offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 260 av 263 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 SisteSiste
Viser resultater 5,181 til 5,200 av 5259
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sb13-plus

Nå har jeg null peiling på kalibrering, men etter å ha prøvd meg frem den siste uka med min (første sub) sb13-plus har jeg kommet frem til dette:

På mail fra lsound skulle jeg stille sub gain til -15db, under RK. (regna med at dette da er volume som står på min sub).
    Etter RK ble sub stilt til -5.5db.
    Med disse innstillingene ble subben "livløs" og kjedelig.

Jeg endret derfor til -1.5 på sub level i reciver. Og kjører mellom -4og6db på sub volume til film og -14 på musikk. Da kjenner man at det er en del trøkk

Alikevel er jeg ikke helt svs frelst. SB13 er min første sub og har lest uendelig med erfaringer og tester, og det virket som sb13 ga mest for pengene. Men det skal bli mye kalibrering og omøblering i fremtiden før jeg gjør opp en endelig mening.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må du huske at SB serien til SVS er de mest siviliserte. De kan ikke måle seg i "output" eller trøkk som du kaller det med PB og PC serien, noe omtrent ingen små lukkede SUB'er kan.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkos
    Alikevel er jeg ikke helt svs frelst. SB13 er min første sub og har lest uendelig med erfaringer og tester, og det virket som sb13 ga mest for pengene. Men det skal bli mye kalibrering og omøblering i fremtiden før jeg gjør opp en endelig mening.
    Da er det bare å begynne å lese seg opp på hvordan man kalibrerer Hint: Enten så bruker du Flageborg sin 1 2 3 kalibrering eller så tester du ut Hellnoob sin metode.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes de noen sub som er bedre enn PB-13 ultra til en prisklasse opp mot 20 lapper??

Skal ha meg ny sub og vurderer veldig en sånn svs

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Finnes de noen sub som er bedre enn PB-13 ultra til en prisklasse opp mot 20 lapper??

Skal ha meg ny sub og vurderer veldig en sånn svs
    2xPB-13 Ultra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    2xPB-13 Ultra
    Hehe! Ja men tenkte jo litt på prisen også da :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PB eller PC ??

Funderer på litt lavere frekvenser, Harry Potter og Bach blir litt tamt :-)
    Ca 25 m2 stue, ene kortveggen er et panoramavindu
    SVS pb 12 eller pc 12 -- det er vel de eneste seriøse i det prisleiet :-)

Hva er skilndaden på de to ?
    Den ene boks og den andre sylinder, jeg har plass til begge, men helst sylindern.

Teknisk forskjell, oppbygning etc ?
    Lydmessig forskjell ?

Hvem er tyngst / størst ?

Ettersom jeg ikke får sett de før jeg handler er jeg litt avhenging av dere eksperter :-)

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dryasanne
    Funderer på litt lavere frekvenser, Harry Potter og Bach blir litt tamt :-)
    Ca 25 m2 stue, ene kortveggen er et panoramavindu
    SVS pb 12 eller pc 12 -- det er vel de eneste seriøse i det prisleiet :-)

Hva er skilndaden på de to ?
    Den ene boks og den andre sylinder, jeg har plass til begge, men helst sylindern.

Teknisk forskjell, oppbygning etc ?
    Lydmessig forskjell ?

Hvem er tyngst / størst ?

Ettersom jeg ikke får sett de før jeg handler er jeg litt avhenging av dere eksperter :-)
    Målene finner du på Lsound.no!

PC modellen tar minst gulvplass,med sine 40 cm i diameter - den er også noe lettere pga. sin mye sterkere sylinder konstruksjon!

Ytelsene er vel bortimot identiske,men mener PB modellen yter et par db ekstra,men dette merkes vel knapt i praksis!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi meg en hurtigguide på hvordan jeg stiller crossover manuelt på de nyeste SVS´ene med digital meny? Blir helt svimmel av alle menyene

Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, tror jeg fant det ut. Low-pass logisk nok? Synes jeg får best lydbilde av å gjøre det på den måten, satt den på 31Hz, men hvordan blir det egentlig om den står på det når jeg ser på film? Mister jeg mye infro fra LFE-sporet om den kun spiller så langt ned?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Ja men tenkte jo litt på prisen også da :-D
    Syns PC13-ultra spiller knallbra... men jeg får meg ikke helt til å si at 1 stk PC13-ultra knocker ut 3x PC12-NSD gitt..... som koster ala det samme, sånn ca . Husk, du får rabatter ved å kjøpe flere .

Har hatt 2xPC12-NSD i rommet mitt, og må si oppgraderingen til PC13-ultra x2 ikke var verdt penga. Over hode :P. Men men, kjøpt er kjøpt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Syns PC13-ultra spiller knallbra... men jeg får meg ikke helt til å si at 1 stk PC13-ultra knocker ut 3x PC12-NSD gitt..... som koster ala det samme, sånn ca . Husk, du får rabatter ved å kjøpe flere .

Har hatt 2xPC12-NSD i rommet mitt, og må si oppgraderingen til PC13-ultra x2 ikke var verdt penga. Over hode :P. Men men, kjøpt er kjøpt.
    Jeg har en PB-13 ultra nå, men er ikke i bruk da jeg holde på å pusse opp hus og den står hos min bror til jeg flytter!
    Gleder meg som en unge til å få den i hus og brake løs
    Kjøpte den brukt og har anti mode klar så blir nok bra tror jeg
    Skal ha en til etter hvert.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Hehe, tror jeg fant det ut. Low-pass logisk nok? Synes jeg får best lydbilde av å gjøre det på den måten, satt den på 31Hz, men hvordan blir det egentlig om den står på det når jeg ser på film? Mister jeg mye infro fra LFE-sporet om den kun spiller så langt ned?

??? Lopass så langt oppe som 31 hz ???
    Subsonic du tenker på da ??? eller er det faktisk lowpass delingen du kjører på 31 hz ???

Subsonic ( tuning ) er 20hz eller 16hz eller Lukket modus

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en PB-13 ultra nå, men er ikke i bruk da jeg holde på å pusse opp hus og den står hos min bror til jeg flytter!
    Gleder meg som en unge til å få den i hus og brake løs
    Kjøpte den brukt og har anti mode klar så blir nok bra tror jeg
    Skal ha en til etter hvert.

Nice . Syns ikke SVS er noe brystkassebass, men duverden for en dypbass de produserer!!! (ikke missforstå, de banker løs på øvre basstoner også, men der er det bedre kandidater, men helheten i lyden med gode fronter blir knallbra med SVS så si uansett ).

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leker litt med tanken om en sub til anlegget mitt, og da vurderer jeg svs. Har tenkt litt på B&W DB1, men hva med svs?
    Sub vil bli koblet til en stereoforsterker (MA7000), så dette gjelder ikke surrerundt. Det jeg søker er mer trøkk til hiphop og til en film i ny og ne.
    Prisklasse tenker jeg fra 15-30 000,-. Dette er i tenkeboksen enda, men jeg har ingen problemer med å kjøpe brukt. Er det noen som har noen anbefalinger fra svs? Gjerne med en begrunnelse på hvorfor jeg burde gå for den, istedet for db1?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    Leker litt med tanken om en sub til anlegget mitt, og da vurderer jeg svs. Har tenkt litt på B&W DB1, men hva med svs?
    Sub vil bli koblet til en stereoforsterker (MA7000), så dette gjelder ikke surrerundt. Det jeg søker er mer trøkk til hiphop og til en film i ny og ne.
    Prisklasse tenker jeg fra 15-30 000,-. Dette er i tenkeboksen enda, men jeg har ingen problemer med å kjøpe brukt. Er det noen som har noen anbefalinger fra svs? Gjerne med en begrunnelse på hvorfor jeg burde gå for den, istedet for db1?
    Kan så lure, siden DB1 får vannvittig bra tester rundt om... Men tror kvantitet, da er SVS uslåelige . Og de spiller mer en stramt nok hos meg iallefall..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DB1 skal jo være en veldig god sub. Kasnje en kan si extremt god sub etter omtaler og dømme.
    Har vel B&W høytalere enda ?

Hva med 2 suber for bedre balanse i lydbildet ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nice . Syns ikke SVS er noe brystkassebass, men duverden for en dypbass de produserer!!! (ikke missforstå, de banker løs på øvre basstoner også, men der er det bedre kandidater, men helheten i lyden med gode fronter blir knallbra med SVS så si uansett ).
    Har såvidt testet min på musikk, det er min første svs. Hadde 12" xtz før men den er solgt. Så er som natt og dag
    Ser fram til å komme meg i hus i slutten av månaden!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 802 enda ja, men jeg er ikke låst til b&w av den grunn. Db1 har fått svært gode omtaler, men svs blir jo trukket frem i hver eneste diskusjon. Har selv ikke hørt svs. Er det noen forhandlere i bergen som har demorom?

Angående to subber, så blir dette for plasskrevende og kostbart. Vil heller bruke ekstra penger på en rå sub. Studentbudsjettet mitt tillater ikke to stk db1

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 802 enda ja, men jeg er ikke låst til b&w av den grunn. Db1 har fått svært gode omtaler, men svs blir jo trukket frem i hver eneste diskusjon. Har selv ikke hørt svs. Er det noen forhandlere i bergen som har demorom?

Angående to subber, så blir dette for plasskrevende og kostbart. Vil heller bruke ekstra penger på en rå sub. Studentbudsjettet mitt tillater ikke to stk db1

En annen måte og få litt trykk og bedre bass i rommet er Subwoofer Stacking.

Eksempelbilde fra et demorom hos en Hifi klubben butikk sørpå etter at Flageborgen hadde vært der.... 4 stykk Dali sub i høyden

Side 260 av 263 FørsteFørste ... 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 250 256 257 258 259 260 261 262 263 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •