offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 263 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Etter å ha lest om disse SVS subbene så må jeg si det frister å selge både sub og rumperistere...

...Hater papirarbeidet som følger med import så det blir ikke med det første tror jeg.
    Lite papirarbeid forbundet med dette. Les tidligere innlegg eller kontakt noen som har kjøpt.

Jeg venter på min nå.... :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Da har jeg fått min PB10-ISD. Dette er vel den største 10" subben jeg noen gang har sett!! Har foreløpig ikke fått testet den noe særlig, men jeg må si meg godt fornøyd i forhold til min gamle B&W ASW 2500. PB10 spiller med skikkelig god kraft i de dypeste sekvensene til en 10" å være.
    Skal komme tilbake med litt mer informasjon om ytelse osv etter at jeg har testet grundigere og fått kalibrert subben.

I mellomtiden har jeg et par spørsmål til dere andre SVS eiere:

Hva står volumkontrollen deres på?

Hvor lang innspillingstid er det på SVS subwoofere?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sds
    Hei..

Da har jeg fått min PB10-ISD. Dette er vel den største 10" subben jeg noen gang har sett!! Har foreløpig ikke fått testet den noe særlig, men jeg må si meg godt fornøyd i forhold til min gamle B&W ASW 2500. PB10 spiller med skikkelig god kraft i de dypeste sekvensene til en 10" å være.
    Skal komme tilbake med litt mer informasjon om ytelse osv etter at jeg har testet grundigere og fått kalibrert subben.

I mellomtiden har jeg et par spørsmål til dere andre SVS eiere:

Hva står volumkontrollen deres på?

Hvor lang innspillingstid er det på SVS subwoofere?
    Volumkontrollen er avhengig av hva du kalibrerer anlegget til. Mange her har brukt enten DVE eller The Calibrator, jeg for min del har brukt AVIA, og dette hjelper deg med å sette opp høyttalere og sub litt mer "skikkelig".
    Så noe fasitsvar på volumkontroll fins ikke, det er avhengig av så mangt.
    Men min står på klokka 9, men husk at kontrollen bak skal aldri brukes etter kalibrering, da skal det bare justeres på forsterker.

SVS wooferne er testet rimelige heavy hos SVS føre dem i det hele tatt blir sendt ut. Men du kan vel kanskje regne med en 50-100 timer kanskje, vet ikke.

Noen som vet??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    (Pass på å bruke DTS-sporet). Foreløpig har Sony SA WX900 hos jfinneru og div. subwoofere hos HiFil bestått den testen. En del mindre subwoofere jeg har hatt hjemme har ikke bestått testen (men så er stua mi relativt stor også). Regner med at SVS gjør en glimrende jobb der også.
    DTS sporet mitt på XXX er fuc.., bare hakker igjennom hele filmen!
    Men joda SVS`en gjør en grei jobb den

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Etter å ha lest om disse SVS subbene så må jeg si det frister å selge både sub og rumperistere.

Dette ser ut til å bli en "må ha" sak i hjemmekinoen.

Hadde vært morro å fått en demo av en slik sak en dag.

Hater papirarbeidet som følger med import så det blir ikke med det første tror jeg.
    Et annet aspekt er den bedre halvdel... Til nå ser det ut til at 2 eiere "sliter med forholdet" etter innkjøp av disse monstrene...... husk å sette av litt tid til kona/samboeren også..... Lykke til til de det gjelder..... Hvis dere mener dette seriøst så er det jo uansett trist..... Mulig jeg ikke har greid å se "humoren" i inleggene, etter det jeg skjønner virker de alvorlige nok.... Kanskje selvfølgelig ikke som et resultat av bare SVS'en men tidsfordriv og pengebruk generelt på denne hobbyen....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal en vel være forsiktig med å si at noen sliter med forholdet pga disse subbene.
    Om det er noe forbipasserende for johnsen sin del vet jeg ikke, også ikke videre heldig å ta opp andres forhold på forumet. Så lenge vedkommende selv ikke gjør det!

Jeg sliter ikke med forholdet pga subben, men pga det generelle pengeforbruket som gjør at hun tilter litt.
    Men vi har det stort sett bra vi, for min del er det bare forbigående

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BASS-SESSION :!:

Dama oppe har reist på sydenferie ei uke f.o.m idag, endelig litt fri utfoldelse

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder subwooferes innvirkning på forholdet, så sitter jeg ganske trygt i det, selv om det ble et lite "grin" på nesa som beskrevet her:

http://www.avforum.no/forum/viewtopi...858845#6858845

Men nå opererer jeg som mange nå vet på helt andre lydvolumer enn de ovennevnte herrer også da.......... :wink:

Ellers så har jeg ikke Calibrator eller DVE tilgjengelig, foreløpig går det på øra når det skal stilles inn.

Det første jeg måtte gjøre når jeg koblet opp i går kveld var å kjøre fasen til 180. Når jeg spilte musikk hang bassen etter i lytteposisjon og i sofaen kunne en føle bass-slagene kom nesten en halv takt etter der den skulle trykket. Med fasen på 180 var det problemet nesten løst, synes fremdeles den henger littegranne etter på musikk, altså.......

Ellers så er gain på klokken 0900. Noe annet blir "too much" for meg, ikke bare på musikk, men film også. Trenger jeg mer kan jeg jo kjøre opp litt mere på Arcamen.

Det er ikke uventet på musikk i stereo jeg synes den aller største utfordringen for denne subben ligger. Jeg må splitte på subben og har stilt den inn på ca 50hz. I følge min lille teori skal da SVSen overta nogenlunde der Mi3ene slipper (litt før...) og føler jeg er mye nærmere i dag enn i går. Men det har gått noen timer nå........... :wink:

For det meste går jeg etter teorien om at suben ikke skal kjennes/føles i det hele tatt før den må (les i de krevende scenene). I Ringenes Herre, Ringens brorskap (uvisst hvilket scene-nummer det er) der Frodo og de andre sitter under treet, under veien, og en Nazgul kommer og stopper og går av hesten på oversiden er fin å teste på der. Hører ikke et kny til subben (som er meningen) før den dype, skikkelig dype bassen plutselig kommer krypende ut i gjennom hele stua så glassene klirrer, før den så forsvinner som dugg for sola igjen når Frodo åpner øynene. For meg er dette slik subben skal fungere, du skal ikke legge merke til den før du trenger det. Og her fungerer SVSen glimrende, det må jeg si.......

Ja, Thlian, jeg er fremdeles ikke løpet over i fantastenes dileriske rike, men har hele tiden vært overbevist på tubenes fortreffelighet til film, og der skuffer de heller ikke her hjemme. På musikk er jeg fremdeles noe skeptisk, men fortsetter testingen gladelig.......... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield, det skal bli godt å få input fra noen som bruker subben til noe annet en dbdrag

Hvor stort er værelset den spiller i? Du sier at subben henger litt etter, har du forsøkt å justere avstandsinnstillingen til sub i forsterkeren? Dette var en ide som slo ned i meg akkurat nå. Hvis man øker avstandsinnstillingen så burde jo subben få signalet tidligere?

Og forresten, hvilken sub hadde du før?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian

Dama oppe har reist på sydenferie ei uke f.o.m idag, endelig litt fri utfoldelse
    Kanskje en 10 hz sinuskurve på "bånn gass" kunne være noe?

http://www.snapbug.ws/sinewaves/

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Hei Anfield, det skal bli godt å få input fra noen som bruker subben til noe annet en dbdrag
    Takker, regner med at det er flere av oss, ja.... :wink:

Hvor stort er værelset den spiller i? Du sier at subben henger litt etter, har du forsøkt å justere avstandsinnstillingen til sub i forsterkeren? Dette var en ide som slo ned i meg akkurat nå. Hvis man øker avstandsinnstillingen så burde jo subben få signalet tidligere?
    Vil bli forsøkt senere, har måttet ta en pause fra testingen nå, men kommer tilbake med info......

Og forresten, hvilken sub hadde du før?
    En "stakkars liten" Dali AW8..... :wink:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian

Kanskje en 10 hz sinuskurve på "bånn gass" kunne være noe?

http://www.snapbug.ws/sinewaves/
    Ich habe, been there done that og jeg liker det ikke - skummelt :!:

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 20-39PC+ på vei, men det er et par ting jeg lurer på allikevel:

På noen av bildene på SVS sidene, består toppen av suben av en plate med tre avrundede porter, og en grill til å beskytte åpningene med.

Men på andre bilder på SVS sidene, er det bare en svart, kompakt plate på toppen?

Følger "port platen" med 'grillen' med suben, og er ment til å tune den, eller er det ekstrautstyr, og suben kommer standard kun med den hele topplaten?

En annen ting er garanti/reklamasjon: har dere tenkt noe videre over dette? Må jo være fryktelig kjedelig å måtte "eksportere" suben hvis det skjer noe med den, eller enda værre; hvis den ikke fungerer som den skal når man får den? Kan fort bli dyrere enn å kjøpe sub her hjemme, mener jeg? Noen muligheter for eventuellt å få gjort reparasjoner her i Norge? Det vill jo da koste noe, men kanskje verdt det, siden frakt også koster en del over til USA?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    1) ...På noen av bildene på SVS sidene, består toppen av suben av en plate med tre avrundede porter, og en grill til å beskytte åpningene med.
    Men på andre bilder på SVS sidene, er det bare en svart, kompakt plate på toppen?
    Følger "port platen" med 'grillen' med suben, og er ment til å tune den, eller er det ekstrautstyr, og suben kommer standard kun med den hele topplaten?

2) ...En annen ting er garanti/reklamasjon: har dere tenkt noe videre over dette? Må jo være fryktelig kjedelig å måtte "eksportere" suben hvis det skjer noe med den, eller enda værre; hvis den ikke fungerer som den skal når man får den? Kan fort bli dyrere enn å kjøpe sub her hjemme, mener jeg? Noen muligheter for eventuellt å få gjort reparasjoner her i Norge? Det vill jo da koste noe, men kanskje verdt det, siden frakt også koster en del over til USA?
    1) Grillen følger med. Det er på eldre modeller at den nå er mulig å få kjøpt ekstra.

2) Dette er diskutert tidligere på forumet.
    De gjør det de kan for å fikse eventuelle feil her i landet. Returfrakt kan nemlig komme opp i hele 10.000 kroner (visstnok).

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Toppen? Tuning? Reklamasjon?
    Toppen som består av 3 bassporter tunes ved at det følger med 2 stk. "blockers" av skumgummi som du skal dytte ned i porten, kun 1 skal "støffes" hvis deling på nivå 2. Dette beskrives utførlig i, kuleste jeg har sett, bruksanvisningen som følger med. Du kan bare ikke gjøre feil når den skal settes opp, HVIS du kan engelsk.

Med den servicen SVS har vist NESTEN alle her på forumet, i tillegg til generell 45 dager money-back-guarantie, regner jeg med at de vil på sin ekspeditte måte sørge for å oversende "replacements" hvis noe skulle gå galt. Så langt yter de både raskere og bedre service enn de fleste norske som refereres til her på forumet. Til ettertanke.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt svimmel av alle postene i denne tråden derfor drister jeg meg til å stille et par spørsmål på slutten her:

1: Dere som allerede har fått SVS subber i hus, dere har bestillt direkte fra USA via produsentens hjemmesider?

2: Blir ikke disse boksene stoppet av Onkel Kommunist (aka Norske tollvesenet) med en ekstra gave i form av en giro på tollavgifter?

Jeg bare lurer.....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper du overdrev dramatikken i heimen litt Jonsen.

Ellers vil jeg si sånn kjappt innpå her:

SVS er kinosuber og ikke musikksuber etter min (sære) smak. Men til kino leverer de et imponerende trykk.

Trykket i Darla-scenen peaket på ca 124 dB ved det første drønnet. I stua ble det veldig rumperister, noe som jeg personlig synes er mindre kult på musikk. Vi målte at fordelingen gir hovedvekt på 25, 31,5 og 40Hz i kinorummet. Imidlertid ble det mer fysisk i stua på grunn av suben som står rett ved siden av sofaen. I kinoromet er det mer brystkassetrykk i dypbassen.

Imidlertid er brystkassetrykket svært bra fra Kappa 9.2. De har 2x12" hver seg og leverer mye lyd ned til 30 Hz. På musikk går man i grunnen ikke glipp av noe uten sub, og jeg synes generelt det fungerte langt bedre med bare frontene. De gir et mer kontant og stramt trykk enn subwooferen.

Kappaene har en overveldende livefølelse, men desverre noen avvik i mellomtonen, samt litt skarphet i diskanten som gjør at vokaler og sarte instrumenter kan bli litt for tøffe. Jeg tror mye av dette vil kunne avhjelpes med litt mer tekstiler i romet. Nå er det kun et teppe på gulvet og det er nok en medvirkende årsak til oppfattelsen av urolig mellomtone. Trommer og strenginstrumenter er imidlertid kjempegøy. Fuzz kan bli litt skarpt, men "jeg må ha en dram nå-følelsen" når det spilles noe som rocker skikkelig var så helt klart til stede.

Helicon 800 får ikke lov til å yte noe av det de kan i kinoromet. De står tett på en udempet mur(side)-vegg på hver side og romet er lite. Dessuten drives de av en 3805 alene så litt komplisert musikk får dem til å låte svært trangt og stresset. Men siden det ikke er bakvegg rett bak lyttepossisjon, vil du nok med et effekttrinn på H800, samt med en god del akkustisk trim kunne heve lyden der inne svært mange klasser.

Det som gikk igjen hele tiden hos Dag var: Gøy, høyt og entusiastisk. Både Dag, Thomas og Bård (som jeg har truffet ved et par anledninger tidligere også) er kjempehyggelige, og vi hadde det sinnssykt gøy, så ovenstående bemerkninger er utifra et kritisk ståsted, men allikevel et forsøk på å belyse de områdene der det er mye å hente for små kroner. Dag virket også (som en ekte entusiast) giret på alle potensielle forbedringer, så når jeg da vil hevde at Dag har mer gøy med lyd enn de fleste i heimen så tør jeg ikke tenke på hvordan det kan bli :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har svs, har dere prøvd Star Wars 2 scenen i asteroide jakten.
    Hvis så, var det noe trykk på de puls bombene som blir sluppet?
    Kan en av dere sjekke dette ?

Byner å krible i kjøpe fingern mer å mer.
    Hadde håpet å finne en på avtorget men det ser ikke slik ut :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker å takke for all informasjon dere har postet. Det har ført til at jeg igår kveld fant fram visa'n og bestilte et stk: PB12-ISD Det kan bli spennende i den lille stua mi

Etter hva jeg har kunne lest er det ingen andre her som har en slik? Har sett en som har PB10-ISD og det han skriver er jo bare bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Jeg blir helt svimmel av alle postene i denne tråden derfor drister jeg meg til å stille et par spørsmål på slutten her:

1: Dere som allerede har fått SVS subber i hus, dere har bestillt direkte fra USA via produsentens hjemmesider?

2: Blir ikke disse boksene stoppet av Onkel Kommunist (aka Norske tollvesenet) med en ekstra gave i form av en giro på tollavgifter?

Jeg bare lurer.....
    Bamse, les mitt og andres innlegg på SVS prisdiskusjon.

Side 27 av 263 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 77 87 97 107 117 127 137 147 157 167 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •