offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 261

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 261 av 263 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 SisteSiste
Viser resultater 5,201 til 5,220 av 5259
    Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=harman/kardon]En annen måte og få litt trykk og bedre bass i rommet er Subwoofer Stacking.

hvorfor står de hver sin vei, er det ikke bedre å ha kortest mulig avstand mellom elementene?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det er for spreding av bassen i romet

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en eller to spoler mellom Bash og element på Ultra modelene ???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en "flafre" lyd fra subben min når jeg skrur ganske høyt...
    Er den sprengt da? Hvor får jeg evt kjøpt nytt element?
    Den står på -10 db og -2 på onkyo.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo! strømforsyningen i min 750w bash forsterker røk, jeg sendte forsterkeren til lsound, jeg er usikker på om subben er eldre enn 3 år eller ikke siden jeg kjøpte den brukt. Isåfall, dersom de ikke får fiksa den, må jeg ut med 5 lapper for dsp forsterkeren hvis subben ikke er innenfor garantien, er garantien på 3 eller 5 år for slike saker? hva slags verdi har den bash forsterkeren med ødelagt strømforsyning evt ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    yo! strømforsyningen i min 750w bash forsterker røk, jeg sendte forsterkeren til lsound, jeg er usikker på om subben er eldre enn 3 år eller ikke siden jeg kjøpte den brukt. Isåfall, dersom de ikke får fiksa den, må jeg ut med 5 lapper for dsp forsterkeren hvis subben ikke er innenfor garantien, er garantien på 3 eller 5 år for slike saker? hva slags verdi har den bash forsterkeren med ødelagt strømforsyning evt ?
    5år på slikt i norge etter kjøpsloven.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    5år på slikt i norge etter kjøpsloven.
    takk for raskt svar, da bør jeg vel håpe på det beste, jeg har ikke kvittering, forandrer det noe da? det er ikke sikkert de finner den i systemet sitt med kun serienummer heller...hmm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lavt volum på pb13-ultra

fikk idag en pb13 ultra dsp i hus

bare sånn at av å plassere subben, sette delefrekvens og bratthet så legger jeg merke til at volumet må stå på -15db på ultra'en for at den i det hele tatt skal høres. volumet går fra 100 og ned til null, så -15 e rimelig nærme max.

høres dette normalt ut??

skal nevnes at jeg ikke har kjørt noen sweep og kalibrert enda. reagerte bare på dette med volumet som står nesten på max på ultra'en for å gi lyd.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sånn her óg, jeg har også digital level

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle sammen! nå sliter jeg litt, forsterkeren på min ultra sluttet å fungere for noen uker siden, sendte den til lsound. De fikk liv i den, men mener at lyddelen i 750Watt Bash forsterkeren er ødelagt, og at de ikke kan få tak i deler for å fikse den :S Serienummeret har de jo, men siden jeg kjøpte brukt for en stund sida så har jeg klart å rote bort kvittering, og uten kvittering så får jeg ingen hjelp :S må betale fullt ut for den nye dsp forsterkeren...Alt annet på subben fungerer perfekt og er i fin tilstand. Jeg har prøvd å etterlyse selger men finner han ikke...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er litt merkelig at de ikke kan hjelpe deg om suben var kjøpt hos LSound og de har serienr., men det kan være at dette ikke er registrert på kvittering. Du kan jo høre mer spesifikt hvilke deler de mangler, og så legge ut en "etterlysning" her og på andre forum hvor det er DIY-folk. Kan fort hende at det er noen som har noe. Ebay kan og være en plass å søke etter komponenter.

Hvis ikke dette fører frem så er det enten å kjøpe ny forsterker (ca 5k?), en annen tilsvarende forsterker, eller å tette hullet der forsterkeren har stått og forsyne den med en annen forsterker, er vel mange som bruker PA-trinn til slikt, selv om du mister noen av finessene en plateforsterker har.

Personlig ville jeg ha utelukket det siste alternativet, både på grunn av mindre justeringsmuligheter og at det blir mindre pent.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hei alle sammen! nå sliter jeg litt, forsterkeren på min ultra sluttet å fungere for noen uker siden, sendte den til lsound. De fikk liv i den, men mener at lyddelen i 750Watt Bash forsterkeren er ødelagt, og at de ikke kan få tak i deler for å fikse den :S Serienummeret har de jo, men siden jeg kjøpte brukt for en stund sida så har jeg klart å rote bort kvittering, og uten kvittering så får jeg ingen hjelp :S må betale fullt ut for den nye dsp forsterkeren...Alt annet på subben fungerer perfekt og er i fin tilstand. Jeg har prøvd å etterlyse selger men finner han ikke...
    Kan ikke Lsound sende forsterkeren videre til Grimstad? Tror de heter Lyd og bilde. De kan ta en sjekk på hva som trengst og evt kostnad.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med SVS... kansje de kan hjelpe eller har en 750w 220v amp liggende

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er rart l sound ikke kan sjekke opp i fh til serienummer..
    De er tross alt eneimportør i Europa, så det burde vel være en smal sak og fikse?
    Dessuten litt urovekkende for de som evt har en bash 750 som nå vet at de ikke kan få deler til sin amp?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Kan ikke Lsound sende forsterkeren videre til Grimstad? Tror de heter Lyd og bilde. De kan ta en sjekk på hva som trengst og evt kostnad.
    Dette er en knall bra bedrift! billig og kjappe!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger jo en 1000w bash på brukten her som var til svs.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal ringe dem og klage på mandag, de mente at det er risiko for tjuvgods, så derfor vil de ikke hjelpe meg uten kvittering. Nå har jeg vært kunde hos dem i over 5 år, jeg har tidligere kjøpt en pb-12nsd, en radioshack og noen kabler, så jeg har ligget i kundedatabasen deres lenge. Jeg vet også hvor i oslo forrige eier bor, (ikke adressen men område, husker jo hvor jeg henta den).

I og med at de er eneimportør så bør det ikke være alfa omega med kvittering, subben stammer fra dem uansett. Hvis de ikke kan dekke hele, så bør de minst komme med et bedre tilbud enn fullpris for forsterkeren, en student har ikke råd til slikt!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    det var lurt, det kan jeg prøve på!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vi trodde først at det var sikringa som var gåen, men det var ikke tilfelle. De mente at det var "lyddelen" i forsterkeren som var skadet...hvordan dette skjedde aner jeg ikke, har aldri spilt for høyt eller bunnet elementet. Jeg brukte den til iron man 2, dagen før jeg slo den på og ikke fikk liv i den...helt uten videre.:roll:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette fikk jeg fra lsound først: Hei,

"Det ser desverre dårlig ut med å få reparert din forsterker. Vi har fått liv i den, men skaden på forsterkerens lyddel er for omfattende og vi har ikke tilgang på reservedeler til dette. Den eneste muligheten vi har nå er å tilby deg den nye Sledge forsterkeren med 1000w. Dette er en solid oppgradering av din sub og ytelsen blir på samme nivå som den vi selger fra vårt lager idag. Du får og 3 års garanti på forsterkeren. Denne er noe dyr, men er en verdig oppgradering! Oppgraderingen koster 4990,- ink. mva. + frakt"

og deretter :

"Vi trenger en kvittering fra deg for å kunne se om denne er innenfor garanti tiden. Vi har ikke mulighet til å søke på serie nr. men dette er lagret hos oss."

hva er vitsen med å lagre det når det ikke kan brukes til noe som helst ?

Side 261 av 263 FørsteFørste ... 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 251 257 258 259 260 261 262 263 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •