modeller når den aktuelle prisklasse synker. Finnes det egentlig noen alternativer til for eksempel PB10-ISD eller PB12-ISD?

Altså, jeg tror dere gjør lurt i å legge fram den tekniske informasjonen og den tilhørende diskusjon som omhandler deres spesifikke(!) modeller, og ikke greie alle SVS'er med samme kam? Da spres lusa vet dere.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver

Altså, jeg tror dere gjør lurt i å legge fram den tekniske informasjonen og den tilhørende diskusjon som omhandler deres spesifikke(!) modeller, og ikke greie alle SVS'er med samme kam? .
    Lurt! Dere med de minste modellene; Hva sammenligner dere SVS'ene deres med / hvordan er de i forhold til annet dere har hørt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke kjøpte en mindre modell er at når man først skal betale frakt og moms inn i norge så er det like greit å slenge på ett par tusenlapper og få en større modell.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg synes er litt merkelig i denne tråden er at det blir argumentert generelt for SVS. Det er ingen tvil om at SVS gjør jobben helt i toppklassen, men jeg mener at det bommes når selv de rimeligste modellene til SVS går inn under den generelle omtalen.

Jeg kan kun snakke for meg selv og mine lytteerfaringer, men jeg velger likevel å tro at Sony'en i stua ikke står mye tilbake for SVSmodellene i samme prisklasse. Hvis dette stemmer, så synes jeg det er merkelig at disiplene her inne ikke kjører en mer åpen innstilling til andre merker og modeller når den aktuelle prisklasse synker. Finnes det egentlig noen alternativer til for eksempel PB10-ISD eller PB12-ISD?

Altså, jeg tror dere gjør lurt i å legge fram den tekniske informasjonen og den tilhørende diskusjon som omhandler deres spesifikke(!) modeller, og ikke greie alle SVS'er med samme kam? Da spres lusa vet dere.
    Selv den minste PB10 ISD går sinnsykt lavt i frekvens, og dette er en av SVS sine spesialiteter, kjøper du en sub til samme pris fra andre leverandører er du milevis unna 18 hz bassgjengivelse.
    Men den har selvfølgelig ikke det samme volum potensiale som de større modellene.
    Men man skal ikke så høyt opp i pris for å få ganske voldsomt volum kombinert med denne dype bassen, selv en 2531 PC+ til ca 8000 (775 US)er ganske vanvittig, ca 118 dB i kinoen min på Darla scenen!
    Og en PB12ISD/2 til 899 dollar er mye råere enn 2531PC+.

Dag

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som eventuelt lurer på om det er forskjell mellom en Yamaha YST-SW800 og en SVS 25-31 PC-Plus er svaret ja, med god margin i SVS sin favør.

Forskjellen i pris er ikke stor, men forskjellen i ytelse er enorm.

Nå er jeg blitt en SVS-tilhenger i det prissegmentet, selv om jeg ble ganske lei av å lese om SVS sin fortreffelighet i ukesvis før jeg bestemte meg.

For de som fortsatt lurer, så klem til og importer en selv a.s.a.p. :wink:

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Johnsen:
    Men den har selvfølgelig ikke det samme volum potensiale som de større modellene.
    Her snakker du sikkert om de større SVS modellene? Det er dette som er poenget mitt. Johnsen, du må jo heller skrive at "andre modeller, også fra andre produsenter enn SVS, har større potensial ang. volum i forhold til de små SVS'ene." Legg fram gode sammenligninger opp mot andre produsenter! Hvis SVS vrenger de andre produsentene ned i lyngen selv i de laveste prisklasser, først da kan SVS tatovere "konge" i panna.

SVS, generelt, går som dere sier veldig lavt i frekvens, og de noe dyrere modellene har samtidig evne til å spille avsindig høyt.
    Disse to egenskapene kombineres ikke hos de rimeligste modellene, til tross for at det står SVS på dem. I tillegg argumenteres det ofte med de ekstreme ytterpunktene som nettopp evnen til vanvittig volum osv. Akkurat dèt er kanskje en typisk "filmegenskap", men jeg tror ikke disse ytterpunktene av en helhetlig subprestasjon bør være tyngstveiende argumenter for nye kjøpere som ønsker lydkvalitet til både film og musikk fremfor Ascona-parametere. Som jeg spurte tidligere; hvorfor skal folk kjøpe en PB10-ISD? For å svare på dette, så bør kan kunne si noe om hvorfor man skal utelukke de fleste andre produsenter i samme prisleie.

Samtidig sier jeg at SVSgutta her, har etter forespørsel, hjulpet meg langt på veg når det gjelder generelle spørsmål rundt etterstrebelsen av gode lavfrekvente toner, og, jeg sier ikke at det aldri vil dukke opp en SVS i mi stue. Går det an å skjønne det?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Holy Diver"]Johnsen:
    Her snakker du sikkert om de større SVS modellene? Det er dette som er poenget mitt. Johnsen, du må jo heller skrive at "andre modeller, også fra andre produsenter enn SVS, har større potensial ang. volum i forhold til de små SVS'ene." Legg fram gode sammenligninger opp mot andre produsenter! Hvis SVS vrenger de andre produsentene ned i lyngen selv i de laveste prisklasser, først da kan SVS tatovere "konge" i panna.

Våkn opp,

sjekk tråden så vil du se at jeg har sagt akkurat det MANGE GANGER.

Har du glemt det allerede?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Litt kranglete i dag, dag? Prøv å forholde diskusjonen så nøytralt teknisk som mulig, og unngå type "våkn opp", da dette, som du selvsagt innser bare du leser gjennom innlegget ditt et par ganger selv, kan virke unødvendig provoserende for vedkommende dette er tiltenkt!

PÅ FORHÅND TAKK!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Litt kranglete i dag, dag? Prøv å forholde diskusjonen så nøytralt teknisk som mulig, og unngå type "våkn opp", da dette, som du selvsagt innser bare du leser gjennom innlegget ditt et par ganger selv, kan virke unødvendig provoserende for vedkommende dette er tiltenkt!

PÅ FORHÅND TAKK!
    sensitiv idag Lygren? Våkn opp er vel neppe et kraftuttrykk. Når man kritiseres litt må man få svare, eller hva?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Neida, jeg hadde nok irritert meg litt hvis noen ba meg "våkne opp", men for all del, kan jo hende det ikke plager vedkommende det er tiltenkt overhode. Uansett er det mange andre utrykk som kan benyttes som er langt mindre "ladet" og ikke trenger risikere at noen blir fornærmet.

Uansett, fortsett diskusjonen dere, jeg bare følger litt ekstra med på denne tråden i og med at det har forekommet så mye rart her at den nesten har blitt et unikum i seg selv, og den blir jo ikke noe bedre av mitt avbrudd her! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....ytterpunktene av en helhetlig subprestasjon bør være tyngstveiende argumenter for nye kjøpere som ønsker lydkvalitet til både film og musikk fremfor Ascona-parametere. Som jeg spurte tidligere; hvorfor skal folk kjøpe en PB10-ISD? For å svare på dette, så bør kan kunne si noe om hvorfor man skal utelukke de fleste andre produsenter i samme prisleie.
    Selv om det er ytterpunktene som diskuteres mest betyr ikke det at SVS er uten andre egenskaper. Disse ytterpunktene får mest oppmerksomhet fordi det er nettopp disse egenskapene som setter SVS i en (pris)klasse for seg.

Grunnen til at man skal utelukke andre subwoofere i prisklassen 5-6000kr er at de ikke er i stand til å gjengi dype frekvenser uten å forvrenge. Hvis ikke de dype frekvensene betyr noe, og man er mere opptatt av design og størrelse er det derimot ingen grunn til å vurdere og importere en PB10.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    .....ytterpunktene av en helhetlig subprestasjon bør være tyngstveiende argumenter for nye kjøpere som ønsker lydkvalitet til både film og musikk fremfor Ascona-parametere. Som jeg spurte tidligere; hvorfor skal folk kjøpe en PB10-ISD? For å svare på dette, så bør kan kunne si noe om hvorfor man skal utelukke de fleste andre produsenter i samme prisleie.
    Selv om det er ytterpunktene som diskuteres mest betyr ikke det at SVS er uten andre egenskaper. Disse ytterpunktene får mest oppmerksomhet fordi det er nettopp disse egenskapene som setter SVS i en (pris)klasse for seg.

Grunnen til at man skal utelukke andre subwoofere i prisklassen 5-6000kr er at de ikke er i stand til å gjengi dype frekvenser uten å forvrenge. Hvis ikke de dype frekvensene betyr noe, og man er mere opptatt av design og størrelse er det derimot ingen grunn til å vurdere og importere en PB10.
    Vel talt, kunne ikke formulert det så bra selv.

Side 88 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •