offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 263 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TechCF
    Ønsker å takke for all informasjon dere har postet. Det har ført til at jeg igår kveld fant fram visa'n og bestilte et stk: PB12-ISD Det kan bli spennende i den lille stua mi

Etter hva jeg har kunne lest er det ingen andre her som har en slik? Har sett en som har PB10-ISD og det han skriver er jo bare bra.
    Har du liten stue holder det sikkert bra. Du skal imidlertid være klar over at frakten tar mye av totalsummen, og at det kanskje ikke hadde kostet all verden å bestille en litt dyrere (og bedre) sub.

Men du verden - du blir nok kjempefornøyd - det er jo en SVS...!!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TechCF
    Ønsker å takke for all informasjon dere har postet. Det har ført til at jeg igår kveld fant fram visa'n og bestilte et stk: PB12-ISD Det kan bli spennende i den lille stua mi

Etter hva jeg har kunne lest er det ingen andre her som har en slik? Har sett en som har PB10-ISD og det han skriver er jo bare bra.
    Jeg tror du har gjort et meget godt valg. Jeg var usikker på om jeg skulle kjøpe PB10 eller PB12, og til slutt ble det førstnevnte. Grunnen var enkelt og greit prisforskjellen. Det kan godt hende det blir flere bestillinger fra SVS i fremtiden.

Glem det jeg skrev i mitt innlegg om PB10, der jeg nevnte problemer med ujevn frekvensgang. Grunnen til at jeg opplevde bassen som "boomy", var rett og slett pga for høyt lydnivå. Jeg kontaktet SVS (som vanlig svarte de på dagen), og jeg fikk til svar at jeg kanskje presset den for mye, noe som fører til brumlebass. Dette stemte, så nå står subben godt plantet i et hjørne, og
    Jeg skal kjøpe meg en lydtrykksmåler, og da satser jeg på å få finjustert subben enda litt mer.

Jeg har nå sett en del filmer, og PB10 fremstår mer og mer som en fantastisk sub i sin prisklasse. Den går utrolig dypt til å være en 10", og jeg har ved flere anledninger kjent stol og bukse vibrere ved svært lave frekvenser. En herlig følelse! :twisted:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Dere som har svs, har dere prøvd Star Wars 2 scenen i asteroide jakten.
    Hvis så, var det noe trykk på de puls bombene som blir sluppet?
    Kan en av dere sjekke dette ?

Byner å krible i kjøpe fingern mer å mer.
    Hadde håpet å finne en på avtorget men det ser ikke slik ut :wink:
    De såkalte "Seismic chargers"?
    For å si det sånn, nå har jeg bare prøvd denne scenen med de to andre subbene jeg har hatt. Men for å si det sånn - SVS framstår som to kyllinger i forhold

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Den går utrolig dypt til å være en 10", og jeg har ved flere anledninger kjent stol og bukse vibrere ved svært lave frekvenser. En herlig følelse! :twisted:
    Syns jeg gjør det hele tiden jeg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg blir helt svimmel av alle postene i denne tråden derfor drister jeg meg til å stille et par spørsmål på slutten her:

1: Dere som allerede har fått SVS subber i hus, dere har bestillt direkte fra USA via produsentens hjemmesider?

2: Blir ikke disse boksene stoppet av Onkel Kommunist (aka Norske tollvesenet) med en ekstra gave i form av en giro på tollavgifter?

Jeg bare lurer.....
    For å svare deg enkelt:

1. Yepp

2. Det kalles moms, noe du må betale på alle varer og tjenester i Norge.
    Slike diskusjoner vil du finne på SVS-Prisdiskusjon

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dale Cooper: Har du gjort deg opp en mening angående dens musikalske egenskaper?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    ............framstår som to kyllinger i forhold
    Hvilken SUB er egentlig kylling?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å si det sånn - SVS framstår som to kyllinger i forhold
    ......en liten skrivefeil her vel...... :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg håper du overdrev dramatikken i heimen litt Jonsen.
    Det vil jeg også gjerne få uttrykt. Dersom det er de siste ukers dypbass-testing som har skylden, så er det vel ikke verdt det....

SVS er kinosuber og ikke musikksuber etter min (sære) smak. Men til kino leverer de et imponerende trykk.
    Dette samstemmer godt med min konklusjon også. SVS sine egenskaper til film er allerede godt beskrevet i denne tråden, og jeg, som alle andre, stiller meg bak dette. Derfor kan det være greit å ta for seg musikk-egenskapene litt igjen.

Mitt lytte-nivå ligger godt under det som kanskje representerer et "typisk" SVS-nivå :wink:. Jeg lytter mye til jazz, blues, og akustisk musikk og føler etter mye testing at min 25-31 PC Plus klarer å gi meg det lille ekstra i bunnen som Audiovector Mi3 ikke klarer alene. Men allikevel ikke mer enn jeg mener å kunne få med en godt avstemt og hurtig sub av et annet merke. For disse tubene må tøyles stramt!

SVS-subbene har et enormt potensiale, og leverer egentlig det trykket du ønsker (og i noen tilfeller klarer). Så dersom du hører mye på musikk som punk, rock, trance o.l. på ganske høye dB-volumer, kan nok SVS være det siste ekstra som du har manglet.

Jeg for min del får kun ytnyttet en bitteliten del av kapasiteten til min 25-31 PC Plus. Drar jeg på med mer føler jeg at bassen tar helt overhånd, og det blir "bass til hovedrett, servert med et snev av mellomtone og toppet med litt diskret diskant". Og det er ikke det jeg ønsker når jeg skal lytte til musikk.

På endel musikk synes jeg at tuben "henger litt etter" på de mest krevende musikkstykkene. Bassen går dypt, men blir aldri klokkeklar. Nevnte tidligere at jeg måtte vende fasen helt over på 180, da hjalp det en god del. Receiveren min har ingen innstillingsmuligheter for avstandsregulering, men dette skulle ikke være noe problem, da den er plassert rett ved venstre fronthøytaler.

En annen ting med en slik fysisk sub er at grunnlaget den står på spiller en stor rolle. Her jeg bor er det tregulv, og vibrasjoner og during forplanter seg enormt videre i huset og veggene. Tok et glass fra øverste hylle på første "Darla-testen". Etter å ha satt tuben på en stein-helle med dempingsmateriale under, hjalp dette betraktelig. Følte også at bassen ble noe strammere ut mot lytteposisjon, og forplantningene var mye redusert.....

Det som gikk igjen hele tiden hos Dag var: Gøy, høyt og entusiastisk. Både Dag, Thomas og Bård (som jeg har truffet ved et par anledninger tidligere også) er kjempehyggelige, og vi hadde det sinnssykt gøy, så ovenstående bemerkninger er utifra et kritisk ståsted, men allikevel et forsøk på å belyse de områdene der det er mye å hente for små kroner. Dag virket også (som en ekte entusiast) giret på alle potensielle forbedringer, så når jeg da vil hevde at Dag har mer gøy med lyd enn de fleste i heimen så tør jeg ikke tenke på hvordan det kan bli :shock:
    Dette skal Dag ha en god porsjon ros for. På min og Kentis demo rett før jul, var han minst like opptatt av å høre våre betraktninger om både lyd og bilde, som å imponere oss med sine AV-komponenter. Dag er opptatt av å ha det gøy og gjerne med mye volum. Men samtidig veldig engasjert og interessert i å utvikle seg videre, selv om kanskje oppdaterings-trangen blir vel dominerende av og til...... :wink: :wink: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield, hvilken hz tuning spiller du med når du lytter til musikk?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hei Anfield, hvilken hz tuning spiller du med når du lytter til musikk?
    Splitter på ca 50hz

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forumets generelle erfaring når det gjelder de forskjellige SVSubbenes evne til å integrere seg med musikk?

● Sylinder kontra boks?
    ● Ultra (med sine TV-elementer) kontra de med vanlige elementer?
    ● Hvilke delingsfrekvenser fungerer stort sett best?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    ............framstår som to kyllinger i forhold
    Hvilken SUB er egentlig kylling?
    Mine B&W ASW650 pg Klipsch RW-12....

Angående det som blir sagt om at elementene henger igjen syns jeg ikke stemmer så veldig!
    Jeg er litt rocka og har hørt en del på Dreamtheater der hvor det er mye krevende trommespilling, ikke minst meget så kjappe dobbeltslag på stortromma. Elementene etter mitt synspunkt syns jeg henger ekstremt godt meg hele veien og trommeslagene bare smeller deg i ryggen 8)
    Ikke antydning til for mye bass, en kan få det ja hvis en skrur opp mer, men det er nå snakk om å finne punktet der hvor tonene blir penest.

Eneste jeg mangler - har ikke så mye med subben å gjøre - er muligheten til å kunne splitte lenger ned ved musikk. Jeg deler nå på 80 Hz hele veien og JA den kan faktisk bli litt dominerende ved musikk :?
    Men jeg får som sagt ikke skrudd av delefilteret på frosterkeren og ei heller splittet lengre ned, og å kjøre to filtre etter hverandre har jeg på følelsen av det gåt litt i klinsj. Så da får en bare gjøre det inntil søknad om RSP-1068 går igjennom

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    thlian; har du ikke muligheten til å splitte på subben, da??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen Anfield, det var ikke den delefrekvensen jeg tenkte på, men om subben var i 16, 20 eller 25hz tune når du lyttet til musikk. Jeg har lest litt tester og brukererfaringer med SVS, og noen påstår at hvis man har problemer med musikk kan det hjelpe å legge på et bratt høypassfilter ved ca 25hz. Jeg har dette i bakhodet nå når min PB10 er underveis, og bestiller kanskje en BFD for å få parametrisk EQ + høypassfilter.

Så derfor tenkte jeg at om du var i 16hz tune kunne det kanskje være problemet

Har du forsøkt å måle frekvenskurven til subben for å se om den kanskje har noen topper, eller bunner? Det kan få bassen til å høres underlig ut. Selv min Kappa spilte ikke pent i en posisjon hvor den hadde en bunn på -10db ved 35hz

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den ultimate sub testen for å se om den kan henge med

Gladiator - Soundtrack

Både Ace Bass 2 og Kappa Sub hadde problemer med å henge med i svingene. De Hi-file pleier å riste på hodet når jeg sier dette: Den beste gjengivelsen av dette albumet jeg har hørt stod et par Cerwin Vega DC12 for

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hei igjen Anfield, det var ikke den delefrekvensen jeg tenkte på, men om subben var i 16, 20 eller 25hz tune når du lyttet til musikk. Jeg har lest litt tester og brukererfaringer med SVS, og noen påstår at hvis man har problemer med musikk kan det hjelpe å legge på et bratt høypassfilter ved ca 25hz. Jeg har dette i bakhodet nå når min PB10 er underveis, og bestiller kanskje en BFD for å få parametrisk EQ + høypassfilter.

Så derfor tenkte jeg at om du var i 16hz tune kunne det kanskje være problemet

Har du forsøkt å måle frekvenskurven til subben for å se om den kanskje har noen topper, eller bunner? Det kan få bassen til å høres underlig ut. Selv min Kappa spilte ikke pent i en posisjon hvor den hadde en bunn på -10db ved 35hz
    Vet at Dag hadde tunet denne til 20hz når han hadde den, og jeg har ikke rørt noe der.

Du er nok litt mere teknisk enn meg, har ikke målseutstyr eller lignende, her er det ørene som teller..... :wink:

Driver og tester videre, ser om jeg kommer opp med noe mere glupt....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være at 25hz tune er det som skal til for å få musikkytelse ut av den. Kan være verdt et forsøk

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    thlian; har du ikke muligheten til å splitte på subben, da??
    Jauda, men å kjøre to delefiltre etter hverandre er ikke noen god løsning.....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers is skrev:

Helicon 800 får ikke lov til å yte noe av det de kan i kinoromet. De står tett på en udempet mur(side)-vegg på hver side og romet er lite. Dessuten drives de av en 3805 alene så litt komplisert musikk får dem til å låte svært trangt og stresset. Men siden det ikke er bakvegg rett bak lyttepossisjon, vil du nok med et effekttrinn på H800, samt med en god del akkustisk trim kunne heve lyden der inne svært mange klasser.

Bare kort innpå, gjorde en kjempeoppdagelse i går, dro Helicon 800 godt inn på gulvet, vekk fra veggene med mye tow-in, resultatet ble både dramatisk og fantastisk, dramatisk mye bedre enn når de sto langs veggene og fantastisk lyd i sammenlikning med alt jeg noensinne har hørt.
    Ble så j...... glad!

Ikke nok med det, i og med at jeg ikke har fått sub fra SVS enda(venter på nye) så jeg Hellboy med kun Helicon 800 til LFE, og fikk mildt sagt sjokk! At det bodde så mye i disse høyttalerne trodde jeg ikke, vanvittig dyp kraftig og tight bass slo i kroppen, lurte nesten på hva jeg trengte subber til......skikkelig FETT! KVALITETSBASS! Og kun drevet av AVR3805. (Det manglet selvfølgelig en halv oktav i bunnen)

Disse høyttalerne er kommet for å bli, glad jeg byttet ut Black Diamond selv om prisen ikke er helt det samme da

men vet ikke helt om Helicon tenger så mye mer enn AVR3805, på meg virker det vanvittig bra både til musikk og film. Og da mener jeg VANVITTIG! Kunne vært moro å prøvd med noe annet for å se på forbedringspotensialet med slutt trinn. Men med de prestasjonene jeg hørte igår er jeg i tvil om hvor mye det er å hente.
    Derfor bare MÅ det jo prøves

Dag

Side 28 av 263 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •