offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 5259
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Offisiell SVS - Chitchat tråd er etter oppfordring av sjefen oppsatt HER

Vær vennlig å bruke denne til alt SV(ada)S prat :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har PB-12 ultra/plus; hvordan har dere portet deres. Det er jo himmel og hav forskjell i min stue fra 16hz til 25hz tuning. 25hz tuningen gir jo vannvittig mye mer trykk. Jeg har nå gått i gjennom alle referansedvd'ene mine, og min konklusjon er at 25hz tuning gir nok i alle situasjoner. Er det virkelig så mye materiale der ute som går så langt ned som 16hz. Kan noen gi meg noen gode scener å teste ut dette skikkelig på

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det virkelig så mye materiale der ute som går så langt ned som 16hz.
    Nei, egentlig ikke, derfor er jeg tilbake til oppsettet som er anbefalt av SVS.... :wink: sylinder=20 - kasse=25....eller kanskje 20.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OG - dessuten; spesielt sylindrene bånner mye lettere dersom de er tunet til 16 eller 12Hz, og materialet leverer varer i dette området.

Jeg for min del skal gjøre flere tester med Ultraen tunet til 25Hz. THX-introen på bl.a. The Incredibles er ikke god for Ultraen min (som er tunet til 20Hz). Må godt under vanlig lyttenivå på denne (÷5dB eller så) når kloden sprenger. Ellers leverer den så det holder

Hi-Fil opplevde vel det samme på denne introen da han hadde Ultra-røret hjemme.

Er det egentlig noen som har konfrontert SVS-gutta på dette materialet? De sier jo selv at det nærmest skal være umulig å få Ultra til å bunne. Jadda! :shock:

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dere som har PB-12 ultra/plus; hvordan har dere portet deres. Det er jo himmel og hav forskjell i min stue fra 16hz til 25hz tuning. 25hz tuningen gir jo vannvittig mye mer trykk. Jeg har nå gått i gjennom alle referansedvd'ene mine, og min konklusjon er at 25hz tuning gir nok i alle situasjoner. Er det virkelig så mye materiale der ute som går så langt ned som 16hz. Kan noen gi meg noen gode scener å teste ut dette skikkelig på
    Dt er ganske stor forskjell på portingen ja. 16Hz likte jeg ikke da den bunnet altfor lett faktisk, men nå kjørte jeg hardt også

25Hz ga meg det beste inntrykket og det ble mer trøkk av det. Men etter et par filmer som jeg kjenner godt med 20hz porting følte jeg det manglet litt av den dypbassen som var med 20Hz porting, den råe "trekken" i rommet. Dette var 3. Ringenes Herre, spesielt en av de første trackene på plate 2 (Special Edition).... Også der hun dama kutter av hodet på den Nazgulen (rett før når den puster og peser).

Jeg har min på 20Hz tuning nå siden jeg vil ha det jeg ihvertfall vet er der Husk at det er lett og overgaine disse subene da det er gøy med mye bass men selv disse kan gå i kompresjon og trøkket forsvinner noe og dynamikken forsvinner helt!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg for min del skal gjøre flere tester med Ultraen tunet til 25Hz. THX-introen på bl.a. The Incredibles er ikke god for Ultraen min (som er tunet til 20Hz). Må godt under vanlig lyttenivå på denne (÷5dB eller så) når kloden sprenger. Ellers leverer den så det holder
    hehe
    Min bunnet også i den scenen. For øvrig er jeg på vei ut døra med tuben under armen. Har solgt den, men er plutselig blitt grepet av anger/panikk. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke får tak i en så musikalsk subwoofer med det første. :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    ...For øvrig er jeg på vei ut døra med tuben under armen.
    Ble brått litt usikker på om jeg ville ønsket å ha en slik arm...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC Ultra er ikke for "pingler".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    Min bunnet også i den scenen. For øvrig er jeg på vei ut døra med tuben under armen. Har solgt den, men er plutselig blitt grepet av anger/panikk. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke får tak i en så musikalsk subwoofer med det første. :?
    Hva med Velodyne DD? Ikke like bra på musikk Gorm?

Dag

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    JMLAB Subutopia Be

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    hehe
    JMLAB Subutopia Be
    For da kunne man plutselig kjøpe 4 stk. PC-Ultra!

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke det som var poenget? Jeg har justert Be suben og den leverer en punch som jeg aldri har hørt noen steder og da snakker vi også PA

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får stikke innom å høre på PB12-Ultra/2, neste gang du er nedover. Tror nok ikke den står tilbake for Subutopia Be. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Istedenfor å tro så kan dere vel teste i DVD&HK? Jeg har hørt så mange suber at jeg har glemt mange av dem-men slik bass var ikke min gamle Velodyne HGS-18 i nærheten av å levere- vi snakker ikke om småforskjeller men kvantesprang

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supre tester av SVS i det nummeret av DVD/HK jeg fant i postkassa i går kveld :lol: , fint at de endelig blir kjent litt utenfor dette forumet og denne tråden, og at de blir testet mot andre mer "kjente" sub'er.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag Johnsen har prøvet både Jmlab suputopia og SVS PB12, og han mente Jmlab'en ikke var like god... Men det skulle vært gøy å høre de under like forhold. Først da kan man være bombastisk.

Ellers så likte jeg meget godt testen i D&H. Liker når utstyret jeg selv har får skryt og ros . Cobaltserien fikk godt skussmål også.

SVS'en rygger i alle fall rundt Electrasubben min og selger pølser, uanstrengt, mens Electra'en henger med tunga ut av bassporten og ber om nåde

"kongen av metaforer har talt" ops:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du trives fortsatt med SVS'n din :wink: ....menneskets beste venn 8) , billigere i "drift" enn de fleste andre venner.....

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    Supre tester av SVS i det nummeret av DVD/HK jeg fant i postkassa i går kveld :lol: , fint at de endelig blir kjent litt utenfor dette forumet og denne tråden, og at de blir testet mot andre mer "kjente" sub'er.
    Jo , men fortsatt de samme personene som tester subene som skriver i bladene...

:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Viking
    Istedenfor å tro så kan dere vel teste i DVD&HK? Jeg har hørt så mange suber at jeg har glemt mange av dem-men slik bass var ikke min gamle Velodyne HGS-18 i nærheten av å levere- vi snakker ikke om småforskjeller men kvantesprang
    Viking, jeg tviler ikke på at Utopia Be subben er god. Men den har ikke akkurat tatt verden med storm siden den kom.
    Ingen tester, ingen som uttaler seg på audioreview, ingenting på ecoustics, ingenting på audioasylum.

Hadde den vært helt utrolig ville det vært kjent nå, men den er helt ubeskrevet og forferdelig lite omtalt.

Savner innspill fra deg Viking mht. subwoofer challenge tråden, hvor du har hatt en glimrende anledning til å påvise JMlab subbens fryktinngydende egenskaper, JMlab selv snakker om 128 dB!

Ellers har jeg fått min X350 og den er super

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestilt sub, tenkte lenge på en ASW-675. Men det ble en SVS-20-39pc+
    Skal hovedsakelig benyttes til film og noe dvd-konserter

Side 86 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •