offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 263 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 5259
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huff, og huff har nå reist på juleferie, og sub'en er hjemme alene. Fiklet i 2 dager, og nå må jeg klare meg uten i over en uke. Tror dette blir verre enn ventetiden før jeg fikk den. :cry:
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere SVS eiere som blir fysisk dårlige av å spille høyt over lengre tid?

Jeg sitter selv og vurderer en SVS, har i dag en Kappa Sub som i lydtrykk nok ligger atskillige hakk under SVS. Men den spiller dypere enn noen av de andre subbene jeg har hatt (AP Ace Bass 2, Avantek 9, Blue Diamond og CW LX12) og jeg har oppdaget at hvis jeg ser film ved høyt volum kan jeg noen ganger bli uvel. Så det jeg frykter for er at hvis jeg investerer i en SVS vil jeg aldri få sett ferdig en eneste film fordi jeg ligger på do og spyr?!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her SVS hjelper deg mot "dotrangen". Du får muligheten til fantastiske opplevelser på et normalt lyttenivå, og derfor kollapser ikke kroppen på samme måten................ :shock:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey :shock: Ser der ja, SVS har blitt prioritering, sånt liker vi

Imorgen skal jeg bestille meg SVS jeg og hvis økonomien ordner seg :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Er det noen av dere SVS eiere som blir fysisk dårlige av å spille høyt over lengre tid?

Jeg sitter selv og vurderer en SVS, har i dag en Kappa Sub som i lydtrykk nok ligger atskillige hakk under SVS. Men den spiller dypere enn noen av de andre subbene jeg har hatt (AP Ace Bass 2, Avantek 9, Blue Diamond og CW LX12) og jeg har oppdaget at hvis jeg ser film ved høyt volum kan jeg noen ganger bli uvel. Så det jeg frykter for er at hvis jeg investerer i en SVS vil jeg aldri få sett ferdig en eneste film fordi jeg ligger på do og spyr?!
    Hvis du bli uvel av Kappaen så blir du garantert det når du skrur opp SVSen

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få være med i "SVS-klubben", selv om jeg bare har bestilt den lille PB10-ISD? ops: :wink:

Jeg gleder meg som en unge på julaften til det lille vidunderet ankommer. Hvis alle tilbakemeldingene fra forbrukerne er i nærheten av sannheten, så er denne subben en liten revolusjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Til dere som har SVS, tror dere PC-ultra blir for mye? Lurer på om den er verdt mer kostnaden mot 20-39PC+? Har mailet SVS nå å de anbefaler PC-ultra. PC-ultra hadde samme SPL som PB12-ISD/2 når begge var tunet på 20 HZ. Må vel bare kvitte meg med YST-SW1500 subben nå Stort sett alt av SVS skulle bli en STOR, STOR forbedring iflg Ron på SVS 8) Å ut fra denne tråden så ser det ut at dette stemmer :?:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rs bandit

Hvor stort er rommet ditt?

Hvor høyt liker du å spille ?

Kan gi deg ide om ytelse om du svarer meg.

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet er ca 20 Kvm (3,5*6m). Sitter ca 2,5 m fra fronthøytalerne. Liker ikke å spille så høyt at forsterkeren "vrenger". Brukte å ha igjen 20db på forsterkeren til 0dB maks, dette grunnet at forrige forsterker gikk "tom for luft" da. Har bestilt ny Pioneer VSX-AX5ai-s har da tenkt å bruke denne på referanse volum 0db ved film. Aner ikke hvor mye dB dette blir.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på RSW-15 og RW-12 i samma oppsett idag, dem hadde satt crossover på 40 HZ for 15", og skal si det rista godt i rommet, mens 12" i hovedsak sto for punchinga.

Det læt godt ja, TOTO er ikke så gæli å høre på....

Uansett dette er en sub til 30K, så jeg skal i ettermiddag sende noen mail til Ron på SVS, så skal jeg bestille meg en PB12-Plus/2....

Eller kanskje jeg skulle komme å hente din idag dag johnsen?! :wink:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått sett igjennom et par filmer (Matrix 1 og 2) og noen demoscener med 20-39Plus som jeg fikk i dag, og må bare henge meg på skrytelasset.
    Har aldri vært borte i lignende ytelse i noen sub tidligere.
    Nå er det vel fortsatt en stund til subben er godt innspilt, men har merket en forbedring allerede gjennom disse to filmene. Legger merke til lyder/dypbass jeg ikke har hørt tidligere, og dette med en kraft og presisjon som er bemerkelsesverdig. Sammenlignet med f.eks. Dali SWA 15 som jeg har brukt i samme rom tidligere, er dette en enorm forbedring. Må nok ha minst 3 SWA 15 for å oppnå samme trøkk.

Vel, dette er bare mitt førsteinntrykk etter ca 5 timer lytting, skal bruke jula til å finjustere og gå gjennom mengder av filmer.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør begynnelsen av Master and Commander, det er gøy det. Stort sett kun den jeg bruker når jeg skal vise fram herligheten
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Har nå fått sett igjennom et par filmer (Matrix 1 og 2) og noen demoscener med 20-39Plus som jeg fikk i dag, og må bare henge meg på skrytelasset.
    Har aldri vært borte i lignende ytelse i noen sub tidligere.
    Nå er det vel fortsatt en stund til subben er godt innspilt, men har merket en forbedring allerede gjennom disse to filmene. Legger merke til lyder/dypbass jeg ikke har hørt tidligere, og dette med en kraft og presisjon som er bemerkelsesverdig. Sammenlignet med f.eks. Dali SWA 15 som jeg har brukt i samme rom tidligere, er dette en enorm forbedring. Må nok ha minst 3 SWA 15 for å oppnå samme trøkk.

Vel, dette er bare mitt førsteinntrykk etter ca 5 timer lytting, skal bruke jula til å finjustere og gå gjennom mengder av filmer.
    Gratulerer så mye med ny sub

Jeg nå også bestilt meg SVS, sendte også mail til Ron hos SVS for å si ifra at jeg skal ha den til 220V.
    Så nå får vi håpe det gir "det lille ekstra" 8)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle dele litt av inntrykkene mine med dere etter at jeg og Kenti var på demo av SVS hos Dag Johnsen i Asker forrige helg:

I filmoppsettet hadde Dag en SVS 25-31 PC Pluss. Det første som slo meg var at denne var jo utrolig stor!! :shock: Når en kun har sett bildene på nettet og dannet seg et inntrykk der; feil! De er ganske mye større enn det bildene gir inntrykk av. Dersom du har en stue som er nødt til å ha høy WAF-faktor, bør en kanskje tenke seg om to ganger. Plasser den bak en hjørnesofa derimot og du har reddet deg (fra konas WAF-vrede...)

Videre i filmoppsettet var Audio Pro sine Black Diamond V2. Gode HT til en rimelig penge, men hvordan ville de klare å spille sammen med monsteret SVS? Svaret er strålende!! Betydningen av sub-bass fikk en helt ny mening. Selv om jeg synes Flageborg sitt oppsett med diverse 18" spilte bra bass, flagret det godt i buksebena når SVSen virkelig tok oss med på tur. Denons 3805 utgjorde kjernen i oppsettet, og Dag var mer enn nok fornøyd med at han ikke trengte effekttrinn for å klare god filmlyd. Forsåvidt enig i det, da Black Diamondene og Usher-centeren helt klart fikk det de trengte på de filmsnuttene vi fikk servert........

Dag er en ekstremt svoren tilhenger av Denons romkorreksjon. Det vi merket tydelig var at med denne romkorreksjonen på ble bildet kanskje riktig, men ikke så brutalt som vi kanskje hadde trodd at SVS-monsteret skulle klare å gi oss. Når vi derimot skrudde denne av, koste vi oss i massevis med monsterbass, og aldri har jeg hørt (les: følt) ett basstrykk som fra denne. Tanken på at denne kun har en totalkostnad på 6-7k er skremmende med tanke på hvilken effekt du får!!! Vi spilte først invasjonsscenen fra Pearl Harbor der Cuba Gooding jr som byssegutt får takk i kanonen på dekket og begynner å skyte mot de japanske jagerne. Med romkorreksjonen på var det bra lyd, men litt skuffende med tanke på hva som ligger i det lydsporet. Når vi derimot tok denne av og lot SVSen få litt mer albuerom ble det andre boller! Plutselig satt skuddene i kroppen på oss, og vibrasjonene som kom i kroppen trodde jeg nesten bare var mulig med opptil flere buttkickers........ :wink:

Men det mest sinnsyke kom i Finding Nemo-scenen der Darla knakker på akvarieglasset. Da trodde jeg at jeg skulle miste fyllingene mine, altså.... :shock: :shock: :shock: Det lydtrykket som kom var SINNSYKT med tanke på at dette var oppnåelig med et busjett på ca 20k......

Så over til musikk. Live-DVD av Billy Idol. Skremmende dårlig bilde på den platen, men med 5.1 DTS-lyd var dette også morro. Integreringen av SVSen mot Black Diamond gikk smertefritt, selv om det av og til var antydninger til at avstanden mellom en såpass god sub og "billige" fronter (unnskyld uttrykket, Dag :wink: ) var litt for stor. Det var noe i mellomtone og midbass-området som forsvant litt.

Mest merkbar synes jeg dette kom frem når vi gikk over på ren musikk i stereo. AP Black Diamond er veldig gode høytalere, og spesielt i den prisklassen den opererer i. Alene gjør de en respektabel jobb, og formidler musikk på en god og troverdig måte. Det er en god diskant, og den klarer utrolig nok å formidle en mer en godkjent bass til den prisen, med kun ett 6,5" element tilgjengelig. Minuset er etter min mening en anelse fraværende mellomtone. Spesielt ble dette merkbart når vi koblet inn SVSen som sub. Dag er glad i mye og høy lyd, noe jeg selv ikke pleier å foretrekke. Vi testet på flere nivåer, og på mitt foretrukne nivå (uvisst db-nivå) følte jeg etterhvert at sub-bassen kunne ta litt overhånd. Det ble rett og slett for mye..... Personlig ville jeg satt frekvensen på SVSen til å takle alt under 40hz og la hovedhøytalerne ta resten. Når vi lot kjempene ta ansvar for alt fra 80hz og ned synes jeg det ble vanskelig å integrere dette skikkelig til musikk. Bassen tok kommandoen og ville nødig slippe den. Det jeg kan anta, uten å ha forsøkt dette, er at dersom en har bedre og litt mer raffinerte høytalere vil dette gå lettere å få integrert.....

Min foreløpige konklusjon er at du finner ingen bedre subwoofer dersom du er ute etter morro på film. Jeg har riktignok ikke den bredeste erfaringen, men etter å ha sett Kentis reaksjon og med Dags erfaring på suber, er dette noe du virkelig skal ta seriøst dersom du vurderer "fun for the money". Her kan rett og slett Cerwin Vega 18" gå hjem og vogge.... :wink: Er du derimot i markedet for en sub til musikkbruk i stereo, kan det være noe overkill med en slik tube. Men det er min smak, og jeg vil anbefale deg å besøke en med en SVS-tube stående for selv å oppleve dette på kroppen.....

Spesielt vil jeg oppfordre dere som skriver i fagbladene å ta en slik en nærmere i øyensyn, og gjerne skrive om disse monsterene for å gjøre allmennheten mer oppmerksom på hvor mye du faktisk kan få for pengene her. Kanskje det blir vanskelig sålenge disse ikke selges over disk i Norge, men ytelsen for hver krone er enorm her...... Dag stiller helt sikkert opp på en demo på nyåret igjen han, kjenner jeg han rett.....

For første gang vurderer jeg en sub til film og en til musikk, men det er kanskje råflott. I en dedikert hjemmekino er i jeg i hvertfall enig med Elkjøp i en ting; LØP OG KJØP!! :wink:

Rune

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tenkte jeg skulle dele litt av inntrykkene mine med dere etter at jeg og Kenti var på demo av SVS hos Dag Johnsen i Asker forrige helg:

I filmoppsettet hadde Dag en SVS 25-31 PC Pluss. Det første som slo meg var at denne var jo utrolig stor!! :shock: Når en kun har sett bildene på nettet og dannet seg et inntrykk der; feil! De er ganske mye større enn det bildene gir inntrykk av. Dersom du har en stue som er nødt til å ha høy WAF-faktor, bør en kanskje tenke seg om to ganger. Plasser den bak en hjørnesofa derimot og du har reddet deg (fra konas WAF-vrede...)

Videre i filmoppsettet var Audio Pro sine Black Diamond V2. Gode HT til en rimelig penge, men hvordan ville de klare å spille sammen med monsteret SVS? Svaret er strålende!! Betydningen av sub-bass fikk en helt ny mening. Selv om jeg synes Flageborg sitt oppsett med diverse 18" spilte bra bass, flagret det godt i buksebena når SVSen virkelig tok oss med på tur. Denons 3805 utgjorde kjernen i oppsettet, og Dag var mer enn nok fornøyd med at han ikke trengte effekttrinn for å klare god filmlyd. Forsåvidt enig i det, da Black Diamondene og Usher-centeren helt klart fikk det de trengte på de filmsnuttene vi fikk servert........

Dag er en ekstremt svoren tilhenger av Denons romkorreksjon. Det vi merket tydelig var at med denne romkorreksjonen på ble bildet kanskje riktig, men ikke så brutalt som vi kanskje hadde trodd at SVS-monsteret skulle klare å gi oss. Når vi derimot skrudde denne av, koste vi oss i massevis med monsterbass, og aldri har jeg hørt (les: følt) ett basstrykk som fra denne. Tanken på at denne kun har en totalkostnad på 6-7k er skremmende med tanke på hvilken effekt du får!!! Vi spilte først invasjonsscenen fra Pearl Harbor der Cuba Gooding jr som byssegutt får takk i kanonen på dekket og begynner å skyte mot de japanske jagerne. Med romkorreksjonen på var det bra lyd, men litt skuffende med tanke på hva som ligger i det lydsporet. Når vi derimot tok denne av og lot SVSen få litt mer albuerom ble det andre boller! Plutselig satt skuddene i kroppen på oss, og vibrasjonene som kom i kroppen trodde jeg nesten bare var mulig med opptil flere buttkickers........ :wink:

Men det mest sinnsyke kom i Finding Nemo-scenen der Darla knakker på akvarieglasset. Da trodde jeg at jeg skulle miste fyllingene mine, altså.... :shock: :shock: :shock: Det lydtrykket som kom var SINNSYKT med tanke på at dette var oppnåelig med et busjett på ca 20k......

Så over til musikk. Live-DVD av Billy Idol. Skremmende dårlig bilde på den platen, men med 5.1 DTS-lyd var dette også morro. Integreringen av SVSen mot Black Diamond gikk smertefritt, selv om det av og til var antydninger til at avstanden mellom en såpass god sub og "billige" fronter (unnskyld uttrykket, Dag :wink: ) var litt for stor. Det var noe i mellomtone og midbass-området som forsvant litt.

Mest merkbar synes jeg dette kom frem når vi gikk over på ren musikk i stereo. AP Black Diamond er veldig gode høytalere, og spesielt i den prisklassen den opererer i. Alene gjør de en respektabel jobb, og formidler musikk på en god og troverdig måte. Det er en god diskant, og den klarer utrolig nok å formidle en mer en godkjent bass til den prisen, med kun ett 6,5" element tilgjengelig. Minuset er etter min mening en anelse fraværende mellomtone. Spesielt ble dette merkbart når vi koblet inn SVSen som sub. Dag er glad i mye og høy lyd, noe jeg selv ikke pleier å foretrekke. Vi testet på flere nivåer, og på mitt foretrukne nivå (uvisst db-nivå) følte jeg etterhvert at sub-bassen kunne ta litt overhånd. Det ble rett og slett for mye..... Personlig ville jeg satt frekvensen på SVSen til å takle alt under 40hz og la hovedhøytalerne ta resten. Når vi lot kjempene ta ansvar for alt fra 80hz og ned synes jeg det ble vanskelig å integrere dette skikkelig til musikk. Bassen tok kommandoen og ville nødig slippe den. Det jeg kan anta, uten å ha forsøkt dette, er at dersom en har bedre og litt mer raffinerte høytalere vil dette gå lettere å få integrert.....

Min foreløpige konklusjon er at du finner ingen bedre subwoofer dersom du er ute etter morro på film. Jeg har riktignok ikke den bredeste erfaringen, men etter å ha sett Kentis reaksjon og med Dags erfaring på suber, er dette noe du virkelig skal ta seriøst dersom du vurderer "fun for the money". Her kan rett og slett Cerwin Vega 18" gå hjem og vogge.... :wink: Er du derimot i markedet for en sub til musikkbruk i stereo, kan det være noe overkill med en slik tube. Men det er min smak, og jeg vil anbefale deg å besøke en med en SVS-tube stående for selv å oppleve dette på kroppen.....

Spesielt vil jeg oppfordre dere som skriver i fagbladene å ta en slik en nærmere i øyensyn, og gjerne skrive om disse monsterene for å gjøre allmennheten mer oppmerksom på hvor mye du faktisk kan få for pengene her. Kanskje det blir vanskelig sålenge disse ikke selges over disk i Norge, men ytelsen for hver krone er enorm her...... Dag stiller helt sikkert opp på en demo på nyåret igjen han, kjenner jeg han rett.....

For første gang vurderer jeg en sub til film og en til musikk, men det er kanskje råflott. I en dedikert hjemmekino er i jeg i hvertfall enig med Elkjøp i en ting; LØP OG KJØP!! :wink:

Rune
    Fikk du ikke høre på den andre subben til dag også Anfield??
    For det er den jeg har bestilt skjønner du.... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er her SVS hjelper deg mot "dotrangen". Du får muligheten til fantastiske opplevelser på et normalt lyttenivå, og derfor kollapser ikke kroppen på samme måten................

Kappaen er god ved lave volum, det den ikke kan er å snu opp ned på innvollene mine, og slå lufta ut av brystkassa mi, og det er jo noe man har bruk for Kappaen er satt til salgs, så ryker den blir det SVS. Det selv om jeg blir nødt til å ta spypauser en gang i blant når jeg ser film

Ang Black Diamond så er de tunet for å spille dypt, og mangler litt i mellomtonen. Jeg synes ikke helt de egner seg for å spille sammen med en effektiv sub. Den nye Level serien fra AP er konstruert for å spille sammen med sub.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at det ikke er en forhandler i Norge som tar inn disse! :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS sammen med Black Diamond V2

Anfield, enig med deg, bytter ut V2 med Eltek S33 i Januar tenker jeg

Da får jeg en 10" som kan jobbe godt mellom 40 eller 60 hz og 250 hz

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Fikk du ikke høre på den andre subben til dag også Anfield?? For det er den jeg har bestilt skjønner du.... :?
    Kommer nok en review av den fra Kenti. Må jo dele litt opp, her. Eneste jeg kan røpe er at den er enorm, både i størrelse og i lyddtrykk..... Blir ikke greit å skjule den for dama..... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Synd at det ikke er en forhandler i Norge som tar inn disse! :cry:
    Er vistnok en smal (og ikke minst sikker) sak å bestille online. Begynner å bli noen flere som har disse nå, vil sterkt anbefale å investere i et besøk for å føle dette på kroppen...

Side 4 av 263 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •