offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 263 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 5259
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kassene blir laget i heltre eller sort pianolakk.
    Jeg har Plussen, men det kommer veldig an på, prioriterer du film eller musikk?

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultra/2 gjør en bedre jobb uansett film eller musikk men prisen i betraktning så gjør Plus/2 en ufattelig bra jobb, nesten litt kriminelt

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gobble: Ut fra din beskrivelse av rommet og utstyr OG det faktum at du spiller vanlig musikk samt ser på film, kan jeg anbefale SVS 25-31PCPlus - evt. 2 stk. - en i hvert hjørne foran, MEN det må følges opp med kalibrering.

PS. Har kjørt flere demoer med tuben og B&W 703. Det FUNKER!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: plus vs ultra

Sitat Opprinnelig postet av gobble
    Heisann

Jeg har nå fulgt denne tråden lenge nok til at det er vanskelig å dra tunga inn i munnen igjen.Før jeg nå sender inn min bestilling håpte jeg å få hjelp på et par spørsmål.

Først en oppsummering av mitt rom og øvrig utstyr:
    Har desverre ikke eget kinorom så stua brukes til dette, den delen av stua som benyttes er ca 7.5 m lang og 4.2 m bred , lytteposisjon er midt i midten, veggene er av gips og taket er panel. Elektronikk er fra Parasound og høytalere fra B&W (705 bak og frontene 703 er rett rundt hjørnet) .Bassmanagement på min prosessor er desverre ikke allverden så da jeg er tilhenger av stativhøytalere bak blir det deling ved 80 hz (fremme og bak)

Så til poenget:
    Leser ut av argumenter velodyne vs svs at velodyne skal være bedre kinosub enn svs blandt annet pga stammere / renere bass.
    en annen argumentasjon ultra vs plus sier at plus er best egnet til kinosub da den "buldrer " mer .
    Skjønner ikke helt dette da jeg tolker det til at svs ultra burde befinne seg midt mellom svs plus og velodyne dd med tanke på stram ren bass.
    Da jeg trolig er av tidenes dårligste bruktselgere håper jeg å unngå bomkjøp av min kinosub.

ER ULTRA 2 DEN JEG BØR KJØPE ?

Neste spørsmål: Jeg er gift og ønsker å forbli dette . En så stor sub bør ha litt kvalitet i finish for å ivareta WAF (tenker her finer (walnut ala B&W).Er det noen som har synspunkter på finerkvaliteten fra svs?
    Hvor mye vil du legge i?
    Men dette kan vi diskutere på SVS-Prisdiskusjon, vi får så kjeft av å ta sånne ting her :?

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor sitter elementet på en sylinder formet sub?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I bunnen av røret.

Newcomer krolsen91 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og da peker det opp i kassa eller ned i "gulvet"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krolsen91
    og da peker det opp i kassa eller ned i "gulvet"
    Ned mot gulvet

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teknisk spørsmål: ( :wink: )

-Har lagt merke til at på min SVS 20-39PC Plus er det tre dempeputer på undersiden - men de er bare ca. tre millimeter 'høye', hvilket medfører at suben stort sett står rett på gulvet ser det ut til(tipper såpass mange millimeter ned på én side at den står på gulvet, iogmed at det bare er tre dempeputer).

Hadde det derfor vært en god idé å bytte ut disse dempeputene med fire nye dempeputer fra Dynabel/Eltek? De ser en del høyere ut - kanskje et par cm.

Tenkte da at det kunne stramme opp bassen ytterligere(for ja - jeg er fornøyd med 'stramheten' som den er).

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    ...Hadde det derfor vært en god idé å bytte ut disse dempeputene med fire nye dempeputer fra Dynabel/Eltek? De ser en del høyere ut - kanskje et par cm.

Tenkte da at det kunne stramme opp bassen ytterligere(for ja - jeg er fornøyd med 'stramheten' som den er).
    Ta en titt i mitt innlegg: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6869009#6869009
    Der vil du se at det mest sannsynlig ikke medfører særlige endringer. Dette fordi subens konstruksjon er av en slik art at den er lite følsom for underlaget den står på. Den tar med andre ord selv opp de vibrasjoner som oppstår.

Se også litt lengre bak i samme tråd for en graf som viser forskjell med og uten steinplate i det hele tatt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man sjekker litt på produsentens hjemmesider blir det der også forklart hvordan og hvorfor "bunnplata" med avstandsstykker og dempeknotter IKKE er noen tilfeldighet........ :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

egenskaper film kontra musikk

Heisann igjen

Takker for hjelp sålangt og registrerer at jeg blir spurt om jeg prioriterer musikk eller film.

Det er akkurat konklusjonene her i tråden angående dette som forvirrer meg litt . Det kan virke som gjengs oppfattning er at ultra er best til musikk pga stramhet (les: fast i fisken) . plus skal være best til film pga manglende stramhet ? Dersom denne filosofien er korrekt , hvordan kan en da argumentere for at Velodyne DD er en enda bedre kinosub (dog til en betydelig stivere pris) Velodyne DD er vel hakket strammere enn svs ultra? (Trodde ikke en sub kunne bli for stam til filmbruk).

Dersom det her er prisen som er argumentet blir det litt lettere å forstå , (les : prisdifferansen ultra2 / plus2 er lettere å forsvare hvis musikkprestasjonene er viktigst men som enkelte hevder : ultra2 er det beste valget KVALITETSMESSIG uansett)

Men for å svare på spørsmålet er filmegenskaper det viktigste for meg. Jeg vil allikevel ikke ende opp med en løsning der suben skrus av under musikklytting . Musikksmaken min er meget variert fra Mozart/Beethoven via listepop og Anne Grete Preus/Bjørn Eidsvåg til Metallica alt etter humør . Under musikklytting er holografiske egenskaper meget viktige , lyden skal eksistere i rommet rundt meg og ikke komme fra punkter rundt meg . Men som sagt er det filmengasjementet som gjør at jeg tillater budsettet å ligge såpass høyt.

hilsen Gobble

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg skal gå for en PC+ eller PC-Ultra? Kommet til å bruke den både til musikk og film. Kanskje aller mest musikk. Hva ville dere valgt? Elsker trøkk!!...

Og hvordan bestiller man en slik en? Punkt for punkt`?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har subens evne til å tilpasse seg musikk høyt prioritert - Ultra. Den koster en del mer, men i denne sammenheng får du også valuta for pengene. PC+ er også god, men dersom du skal/kan velge, blir mitt svar sådan.

Hvordan du går frem med tanke på bestilling? Se lengre bak i denne tråden.

Cluet er at du benytter en konto du har nett-tilgang på. Dette fordi SVS trekker deg for et kontrollbeløp på under $1. Dette beløpet må du gi tilbakemelding på, og jo raskere dette skjer - jo fortere går suben i produksjon. For min del rapporterte jeg tilbake hva beløpet var - FØR de hadde sendt meg mail på at beløpet var trukket. Hele operasjonen var faktisk gjort i løpet av to minutter. Kjekt med nettbank. I mitt tilfelle dreide det seg om SkandiaBanken.

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: egenskaper film kontra musikk

Det er akkurat konklusjonene her i tråden angående dette som forvirrer meg litt . Det kan virke som gjengs oppfattning er at ultra er best til musikk pga stramhet (les: fast i fisken) . plus skal være best til film pga manglende stramhet ? Dersom denne filosofien er korrekt , hvordan kan en da argumentere for at Velodyne DD er en enda bedre kinosub (dog til en betydelig stivere pris) Velodyne DD er vel hakket strammere enn svs ultra? (Trodde ikke en sub kunne bli for stam til filmbruk).
    Igjen, en subwoofer som er litt "slappere i fisken" enn en som er strammere, vil virke som om den basser mer og gjør mer ut av seg. Derfor har kanskje noen dette inntrykket. Ultra/2 går like dypt som Plus/2 og klarer også 2-3 dB mer enn plusen!

Hvis musikk også er i førersetet ville jeg gått for Ultra/2, hvis film (som meg) er mest brukt så gå for Plus/2.

SVS sier også at Plus/2 får man mer for pengene, men steget opp til Ultra/2 er vel verdt det

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    SVS sier også at Plus/2 får man mer for pengene, men steget opp til Ultra/2 er vel verdt det
    He he, dette ble vel litt selvmotsigende... Hva var mest verdt hva sa du... :wink: :wink:

(selv om jeg "tog an".....)

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    He he, dette ble vel litt selvmotsigende... Hva var mest verdt hva sa du... :wink: :wink:

(selv om jeg "tog an".....)
    Det var godt du tog an

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Vet ikke om jeg skal gå for en PC+ eller PC-Ultra? Kommet til å bruke den både til musikk og film.....
    Det ser ut som rommet ditt IKKE passer til sylinderSUB, men hva er de fysiske målene på rommet? Hva er veggene laget av? Tre eller Betong? Rommet's plassering i huskonstruksjonen?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er 440cm x 280cm x 235cm (LxBxH). På to av veggene er betong inners, på de to andre er det vanlig trevegg innerst. Alle veggen er kledd med brysning nedentil og to lag med sponplater over brysningen.

Rommet's plassering i huskonstruksjonen? Hva mener du med det? Det er i kjelleren......

Planen hva da å ha en stk sylinderSUB bak i det ene hjørne....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann igjen

Takker for hjelp sålangt og registrerer at jeg blir spurt om jeg prioriterer musikk eller film.

Dersom det her er prisen som er argumentet blir det litt lettere å forstå , (les : prisdifferansen ultra2 / plus2 er lettere å forsvare hvis musikkprestasjonene er viktigst men som enkelte hevder : ultra2 er det beste valget KVALITETSMESSIG uansett)

Men for å svare på spørsmålet er filmegenskaper det viktigste for meg. Jeg vil allikevel ikke ende opp med en løsning der suben skrus av under musikklytting . Musikksmaken min er meget variert fra Mozart/Beethoven via listepop og Anne Grete Preus/Bjørn Eidsvåg til Metallica alt etter humør . Under musikklytting er holografiske egenskaper meget viktige , lyden skal eksistere i rommet rundt meg og ikke komme fra punkter rundt meg . Men som sagt er det filmengasjementet som gjør at jeg tillater budsettet å ligge såpass høyt.

hilsen Gobble
    Ingen som vil svare deg angående DD??
    Når det gjelder det, DD mot SVS prismessig - går ikke an, her er det Bang for the buck!
    Og hvis ørten innstillinger og lite fint design har så mye å si er nok DD det beste valget!
    Men hvis du kan la ørten innsillinger og utseende ligge på hylla så er nok SVS et bedre valg. Spesielt pris tatt i betraktning!
    DD15 & 18 kan nok være noe bedre til syvende og sist men igjen jeg er ikke skuffet angående Plus/2, har hørt Ultra/2, men har tilgode å høre om den er verdt prisoppgangen ifra Plus til Ultra ennå?

Hvor bor du forresten?

Side 84 av 263 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •