offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Ellers har jeg fått min X350 og den er super
    Så det ble Pass Labs likevel? Gratulerer!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg uført min første måling av frekvenskurven og må si det ble et overaskende ressultat, den kurven er langt i fra flat så nå er jeg rimelig frustrert her..Spesielt en dipp på 160Hz og så øker den kraftig ved 56 - 40Hz , ellers så er kurven som en fjellkjede :x noen tips takk!!!!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Istedenfor å tro så kan dere vel teste i DVD&HK? Jeg har hørt så mange suber at jeg har glemt mange av dem-men slik bass var ikke min gamle Velodyne HGS-18 i nærheten av å levere- vi snakker ikke om småforskjeller men kvantesprang
    Jeg snur den jeg Viking, og sier at du er hjertelig velkommen til å teste PB12-Ultra/2. Så slipper du å tro noe som helst................ :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo snøsmeltinga snart over, og da skal det bli moro med en tur til Viking og de andre i Trondheims-området. :wink:

Gleder meg.

(PS.Whoracle: Det blir kanskje mulighet for en liten stopp på Lillehammer i samme slengen.???)

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Nå er jo snøsmeltinga snart over, og da skal det bli moro med en tur til Viking og de andre i Trondheims-området. :wink:

Gleder meg.

(PS.Whoracle: Det blir kanskje mulighet for en liten stopp på Lillehammer i samme slengen.???)
    Det hadde jo vært en stor glede å fått proff hjelp på døra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Istedenfor å tro så kan dere vel teste i DVD&HK? Jeg har hørt så mange suber at jeg har glemt mange av dem-men slik bass var ikke min gamle Velodyne HGS-18 i nærheten av å levere- vi snakker ikke om småforskjeller men kvantesprang
    Viking, jeg tviler ikke på at Utopia Be subben er god. Men den har ikke akkurat tatt verden med storm siden den kom.
    Ingen tester, ingen som uttaler seg på audioreview, ingenting på ecoustics, ingenting på audioasylum.
    Visst er den testet. Test av fullstentig Utopia Be høyttalersystem finner du "her"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noen ren subwoofertest med skikkelig fokus, her er det som ble sagt, ikke akkurat å hoppe i taket for:

The bass, while still extended and potent, was just a little less crisp and well-defined on music than I'd like. Nor did it energize the room in the very deepest bass—down to below 25Hz—in quite the same way as the two most impressive subs I've had in my studio, the Revel B15 and the MartinLogan Descent. While I'd had no reservations about the Sub Utopia Be's performance on soundtracks, musical bass, which is inherently less over-the-top, can be far more revealing.

The ML Descent was long gone from my studio, but the Revel was still on hand. Swapping it for the Sub Utopia Be cleaned up that midbass considerably and further opened up the sound. And with the Revel sub in position, the notch filter in the Anthem processor could now be switched out; the Revel has its own parametric equalizers that were set to optimum for the sub's location in my room. (You might ask if it's fair to compare a sub with parametric equalization to one without. It is if the EQ-less sub is considerably more expensive—as is the Sub Utopia Be.)

The Sub Utopia Be did provide generous, solid bass that was clean and deep enough to do justice in my room to anything I threw at it. But at this price level I'd like a little more effective extension into the 20Hz region. If the Sub Utopia Be offered some sort of onboard bass equalization, it would be an easier recommendation. It's still a fine subwoofer, just an expensive one up against fierce competition—some of it at much lower prices.

I forhold til det som blir sagt her er nok en SVS PB12Ultra/2 en del hakk vassere i alle disipliner.
    (Dybde, definisjon og trykk)

Men det vet vi jo ikke så lenge ingen har sammenliknet dem, eller før noen gjør en dedikert subwoofer test av Utopia Be.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I forhold til det som blir sagt her er nok en SVS PB12Ultra/2 en del hakk vassere i alle disipliner.
    (Dybde, definisjon og trykk)"
    Og dette baserer du på hva?
    En venn i USA testet en PB Ultra og den var ifølge han ikke i nærheten av SUBUTOPIA Be- og hos meg er den den eneste suben som har klart flatt til 20Hz. Til og med Velodyne HGS 18 klarte ikke dette :lol: Testet litt dB her, klarte lett 120 dB på watertank scenen fra Nemo
    :lol: Jeg har aldri kritisert SVS- kun sagt at det finnes bedre ting der ute, dog de er ikke så rimelige som SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I forhold til det som blir sagt her er nok en SVS PB12Ultra/2 en del hakk vassere i alle disipliner.
    (Dybde, definisjon og trykk)"
    Og dette baserer du på hva?
    En venn i USA testet en PB Ultra og den var ifølge han ikke i nærheten av SUBUTOPIA Be- og hos meg er den den eneste suben som har klart flatt til 20Hz. Til og med Velodyne HGS 18 klarte ikke dette :lol: Testet litt dB her, klarte lett 120 dB på watertank scenen fra Nemo
    :lol: Jeg har aldri kritisert SVS- kun sagt at det finnes bedre ting der ute, dog de er ikke så rimelige som SVS.
    Viking, jeg baserer det på den lytteerfaringen jeg har med JMlab og SVS subber (som er ganske bred på begge merkene, har selv hatt Utopia og Utopia II pluss SW 900 Electra) samt det jeg leser i tester og omtaler av privatpersoner.
    Flatt 20 hz trenger du ikke være redd for at SVS ikke klarer, derimot så er det motstridende med dine erfaringer som blir fremlagt i testen av Utopia Be subben, hvor den blir kritisert for nettopp å ikke klare å fylle helt i bånn.
    Så utifra denne testen og det jeg selv har hørt sier jeg det jeg sier.

At din venn i USA opplever noe annet er interessant, rart ingen kan fomle seg til å skrive noe på audioreview. Det er skikkelig dårlig.
    120 dB på watertank er meget bra, jeg dro lett 122 dB med PB12ultra/2.

Synd jeg ikke har hørt subben din, hadde du ringt meg et par timer før i vinter hadde vi sluppet å lure!

Synd du ikke har erfaring med Ultra subbene til SVS også!

Tror nok både du og jeg hadde blitt overasket 8)

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om testen i USA motsier det jeg har funnet ut er da vel revnende likegyldig for meg da jeg har den hjemme i stua- hva tror du mest på når du måler og tester selv? Det du finner ut eller en test fra USA? Det kameraten i USA sa om SVS gjør at det ikke frister- det går på tighthet og tonehøyde- volummessig var de ikke ulike.
    PS: 120dB var uten å anstrenge noe særlig- men min grense gikk ved det volumet :lol: For å si det sånn- jeg trenger ikke at en sub klarer mer volum- det er stramhet, renhet etc som teller mest. Og det som gjør at jeg gir blaffen i den amerikanske testen er rett og slett at suber er romavhengige og jeg VET jo at min sub fyller på helt nederst :wink: Og for å si det slik- snakk med Andrè og test da vel- Subutopia Be kan ikke sammenlignes med noe annet JMLAB har laget tidligere- jeg har eid subutopia 2 og en kamerat har eid SW33 og SW900. Men dette er siste innlegg- gidder ikke krangle om mine funn og slengt noen, for meg, irrelevante tester i trynet for å bevise at SVS på død og liv er best- er dere fornøyde så er det greit- men ikke trykk det ned over ørene på alle med andre meninger. :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking: Det er ikke derfor SVS-patruljen kommer til å avlegge deg et besøk....., men rein skjær entusiasme

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers, hvor har du fått tak i det bildet av oss???

Dødsfett!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om testen i USA motsier det jeg har funnet ut er da vel revnende likegyldig for meg da jeg har den hjemme i stua- hva tror du mest på når du måler og tester selv? Det du finner ut eller en test fra USA? Det kameraten i USA sa om SVS gjør at det ikke frister- det går på tighthet og tonehøyde- volummessig var de ikke ulike.
    PS: 120dB var uten å anstrenge noe særlig- men min grense gikk ved det volumet :lol: For å si det sånn- jeg trenger ikke at en sub klarer mer volum- det er stramhet, renhet etc som teller mest. Og det som gjør at jeg gir blaffen i den amerikanske testen er rett og slett at suber er romavhengige og jeg VET jo at min sub fyller på helt nederst :wink: Og for å si det slik- snakk med Andrè og test da vel- Subutopia Be kan ikke sammenlignes med noe annet JMLAB har laget tidligere- jeg har eid subutopia 2 og en kamerat har eid SW33 og SW900. Men dette er siste innlegg- gidder ikke krangle om mine funn og slengt noen, for meg, irrelevante tester i trynet for å bevise at SVS på død og liv er best- er dere fornøyde så er det greit- men ikke trykk det ned over ørene på alle med andre meninger. :wink:
    Viking, nå høres du ut som en skikkelig surmulende unge!
    Her prøver jeg å ta det litt pent men du kliner til. Litt gøy og da med litt sidespark på forumet, men jeg har lenge nå vært rimelig objektiv uten å skulle tre noe nedover ørene på noen. Jeg er litt overasket over at det jeg skriver proveserer deg i det hele tatt, men ok, la oss gi gass!

SVS sine ytelser er vel dokumentert, du kan søke nettet og lese om det i hundrevis av timer.
    Mens JMlab sine meritter i subwooferverden er lik null.

Hvorfor tror du det er slik Viking? Svaret er innlysende, men du har de STORE skylappene på.

Stramhet og renhet er jo noe Utopia Be subben blir slaktet på sett i lys av den høye prisen i den ene testen som er ute, og det i direkte sammenlikning med andre subber, ikke tilfeldig synsing.
    Greit at det er romavhengig, og ditt rom er kanskje et Utopia rom.
    Men så lenge skribenten i direkte sammenlikning opplever at dybden mangler og at definisjonen ikke er på topp, så er det for de fleste en bedre referanse enn deg Viking.
    Og selv om du har en kamerat "over there" så innser du ikke at DU mangler SVS erfaring. Ditt rom er kanskje helt annerledes enn hans.
    Om din venn I USA sier noe til deg som du gjenforteller, så er det interessant men ikke akkurat noe tungt dokument av et vedlegg i diskusjonen.
    Og før DU har hørt en fet SVS så har du sansynligvis ikke peiling på hva å fylle på nederst vil si. Jeg har hatt så mange demoer etterhvert med erfarne lydfolk og skribenter, og de har aldri hørt maken tidligere mht dybde og kraft helt nede. De får stort sett sjokk alle sammen! ( Spør BWA eller Gorm.

At den nye subben er bedre enn de gamle tror jeg på, og det er jo faktisk fordi JMlab har gitt opp utviklingen selv nå og innsett sin begrensning. Nå henter de element fra noen som kan subwoofere.

Stå på Viking!

Dag

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at med engang noen sier ET ord om SVS som ikke er et superlativ så kommer "angrepene" :wink: At du snakker om dokumentasjon og mangel på tester og at den ene du har lest ikke var bare positiv vitner om fastlåstahet det også- også kalt "skylapper". Men for all del tatover "SVS Forever på rumpa og tro at dette er "the one and only" . Og jo, dere trøkker det nedover ørene på folk ved over 100 sider med hyllest. Ubevisst kan det nok være. Surmulende? Nei, men jeg refererer personer som har SAMMENLIGNET, det bryr du deg ikke om. Du går utifra at SVS fyller på bedre basert på tester fra forskjellige rom UTEN å vite det dugg om forutsetningene i testene er i nærheten av hverandre :wink: Og for å si det Dag, med en gang noen sier noe kan være bedre enn SVS så kommer det folk inn her og forsvarer med nebb og klør. Det er bare å lese gjennom alt om temaet SVS her på forumet :wink: Men uansett dette er sløsing med tid å diskutere da andre har større skylapper enn meg. Kos dere med dere har og ikke føl dere "mindreverdige" fordi dere ikke har SVS. :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå i hvert fall ønsket deg velkommen til å lytte, slik at du kan ta av deg dine skylapper.
    Jeg tror ærlig og oppriktig du ville blitt overrasket, for der Utopia be spiller flatt til 20Hz, der spiller Ultra2 i hvert fall flatt til 16Hz. Det at den kan tunes til 25, 20 og 16Hz, og at den har parametrisk EQ, gjør den faktisk meget fleksibel.
    At Utopia be subben spiller med flat frekvensrespons i rommet ditt, tror jeg rett og slett ikke noe på. Skal du få til det trenger du en EQ for å kompensere for rommet, og det finnes ikke på din subwoofer.

Det er ikke for ingen ting at denne tråden er 116 sider lang, og at fagpressen "over there" hyller SVS subbene. 8)
    Det hadde kanskje fagpressen her i Europa gjort også, om det var tillatt å selge subbene her. Det er det imidlertid ikke, for SVS subbene er nemlig ikke CE godkjente. Det vil også si at man kan få et problem med forsikring, dersom en eventuell brann starter i subben.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking,

SVS er referansen verden over, rart du ikke forstår at slike ting ikke skjer uten grunn. Å bygge opp et varemerke nesten uten markedsføring er utrolig krevende, på amerikansk kaller man det at produktet er "product driven", dvs at kvaliteten er så bra at det markedsfører seg selv. JMlab er rake motsetningen, drevet av markedsføring og skyhøye priser.
    Tenk litt på det istedenfor å spy ut sammenhengende irritasjon og frustrasjon.
    Hadde JMlab vært så gode på subber hadde trådene om dem her på forumet også vært 116 sider lange.

Veldig mange som synes jeg var håpløs når jeg begynte å skrive om SVS har nå en SVS selv nå, og kjemper her på forumet for å prøve å dele disse gode opplevelsene med vrange stabeist som ikke vil høre. Snart har mange av disse også kjøpt SVS, sånn er det bare. Det er greit å ta litt dritt dersom andre kan få gleder.

Men uansett hadde det vært moro å høre detaljer om den sammenlikningen din venn har gjort, for det er jo relevant.
    Få han til å sende deg en tekst på engelsk og legg den her i tråden.
    Lurer på hvilken modell han har prøvd av SVS, det kom ikke klart frem av det du skrev.

Viking, jeg er absolutt ydmyk overfor prestandaene til din sub og prøvde å si det to innlegg tidligere. Synd du ikke er det samme, jeg lover deg, du som alle andre vil bli overasket i det øyeblikket du får en skikkelig SVS demo, på tross av den subben du har hjemme. Men på samme måte som jeg sa tidligere, vil nok Utopia Be subben overaske meg også.

Dag

`PS! AHHHHHH, GODT MED LITT GODKRANGEL!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viking har gitt opp virker det som.....
    Han er vel en av dem som ikke tåler folk som prøver å overbevise andre om at Lada er verdens beste bil :?
    Litt OT, men noen er vrange fordi andre prøver grenseløst å overbevise og skal på grunn av det ALDRI ha seg en SVS!

Husk, det er ingen her som har noe vinning på at andre skal kjøpe seg SVS også, og for oss flyende likegyldig. Det er moro å hjelpe andre på veg....
    Men det som blir sagt kommer av erfaring og entusiasme.
    Så hvorfor fly sånn i taket :?: :?:

En ting er å se seg lei på "SVS rules", men da igjen ikke gidde å ta seg bryet med å finne ut hva det egentlig dreier seg om :!:

Så Viking, du har en kompis som sier at SVS mangler nyanser, for slapp og dårlig tonemessig. Men her er det omtrent 20 andre SVS eiere som kan motbevise det.
    Så hvorfor så hardnakket :?:

Jeg er i allefall fornøyd og ny sub står på trappene til sommern

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at med engang noen sier ET ord om SVS som ikke er et superlativ så kommer "angrepene" :wink:
    Hvordan er det hvis noen drister seg til å sette spørsmålstegn ved Utopia Bes fortreffelighet? :lol:

Kan de ikke få lov til å ha denne "boltreplassen" for seg selv da? Skulle jo bare mangle om ikke SVS-fans postet villt i denne tråden. Har du sett hva folk skriver om Cerwin Vega i de respektive Cerwin Vega-trådene? Det er vel liten grunn til å prøve å omvende alle som har en mening slik at alle til slutt skal mene det samme. Det er vel neppe en religion i verden som "har rett", selvom størstedelen av verdens befolkning mener det er sånn. Noen tror på Gud, noen på Allah, noen på Utopia og noen på SVS. Psersonlig har jeg ikke blitt udelt imponert over noen av dem.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Personlig har jeg ikke blitt udelt imponert over noen av dem.
    Nå er jo ikke du noen hjemmekinomann da Snickers :wink: .
    Hvilken sub ville du hatt i DIN hjemmekino da? Jeg mener det er stor forskjell på hjemmekino og stereo -sammenheng. Og hvilken sub gir mer for penga enn SVS?

Dette blir litt som å sammenligne Ford Sierra Cosworth og Ferrari 348. De går like bra, men Ferrarien ligger bedre på veien. Prisen på Ferrarien er dog 4 ganger Forden...

Side 87 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •