offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 263 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 5259
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei Anfield, innlegget mitt var ikke myntet på deg, det var bare ment som en kommentar til retningen tråden hadde tatt

Det var godt å høre at du fant lyden litt bedre i 25hz tune, så var ikke teorien helt feil. Jeg er som deg av den mening at musikk nytes best i 2.0 kanaler. så jeg stiller ingen spørsmål ved å bruke den som ren filmsub.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet det samme og på 25 hz synes jeg det på en måte ble mer kasselyd, samt at det manglet litt i bunnen. Men dette må vel matches med rom og annet utstyr.

Dag

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    ....tror de samme folkene muligens hadde fått seg en aha opplevelse dersom de hadde snudd fasen når forsterker står på large Akkurat det samme skjer ofte når en velger large/small på center...
    Det ville vært meget interessant med en utdypning av denne teorien :shock:

Vil det si at min "forsterker" snur fasen for centerhøytaleren når jeg skifter modus på fjernkontrollen? :?:
    Vet ikke hva du legger i utdyping, siden det egentlig bare er å prøve på forsterkeren din.... For mange forsterkere gjør akkurat dette, endrer fase når en kobler fra small til large (og omvendt) Som de fleste vet (ihvertfall selvbyggere) så vil ett passivt delefilter endre fasen 180' på elementet ved hver 12 db deling (mener det er 12 men mulig jeg husker feil) og det er mulig det er akkurat dette som skjer også ved "aktiv deling" som jo skjer ved endring fra small til large

På min AVR7000 er det slik:
    Bruker jeg front på large og senter på small spiller det normalt, endrer jeg til large også på senter må jeg endre fase enten på senter eller på front for å få det til å spille riktig (ellers blir det utfasing og mindre bass) Bruker jeg også subene blir det akkurat det samme, dvs endrer jeg fra small til large på frontene må jeg også endre fase på enten front eller sub og senter.

Og dette er ikke unikt på AVR7000, har hatt flere andre HK med akkurat det samme itillegg til ett par Yamaha

Huske foresten også fra min "bilstereokarriere" at det var veldig viktig å holde tunga rett i munnen når en endret på de aktive delefilterne, for når en endret bratthet på delefrekvens (fra f.eks 18 til 24 db) måtte en også endre fase på andre høytalere... Dette er riktignok en kurrant sak på avanserte filter da det kun skal ett trykk til for å endre fase på hver enkelt høytaler...

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå ikke trengt å bytte om på noen faser på mine høyttalere, dem har spilt med riktig trykk hele tiden.

Men det som skjedde når jeg satte høyttalerne i LARGE (trengte ikke å vende fasen på subben) var at jeg opplevde plutselig mer trykk og at det ble mer detaljert og dynamisk lyd. Akkurat som om lydtrykket ble sterkere noe som resulterte i at jeg justerte ned subben ett par hakk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Messel: OK, satser på at den vil trives der jeg har tenkt å ha den da. Har ordna meg nå med SDS som solgte sin via AVforum, så gjenstår det bare å få den fra Stavanger og hit opp. Sender samtidig en stille takk til både SDS (og kanskje aller mest) hans bedre halvdel.

Tror du kommer til å bli meget fornøyd Messel. Det blir samboeren min også :?
    Jeg er overrasket over hvor dypt denne subben spiller. Fikk prøvd den litt med noen filmer igår og den setter luft i bevegelse! Den har det lille ekstra jeg har savnet etter å ha hørt mange subber. Skulle så gjerne beholdt den, men har nå ingått en avtale med min kjære om at jeg får et eget rom disponibelt til hjemmekino når vi får oss enebolig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planen klar for i morgen når subben kommer. Skal ut og kjøpe en bregne som skal danderes rundt subben slik at den bli usynlig.....håper jeg

Fant ellers en bruker test av PB10 vs Infinity Kappa

http://www.hifi-forum.de/viewthread-101-51.html

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er PC-Ultraen i hus - og hvilken overraskelse!
    Kjørte en god del kalibreringer, og det meste satt ganske raskt. Imidlertid står fasejustering på planen. Og selvsagt en mengde småjusteringer.

Men at Ultraen går svært dypt er det ingen tvil om - og linjeært. Det rista og bråka i hele husets ekstremiteter. Skikkelig moro!

Følte at sofaen ble pushet bakover, selv om den ikke hadde noen vei å gå

Det kan se ut som om man ikke bruker mer enn en brøkdel av subbens potensiale, i og med at den kjøres på 9-10 i styrke.

Dette var bare jævlig moro!
    Nå gjenstår som sagt finjusteringen, og det er her alle innleggene i forumet kommer til sin nytte!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

-Kaffetrakteren jeg bestillte fra Elkjøp var visst litt større enn jeg trodde....

Har bare akkurat fått pakket den ut, så lyden får vente litt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hmmm...
    -Kaffetrakteren jeg bestillte fra Elkjøp var visst litt større enn jeg trodde....
    Gratulerer!
    Håper du gikk for lange nok kabler når du kjøpte den. Sinnsykt billig for "Better Cables" når du kjøper dem sammen med sub fra SVS.

Skal bli morsomt å høre hvor du ender opp med å plassere den!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har fått disse subbene og prøvd de en stund.

Har i dag 2 stk TST 239 i recliner stolene, er det noen vits i å beholde disse etter subben min kommer i hus(PB12-plus/2)?

Tror og håper det er mer en nokk krutt i SVS subben til og riste stua bra.

Vurderer å legge de ut på avtorget med forsterker men vil vente og høre om noen har noen synspunkter på dette.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sannsynligvis har du ikke bruk for dem, men jeg hadde ventet og prøvd selv. det er det greieste. kjekt å ha begge deler da
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Har i dag 2 stk TST 239 i recliner stolene, er det noen vits i å beholde disse etter subben min kommer i hus(PB12-plus/2)?
    Har ikke dette selv, men støtter jfinneru i at det beste er å beholde dem litt til og teste. Det som er fint med rumperisterne er at man får den vibrerende følelsen uten at hele rommet/huset vibrerer. Det KAN være greit for dem som:
    a) har naboer vegg i vegg
    b) har dyre ting på hyllene som kan falle ned
    c) har kone/barn som har lagt seg når man ser film

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å faen, straks jeg åpnet kassen og fikk øye på min hvite PB10 gikk det opp for meg at jeg ikke var særlig god til å bedømme størrelsen av et objekt utifra mål. Den er enorm! Jeg håper bare at min kjæreste visualiserte målene bedre enn meg, for hvis ikke kommer det til å bli en mindre katastrofe når hun kommer hjem. Jeg sa at jeg skulle kjøpe en bregne å dekke den til med, glem det. Jeg skal ut og kjøpe inn en mindre regnskog mens den står og oppnår romtemperatur.

Å nei og nei og nei hva har jeg gjort.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp hekk :wink: grattis foresten
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Ca 40x48x55cm? Joda, det er stort, men mindre enn f.eks. Sony SA-WX900 som er 44x55x63cm.
    Dette klarer du fint å kamuflere.
    Plasser den ved siden av et møbel som er vesentlig større eller inni et hjørne slik at den visuelt sett er delvis skjult bak noe annet (en kommode eller noe slikt).

Og skulle det feile, så si at det er den minste modellen i serien. Den største (PB12-Ultra/2) er ca 48x66x74cm. Da skjønner hun kanskje at hun er heldig i forhold til mange andre...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Har ikke dette selv, men støtter jfinneru i at det beste er å beholde dem litt til og teste. Det som er fint med rumperisterne er at man får den vibrerende følelsen uten at hele rommet/huset vibrerer. Det KAN være greit for dem som:
    a) har naboer vegg i vegg
    b) har dyre ting på hyllene som kan falle ned
    c) har kone/barn som har lagt seg når man ser film

Har eget hus, ingen kone eller barn
    Skal plage nabo'n med bass :twisted:
    Så dette blir gøy.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Hmmm...
    Gratulerer!
    Håper du gikk for lange nok kabler når du kjøpte den. Sinnsykt billig for "Better Cables" når du kjøper dem sammen med sub fra SVS.

Skal bli morsomt å høre hvor du ender opp med å plassere den!
    Kjøpte bare tre meter for å få best kvalitet(minst tap), men har masse kabel jeg kan bruke hvis jeg må flytte på'n. Har i utgangspunktet tenkt å plassere den i hjørnet bak høyttaleren på bildet. Det er plass der selv om det ikke ser sånn ut på bildet.
    -Selvsagt får jeg ikke da opp døra, men jeg skal jo ikke forlate boligen på noen uker nå uansett...

Neida, jeg tror det skal funke bra der. Det som er litt kult, er at taket i leiligheten min skråner oppover fra den veggen suben står ved(litt som en loftsleilighet), så det kan kanskje bety færre stående bølger(?) (i og med at rommet ikke har form som en helt firkantet 'kasse' mener jeg).

Blir ikke noe ordentelig testing før til helga. Må ut å kjøpe kabler nå også. Digitalkabel bl.a.
    Har hele tiden tenkt å gå får coax, men når jeg ser kabelsalaten bak stereobenken, lurer jeg på å gå for toslink isteden, får å hindre "innspill" fra diverse kabler. Lurt?

Har forøvrig nesten ikke sovet inatt, så jeg er litt for groggy og 'uggen' til å orke å teste noe særlig ennå.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg og kona hentet PC-Ultraen i går ettermiddag. Inntil da hadde hun levd i total uvitenhet om at det ville komme en sub i hus :roll:.

De første to minuttene ble litt ubehagelige (som vanlig er når man ikke har sagt en dritt om hva som kommer... ops: ). Men det var ikke fordi jeg hadde kjøpt den - det var fordi jeg ikke hadde sagt noe til henne. Men; noen ganger må man jo bare la være å si noe som helst - fordi man aner at hele innkjøpet kan bli stoppet i startfasen... :wink:

Hun er derimot mektig imponert over den dype og kontante bassen som ble demonstrert i går kveld, selv om hun til tider syntes at kalibreringen ble ubehagelig - fra andre siden av huset.

Så; her i huset er det ingen ting som tyder på at ikke filmer i fremtiden skal kunne nytes i fulle "drag"... :P

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det at den ser ut som en svær dildo gjør at damene liker den. fallos symboler blir skjelden kritisert. og når den i tillegg rister som en dildo(m/vibrator da for dere kverrulanter) så er den vel egentlig perfekt WAF
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går litt bedre nå som heg har satt den ved siden av sofaen, med en eller annen slags hengeplante dandert over den også hvit sub mot hvit vegg. Men den er ikke usynelig

Side 35 av 263 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •