offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tube/cylinder/dildo er morsomt, men jeg skal skaffe meg en kompakt helle under Ultraen. Regner med at bassen blir mer kontrollert - om det faltisk er mulig. Synes den er stram og potent slik den er nå (lyden altså - ikke sylinderen... :lol: )

Dessuten må det en del stramming av lamper og annet som vibrerer etter hvert som frekvensene går ned.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Hva har du bestillt????
    Nei, det er derfor jeg "plager" dere med dette gnålet om 16-46 versus 20-39. :lol:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at sylinderen er spesialdesignet, ref. SVS, så du behøver ikke noe ekstra under.........

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nei, det er derfor jeg "plager" dere med dette gnålet om 16-46 versus 20-39. :lol:
    2 stk. 25-31PC Plus og du har det du trenger, OGSÅ til musikk.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at sylinderen er spesialdesignet, ref. SVS, så du behøver ikke noe ekstra under.........
    Nå ja - man må jo finne ut slikt selv. Jeg har parkett, men gulvet er kompakt nok, og det er et hjørne. Men - likevel. Steinplate kommer til uka.

Hustruen er en uke i Israel, så det er bare å stå på med testinga

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk. 25-31PC Plus og du har det trenger OGSÅ til musikk.
    Skulle jeg hatt 2 stk. så hadde jeg definitivt tatt 2 stk. 16-46 fpr å få de dypeste tonene, og kompensert for volumet. :wink:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg hatt 2 stk. så hadde jeg definitivt tatt 2 stk. 16-46 for å få de dypeste tonene, og kompensert for volumet. :wink:
    Jøss - det var neimen ikke dumt tenkt! Smart!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg hatt 2 stk. så hadde jeg definitivt tatt 2 stk. 16-46 fpr å få de dypeste tonene, og kompensert for volumet. :wink:
    Du vet jo at den laveste bass stopper på 41Hz og at den laveste gitar stopper på 83Hz, så er det kun all triksinga på film som går dypere......
    men 25-31PCPlus har ingen problemer med 4Hz på Jurassic Lunch.....! 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Synd man ikke er like rik som smart...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Synd man ikke er like rik som smart...
    Man får sin lønn i himmelen, men hva faen skal man med subwoofere der? :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.contrabass.com/pages/frequency.html

Der er en oversikt over hvilke frekvenser noen forskjellige instrumenter kan grave seg ned til

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt Tiger: 16-46 blir enormt stor!!

Dersom size ikke er et problem, go for it. Men min 25-31 PCPlus er enorm der den står. Dersom du ikke handler før etter 15/2 skal jeg ta bilder når alt er på plass i heimen, og legge ut så du kan se i forhold......

Det er vel fremdeles ingen (bortsett fra Dag) som ikke har blitt overrumplet av størrelsen på disse bass-beistene når de kommer i hus, så tenk litt over dette......

Når jeg mailet med SVS anbefalte de meg først og fremst PCPlus varianten fremfor PCi, først og fremst pga mye bedre element, og større forsterket.

Tunet til 20hz (bruk av en plugg) gjør at den går kjellerdypt til både musikk og film, testsveipet til jfinneru forrige helg med DVE viste kraftige svingninger i buksebeina allerede fra 15hz (går jo dypere også...)

Selv føler jeg at 25-31 PCPlus er et godt valg til film. Prøver fremdeles å integrere den godt til musikk, men i og med at jeg hører på moderate volum og på stemningsmusikk det meste av tiden, må jeg passe meg for at den ikke skal bli for dominerende. Når den går så dypt og med en slik kraft er det viktig å få tøylet den skikkelig. Her jeg bor nå føler jeg at det går greit, spennende å se/høre i det nye huset!

Vet ikke om du har tenkt å bruke denne til musikk, Tiger?

Vi kjører jo begge Audiovector, og det lille ankepunktet mitt til musikkbruk er å få til den sømløse integrasjonen mellom der Mi3 slutter og SVSen skal overta. Det er utfordringen! Har du større høytalere, med eks 8" eller 10" elementer som spiller på et dypere register, føler jeg at dette kanskje vil gå noe lettere.

Men jeg har vel aldri drevet og testet, stilt inn, lyttet, justert, flyttet, lyttet, testet......... enn jeg gjør nå :wink: :wink:

Spennende å høre hvordan det går videre med deg, "Audiovector-bror"... hehe

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men:

den laveste gitar stopper på 83Hz
    Dette er ved standard-tuning. Gitarer kan stemmes en god del ned før det bare låter klirr og tøys.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere SVS'ere, med projektor, som har tenkt over hvordan alle disse kraftige vibrasjonene korter ned levetiden på pæren i projektoren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE: Anfield

God informasjon. Primærbruken er film og musikk-DVD (konsert). Ren CD-musikk er ikke planlagt bruksområde.

RE: Hi-Fil

Nei, nå må du gi deg. Jeg er snart ferdig å finne ut hvilken SVS jeg ønsker å gå for så hiver du dette problemet på bordet. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Er det noen av dere SVS'ere, med projektor, som har tenkt over hvordan alle disse kraftige vibrasjonene korter ned levetiden på pæren i projektoren?
    Dette har jeg faktisk tenkt på, og har planer om noe vibrasjonsdempende mellom taket og PJ festet når jeg skal montere min nye Hitachi TX-100. Den kom i går!

Det må vel gå ann å bruke noe "gummigreier" som spacer i mellom?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...Det er vel fremdeles ingen (bortsett fra Dag) som ikke har blitt overrumplet av størrelsen på disse bass-beistene når de kommer i hus, så tenk litt over dette......
    Da er det altså Dag og meg selv som ikke er overrasket. Faktisk hadde jeg ventet at den var mer dominerende. Kona reagerte heller ikke, og hun hadde ikke hørt om kjøpet av PC-Ultraen...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, prøver å følge med på alt. Har du noen kommentar til "materialet"?
    Da er Jurassic Lunch testet. På 0dB. Kjellerdypt, og svært imponerende bevegelser som trenger høyt nok volum. Du må opp i 0dB for å få opplevd bredde og dybde. Dette er et godt eksempel på bass som føles, men som ikke direkte høres. Du bare til de grader gjøres oppmerksom på subbens eminente egenskaper. Stille men voldsomt.

Også A Thousand Years (Nitin Sawhney mix) er kjørt, men da på ÷8dB. Det holdt, og rommet ble satt i det jeg vil kalle "høyst merkbar" bevegelse fra 03:24 til 04:10. :P Dette er dyyypt.

Jeg har en rekke av Nitin Sawhneys egne CDer og skal sjekke om det er ting spor her som gir liknende inntrykk.

Andre som har eksempler på musikkspor som gir kjellerdyp bass?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enya - Watermarks inneholder noen dype toner, men jeg kan ikke finne plata så jeg kan ikke gi deg et nøyaktig mm:ss.

Har selv prøvd Jurassic Lunch nå, og det er som du sier at man skal langt opp i volum før effekten gir seg til kjenne.

Har også akkurat sett en episode av Ster Trek: Enterprise, og det har jeg gjort mange ganger før med andre subber uten å være klar over at musikk og effekter inneholdt så mange dype toner. Eller så var det denne episoden som var spesiell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roko se om du finner en låtsom heter Deeper med Serios Danger..... Durer bra her ihvertfall.... siden mine vegaer slipper fort på rundt 20 hz så vet jeg ikke om det er noe info særlig under dette.... men det er jo vært et forsøk..... liker du trancesjangeren vil du elske denne.....

Side 40 av 263 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •