offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 5259
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    håpet jeg noen ville komme med et kjapt sammendrag
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=17780

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til T og E, det var svaret jeg leita etter.

Jeg må nemlig ha en ny sub til hjemmekinoen om en stund. Har et eget rom for formålet så det blir kun film som skal kjøres på disse uansett. Er dog usikker på hvilken modell(er) jeg skulle gå for. Jeg har veldig sansen for Tube designen, 2 x PC-Ultra eller en PB-12/ultra2 er i så fall de aktuelle kandidatene. Tenke, tenke.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis subben skulle selges så ville det kun være for å kjøpe en større SVS. Med mindre Hsu begynner å selge til europa så er nok SVS merket mitt i overskuelig fremtid

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HSU er vel en smule dyrere au....

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da spør jeg her etter å ha villedet meg bort i svs prisdiskusjonen: det er da snakk om PB10-ISD, var det ikke noen her som hadde den? bare lurer på hvordan den holder koken under press, bunner den lett eller lager den ulyder osv? ser oxo at den har bassporten framover, er det en ulempe eller en fordel?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Messel har en sånn, du kan jo sende han en PM, ellers så tror jeg ikke bånning er et tema så lenge du ikke fyrer på voldsomt med gain

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og gain gjør forno da ops: har en del å lære om subber skjønner du skal ha skikkelig trøkk i kinoen da, så håper PB 10 kan få til det..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gain er volumkontrollen bak på subben
    Vet ikke hvordan den er, men i den prisklassen så er det fint lite som kan måle seg på "kino"-bass, men på musikk så er det noen som klager over etterslep. Men det kan ha mye med innstillinger, romplasseringer o.l. å gjøre.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan man ikke bare si volumstyrke da ? :lol: men gain høres jo mere fancy ut 8) Men kan ikke tro at PB10 med sin 10" kan være så etterslepende? plus at den har porten foran, dette er jo kun spekulasjon, hvis man sammenligner PB10 med Sonyen til 7-8k? hvem tror du kommer best ut?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    kan man ikke bare si volumstyrke da ? :lol: men gain høres jo mere fancy ut 8) Men kan ikke tro at PB10 med sin 10" kan være så etterslepende? plus at den har porten foran, dette er jo kun spekulasjon, hvis man sammenligner PB10 med Sonyen til 7-8k? hvem tror du kommer best ut?
    Utifra det jeg har hørt så er Sonyen noe bedre til musikk.
    Men jeg kan ikke vite siden jeg ikke har noen av dem....

Det heter Gain på sub, noe annet blir feil 8)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja nå blir det stort sett bare synsing da, men jeg skal begynne å bruke GAIN jeg så det PB10 blir jo litt billigere en Sonyen, og PB trøkker kanskje bedre på film..får vel se om den duger til musikk og da..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke si noe skråsikkert fordi jeg ikke har hørt Sonyen, men testen i Hemmabio sa at Sonyen ikke var spesiellt god til musikk fordi den manglet noe hurtighet. Jeg har selv en PB10, og den er meget god til musikk og jeg kan heller ikke huske at noen PB10 eiere har klaget over at den er for langsom.

Den eneste her inne som har testet både PB10 og Sonyen mente at PB10 spilte dypest, men at Sonyen var mere dynamisk og hadde større reserver.

Angående det med med porten fremme så er det stortsett en fordel. Det gjør at hele trykket leveres fremover og du kan vinkle det direkte inn mot lytteposisjon for "added impact". En annen fordel er at du kan skubbe subben helt inntil veggen da du ikke behøver avstand pga bakvendt port. Ulempen er at eventuell portstøy vil kunne høres lettere.

PB10 er utmerket så lenge du ikke skal fylle opp et stort rom. Jeg har 25m2 og det klarer den fint, jeg tror dog ikke rommet bør være mye større hvis du fremdeles vil at bassen fremdeles skal være fysisk.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra og høre, takk rommet er mye mindre en det du har så, plus at jeg tenkte å skubbe subn helt inn til veggen, så den subben må jo være knall for min del..at sonyen har mer i reserve er kanskje ikke så rart..men sonyen er dog dyrere og ikke å få tak i sort så :roll:

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Whoracle sier:
    kan man ikke bare si volumstyrke da ? men gain høres jo mere fancy ut Men kan ikke tro at PB10 med sin 10" kan være så etterslepende? plus at den har porten foran, dette er jo kun spekulasjon, hvis man sammenligner PB10 med Sonyen til 7-8k? hvem tror du kommer best ut?
    Sony'en koster ikke 7-8k (sjekk pristråden til aktuelle modeller.) Èn ting er hva hemmabio skriver, men om du leser anmeldelsen av den aktuelle Sony'en i D&H, så finner du ikke mye som hentyder spesiell treghet til musikk.

Ikke for å diskutere Sony her i SVS-tråden, men jeg er interessert i nettopp den samme sammenligningen som du gjør nå,- derfor vil jeg justere nyansene og sammenligningsgrunnlaget ditt litt. :wink: Blir spennende å se hva du kommer fram til!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner

Den eneste her inne som har testet både PB10 og Sonyen mente at PB10 spilte dypest, men at Sonyen var mere dynamisk og hadde større reserver.
    Hmm... Hvis Sonyen er mere dynamisk enn SVS'en, så hadde nok SVS'en scoret enda dårligere på musikk hos Hemmabio, hvis dems argument imot den var hurtighet.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob, hvis jeg tolker deg rett, så sier du egentlig at svs'en sannsynligvis vil være tregere i forhold til SOny'en når det kommer til musikk. -Altså pga mer beskjedne dynamiske ferdigheter?
    Har noen en link til denne SVStesten gjort av Hemmabio? Noen fler som har lest den?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i hvert fall garantere at Ultra utgavene til SVS er raskere enn Sony subben. De spiller aldeltes glimrende til musikk også, faktisk den beste "musikksubben" jeg har hatt (PC-Ultra).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men uansett om sonyen er bedre så kan den alikevel ikke skaffes i sort :roll: men uansett hvilken av de to jeg velger så velger jeg iallefall ikke feil! begge er vinnere kan vi bli enige om :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg sier at mine to forrige subber var Audio Pro Ace Bass 2 og Infinity Kappa Sub. PB10 er bedre enn Ace Bass 2 til absolutt alt, har bedre kontroll over krevende stykker enn Kappaen, men mangler litt av dens detaljering.

Og for de som ikke vet hvilken divisjon Kappa subben spiller i:

http://www.smartson.se/Default.ASP?W...appa+Sub%2Ehtm

Jeg kan heller ikke helt se logikken i at dynamikk er en egenskap som alene skal avgjøre om en sub kan spille musikk eller ikke?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei må jo være opp til de som virkelig har hørt PB10 å avgjøre om den er bra på musikk eller ei, og dere sier jo så! min forrige sub var en B&W ASW 600! så tipper overgangen er stor.. ?

Side 68 av 263 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •