offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 5259
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lassesen: Før du går bananas og ominnreder kunne du prøve denne

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoi..._prodinfo.html

Det som er bra med denne sammenlignet med en del andre paramtriske eq er at du velger selv senterfrekvenser (12 stk pr kanal) og bredde. Og den er billig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her er en test av PB10-ISD, som er balansert og som underbygger noe av det du er inne på: http://www.soundenvironments.org/fil...isit.php?lid=5
    Om ikke jeg husker helt feil var den eneste feilen som ble påpekt i den testen at kabinettet med fordel kunne avstives noe bedre?

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Her er en test av PB10-ISD, som er balansert og som underbygger noe av det du er inne på: http://www.soundenvironments.org/fil...isit.php?lid=5
    Om ikke jeg husker helt feil var den eneste feilen som ble påpekt i den testen at kabinettet med fordel kunne avstives noe bedre?
    Stemmer det Manic Miner

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det jeg mente med det var at det ikke har så mye med romrespons (som jeg tror er ditt problem) å gjøre

Jeg får forhåpentligvis min PB10 imorgen, og hvis den gir meg noen problemer med en uheldig romrespons bestiller jeg en BFD promte!

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det jeg mente med det var at det ikke har så mye med romrespons (som jeg tror er ditt problem) å gjøre

Jeg får forhåpentligvis min PB10 imorgen, og hvis den gir meg noen problemer med en uheldig romrespons bestiller jeg en BFD promte!
    Manic, absolutt ikke. Det ER og forlir rommets "skyld" at det ikke er hundre prosent. Jeg kan love deg at du blir storfornøyd!!
    Du kan bare glede deg. Jeg syns ikke den var så stor og klumpete som folk skal ha den til, den er stor til å være 10 tommer, men ikke mer enn det

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BFD promte!
    Hva er det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lassesen: Før du går bananas og ominnreder kunne du prøve denne

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoi..._prodinfo.html

Det som er bra med denne sammenlignet med en del andre paramtriske eq er at du velger selv senterfrekvenser (12 stk pr kanal) og bredde. Og den er billig.
    Den jeg linket til i innlegget ovenfor

Active
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    398
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, så ikke innlegget

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halleluja :shock:

Etter besøk hos Thlian må det antas at seismografen for Østlandet har hoppet igjen. Vi får vel legge db-skjema til side og justere oss opp og inn på Richter's skala Selv om det fortsatt ligger noen utfordringer i justering og tilpasning, og det faktum at systemet snart skal flytte, er dette et oppsett som virkelig tar'n helt ut, hvis du tør å "henge" med

Dette ble min første "skikkelige" lyn-demo av Klipsch, som sammen med SVS-sub'n kjennes som en kombinasjon som funker som hånd i hanske. Med slike høytalere i kombinasjon øker sanseopplevelsene til en ny dimensjon.

Selv har jeg virkelig sans for "snerten" i front og "punch'n" nedover, helt til bunns sammen med Jurassic Lunch. Dream Theater - Live at Budokan er nå bestillt

Det nye hjørnebordet - va bærre lækkert! :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med flageborg her, og det var før systemet leverte noe særlig. Og jeg har forandret mening om Klipsch, i hjemmekino var det helt rått. Thlian kommer til å kose seg glugg ihjel med dedikert kinorom :lol:

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg lurer litt på ang. SVS. De anbefaler at subben skal plasseres i et hjøre. Jeg har prøvd det med mine subber, men da låter det fælt, bassen blir alt for "boomy". Spiller SVS subbene metafysisk siden de så elegant hopper over dette problemet?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS liker seg i et hjørne, der har den mest virkning.
    Men dem er veldig kresne på "hvilket" hjørne dem står i, dette er veldig avhengig av romstøtten. Så det må bare prøves fram, har du hørt på den jeg nevnte for deg Blodpudding?

Flageborg: Takker så mye for en hyggelig review og et hyggelig besøk. Jeg strever etter å få det enda bedre, hva det blir til vil jeg ikke ut med ennå. Men jeg begynt å "lytte" litt mer etter besøket ditt og det er veldig aktuelt for å fintune anlegget. Takker for det

Akto: Subben spiller fletta av seg selv i forhold til det den gjorde når du var hos meg, så gled deg

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøvde 25-31 i går og ang hjørne plassering så får den da en ekstra boost. trykket økte med flere db. vil nok karakteristere den som en film sub. til musikk ble den upresis.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    prøvde 25-31 i går og ang hjørne plassering så får den da en ekstra boost. trykket økte med flere db. vil nok karakteristere den som en film sub. til musikk ble den upresis.
    Tror dykk kara skal høre på en box-sub jeg, kanskje dere forandrer mening da

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal sikkert høre det også. jeg karakteriserte ikke svs generelt som en film sub, men DEN (25-31). dukker vel opp en pc-ultra om et par uker og som man skal få hørt litt på.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det og endog en tube.
    Jeg har mer troa på PB-Ultra som vil bli lagt ut for salg i Mars

Ingen i Arendal området som har box?
    I såfall så har jeg en....

I forbindelse med lansering av overnevnte sub....
    Forskjellen mellom PB12-Plus/2 og PB12-Ultra/2 er ikke markant. Kanskje noe strammere i bassen, men ikke betydelig. Noe som jeg ikke vil si forsvarer prisforskjellen mellom de to subbene. Eneste er at Ultraen kan "poundes" mye hardere over lengre tid, den tåler mye mer (men hvor mye tåler du :shock: ) Men hva er poenget....?
    Ifølge SVS selv så er det ikke forskjellen mellom Plus og Ultra subben folk skal bekymre seg for, men andre merker som skal bekymre seg for hvordan dem virker i forhold (Da tatt pris/ytelse i betraktning)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Tror dykk kara skal høre på en box-sub jeg, kanskje dere forandrer mening da
    Det er en ting jeg ikke skjønner med deg, Thlian; hvorfor denne obsession med å forsøke å få alle til å være enig med deg, og at SVS er glimrende til alt???

Nå er det ganske mange som har testet både tuber og bokser fra SVS, og det danner seg tydelig i to deler; De som synes at dette er Guds gave til sub-verden, og de som forsøker etter beste evne å være så objektive som mulig i sin vurdering. Her er vi tydeligvis i hver vår leir.....

Jeg synes, og dette ble delt av jfinneru og Hi-Fil i går, at det virker som om SVS først og fremst er beregnet å gå dypt og med godt volum. Dette er egenskaper som først og fremst kommer skikkelig til rette ved filmbruk. I går testet vi også SVS 25-31 PCPlus på endel musikk, og den gjorde en ok jobb. Men ikke alltid! Endel ganger ble den hengende skikkelig etter, og det er kanskje ikke så rart. For å flytte så mye luft, må den jo ha en ganske lang slaglengde. Og når da musikken som spiller skal gi mye bass, men samtidig gå kjapt, vil det gi problemer for en sub med bassrefleks-porter. En helt lukket kasse vil jo gi kjappere bass, men samtidig ikke gå så dypt igjen.

Jeg har vært skikkelig skeptisk, men gikk til innkjøpt av en SVS, og da som tidligere sagt først og fremst som en filmsub. Her duger den i massevis, og det er nok kanskje trist for noen å tenke på hvor mye bass en faktisk får for en latterlig lav pris med å ta "bryet" med å importere en SVS-tube. I går testet vi den nemlig mot en B&W ASW850 til kr 24.900,-, som tross alt er regnet for å være noe av det vasseste innen subber i Norge. Men når min SVS-tube i tillegg til å gå mye dypere, også trykket like bra som en sub til nesten 4 ganger prisen :shock: :shock: .

ASW850 er jo lukket, og til musikk spilte denne bedre, hang bedre med enn SVS-tuben. Gikk ikke like dypt, men var kjappere. Og dette henger jo på greip med ovennevnte teori.... :wink:

Nei Thlian, jeg synes det er fantastisk at du er fornøyd med subben din, og at du befinner deg i Nirvana (eller kommer dit når du flytter og får en råere en :wink: ), men husk på at alle ikke har samme ønsker og preferanser. Det er det samme med Klipsch. Ikke alle liker lyden i disse, og de passer ikke for alle. Det gjør ikke mine favoritter Audiovector heller det. Men vi anbefaler vel det som passer best til det folk ønsker, gjør vi ikke det.... :wink:

Nei, jeg står for det jeg har sagt. Dersom du ønsker en sub som skal integreres lett med frontene dine, og skal gi det lille ekstra i bunnen (men ikke helt til bunns) anbefaler jeg å se etter andre alternativer enn SVS (sine tuber i hvertfall). Egentlig mener jeg at musikk bør nytes og lyttes til i stereo med gode fronter som ikke "trenger" en sub!

Men dersom målet er å ha en rå hjemmekinosub, blir det vanskelig å komme unna SVS sine bassmonstre........ Gårsdagens demonstrasjon resulterte ihvertfall i at det snart er en Ultra på vei til Jessheim om kort tid..... :wink: :wink: :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er tubene laget av? Leste en test på nettet som sa "hard cardboard box". :shock: Kan vel ikke stemme... :?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer nok det. papprør.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MDF er også papp.

Side 32 av 263 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •