offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 263 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 5259
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den havnet bak til høyre, lengderetning på sub med lengderetning til rommet.
    Fase er på 180, ikke stor forskjell i fasevending ved denne plasseringen av subben!
    Crossover er som før, deler 80Hz i forsterker, skulle gjerne hatt den 10 Hz lavere, men av en eller annen grunn får jeg ikke skrudd av delefilteret i forsterkeren :?
    Gain på subben står på klokka 9 som vanlig....., men nå får jeg virkelig utnyttet litt ( :!: ) av det subben har å by på

Legger ved et bildet, stolen ved siden av sto inni kroken. Bær med meg, ikke verdens beste kamera, litt mørke bilder....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avbestilte Sony sub'en jeg hadde bestilt i går(den SA WX900 tingen).

I dag kjøpte jeg meg en 20-39 PC+.
    Har aldri hørt SVS før, men etter all den "opphypingen" her på forumet kunne jeg bare ikke dy meg......så derfor.....bør de jammen gjøre jobben sin.

"Dein herrin" anser seg som formann i realistforeningen og aktivt medlem av skeptikerforbundet og ellers lite påvirkelig av hva andre foretar seg. MEN.... Sonyen som jeg bestilte i uke 51 kan vistnok ikke leveres før ut i februar. Og jeg er når det kommer til lyd ingen tålmodig mann.

Samtidig som dagene i mellomjula rullet og gikk og denne tråden ble lengre og lengre begynte de små grå å røre på seg. Kan det være mulig at disse er SÅ gode som det sies? Det skal vi nå se på! Og ettersom man ikke kan stole på andre enn seg selv var det ingen vei tilbake......

Ga katten i Sony og satset på SVS. Og etter det jeg har lest er det lite grunn til og frykte at det var feil valg.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har gjort et meget godt valg. Bare vær klar over størrelsen:
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg jammen skal kjøpe en til......................og putte begge på biltaket, fordi jeg og edrufanten er så full av gode ideer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en kompis til å se etter elementene mens jeg kjørte en DD test med MYE bass på, for det hørtes ut som om det var full vrenging på gang nedi der!
    Men neida, elementene bare rista litt på seg, det var lampa ved siden av som lagde stygge lyder 8) Ah, morrrroo.....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan sette inn et bilde av hvordan en 25-31 ser ut hjemme i stua? PB10en min er ennå ikke sendt pga av den sedvanlige visakort verifiseringen, og nå har oppgraderingsdjevelen begynt å hviske noe om at jeg egentlig vil ha en 25-31pc+.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Fikk en kompis til å se etter elementene mens jeg kjørte en DD test med MYE bass på, for det hørtes ut som om det var full vrenging på gang nedi der!
    Men neida, elementene bare rista litt på seg, det var lampa ved siden av som lagde stygge lyder 8) Ah, morrrroo.....
    Hehe... håper det blir samme opplevelse med PC-Ultraen også...

Gleder meg som et barn! :P

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tro om Johnsen kommer med en liten review på PB-Ultran snart?
    Min oppfatning er at den spiller noe strammere enn PB-Plussen, men jeg fikk ikke gjort de samme testene som jeg har gjort med min egen så da blir det litt vanskelig å gjøre seg opp en god oppfatning, pluss litt dårlig tid!

Men det skal sies på det rene at det spilte meget godt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det vært SVS rånetreff i dag? Hvilke subber ble testet opp mot hverandre?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke testet noen opp mot hverandre siden jeg ikke fikk med meg min, vi kjørte bare en del demo med nysubben til dag.
    Så fikk jeg en liten runde med duo 2531+ og det buldra godt :!:

Kan varmt anbefale denne, dag har tuna denne til 20Hz og den bånner godt :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke testet noen opp mot hverandre siden jeg ikke fikk med meg min, vi kjørte bare en del demo med nysubben til dag.
    Så fikk jeg en liten runde med duo 2531+ og det buldra godt :!:

Kan varmt anbefale denne, dag har tuna denne til 20Hz og den bånner godt :wink:
    Og da er SVS 25-31 PC Plus ankommet meg i Arendal og så får vi teste og se litt hva denne duger til her hjemme..... :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen alle sammen Da er "rånetreffet" hos Dag SVS Johnsen avsluttet, og til dere som ikke fikk med dere DAG's eminente tuning av duoen Anfield og Flageborg's SVS 25-31 PC Plus tunet til 20 Hz......
    Darla ble klokket inn på 124db av Hoveddommer Snickers-Is :shock:
    og det var fortsatt bra klaring på volumkontrollen.....og for ikke å snakke om innslaget til Snickers-Is på CD fra Telarc; Jurassic Park - T-Rex spiser geit med innslag ned til 4 - fire - Hz. :shock: :shock: :shock: RÅTT. Det er helt utrolig hva SVS kan bidra med i hjemmekinoen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4Hz?? Blir man ikke jæææævla kvalm av noe så lavt?

DrE

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Hei igjen alle sammen Da er "rånetreffet" hos Dag SVS Johnsen avsluttet, og til dere som ikke fikk med dere DAG's eminente tuning av duoen Anfield og Flageborg's SVS 25-31 PC Plus tunet til 20 Hz......
    Darla ble klokket inn på 124db av Hoveddommer Snickers-Is :shock:
    og det var fortsatt bra klaring på volumkontrollen.....og for ikke å snakke om innslaget til Snickers-Is på CD fra Telarc; Jurassic Park - T-Rex spiser geit med innslag ned til 4 - fire - Hz. :shock: :shock: :shock: RÅTT. Det er helt utrolig hva SVS kan bidra med i hjemmekinoen.
    Høres helt rått ut - hadde håpet å få anledning til å overhøre seansen, mend et gikk desverre ikke :cry: :cry:

Hvor mange SVS'er var innkoblet ved 124 dB, og hvor var de plassert??

4 Hz høres også dyyyypt ut, hvilde SVS'er og hvordan målte dere??

Til Anfield: Velkommen i klubben, håper du får standard hakeslepp :twisted:

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var 2 stk 2531+ som var oppkoblet i kinorommet til dag, dem var plassert inn i hvert sitt hjørnet i front.

Jeg var der dessverre ikke lenge nok til å overhøre Darla seansen, men det lille jeg hørte var meget så bra.

Tror nok at det er mange som går glipp av artige dypfrekvenser ved bruk av "vanlige" subber!

Nå er er jeg virkelig spent på hva Anfield sier, om han går ifra fornuftig skeptiker til drivende SVS fan

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    4Hz?? Blir man ikke jæææævla kvalm av noe så lavt?

DrE
    er vel ingen som greier å gjenngi 4 hz så det går nok greit.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper ikke rånetreffet utfaser i en skillsmisse, rimelig kjølig stemning i heimen nå, kjølig er egentlig bare fornavnet.

Litt om resultater, med Radioshack dB meter klarte vi 124 dB med 2X 2531PC+ i kinorommet, disse er nå ute av huset, en til Anfield og en til Flageborg.

Ingen tvil om at to var bedre enn en, bedre kontroll og tydelig bedre headroom samt bedre distribusjon av trykk.

I stua klarte vi 122 dB med en stk PB12Ultra/2, den spilte fremdeles knallhardt men volumet var på +2.0 så da turte ikke jeg lenger.
    Hele kåken ristet grassat.

Ellers spilte vi mest musikk og mye uten sub, hadde vært gøy med en uttalelse fra LikerHifi og Snickers-is som er høyttaler konstruktører, hva de synes om Dali Helicon 800 og Infinity Kappa 9.2i.

De sa jo litt til meg igår, men fint om de kunne dele litt med forumet.

Vi fik også testet at Midgard forsterkerene klarte lett å drive Kappa 9.2i med sin håpløse last på under 1,5 ohm ved 30 hz. Flageborgs Doxa Signature låt også fryktelig godt, men skal ikke si så mye om ting i forhold til hverandre, det må gjøres mye grundigere.

Ellers var gutta skikkelig hyggelige og vi kranglet ikke, enige om det meste , styrker og svakheter er lettere å snakke om når man hører det samme, slik blir diskusjoner ofte vanskelige og irrelevante. Blir fort litt skubbing og ekle kommentarer, mye bedre å besøke hverandre, blir jo lettere når jeg blir kastet ut snart......bortsett fra at dama sitter sikkert igjen med alt inklusive anleggene
    :cry:

Life is a bitch then you die...........

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var ikke fruen noe særlig happy over at søndagen var viet til mye demokjøring av SVS subber og andre godsaker :?:

Klart å holde meg våken til nå, vært våken siden klokka 09.00 igår. Men nå er det eneste tida jeg får tid til litt seriøs sub-kjøring.

Jeg MÅ bare si det:
    Snøraset i XXX er obligatorisk for alle SVS`ere, den er rett og slett sinnsyk.... Over til det ubehagelige, det er en slik kraftig during som går igjennom kroppen på en, vanskelig å beskrive må utøves

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snøraset i XXX er obligatorisk for alle SVS`ere, den er rett og slett sinnsyk.... Over til det ubehagelige, det er en slik kraftig during som går igjennom kroppen på en, vanskelig å beskrive må utøves
    Ja, dette har i lengre tid vært mitt favorittspor for å sjekke om en sub makter å bli skikkelig fysisk (Pass på å bruke DTS-sporet). Foreløpig har Sony SA WX900 hos jfinneru og div. subwoofere hos HiFil bestått den testen. En del mindre subwoofere jeg har hatt hjemme har ikke bestått testen (men så er stua mi relativt stor også). Regner med at SVS gjør en glimrende jobb der også.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest om disse SVS subbene så må jeg si det frister å selge både sub og rumperistere.

Dette ser ut til å bli en "må ha" sak i hjemmekinoen.

Hadde vært morro å fått en demo av en slik sak en dag.

Hater papirarbeidet som følger med import så det blir ikke med det første tror jeg.

Side 26 av 263 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •