offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 69 av 263 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 5259
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan i hvert fall garantere at Ultra utgavene til SVS er raskere enn Sony subben. De spiller aldeltes glimrende til musikk også, faktisk den beste "musikksubben" jeg har hatt (PC-Ultra).
    Ahh, dette er musikk i mine ører.. Vurderer en slik selv.
    SVS anbefalte meg faktisk en 20-39 PC+ men jeg hører jo mange her si at disse (PC+) ikke er like gode på musikk. Syntes derfor anbefalingen til Ron var merkelig. Han mente også at den største forskjellen opp til PB12-ISD/2 og PC ultra var at man kunne spille høyere :?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jonolav1977
    SVS anbefalte meg faktisk en 20-39 PC+ men jeg hører jo mange her si at disse (PC+) ikke er like gode på musikk...........?
    Anbefalingene fra SVS er korrekte. Min 25-31PC-Plus fungerer ypperlig sammen med musikk. Det vil 20-39 PC-Plus også være. Jeg velger å tolke "negative" erfaringer som du henviser til fra andre: "mange her sier at ....musikk ....bla....bla....ikke bra..osv." utelukkende viser disse menneskenes manglende innsikt i hvordan man best mulig skal justere og tilpasse en SUB for å oppnå en helhet i integreringen med resten av lydsystemet. HER kan jeg demonstrere hvor utrolig bra samspillet er!!! :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er ikke til å komme fra at PC ultra spiller bedre musikk enn din PC+ Flageborg. Med et lite forbehold om at PC+'ene jeg hørte har seriøse feil.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som gidder å finjustere i en time før man hører en cd, for så å finjustere en time til når man skal se en film.
    Mulig du gjør det, men jeg har andre ting å finne på.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Men det er ikke til å komme fra at PC ultra spiller bedre musikk enn din PC+ Flageborg. Med et lite forbehold om at PC+'ene jeg hørte har seriøse feil.
    Om ikke lenge vil jeg kunne prøve mitt eget oppsett :wink: med en PC Ultra. PC Ultra er et nyere og "tilsynelatende" bedre produkt enn PC-Plus, så, ja, det ser jeg fram til å oppleve, og bekrefte/avkrefte likheter og nyanser. :wink:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Det er ikke alle som gidder å finjustere i en time før man hører en cd, for så å finjustere en time til når man skal se en film.
    Mulig du gjør det, men jeg har andre ting å finne på.
    Det du ikke "gidder", går du glipp av. Hos Lassesen brukte vi ikke mer enn 6 timer før SUB og plassering var klar :shock: Det er mange utrolige "valgets kvaler" man står overfor ved valg av SUB i kinoen: farge, plassering, størrelse, form, justering, samspill, akustikk, rom etc.

Som jeg har nevnt tidligere, etter "kalibrering", behøver jeg bare å stille +-db på receiver ved avspilling av DVD eller CD, enkelt og greit.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Det er ikke mer som skal til for å skille film- og musikkintegreringen.

Og jeg som trodde jeg var nesten ferdig innjustert... :cry:
    Da måtte jeg selvsagt i går gå hen og kjøpe meg et sett Martin Logan (SL3)-høyttalere.

Det jeg imidlertid umiddelbart kan si er at også disse elektrostatene integrerer seg allerede voldsomt fint med suben (PC-Ultra), men jeg må helt klart (slik som oppsettet er nå - med minimal justering fra de gamle PSB-fontene) påpeke at delefrekvensen på 150Hz, som var perfekt med PSBene, ikke fungerer spesielt bra med ML. Det gjør de derimot på 60Hz.

Helgen går derfor ganske sikkert med til nye justeringer og målinger.
    Hva må man vel ikke forsake for den gode lyden?

Regner med at suben finner seg en ny lokasjon i rommet, og at elektrostatene får fortrinn når det gjelder deres plassering. Det er jo som kjent ikke det letteste i mange rom... :roll:

Jeg tror likevel at rommet er godt egnet for dette oppsettet, for det låter allerede meeget bra!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    men uansett om sonyen er bedre så kan den alikevel ikke skaffes i sort :roll: men uansett hvilken av de to jeg velger så velger jeg iallefall ikke feil! begge er vinnere kan vi bli enige om :wink:
    OT:

Den finnes i sort i USA ( http://www.bhphotovideo.com/bnh/cont...amp;sku=330777 ). Hvor mye det koster å sende til Norge kan du jo sjekke via kalkulatoren på siden.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åj, nei nå var jeg usikker igjen...hmmm, sony i sort er jo ganske aktuelt da, men PB10 og sony har jo hver sine fordeler og ulemper..nå vart jeg usikker assa :roll:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Åj, nei nå var jeg usikker igjen...hmmm, sony i sort er jo ganske aktuelt da, men PB10 og sony har jo hver sine fordeler og ulemper..nå vart jeg usikker assa :roll:
    Husk at det er 110V strømforsyning i USA da, så sjekk i så fall om de leverer 230V også, eventuellt om strømforsyningen på den kan svitsjes mellom 110V og 230V.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok ikke sonyen, den koster 100$ mere en PB10 og frakta ble 566$ :shock:
    Det er jo maad..

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoracle:
    men uansett om sonyen er bedre så kan den alikevel ikke skaffes i sort men uansett hvilken av de to jeg velger så velger jeg iallefall ikke feil! begge er vinnere kan vi bli enige om
    Jeg tror nok også at man blir fornøyd uansett valg, til tross for at det virker som vi har med to relativt ulike subwoofere å gjøre. Både fysisk og på papiret. Men du, prioritèr lydkvalitet fremfor farge! Når slengbuksa di flagrer og Frodo's hjerte dunker, så er kinorommet ditt så lysdempet at du ikke vil kunne se hvilken farge subben din har.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men jeg har jo ikke slengbukse :roll: :lol: Men hvis jeg da skaffer meg slengbukser så kan vel både sonyen og PB10 få slengbuksa til å flagre?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor som omtrent ligger (i Hz) "slengbukseblafre" frekvensen?

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slengbuksa tar over flagringa etter det nivået der håret på kassa krøller seg. (Mellom 15-20Hz.)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    Slengbuksa tar over flagringa etter det nivået der håret på kassa krøller seg. (Mellom 15-20Hz.)
    Ålreit........det vokser ikke hår på BETTTTONG, så det var greit med noen Hz angivelser 8)

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd å tette til alle portene?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en tråd hvor en finlender tettet porten på en PB10. Han målte frekvenskurven før/etter og det som skjedde var at den dypeste bassen ble dempet og han følte at den spilte ennå bedre til musikk.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, omtrent som antatt ja.

Hadde bare vært myye kulere om elementene var montert fremme i en lukket kasse. Så store lukkede spiller sikkert greit på musikk også.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Ultra, vesentlig mer presis til musikk. Hvis film er fokus, kjøp Plus.

Dag

Side 69 av 263 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •