offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 5259
    Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Leste at PB12 var litt for boomy! ?? men hvor fornøyd er du? vanskelig å få den til å spille bra? lett og plassere? ingen ulyder ved høyt volum osv?
    Basert på praktisk erfaring kan jeg nevne følgende:
    1. SVS er den FØRSTE og ENESTE sub jeg har opplevd som IKKE BOOMER :!:
    2. Det ville vært fint med en link til det du har lest om "boomy":wink:
    3. Kjempefornøyd med SUB'n til Thlian :shock:
    4. Som med ALLE SUB'er må det grundig kartlegging av rommets akustikk for å optimalisere plassering.
    5. Den er IKKE lett å plassere, for et gj.snitts menneske, pga. vekten.
    6. Ulydene ved høyt volum skyldes utelukkende dårlig hus-konstruksjon og andre "løse" deler som bilder, hyller og naboleiligheter.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vi skal teste ut pc-ultra i kveld samt den nye kassa til Gorm. kombinasjonen av disse to var rått. hver for seg er de nok ikke perfekte. tubene har en tendens til å bunne, noe som bråker/skraper en del. pb12 ultra/2 har mye mer kontroll og attack en det tubene har. blir spennende å komme til bunns i testingen. en velodyne DD15 skal også under lupen i kveld, så svs får konkurranse av en potent utfordrer i kveld.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var riktignok PB12-ISD og ikke ISD/2 dette gjaldt: http://www.audioreview.com/Subwoofer...0_2741crx.aspx
    Står en del om booomyness der.. :roll:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    vi skal teste ut pc-ultra i kveld samt den nye kassa til Gorm. kombinasjonen av disse to var rått. hver for seg er de nok ikke perfekte. tubene har en tendens til å bunne, noe som bråker/skraper en del. pb12 ultra/2 har mye mer kontroll og attack en det tubene har. blir spennende å komme til bunns i testingen. en velodyne DD15 skal også under lupen i kveld, så svs får konkurranse av en potent utfordrer i kveld.
    Den som hadde vært flue på veggen der (hadde vel fått vingene ristet av seg...).

Sitter fortsatt på jobb - fra 06:45... sliiiten... :?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Du skal skrive om varene vet du RoKo, ikke smake på dem. :wink:

Det blir spennende å se om DD15 gruser resten av subbene. Den er jo blitt utnevnt til "verdens beste subwoofer" både her og der.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Du skal skrive om varene vet du RoKo, ikke smake på dem. :wink:
    Ja, men her har det bare vært tørt i dag... :?

Og i tillegg har Altec Lansing-systemet mitt gått føyken!
    INGEN godlyd her heller... pokker... :cry:

Kanskje jeg skal kjøpe en sub til og dra med meg et anlegg hjemmefra? :roll:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Det var riktignok PB12-ISD og ikke ISD/2 dette gjaldt: http://www.audioreview.com/Subwoofer...0_2741crx.aspx
    Står en del om booomyness der.. :roll:
    Etter å ha lest artikkelen du viser til, synes jeg det er på sin plass å poengtere følgende: Kunden trengte HJELP til å FORSTÅ hva som måtte til av romtilpasning og kalibrering for at SUB'n skulle fungere best mulig, og det fikk han av SVS direkte - og det satte han stor pris på. Så fornøyd at han mente han minst måtte gi US$3000 MER for noe som var bedre... :wink:

Legger til denne uttalelsen også, fordi vi vet at rommets akustikk er veldig avgjørende for reproduksjon av SUB-signaler mao, det er IKKE bare å "hive" en sub inn i et rom og...: SPILL - SINNSYKT DYYYPT!!!:

"I suspect that some of this boominess is due to the small room in which the subwoofer is located, along with the sonic tendencies of corner placement (although I do not have any placement alternatives in the room whatsoever)."

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja akkurat derfor jeg er litt skeptisk, rommet mitt er jo desverre litt for lite tror jeg, men går det likevel ann å få bra resultater?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.
    En på jobben spurte hvordan de 525 Wattene i 20-39PC Plus var målt, og jeg ble svar skyldig. Noen som vet? Er elementet 4Ohm? Mener jeg leste det et sted.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hm.
    En på jobben spurte hvordan de 525 Wattene i 20-39PC Plus var målt, og jeg ble svar skyldig. Noen som vet? Er elementet 4Ohm? Mener jeg leste det et sted.
    Yupp, ganske sikker på at elementene er i 4 Ohm!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det målt....la oss si 20 - 200Hz, @ 0,08THD @ 4Ohm - som et eksempel?

Jeg regner med at SVS måler konservativt og at det er snakk om 525 'ekte' Watt, men nøyaktig hvordan kom de frem til målingen, var det vel jeg(og han på jobben) lurte på.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    6. Ulydene ved høyt volum skyldes utelukkende dårlig hus-konstruksjon og andre "løse" deler som bilder, hyller og naboleiligheter.
    Ja, mange lurer nok ofte på hvem i helsikke som bygde de naboleilighetene så nærme! :lol:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,
    nå har jeg hatt SVS PB12-Ultra/2 to kvelder. Har fått prøvd en del, men ikke nok, så dette er førsteintrykket mitt.

Det står fortsatt igjen en masse kalibrering, da jeg sliter litt med integreringen SVS / Jmlab. Frekvensgangen er en skikkelig berg-og-dalbane, men både rommet og plasseringen er vanskelig, da jeg kun har 2 steder jeg kan sette de. Det av praktiske hensyn.

Jeg sammenligner naturlig nok SVS'en med Jmlab'en, da disse ligger i samme prisklasse, og Jmlab'en er den største subben jeg har hatt. Men dette blir ikke helt rettferdig for Jmlab'en, da den har en forsterker på 250w og har ett 13" element mot SVS'en sin 1000w (oppgitt effekt) og 2 12" elementer.

Rommet, dvs stua er på 50 m2. Subbene er plassert på hver sin side av en 8 seters hjørnesofa. Dette er langt i fra ideel plassering, da jeg måler høyere trykk (opptil 7 db) flere andre steder i stua.

Førsteinntrykket av subben:
    Subben var bra pakket, ingen skader etter transport, og alt jeg bestillte var med. Første jeg gjorde, var knakketesten. Her kom min første tvil ang kvaliteten. Jmlab'en er så død i kassa, mens svs'en kan føles litt ...myk??

Til poenget!!!
    Rett fra esken, etter 2 minutter justering for å sjekke at subbene spillte i fase, så spiller subben helt fantastisk. Det er helt utrolig. Jeg hadde forventet at den skulle spille bra, ja at den skulle spille en del bedre enn Jmlab'en, men dette hadde jeg ikke ventet meg. Sorry, men på dypbass, så spiller Jmlab'en i 8'ende divisjon mens svs'en er i Premier League. Samboeren skvatt og ble sint da jeg skulle demostrere den, og det var på moderat volum. Jeg er faktisk redd for vinduene mine... Den setter rommet så grundig i bevegelse, at det ikke er til å tro. På musikk synes jeg Jmlaben er bedre, den er så korekt og gjør lite ut av seg. Den er der og gjør akkurat det den skal gjøre. Men dette kan ha noe med kalibrering å gjøre.

Jeg er imponert, og angrer ikke ett sekund på dette kjøpet.

Og til de av dere som hater SVS (jeg vet dere leser dette :wink: ) vil jeg bare si; jeg skjønner at dere er lei alt SVS-snakket, men hvis dere ikke har lånt øre til de før, så gjør det før dere kritiserer produktet. Det er en grunn til at folk blir nesten relgiøst opphisset. Her er det snakk om valuta for pengene. De som vil, er velkommen til Fetsund for å se om de kan forstå entusiasmen

EDIT: Jeg skal skrive mer når jeg får satt det riktig opp.

EDIT 2: Moderert en uttalelse ops:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For syns skyld syns jeg du bør prøve å sette subben i hjørnet bak sofaen, du har ganske lik stue med meg ser jeg.
    Sett fasen da til 180 og prøv igjen ikke at dette nødvendigvis er riktig hos meg. Men jeg tenkte da på likheten vi har på stuene våres.

Verdt et forsøk, bare si til fruen at du må jo utnytte de 15K du har brukt på sub heeeelt ut

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skjønner godt du er fornøyd med den- hørte den i går jeg og, den er brutal! setter lett hele huset i svingninger.

en liten kommentar til hat av svs; ingen her som hater svs. det folk hater er folk som blåser ørene dems fulle av svspropaganda uansett topic eller merke(tenker ikke på deg). svs hadde nok i enkelte tilfeller vært bedre tjent med noen som hadde retorikken til biskop stålseth isf retorikken til børre knudsen. Så dere som føler dere truffet, det er forskjell på entusiasme og propaganda.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ich nicht eine propaganda gekjøren

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    For syns skyld syns jeg du bør prøve å sette subben i hjørnet bak sofaen, du har ganske lik stue med meg ser jeg.
    Sett fasen da til 180 og prøv igjen ikke at dette nødvendigvis er riktig hos meg. Men jeg tenkte da på likheten vi har på stuene våres.

Verdt et forsøk, bare si til fruen at du må jo utnytte de 15K du har brukt på sub heeeelt ut
    Jeg har dessverre ikke mulighet for noen andre plasseringer, så jeg må gjøre det beste ut av det jeg har inntil kinoen er ferdig. Men bevares, jeg skal nok klare meg :wink:

15k ja, hadde det vært så vel...Det begynner å nærme seg det dobbelte nå.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    en liten kommentar til hat av svs; ingen her som hater svs. det folk hater er folk som blåser ørene dems fulle av svspropaganda uansett topic eller merke(tenker ikke på deg). svs hadde nok i enkelte tilfeller vært bedre tjent med noen som hadde retorikken til biskop stålseth isf retorikken til børre knudsen. Så dere som føler dere truffet, det er forskjell på entusiasme og propaganda.
    Enig i det. Men det er lett å la seg rive med ops: Særlig nå. Men jeg skal ikke prakke noe på noen, kanskje bortsett fra en Jmlab Electra SW900 :lol:

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    ...................

Jeg er imponert, og angrer ikke ett sekund på dette kjøpet.

Og til de av dere som hater SVS (jeg vet dere leser dette :wink: ) vil jeg bare si; jeg skjønner at dere er lei alt SVS-snakket, men hvis dere ikke har lånt øre til de før, så gjør det før dere kritiserer produktet. Det er en grunn til at folk blir nesten relgiøst opphisset. Her er det snakk om valuta for pengene. De som vil, er velkommen til Fetsund for å se om de kan forstå entusiasmen

EDIT: Jeg skal skrive mer når jeg får satt det riktig opp.

EDIT 2: Moderert en uttalelse ops:
    Gratulerer, og velkommen i klubben :lol: Hmm, og så en ultra, da.... :shock:

Med hensyn til slutten av innlegget ditt: Kunne ikke sagt det bedre selv :wink:, eneste måten å forstå hypen på, er å virkelig HØRE hvordan en sub kan (!!!) låte, så til dere som ikke ennå har hatt den glede: Bli kjent med en SVS-eier, og få en liten demo, så vet du i alle fall hva som har imponert meg :twisted:

PS, akto, dersom du ikke har bruk for max SPL, burde du prøve å tune den til 16hz; da begynte i alle fall å demre for meg hva L-en i LFE står for :shock:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adyton
    PS, akto, dersom du ikke har bruk for max SPL, burde du prøve å tune den til 16hz; da begynte i alle fall å demre for meg hva L-en i LFE står for :shock:
    Det var det første jeg gjorde. Jeg ville høre nye lyder, og jeg ble ikke skuffet. En kompis og hans gravide samboer kom innom her i sted, og etter en demo så mente hun at hvis de trengte hjelp for å sette i gang fødselen, så skulle de ringe meg :lol:

Side 66 av 263 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •