offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan heller ikke si jeg har oppfattet noen treghet, men det kommer selvsagt an på hva man definerer som "tregt" i denne sammenheng. Jeg synes bare det låter finfint...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at de henger med dine elektrostater er vel ikke akkurat et tegn på treghet......

Hvis disse Ultra subbene er trege, så finnes det tydeligvis ikke "kjappere" subwoofere. Jeg har i hvert fall tilgode å oppleve en.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg som kommer direkte fra Ace Bass 2 som av Audio Pro selv og pressen hylles som "the fastest sub in the west", og Infinity Kappa Sub som vel mildest talt er en vel ansett musikksub kan ikke på noen måte si at jeg savner hurtighet i min PB10

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    En bassreflekskasse har som regel rundt 3-6 dB mer kapasitet før elementet g¨år ut over sine grenser, men ca en halv oktav under bassrefleksavstemningen vil porten være i total motfase med elementet og man får null lyd og null kontroll.
    Jeg regner med det er derfor man har valgt å la PB10 rulle rimelig hurtig av under 20hz? Vil dette fenomenet ellers fremkalle bunning? Min gamle Kappa Sub hadde ingen beskyttelse mot seg selv, og filmscener som inneholdt dyp bass avspilt på testnivå fikk den til å gå i selvsving. Det kom ingen bass i fra den bare noen forferdelig lyder som fikk meg til å trykke "volume down" tasten igjenom fjernkontrollen.
    Alle bassreflekskasser ruller rimelig stupbratt av under avstemningsfrekvensen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Du må ikke forveksle de målingene gjort med radioshack med en nøyaktig frekvensrespons. Enda verre er det hvis du legger på en impulsrespons. Da vil du tydelig se hvorfor mange mener SVS-ene er så trege i responsen.

Trege :shock:
    Hvem er de mange du refererer til? De har tydeligvis ikke beveget seg i nærheten av Ultra utgavene i hvert fall.
    Jo, selvsagt har jeg det. Men jeg har kanskje hørt en del mer forskjellig enn det du har gjort?

Jeg skriver ikke brev til Nasa bare fordi jeg tilfeldig vis var våken på nyttårsaften vet du

BTW så viser jeg til HELE innleggene mine der jeg beskriver sammenhengen mellom subjektivt treg bass og frekvensgang i sammenheng med valg av elementer og løsninger. Jeg henviser ikke til Ultra spesifikkt, men jeg vil heller ikke fremheve den som noe annet enn en høytspiller i forhold til sine søsken.

Jeg tror Dag kan bekrefte at hans Ultra/2 ikke henger med Kappaene på musikk og at det er mye mer slam i trommer osv uten sub. (Han var i hvertfall uoppfprdret enig i det da jeg var hos ham).

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange koker ned til deg (og en samtykkende Johnsen). 8)

Vi er etterhvert ganske mange her som har hørt denne komboen hjemme hos Dag, og jeg er helt uenig med deg der. At integreringen med kappaene ikke er helt hundre er jeg enig i, men det var ikke SVS'en som var treg.

Det at du mente DD15 var raskere er vel et lite signal om at du er på villspor, for vi andre opplevde begge Ultraene som klart raskere og mer korrekte til musikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer på banen snart, med litt betraktninger. Må bare få hodet over vannet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som var litt skuffende for meg med PC Ultra er at jeg ikke kan koble til både høyttalerkabler og RCA kabler. Grunnen er at jeg gjerne vil bruke høyttalerkabler fra effektrinn til sub (eventuelt RCA fra forforsterker til sub) når jeg lytter til stereo da jeg ikke bruker surroundreceiveren til musikk.. På min forrige sub koblet jeg i tilleg RCA kabel fra receiver til sub. Da kuttet sub'en automatisk fra høyttalerkablene og tok signalet fra receiveren når den ble slått på. Det gjør ikke SVS'en.
    Det kan nå virke som eneste løsning for å slippe å koble om hver gang mellom stereo-film så kan jeg kutte ut å bruke sub på receiveren. Da må jo all LFE basse gå på frontene også, blir dette for mye for frontene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Å kalle en sub for rask eller treg er rimelig idiotisk siden studier viser at det er 4-5 ulike egenskaper som gjør at folk oppfatter en sub som rask/treg. Så at folk oppfatter "hastigheten" på subben forskjellig er ganske normalt. Tror det heller er bedre om folk begynner å henvise til de faktiske egenskapene ved subben istedenfor det svært forvirrende hastighetsbegrepet.
    Når jeg skriver "rask" mener jeg at den holder fint følge med musikken. Enkelte subber virker å "henge litt igjen" etter hvert anslag, og derav betegnelsen "treg". Når vi sammenliknet egenskapene på en haug forskjellige subwoofere, så utverket ultra subbene seg med sin evne til å spille musikk på en slik måte at subben var "usynlig". Meget god integrering med frontene med andre ord.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Cerwin Vega LX12 og Audio Pro Blue Diamond, så jeg vet hva "treg" bass er. Cerwin Vegaen var i tillegg så dårlig at den ikke en gang kunne brukes til film

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To uker uten sub i hjemmekinoen...

Men i dag kom endelig erstatningen. To uker etter at jeg solgte min PB-10. Og det gikk fort når jeg først fikk somla meg til å bestille. Sådan gikk det for seg:

10/03 - Bestillte ca 22.00 på kvelden (en Plus/2)
    11/03 - Subben sendt fra SVS
    12/03 - Avgang fra USA
    13/03 - Ankomst Amsterdam
    14/03 - Avgang Amsterdam
    16/03 - Ankomst Oslo
    16/03 - Betalte fortolling og moms hos Nor-Cargo
    17/03 - Ankomst Molde

Det vil jeg kalle rimelig kjapt levert. En time siden sjåføren var her nå. Vi bar den inn i gangen og jeg sa på kjekkest mulig måte; "OK, jeg tror vi setter den her. Jeg tar resten selv."

Det første problemet var å få den ut av eska den kom i. Jeg skjønte fort at dette var noe annet kaliber enn PB-10. Jeg var klar over at den var stor, men den var også så inni hampen tung! Og en svær boks med glatte sider som man ikke rekker rundt på noen måte er IKKE enkel å få opp trappa til andre etasje.

Planen var jo selvfølgelig å få den unna (så godt som mulig i alle fall) før den bedre halvdel kom hjem.

Ett øyeblikk var det like før jeg ga opp akkurat den planen. Jeg vurderte å la den stå til hun kom hjem, så fikk hun hjelpe meg å få den på plass. Etter å ha vurdert plusser og minuser, fant jeg ut at det var best å ta saken i egne hender. Den så jævlig stor ut der den sto, så hun hadde vel lurt på om jeg hadde gått helt av hengslene. Ut av eska og opp trappa. Det tok meg bare ti minutter og en ødelagt rygg.

Men nå er'n på plass. Nå skal jeg finne sofaen og strekke ut ryggen igjen, så får jeg se hva den er god for senere.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis!! du får gi oss dine inntrykk etter litt testing da..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den pappesken...
    Den tar grisen av kroken! 8)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - artig historie.

-Akkurat der er jeg glad jeg valgte en tube - - med tanke på at jeg bor i tredje etasje, og har flyttet suben ca. fem ganger rundt i stua etter at jeg fikk den. Litt greiere med ca. 35Kg.

Men... bortsett fra det er jeg jo selvsagt litt misunnelig.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Messel wrote.
    10/03 - Bestillte ca 22.00 på kvelden (en Plus/2)
    11/03 - Subben sendt fra SVS
    12/03 - Avgang fra USA
    13/03 - Ankomst Amsterdam
    14/03 - Avgang Amsterdam
    16/03 - Ankomst Oslo
    16/03 - Betalte fortolling og moms hos Nor-Cargo
    17/03 - Ankomst Molde
    Tydeligvis forskjell på folk og folk.
    28.2 Bestilte min PCU
    7.3 Ferdig med verifisering av kredittkort. sendt fra USA.
    11.3 Ankom Oslo
    16.3 Ankom jobben.

Alt annet enn god sørvis kan man si.
    Ikke noe hjelp i å grine over det.

Er nå innstallert.
    Bomber, granater og kanoner (det jeg har hatt tid til å høre på til nå) har helt klart fått en ny sprengkraft 8) .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Messel: Nå er jeg for alvor misunnelig, det er synd at du rakk å selge PB10en før den nye kom. Jeg kunne gjerne tenkt meg å se et bilde av de to sammen for å få et inntrykk av størrelsen på Plus/2. Hvor mye kom frakten på?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Den pappesken...
    Den tar grisen av kroken! 8)
    Har en sånn jeg og, tar mye mindre plass sammenbrettet!

Formel 1: Nytter ikke henge med nebbet, det er dine egne tregheter som gjorde at det tok så lang tid. Hva betalte du med??

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    ....... Når vi sammenliknet egenskapene på en haug forskjellige subwoofere, så utverket ultra subbene seg med sin evne til å spille musikk på en slik måte at subben var "usynlig". Meget god integrering med frontene med andre ord.
    Tiltredes også i stor grad fra Plus/2-ståstedet, integrasjonen gjør sub'en "usynlig" 8)

Messel: Velkommen etter, pass nå på å ikke overdrive gain-innstillingen i førsten, sjokkopplevelser er like om hjørnet :shock:

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thlian Skrevet: 17/03/2005, 17:32 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Formel 1: Nytter ikke henge med nebbet, det er dine egne tregheter som gjorde at det tok så lang tid. Hva betalte du med??

Nå henger ikke nebbet mitt heller da :P , du kan heller si det motsatte :lol:. Dette en teknisk tråd så litt OT, men jeg betalte med plastic penger som alle andre. Kan ikke se hva slags "egne tregheter" jeg har vært skyld i her? Hva mener du egentlig med den uttalelsen? Har sett at flere her har hatt samme erfaringen med SVS.

Driver og mekker litt med lydtrykk- / frekvensmålinger og det ser bra ut, men det kunne med fordel vært flere bånd på EQen i PCUen. Har plassert suben ved siden av den ene fronten og det var lett å få integrert den med de andre høyttalerne synes jeg. Overgangnen mellom sub og fronter er fin, nå får jeg labbe videre med lydtrykket på de lavere frekvenser.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Tydeligvis forskjell på folk og folk.
    28.2 Bestilte min PCU
    7.3 Ferdig med verifisering av kredittkort. sendt fra USA.
    11.3 Ankom Oslo
    16.3 Ankom jobben.

Alt annet enn god sørvis kan man si.
    Ikke noe hjelp i å grine over det.
    Vel, kredittkortet mitt var verifisert lenge før jeg bestillte denne subben. Det er nesten to måneder siden jeg ba dem gjøre det. Bare for å være sikker liksom :wink: Så der sparte jeg noen dager. Ellers fulgte jeg med på track and trace når den kom til Oslo, så var det bare å få betalt med det samme.

Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Nå er jeg for alvor misunnelig, det er synd at du rakk å selge PB10en før den nye kom. Jeg kunne gjerne tenkt meg å se et bilde av de to sammen for å få et inntrykk av størrelsen på Plus/2. Hvor mye kom frakten på?
    Vel, noen ganger må man forholde seg til penger inn - penger ut prinsippet. Og aller helst i den riktige rekkefølgen. Frakten opp hit til Molde var relativt stiv sammenlignet med Oslo, 380 dollar door-to-door. Jeg synes ikke det er så ille. Men jeg jobber selv i bransjen, så jeg vet at ting koster.

Rent fysisk er det veldig stor forskjell på de to. Både på størrelse, og ikke minst vekt. Større enn hva jeg forestillte meg i alle fall. Hvis ryggen min noengang blir bra igjen etter mishandlingen opp trappen i dag, skal jeg prøve å sette den foran i rommet der PB-10 sto. Da kan du sammenligne to bilder med de samme omgivelsene rundt. Det blir ikke i dag.

Side 80 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •