offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    At dem spiller korrekt er så, men det virker sånn på flere at dem ikke er imponert over SVS sin SPL ved trykk over 30Hz!
    Mulig at problemet er at de spiller så langt ned at det ikke går bra å legge på ekstra volum - uten at dette også fører til at det blir for mye trykk der nede?

Andre subber spiller jo ikke så langt ned - derfor går det vel også bra å smøre på med disse subbene.

Skulle nok kanskje vært en opsjon med et cutoff-filter på SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smak og behag, og ikke minst hva man er vant til.

De fleste har kun erfaring med "standard subber" som står og gjaller med kjempe pukkel rundt 60 hz.

Og når de får høre ekte dybde er det uvant i begynnelsen.

Men RoKo har helt rett spør du meg, SVS spiller mye riktigere og jeg foretrekker det selv også, men som sagt det er en smaks sak og folk har utrolig mange forskjellige meninger. Det er jo derfor det er så gøy på forumet!

Dag

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg det jeg skrev om "Daredevil" Dag??
    Jeg hadde aldri prøvd den hjemme, men gjorde det idag, og jeg hadde minst like mye her som hos deg. Da er det hevet over enhver tvil at en box kan gjøre det samme som to tuber

Det er moro å se alt av vinduer, blomster, gardiner og sure damer sette seg i bevegelse

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg noengang har sagt noe annet, så vil jeg ihvertfall nå presisere at jeg etter å ha solgt frontene mine i dag, og satt opp de små 'bokhylle høyttalerne' Monitor Audio Silver S1 som front med SVS 20-39 PC Plus som sub, så har jeg(fortsatt) ingenting å klage på når det gjelder integrering med musikk! Det kom liksom litt tydeligere frem med to så små kasser. Det høres seriøst ut som jeg har to svære fronter, og ikke to små og en sub. Jeg er i allefall fornøyd.

Morsomt å merke seg at de ikke pumper ut bass dersom det ikke er noen på plata(dårlig produksjon); den spiller bass så det holder dersom det er bass der, men rumler ikke på noe som ikke er der fra før, som jeg har inntrykk av at mange suber gjør. Virker veldig nøyaktig, spør du meg.

-Bra nok for meg!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du med deg det jeg skrev om "Daredevil" Dag??
    Jeg hadde aldri prøvd den hjemme, men gjorde det idag, og jeg hadde minst like mye her som hos deg. Da er det hevet over enhver tvil at en box kan gjøre det samme som to tuber

Det er moro å se alt av vinduer, blomster, gardiner og sure damer sette seg i bevegelse
    Bare gled deg til du flytter og får med de siste 10 hz ene, det er jo DER Daredevilscenen er så rå i min lille kino, regner med at opplevelsen hos deg er preget av mer trykk lenger opp?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    ...Morsomt å merke seg at de (SVS 20-39 PC Plus) ikke pumper ut bass dersom det ikke er noen på plata (dårlig produksjon); den spiller bass så det holder dersom det er bass der, men rumler ikke på noe som ikke er der fra før, som jeg har inntrykk av at mange suber gjør. Virker veldig nøyaktig, spør du meg.
    -Bra nok for meg!
    Der ja - nok en observant SVS-eier...
    Håper også andre potensielle kommende eiere er våkne nå! :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk ikke, du skulle vært her en tur du!
    Bare ved første hoppet han gjør, snurrer rundt i lufta veit du.
    Det rister og blafrer bra i buksebena

Ble ikke noe mindre skuffet her 8)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...Morsomt å merke seg at de (SVS 20-39 PC Plus) ikke pumper ut bass dersom det ikke er noen på plata (dårlig produksjon); den spiller bass så det holder dersom det er bass der, men rumler ikke på noe som ikke er der fra før, som jeg har inntrykk av at mange suber gjør. Virker veldig nøyaktig, spør du meg.
    -Bra nok for meg!
    Der ja - nok en observant SVS-eier...
    Håper også andre potensielle kommende eiere er våkne nå! :wink:
    Vært våken en stund jeg, selv om jeg har en plus sub så syns jeg den gjør en utmerket jobb på musikk!
    Kjører forsterkeren i +3 på film og -8-9 på musikk....

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Flageborg tilbake etter flere demoarrangementer, igjen..... :wink:

Siste demo på "touren" denne gangen ble 3 audiofile utsatt for en SVS opplevelse, min lille 25-31PC+, sammen med B&W 703 i front, en utrolig samspillende "pakke".

Konklusjonen er: SVS leverer og leverer og leverer........lave frekvenser gjengis på en måte som for "panelet" hittil var UKJENT. HELT UTROLIG :shock:

Som sjef for de lave frekvenser leverer SVS'n, etter omfattende akustisk arbeid vedrørende romtilpasning, en sømløshet og integrasjon med frontene som INGEN andre sub'er er i nærheten av. Det som kan oppfattes som at sub'n ikke henger med...er nok heller frontenes evne til å gjengi frekvenser ned mot SUB-nivå. I verste fall vil et "dårlig" lytterom kombinert med manglende "kalibrering" være den største årsaken til en dårlig lytteopplevelse.

Lytterommets egenskaper betyr utrolig mye, og jeg vil på det sterkeste oppfordre "hjemmekinobyggere" til å tenke seg om både en og to ganger før man bare "lager et rom i kjeller'n" som kinoen skal funke bra i.
    Resultatet kan i verste fall bli "akustisk kortslutning" i sub-området, og da er minst 95% av lydopplevelsen fra film "borte vekk".
    :cry:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja - jeg f.eks. har hatt suben fem forskjellige steder før jeg fant den beste plassen... Men så funker det bra nå da.

Kjøpte forresten Finding Nemo før helga, og så den for første gang ista.
    Må si jeg var ganske nervøs hver gang noen i filmen nevnte navnet Darla, etter alt jeg har lest her. Tørte ikke å skru opp noe særlig!

95dB på et ellers behagelig lyttenivå var ganske morsomt. Lurer på hvordan 117dB føles! :shock:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei John P.: Moro å lese at du får igjen for å eksperimentere med plassering i rommet "Den som leter skal finne....." 8)

Legg merke til Finding Nemo - Scene 24 - når Pelikan flyr "gjennom" seilet....her er det mer db enn banking på akvariet. :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ble litt redd da de satt fast i gapet på hvalen også; var bra mye bass et øyeblikk der også. Så jeg tenkte "Shit, hvordan blir Darla scenen da!?"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ble litt redd da de satt fast i gapet på hvalen også; var bra mye bass et øyeblikk der også. Så jeg tenkte "Shit, hvordan blir Darla scenen da!?"
    Prøv den første slåss scenen i "Daredevil" på godt med volum, så skal du kjenne no rart :wink:

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS spiller kanskje ikke imponerende i de normale-øvre bassresioner, men derimot svært korrekt.
    Med andre ord; ikke høyt og svulmende, men derimot med imponerende presisjon og velproporsjonert trykk.
    Jeg foreslår at du studerer lavfrekvente lydbølger, for å kalle en flat frekvensgang ned til 16hz for korrekt er desverre svimlene langt fra sannheten.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]
    SVS spiller kanskje ikke imponerende i de normale-øvre bassresioner, men derimot svært korrekt.
    Med andre ord; ikke høyt og svulmende, men derimot med imponerende presisjon og velproporsjonert trykk.
    Jeg foreslår at du studerer lavfrekvente lydbølger, for å kalle en flat frekvensgang ned til 16hz for korrekt er desverre svimlene langt fra sannheten.
    Jeg ligger i allefall langflat da :lol:

Chips får du på 7/11 på hjørnet

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]
    Dessverre skriver du dessverre feil - og hva pokker er det du egentlig forsøker å få frem med ditt innlegg?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi SVS har ikke med romforsterkningen i målingene.
    Da får du en sinnsyk forsterkning fra midbassområdet ned til 16hz, og midbassen kan man ta forvel til. Derfor spiller den laangt fra korrekt.

Ligner det som skjer hvis man på forsterkere skrur alt man finner av "basskontroll" eller bass EQ på fullt.

Men det er også grunn til å tro at kurvene de utgir er feil.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kall meg gjerne anti-SVS, anti-"SVSist" eller kritiser meg for at jeg stiller meg negativ til SVStendom, men det er det jeg nettopp har forklart som er del av mine selvbyggstudier og erfaringer, og om noen har motargumenter/bevis så kom an!

Dette er tross alt en "teknisk tråd om SVS"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med dine selvbyggerstudium så har du dermed laget en kasse som spiller flatt ned til 16Hz uten romstøtte!?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og med dine selvbyggerstudium så har du dermed laget en kasse som spiller flatt ned til 16Hz uten romstøtte!?
    Nei, så dum er jeg ikke.

Side 62 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •