offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Hva med 16-46 pc+? Hvorfor er det så få som har den?
    Benytt søkefunksjonen og let etter 1646 eller 16-46 i denen tråden.

Jeg spurte (før jeg kjøpte min tube) om akkurat det samme, og har (gjennom svar fra SVS og generell lesing på nett) erfart at 16-46 er som standard tunet litt for langt ned, egentlig. Røret er såpass langt at det gir deg også noe mindre spillerom når det kommer til vellykket tuning opp/ned.

Faktum er at 20-36 og PC-Ultra har samme størrelse på røret, men at PC-Ultra har et mye bedre element. Derav prisdifferansen. I tillegg har den PEQ, noe som gir deg mulighet til å justere frekvensgangen.

PC-Plus 25-31 er minst i serien, men to stk. av denne gir deg (dersom rommets utforming og subenes plassering tillater dette) en svært godt lydintegrering. Og selvsagt mer "trøkk".
    (Jeg visste at Dag også ville gi denne tilbakemeldingen. Den er helt korrekt.)

Selv gikk jeg for én PC-Ultra, og jeg er fullstendig enig med de andre som har testet denne at den har en svært stram/tight og korrekt bass som meget vel fungerer til både film og musikk, og spesielt sistnevnte. Dette fordi bassen hele tiden er troverdig. Ultraen kan også tunes på: 25Hz, 20Hz (standard), 16Hz og 12Hz. Sistnevnte gir deg en voldsom trøkk i området 10-16Hz, og sørger for at elementet relativt raskt bunner ved disse frekvensene. Anbefaler derfor at man ikke kjører altfor høyt lydtrykk ved denne tuningen.

Sum summarum er at PC-Ultra gir deg stor lyd og verdifulle justeringsmuligheter. To stk. PC+ gir deg omtrent samme lydbilde, og sikkert mulighet for mer trykk enn én stk. Ultra. Imidlertid er det som sagt en rekke aspekter man selv må bestemme seg for før man går for det ene eller det andre. Én PC+ kontra én PC-Ultra er egentlig ikke noe alternativ. Dersom du vurderer PC+ (16-46) er vel for din del det rette valget PC-Ultra. Jeg kjenner meg rimelig godt igjen i din tankegang.

Fordelen med PC-Ultra er også at dersom du ikke er helt fornøyd - da bare kjøper du én til

Går du derimot for to stk. PC+ og etter hvert ikke er fornøyd med dette - da er det ikke like lett å oppgradere...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, RoKo. Enkelte har vel nevnt at PC-Ultra ikke sparker like godt på film som PC-Plus. På ren musikk hevdes det derimot er PC-Ultra best.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tja, RoKo. Enkelte har vel nevnt at PC-Ultra ikke sparker like godt på film som PC-Plus. På ren musikk hevdes det derimot er PC-Ultra best.
    Én PC+ sparker vel ikke bedre enn én PC-Ultra.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å holde husken i en så lang tråd, men her er et tips: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6880449#6880449

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Vanskelig å holde husken i en så lang tråd, men her er et tips: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6880449#6880449
    Joda...
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6880960#6880960

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ultra klarer ca 2-3 db mer enn en plus, men pga strammere lyd på ultra kan en plus liksom gjøre litt mer av seg på film på en måte.... :?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "More bang for the bucks", som SVS-gutta sier det... :wink:
    (PC+)

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er mange ganger at man oppfatter mer bass når subwoofere som er litt mer "slappere" enn mer "tighte". Derfor vil kanskje PC+ oppfattes kulere på film enn Ultraen og når Ultraen spiller 2-3dB høyere så bekreftes vel dette.

8)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulempen med Ultraen sine strrrrramme egenskaper kombinert med en MEGA-driver kan fyre elementet rett i bånn, og tro meg det låter ikke pent! Min Plus gjør mye mer av seg på film og kan drives mye hardere på hard dypbass. Men derimot to stk. PC-Ultra - da ler vi ikke :wink:

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS PB10-ISD

Tenkte å skaffe meg en slik PB10-ISD. Noen som har erfaring med denne? Vil den og kanksje en til kunne kombineres med to stk sony sawx900?

Tenkte å ha sonyene foran i rommet og PB10-ISD bak i rommet ved sitteplass.

Rommet er 6,5 meter langt og 4 meter bredt hvis det er noen hjelp.

På forhånd takk

mvh
    Per Thomas

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: SVS PB10-ISD

Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Tenkte å skaffe meg en slik PB10-ISD. Noen som har erfaring med denne? Vil den og kanksje en til kunne kombineres med to stk sony sawx900?

Tenkte å ha sonyene foran i rommet og PB10-ISD bak i rommet ved sitteplass.

Rommet er 6,5 meter langt og 4 meter bredt hvis det er noen hjelp.

På forhånd takk

mvh
    Per Thomas
    Som mange (ikke nødvendigvis alle da...) her så kan vi anbefale PB10-ISD på det sterkeste!

Det du nevner har jeg testet selv, med SVS PB12-Plus/2 i front og PB10-ISD rett bak den fremste 2-seteren. Hvis du ser min hjemmekino så kan du se hvor nærme elementet stod øret

Selv på max volum så kunne jeg ikke lokalisere suben og dette pga av dens meget lave forvrenging! Ganske imponerende at jeg ikke hørte denne på høye volum da mange subere kan høres på mils avstand
    Dette ble koplet opp grunnet testing i sammenheng test av max dB drag i Darla scenen Hadde det ikke vært for plassen for de som sitter bak, kunne jeg meget godt hatt et slikt oppsett!

Flageborg kan også bekrefte dette, ikke sant Flaggis?

:twisted:

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

aha sier du det ja

Høres jo fantastisk ut. tenkte et framtidig oppsett med en stk på hver side av sofaen.

Dem er jo så billig. 3000 kr pluss frakt toll og moms:-)

Hvor mye klarte du på Darla scenen da?

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: aha sier du det ja

Sitat Opprinnelig postet av Per Thomas
    Høres jo fantastisk ut. tenkte et framtidig oppsett med en stk på hver side av sofaen.

Dem er jo så billig. 3000 kr pluss frakt toll og moms:-)

Hvor mye klarte du på Darla scenen da?
    Med kun PB10eren så klarte jeg 104dB, og jeg klarte 107dB med Klipsch RSW-12 til 20k!
    En til på forumet her klarte 118dB med RSW-12 så det sier seg selv at SVSen girmasse skyv!

Jeg har utrolig dåelig dypbass i rommet men med SVS fungerer det utmerket

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig dypbass ja

Har dårlig dypbass jeg også, men ikke pga rommet tror jeg. Sony klarer jo bare såvidt under 30 hz før den ruller av, men har masse skyv rundt 40-50 hz til gjengjeld da, så det er supert.

Har hatt sunfire sine subber tidligere i samme rom dem strekker seg rimelig dypt selv om dem kan virke litt upresise, derfor trenger jeg bare noe som går ned i 20 hz får få den deilige dypbass følelsen igjen 8)

Tror det blir bra

takk for kjappe og presise svar, akkurat som SVS formoder jeg

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe bare hyggelig

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: SVS PB10-ISD

Sitat Opprinnelig postet av Lassesen
    Flageborg kan også bekrefte dette, ikke sant Flaggis?
    :twisted:
    Tilbake etter flere dager på reise......uten AVForum....blir litt abstinens av slikt.....men "back to case": Og det er stikkordet - kassa til denne 10" tommeren er IKKE som andre i klassen, den er STOOOR. Og det er grunnen til at resultatet blir så utrolig mye bedre. Selv med plassering rett bak høyre albue, avslørte ikke SVS'n sin plassering selv om elementet og bassport kun var få cm. fra sitteposisjon. Utrolig!.........men papirene på bordet i mellom stolene flakset avgårde.

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kasseoppbyggingen er OGSÅ en faktor som påvikrer det hele inntrykket, i tillegg til bra element osv

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette høres jo bare bedre og bedre ut

Takker for masse god info.

flott.

Da blir det nok en SVS på meg også. Starter i det små, men dem er vel neppe vanskelig å få omsatt her i Norge vil tro :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk er at de som har blitt solgt brukte har gått for en pen pris. Det skyldes vel 3 faktorer: 1. Subbenes udiskutable kvalitet. Det at nyprisen ikke er til å diskutere. Og at du kan få den umiddelbart.

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk i går min PB10-ISD
    Har ikke fått testet den ut skikkelig ennå, men fikk prøvd den litt på moderate lydnivåer i går kveld.
    Etter å ha prøvd med litt forskjellige plasseringer foran og på siden, sitter jeg med følgende førsteinntrykk:
    Suben var fin (farge: gray slate), virker solid bygget.
    Jeg får mest lydtrykk fra ca 40 - 60 Hz.
    Den følger bra med på musikk.
    Litt av den fysiske delen av bassen er til stede (blir vel en del mer risting ved høyere lyd).

Ellers kom kona med følgende kommentar når hun så esken: Håper ikke suben er på langt nær så stor som den! :shock: :lol:

Side 77 av 263 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •