offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 258

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 258 av 263 FørsteFørste ... 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 254 255 256 257 258 259 260 261 262 ... SisteSiste
Viser resultater 5,141 til 5,160 av 5259
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen som har prøvd sb12-nsd ? Skal brukes i et stereoppsett sammen med dynaudio contur s1,4. Lurer på om det er noe futt i denne lille kassa?

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RamGuy
    Da har jeg fått testet litt med de nåværende innstillingene og så langt så er de en god del bedre enn hva som ble resultatet i går, nå kjenner du bassen uten å måtte booste ting til langt over fornuftig nivå og samtidig så blir den da mye mindre muldrette og langt mer presis.

Men syntes vi fremdeles ikke er helt i mål for volumet må opp på et temmelig høyt nivå for at bassen skal "komme til liv" for å si det sånn, ser jeg på vanlige TV-sendinger så er det stort sett helt borte, hører jeg på musikk på et lydnivå som er akseptabelt nok til å ikke irritere alle i huset så er den fremdeles temmelig anonym og jeg merker at selv ved litt høyere volum så er det ikke allverdens til forskjell fra det å kjøre bass ut på front høyttalerne kontra det å kjøre ut til subb, så jeg regner med at vi ikke er helt i mål riktig enda.

Det er mulig jeg forventet mer litt mye? Det er kanskje ikke vanlig med noe særlig med bassfølelse og trykk før volumet er på temmelig høye nivåer? Foretrekker å se filmer med ganske høyt volum, og da føler du bassen relativt greit (ikke noe spektakulært på noen måte) men jeg vil jo ikke at den skal forsvinne helt i situasjoner hvor jeg ikke kan kjøre volumet ned mot -10 til -15dB for ligger jeg på -25 til -30dB som jeg normalt gjør om det er andre i huset så er det vanskelig å skille mellom frontene og subben. Ved -35 til 45dB som jeg gjerne ligger på ved vanlig TV-titting osv så er den så godt som helt borte.
    Hei!

Ser vi sliter med samme problemet. Har en Z7 koblet til en SVS PB13 Ultra DSP som heller ikke gir rare lyden fra seg. Har lest noe av det som har blitt skrevet her på denne tråden og jeg kjenner meg igjen i alt du beskriver. Det som irriterer er at med min Pioneer SC-LX72 fungerer suben som den skal (tror jeg ihvertfall)

Hvordan fungerer suben din nå?

Active Sonic_ sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    309
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet den nye SVS PC/PB12-NSD DSP kontra den forrige NSD utgaven?
    Ser det står på lsound at den nye subben har et nytt og bedre element som skal fungere bedre oppover i frekvens.
    Samt at den nye har litt større forsterker.

Noen som har erfaring med begge og kan komme med litt info om forskjeller?
    Skal ha en NSD utgave, men er usikker på om jeg skal kjøpe den nye modellen eller den forrige modellen.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub til RF-82

Hei,

trenger en sub til musikk og film. Er ute etter noe som kan gi meg bra trøkk for en billig penge - har tidligere hatt PB-10, og skal selvfølgelig ha svs denne gangen og ...

Har Rf-82 fronter, og en yamaha rxv2500. Regner med at jeg skal være fornøyd hvis jeg får "sneket" inn en sub, så tror det blir et slags stereooppsett med sub i første omgang.

Har sett på
    SB-12NSD (denne er jo forholdsvis liten - er det trøkk i den?)
    PC-12NSD DSP
    PB12-NSD DPS

Hva er forskjellen på disse modellene ? (bortsett fra innlysende ting som størrelse og bassrefleks o.l.

Erfaringer finnes det sikkert - del dem gjerne !

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hallo der! jeg har fått et stort problem med min pc-13 ultra nå nylig. Den har alltid fungert og kjørt som vanlig, men da jeg skulle slå på strømbryteren her om dagen kom det et høyt "klikk" i det jeg slo den på, og etter det har den ikke gidder å slå seg på, den får ikke strøm. Har prøvd flere forskjellige strømkabler men ingenting ser ut til å virke. Den er ikke "ødelagt" men det kan være noe med forsterkeren, den får jo ikke strøm....Noen som vet hva dette kan være? hvis ja setter jeg stor pris på det!

Mvh Chaddiman!

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hallo der! jeg har fått et stort problem med min pc-13 ultra nå nylig. Den har alltid fungert og kjørt som vanlig, men da jeg skulle slå på strømbryteren her om dagen kom det et høyt "klikk" i det jeg slo den på, og etter det har den ikke gidder å slå seg på, den får ikke strøm. Har prøvd flere forskjellige strømkabler men ingenting ser ut til å virke. Den er ikke "ødelagt" men det kan være noe med forsterkeren, den får jo ikke strøm....Noen som vet hva dette kan være? hvis ja setter jeg stor pris på det!

Mvh Chaddiman!
    Sikringen kanskje.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Sikringen kanskje.
    +1

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg eid en PC12-NSD i ca 1 mnd. Jeg må si jeg er imponert over denne rakkeren. Så imponert at jeg har bestilt en til .

Har ifra før eid flere modeller, og modeller som overgår NSD, men pris/ytelse på dem er helt konge!!! .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emilste
    Hei,

trenger en sub til musikk og film. Er ute etter noe som kan gi meg bra trøkk for en billig penge - har tidligere hatt PB-10, og skal selvfølgelig ha svs denne gangen og ...

Har Rf-82 fronter, og en yamaha rxv2500. Regner med at jeg skal være fornøyd hvis jeg får "sneket" inn en sub, så tror det blir et slags stereooppsett med sub i første omgang.

Har sett på
    SB-12NSD (denne er jo forholdsvis liten - er det trøkk i den?)
    PC-12NSD DSP
    PB12-NSD DPS

Hva er forskjellen på disse modellene ? (bortsett fra innlysende ting som størrelse og bassrefleks o.l.

Erfaringer finnes det sikkert - del dem gjerne !
    Testet SB12-NSD, den sendte jeg inn igjen, og fikk meg en PC12-nsd. Det er noe HELT anna til kinon ja . SB12 syns jeg spilte rett og slett svakt!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi

Mvh Chaddiman!
    Jeg byttet nylig strømforsyningen i min ultra etter liknende episode. Skrudde på strømmen og det kom et dempet smel fra subben. Deretter var den helt død. Jeg sente bare inn forsterkeren til L-sound og de fikset det på noen dager.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tral
    Jeg byttet nylig strømforsyningen i min ultra etter liknende episode. Skrudde på strømmen og det kom et dempet smel fra subben. Deretter var den helt død. Jeg sente bare inn forsterkeren til L-sound og de fikset det på noen dager.
    netopp dette jeg fikk, et "dempet" smell, og nå er den helt død. Men du måtte altså demontere forsterkeren selv da? åssen gjør man dette uten å ødelegge noe osv? har aldri gjort sånt så vil ikke risikere å ødelegge den heller da..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte først L-Sound og informerte dem om problemet, og avtalte at jeg kunne demontere forsterkeren selv. Det er bare å skru ut skruene med et firkant bits. Hos meg satt forsterkerplaten litt fast i pakningen så jeg brukte et ca 20mm brett høggjern som jeg lirket inn under platen. Lønner seg å la det sitte igjen 1 skrue i topp og bunn av platen som du bare løsner slik at du har noen mm klaring. Det hindrer forsterkeren i å dette ut i det den løsner fra pakningen. Skru så ut den nederste skruen først så kan du fint vippe den ut etter å ha skrudd ut den siste. Det er ikke veldig lange ledninger til ellementet og strømforsyningen så vær forsiktig når du legger den ned. En ting som er lurt som jeg så klart ikke tenkte på, er å ta et bilde eller klistre på noen merker av hvordan bryterne står slik at du enkelt finner igjen innstillingene.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en lignende opplevelse da jeg fikk min helt nye PC13 Ultra DSP i hus nå i vår. Der sluttet forsterkeren å fungere etter 1-2 dager, og det lot til at den ikke fikk noe strøm. Om det var en sikring som var gåen, eller noe annet, det vet jeg ikke.

Det ble da til at jeg kontaktet L-Sound, som ryddet opp i problemet umiddelbart! (Kjempegod service!) Jeg fikk tilsendt en ny forsterker på subben, som jeg enkelt installerte selv. Og dermed var høyttaleren ny, igjen.

Noe informasjon om det som skjedde meg er lagt ut i den tekniske tråden til PC13:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...en-svs-21.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Kan være sikringen ja, greit å sjekke den før man demonterter forsterkeren. Det er bare å bruke en liten radiotrekker og lirke ut lokket så blir sikringen med ut.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha meg sub og har vurdert et par fra svs. Vil ikke ha rør sub. Hva kan dere anbefalle til 27kvm stue i en leilighet? Spiller på "normale" lydnivåer så vil ha noe som trykker godt uten å måtte skru opp voldsomt.

Har fullt klipsch oppsett med rf82 som front.

Drømmer om pb13ultra. Denne ser helt rå ut. Noen mindre som vil fungere like bra til mitt bruk? Har ikke hatt sub i leiligheten før men skal jeg ha må det være noe ordntlig :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    Skal ha meg sub og har vurdert et par fra svs. Vil ikke ha rør sub. Hva kan dere anbefalle til 27kvm stue i en leilighet? Spiller på "normale" lydnivåer så vil ha noe som trykker godt uten å måtte skru opp voldsomt.

Har fullt klipsch oppsett med rf82 som front.

Drømmer om pb13ultra. Denne ser helt rå ut. Noen mindre som vil fungere like bra til mitt bruk? Har ikke hatt sub i leiligheten før men skal jeg ha må det være noe ordntlig :-)

Noe i mot Stacking av et par mindre subber da ?

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror heller jeg får tillatelse til 1større sub enn 2stk av samboern.

Har også L-formet stue så integrering av 1stk blir sikkert vanskelig nok som det er da jeg egentlig må ha sub på motsatt side av hjørnevegg. i værste fall får jeg ommøblere så jeg får satt den i hjørnet i stua.

Er som sagt ikke vant til å ha sub. Men lest masse bra om pb12+/pb12+2

Noen som er i nærheten av disse? Den nye pb12 nsd?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp med sb13-plus?

Hei!
    Nettopp fått svs sb13PLUS inn i stua, og dermed endelig fått min første 5.1 hjemmekino. Prøver derfor å sette meg inn i kalibrering. Noen som er kjent med innstillingene man kan gjøre på subben og hvordan de fungerer?
    Feks: hva skjer om om jeg stiller på low pass, high pass osv...

Tusen takk for alle svar!!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkos
    Hei!
    Nettopp fått svs sb13PLUS inn i stua, og dermed endelig fått min første 5.1 hjemmekino. Prøver derfor å sette meg inn i kalibrering. Noen som er kjent med innstillingene man kan gjøre på subben og hvordan de fungerer?
    Feks: hva skjer om om jeg stiller på low pass, high pass osv...

Tusen takk for alle svar!!

*Volum: Begynn med 20-25. (svs trenger som regel ikke høyere en 25% av max)
    *Highpass: Reciver med delefilter slås det av (disable)
    *Lowpass: Samme som linjen over.
    *Phase: 0 (om suben plasseres bak i romet må det justeres phase. Men en avansert reciver justerer Phase eller Avstand i auto korrigering/kalibrering)
    *Room Gain Compensation: Start med den avslått.
    - Slope select: disable
    *Parametric Equalizer: Ikke rør uten at det trengs, benytes dersom recivers korrigering/kalibrering ikke strekker til.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for oversiktlig svar!!

Er det noe spesiell innspilling på svs el? Mener å ha lest at subben "åpner seg" etter ca 50t... Litt usikker på hva det skal bety, men noen som har fått bedre lyd etter å ha spilt inn subben sin?

Side 258 av 263 FørsteFørste ... 118 128 138 148 158 168 178 188 198 208 218 228 238 248 254 255 256 257 258 259 260 261 262 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •