offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 5259
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    egentlig ser det mer ut som en topp ved 22 hz og en stor topp ved 45hz synes jeg... ?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    egentlig ser det mer ut som en topp ved 22 hz og en stor topp ved 45hz synes jeg... ?
    Jo, det har du jo egentelig rett i.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    OK - forrige måling hos meg var ikke helt riktig, fordi receiveren sto på PLII Movie...

Nå har jeg tatt en måling i Stereo + sub, med fronthøyttalerne som small. Delefrekvens på 80Hz. Sub = SVS 20-39PC+. Teksten i grafen stemmer altså ikke helt(glemte å forandre den).

Har dip ved 25 og topp rundt 45 Hz.

Noe jeg kan gjøre for å forbedre grafen/lyden uten å kjøpe equalizer e.l.?

Bør jeg skru ned suben litt?

-En topp ved ca. 40Hz er vel egentelig bare 'morro', så det er kanskje ikke så nøye?
    Ser ut som om den eneste moroa du har er rundt 45 hz, du bør prøve å flytte subben rundt litt, kjører forskjellige frekvenser, med fas på 0-90-108 grader.
    Du burde ha en stigning ifra 22Hz og oppover og at den faller så voldsomt som den gjør etter 45Hz er heller ikke det helt store!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Ser ut som om den eneste moroa du har er rundt 45 hz, du bør prøve å flytte subben rundt litt, kjører forskjellige frekvenser, med fas på 0-90-108 grader.
    Du burde ha en stigning ifra 22Hz og oppover og at den faller så voldsomt som den gjør etter 45Hz er heller ikke det helt store!
    Jeg har et ganske vanskelig rom. Jeg har allerede flyttet suben fire ganger for å finne det stedet hvor det er mest bass i lytteposisjon. Er ikke så mange flere muligheter for plassering igjen. Men jeg skal prøve å eksperimentere litt med fase, og se om det blir stor forskjell.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt muligheten til å få tatt et bilde?
    Et oversiktsbilde?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    er virkelig SVS SÅÅÅÅ mye bedre enn alt annet på markedet?
    Svaret er nei. Sony sa-wx900 er ihvertfall bedre enn SVS pb10, disse kan sammenliknes fordi de ligger omtrent likt i pris.
    Subben du hørte på kan umulig være riktig satt opp!!
    Selv om en har SVS-subb er det lov å være seriøs og ikke helt "hjernevasket" heller, Thlian. Og dette mener jeg godt! Men vi må da ikke bli slik at det må være noe helt riv ruskende galt hver gang noen kommer med en liten antydning om at noe klarer å komme i nærheten av en SVS.

Såklart jeg tror at en Sony 900 kan sloss med en PB10. Skulle nesten egentlig bare mangle. Med de forsterkerkreftene som finnes i den, samt at de har nok ikke bare dritelementer i den heller, vil nok blodpuddings mening holde vann.

Selv har jeg en SVS-tube som spiller fletta av mye annet til samme pris, men jeg har objektiviteten og fornuften i behold enda.......... :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    er virkelig SVS SÅÅÅÅ mye bedre enn alt annet på markedet?
    Svaret er nei. Sony sa-wx900 er ihvertfall bedre enn SVS pb10, disse kan sammenliknes fordi de ligger omtrent likt i pris.
    Subben du hørte på kan umulig være riktig satt opp!!
    Selv om en har SVS-subb er det lov å være seriøs og ikke helt "hjernevasket" heller, Thlian. Og dette mener jeg godt! Men vi må da ikke bli slik at det må være noe helt riv ruskende galt hver gang noen kommer med en liten antydning om at noe klarer å komme i nærheten av en SVS.

Såklart jeg tror at en Sony 900 kan sloss med en PB10. Skulle nesten egentlig bare mangle. Med de forsterkerkreftene som finnes i den, samt at de har nok ikke bare dritelementer i den heller, vil nok blodpuddings mening holde vann.

Selv har jeg en SVS-tube som spiller fletta av mye annet til samme pris, men jeg har objektiviteten og fornuften i behold enda.......... :wink:
    En bør kanskje kjenne bakgrunnen til mine uttalelser før en kommer med uttalelser selv :!:
    For jeg har snakket med blodpudding før og hans erfaringer med PB10 samsvarte ikke med de ytelsene en PB10 egentlig skal gi :!:
    Jeg er IKKE hjernevasket for alt annet enn SVS, men når andre får demoer som ikke holder vann i SVS-verdenen så sier jeg ifra.....

Sony-subben er helt sikkert bra ingen tvil om det selv om aldri har hørt den, men det er akkurat det at jeg sier en ting om min sub!
    Så går plutselig hele den fornuftige delen til angrep pga at jeg syns mitt produkt er helt topp!
    Subben min er verken boomy eller treg, men jeg er glad i mye volum mye bass. Men jeg ville si selv at jeg har smak, det er ofte snakk om en justeringssak. Jeg har ikke gullører - langt ifra, og hvis elementet mitt er 5/16-dels slag etter da er det andre som har et problem. For da snevrer produktverdenen seg inn veldig :!:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tenner faderlig fort opp i forsvar, Thlian! Hvis du leser nærmere etter, så sa jeg at jeg mente dette vel, og ikke noe personlig angrep på deg. Men når du svarer; "SVSen kan umulig være satt skikkelig opp !!!! " så stiller du jo store spørsmål ved hvorfor ikke SVSen nok en gang var best. :shock:

Det viktigste for oss alle er vel at vi er nøgd med de produktene vi selv har, for smaken er jo svært forskjellig! Du er supertilfreds med din, jeg begynner etterhvert å få draget på min også og da burde alle være glade. Jeg synes også at vi SVSere skulle være glade på andres vegne dersom de også blir fornøyde med sine subber, selv om det ikke står SVS på dem...........

Så det så... :wink: Og fred være med oss.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var aldri irritert jeg når jeg skrev innlegget

Men ut ifra det BLodpudding nevnte ut ifra en demo han hadde fått - det kan umulig stemme! Han fortalte meg hvordan det låt på PM vel og merke! At Sony`n kan være like og bedre for den del kan så være det, men hvis det er sånn en PB10 skal låte at det låter for boomy på film til og med da er det ikke verdt strevet en gang

Men jeg har nå sub-lyd allerede ved 20th Century Fox introen jeg da.....
    Vet ikke om det er en negativ ting :!: :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror PB10 kan virke "boomy" hvis den presses opp i mot grensen for hva den kan levere. Vil mene en annen PB10 eier skrev noe slikt her i tråden. Og jeg har tidligere spurt Blodpudding om testen ble utført ved høye volum, og svaret var ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen skal knuse PB10 på lydtrykk, men spiller til gjengjeld ikke så dypt som PB10.

PB10 burde ikke boome, det høres rart ut.

Mye knuffing her nå, vanligvis er jeg med på det men kom for sent inn

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt muligheten til å få tatt et bilde?
    Et oversiktsbilde?
    Har isteden tegnet opp sånn omtrent hvordan stua mi ser ut. Dette er forøvrig en blokk leilighet, øverste etasje.

Slik ser stua ut (omtrentelig; f.eks. er egentelig lytteposisjon helt lina opp med center selvsagt):

Så har jeg tatt noen flere målinger, tatt i lytteposisjon, men for "morro skyld" tok jeg også en hvor jeg plasserte måleren en meter fra lytteposisjon bare for å se hvilket utslag det ville få, om noe.

Virker som det er mye rart ute og går i stua her...

Den mørke blå linja er nesten usynlig, fordi den er identisk med den rosa fra 12Hz opp til 50Hz, for så å etterhvert gå litt sammen med turkis måling:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å sette subben bak venstre fronthøyttaler?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Tidligere forsøkte sub-plasseringer" er markert i grønt...

Alle de grønne 'prikkene' er prøvd og forkastet, fordi de ga masse bass "alle andre steder" enn i lytteposisjon.

Den beste plasseringen så langt er der den står nå, og jeg var ganske fornøyd helt til jeg foretok disse målingene...

Forøvrig juger tegningen litt når det gjelder plass også, det er litt trangere enn det ser ut, og jeg har noe diverse små-stasj som ikke er tegnet opp.

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    John P.

Tror ikke du kan gjøre annet enn å selge subben din rimelig til meg. Da blir alt bra skal du se!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å sette subben i sofaen og krabbe rundt på gulvet for å finne ut hvor bassen er best?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    John P.

Tror ikke du kan gjøre annet enn å selge subben din rimelig til meg. Da blir alt bra skal du se!
    Det har du nok rett i! :P

-Men du er inne på noe der: tenker jeg ihvertfall skal prøve å måle uten sub, med frontene som Large, bare for å se hva som skjer!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med oppi høyre høyre, oppe ved pc-bordet ditt?
    Inni hjørnet altså, den dippen din er ikke bra, prøv å ommøbler

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ikke å oppta for mye plass i tråden; jeg får sannsynligvis prøve å flytte suben bl.a. opp ved PC hjørnet. Det er egentelig ikke plass der, for scanneren min står der, og det vil se litt rart ut også. Men det skal vel prøves.

Jeg forsøkte forresten å plassere suben ved lytteposisjon en gang, men jeg syntes det var vanskelig å finne den plassen bassen var sterkest da.

De fleste hjørnene i rommet fikk ganske mye bass da, men i praksis fungerer allikevel ikke mesteparten av disse hjørnene.

Skal sies at jeg ikke har brukt måleren når jeg prøvde de forskjellige plasseringene, bare ørene.

Jeg skal prøve én gang til å plassere suben i lytteposisjon, og så skal jeg systematisk foreta målinger i de forskjellige delene av rommet, og kjøre opp en graf for hver enkelt plass. Så får vi se.
    Må nesten gjøre det en dag jeg har fri.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dag: Jeg tok feil. Jeg har nå lett gjenom tråden uten å finne innlegget med den boomete PB10. Det hele var et produkt av min fantasi!

Side 52 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •