offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 5259
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Thlian Skrevet: 17/03/2005, 17:32 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Formel 1: Nytter ikke henge med nebbet, det er dine egne tregheter som gjorde at det tok så lang tid. Hva betalte du med??

Nå henger ikke nebbet mitt heller da :P , du kan heller si det motsatte :lol:. Dette en teknisk tråd så litt OT, men jeg betalte med plastic penger som alle andre. Kan ikke se hva slags "egne tregheter" jeg har vært skyld i her? Hva mener du egentlig med den uttalelsen? Har sett at flere her har hatt samme erfaringen med SVS.
    Jeg hang på med mail til SVS med en gang jeg hadde betalt, så fort dem hadde registrert betalingen. Så trakk dem ifra den "itsi bitsi" summen jeg skulle verifisere for dem. Det gikk en dag fra dem trakk ifra summen til kortet mitt var verifisert. Jeg gidder i allefall ikke stå å se på at ting skal gå av seg selv, jeg maser maser maser og atter maser til ting er helt 100% i orden!

Sorry gutter, men det her ble visst litt OT!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Mulig en brannfakkel, men må jo få sagt det, Flageborg: Finnes det ikke noenting negativt med SVS i det hele tatt?? Eller for å si det på en annen måte; finnes det ingenting positivt med andre subber??? :shock:

Kan begynne å lure litt, så gjennomsyret som du er av SVS, Flageborg. Mistforstå meg ikke, du er en smart mann og genuint opptatt av lyd og forbedringer, men denne SVS-propagandaen blir nesten for dum nå.... Uansett hvilke motargumenter som kommer mot SVS, så blir det enten avfeid som tøv eller argumentert til "døde"..... Til og med Johnsen har jo begynt å nyansere og moderere sine synspunkter, og det har jeg mye mer respekt for.....

SVS er suverent "bang for the bucks", de leverer masse kvalitet for en lav pris. Men å nesten påstå at ingenting kan måle seg blir ikke bare dumt, men også blåøyd. Jeg har jo 25-31 PCPlus selv, godt fornøyd for det jeg gav for den, men finner også ting som kunne vært bedre kvalitetsmessig, og det legger jeg heller ikke skjul på......

Dessuten, god bass er mer enn dundrende lyder under 20Hz, gutter...... :wink:
    Hvilken bass jeg synes er god, har forandret seg med erfaring, og har nådd et foreløpig høydepunkt med en PB12Plus/2.

Alle skriveriene her på forumet vakte min nyskjerrighet, og en lytte-seanse hos Dag imponerte meg :lol: .

Frekvenskurven aner jeg ingenting om ; den første forelskelsen holder smilet om munnen ennå, men kurven vil bli målt og forsøkt forbedret hvis/når behovet melder seg :wink:.

Formålet med denne tråden er etter min mening at vi som har SVS, deler opplevelser med de av forumet's medlemmer som har interesse å høre disse (rettere skrevet : lese) , og utveksle resultat av forandringer gjort for å forbedre lydopplevelsen.

De forsøk på å fremstille SVS som fasit-svar på alles bass-behov, faller såklart på sin egen urimelighet, så tilløp til religiøs opphaussing må nok forhåpentlig tilskrives en real overdose entusiasme.

Personlig føler jeg at ingen enkelt-investering i hk har gitt meg så mye - både for pengene , og økt helhets-opplevelse - som kjøpet av denne sub'en.

Jeg synes også at det er kjekt å følge denne tråden, og håper at skyttergravs-tendensene blir mindre tydelige i fortsettelsen, og at det kommer mange gode innlegg med et glimt i øyet :wink:

Vi er nok ikke i bass-himmelen ennå, men forhåpentligvis litt nærmere :lol:
    Jeg må bare henge meg på denne istedenfor å skrive det samme på nytt.
    Sitter med samme følelsene selv, den første forelskelsen sitter kraftig i kroppen fremdeles og når man er forelsket forsvinner all fornuft
    Denne bassen er for meg, så kan andre like andre ting.
    Har levd en stund nå uten sub i stuen og til musikk klarer jeg meg godt, uten sub er det ukomplisert og perfekt sammenheng men jeg vet med meg selv at et dual sub oppsett med en sub på hver side av sofaen ville tatt opplevelsen flere hakk høyere. Er det ikke i April at nye PB12 plus kommer?
    Etter at jeg solgte Helicon 800 som stod i kinoen i påvente av nye fronter har jeg brukt et par JMlab SIB som fronter da de allerede hang i taket.
    Splitter subbene på 150 hz istedenfor 80 hz for å avlaste systemet.
    Men det låter ikke bra i mellomtone og topp, og selv bassen er vesentlig dårligere når jeg mangler støtten fra gode fronter. Rart i og med at de var delt på 80 hz, men trykket er ikke det samme nå. Snickers, har du en ide om hvorfor?

Dag

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har nok først og fremst med plasseringen av elementene å gjøre, men også at det trolig er lange 4-lags spoler på elementene som gjør dem uegnet til mellomtone.

Du kan prøve å trekke dem ut av hjørnene. Får du dem også litt opp fra gulvet vil du få mer direktelyd, noe som ofte gavner midbassen. Jeg har erfart at elementet fordelt i høyden gir jevnere trykk i mellombass, øvre bass og nedre mellomtone. Over der er det jo ingen sunn fornuft i å ha elementer nede ved gulvet uansett. En gammel "regel" sa at med normal takhøyde skulle man, dersom man brukte ett basselement, plassere det 65cm over gulvet pekende mot lyttepossisjon. Det har med avstand til tak og gulv å gjøre, så jeg ville bassert eksperimentet på selve plasseringen av elementet i rommet. Husk at all mid og øvre bass kommer fra elementet og ikke fra portene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du ha Johnsen??
    Forhåndsbestillingene har begynt, blir shippet i begynnelsen av April!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Hva skal du ha Johnsen??
    Vurderer enten 2XPB12plus eller 2XPB12 Ultra.

Skal teste PB12 plus/2 imorgen, blir gøy å se hvordan den er i forhold til Ultraen jeg hadde! Lurer på om det stemmer at plus-boxen er morsommere på film enn ultra-boxen.

Dag

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hehe - har akkurat sett "Sky Captain and the World of Tomorrow" som kom ut på DVD i dag.

Her er det sinnsvakt lave frekvenser ute og går. Ultraen bånnet flere ganger - på ÷2,5dB på forsterker. Sjelden dette skjer på så lav styrke.

Andre gang dette skjedde i filmen var ved 1:17.14. Fint om du, Hi-Fil, sjekker denne scenen med begge Ultraene dine... :wink:

Det dundrer godt ganske mange steder i denne filmen, og det dreier seg om dype frekvenser, ja. :shock:
    Syns ikke det var noe voldsomt her jeg....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når robottene kommer tuslende på rekke rister det nå litt

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Hva skal du ha Johnsen??
    Vurderer enten 2XPB12plus eller 2XPB12 Ultra.

Skal teste PB12 plus/2 imorgen, blir gøy å se hvordan den er i forhold til Ultraen jeg hadde! Lurer på om det stemmer at plus-boxen er morsommere på film enn ultra-boxen.

Dag
    Men den har du jo hatt!?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Dag solgte den fordi han var missfornøyd, snarere at han ville kjøpe to nye i en annen finish. Den gutten er umettelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så sant
    Jeg vurderer evnt å bytte selv til sommern 8)

Måtte bare skrive nå, følte det riktig å passere innlegg nr. 1000 i SVS-tråden

Hihaaaa.....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så sant
    Jeg vurderer evnt å bytte selv til sommern 8)

Måtte bare skrive nå, følte det riktig å passere innlegg nr. 1000 i SVS-tråden

Hihaaaa.....
    Og de fleste innleggene har vel nesten vært om SVS, Thlian.... :wink: :wink: Wooooaaaahhhh :twisted:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Guru Thlian.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Tror ikke Dag solgte den fordi han var missfornøyd, snarere at han ville kjøpe to nye i en annen finish. Den gutten er umettelig.
    Ikke akkurat misfornøyd med Ultraen nei, den er sinnsykt bra
    Men jeg trenger to subber fordi med en plassert rett i siden på sofaen er den MEGET retningsbestemt.
    Og jeg har ikke råd til 2 stk PB12 Ultra/2 :cry:

Får klare meg med to mindre, resultatet skulle bli bedre på alle måter i mitt rom.

Plus eller Ultra??? Er usikker, "time vil show".

Har hatt PB12 plus/2 før ja Thomas, men har en her nå fra samlekjøpet som ikke blir hentet før tirsdag.

Dag

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kveld.

Plutselig var en SA-WX900 i hus! Og ja, den både ser og høres bra ut!
    Slutter selvfølgelig ikke å følge med på SVS-tråden av den grunn. Det er mye folk her på tråden som sitter med et hue fullt av kunnskap og mye god erfaring som har kommet meg godt til nytte.

Det fine er at mye av innholdet i den tekniske diskusjonen er av en generell art som en kan dra nytte av i forhold til andre typer subber også. Det er jo ikke slik at de ulike lydfenomener og fysikk-facts kun gjelder SVS, og derfor har det vært svært nyttig, og det vil fremdeles være nyttig, å følge tråden videre for flere tips og råd.

(Ok, det ble en Sony...Men, slapp av karer, jeg drikker fremdeles Cola.)

Takk til alle bidragsytere her for raust å dele av deres viten og erfaringer. Måtte det fortsette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!

den blir du sikkert fornøyd med, fikk du den brukt?

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent brukt, god som ny!
    Gjenstår bare noe tuning og testing før jeg skal begynne å "krangle" med dere svsianere :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, prøv å begrense innleggene i denne tråden til rent teknisk diskusjon. Nå som tråden har blitt så lang, og etterhvert også inneholder flere sider med "chatting" er spørsmålet hvor matnyttig denne er i ettertid. Husk at disse trådene er ment å gi noe også for søk i etterkant, det er nettopp dette som er AVforums store styrke som kunnskapsbase.

Er litt betenkt med hele denne tråden, men så lenge dere prøver så godt dere kan å holde den så teknisk dere klarer, får vi la den løpe, men husk husk husk, folk skal kunne lese gjennom tråden i etterkant å finne relevant informasjon om produktene, dette er jo tross alt et teknisk forum.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Ikke akkurat misfornøyd med Ultraen nei, den er sinnsykt bra
    Men jeg trenger to subber fordi med en plassert rett i siden på sofaen er den MEGET retningsbestemt.
    Og jeg har ikke råd til 2 stk PB12 Ultra/2 :cry:

Får klare meg med to mindre, resultatet skulle bli bedre på alle måter i mitt rom.

Plus eller Ultra??? Er usikker, "time vil show".

Har hatt PB12 plus/2 før ja Thomas, men har en her nå fra samlekjøpet som ikke blir hentet før tirsdag.

Dag

Har du fått testet ut Plus'en min Dag ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, har fått i hus Pass Labs X-350 så det har vært fokus i helgen. Får se hva jeg får tid til imorgen. Hva slags bil skal du frakte den i?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør ikke være mindre en en stasjonsvogn, går så vidt bak i en A4 stv

Side 81 av 263 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •