offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 254

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 254 av 263 FørsteFørste ... 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 250 251 252 253 254 255 256 257 258 ... SisteSiste
Viser resultater 5,061 til 5,080 av 5259
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Ikke riktig enda da.. Ser i sporingen at pakken ligger i Trondheim :razz: ! Gleder meg som en riktig liten ****unge!

Er veldig spent på å høre DSP og skulle gjerne hørt Bash senere en gang.

1-2 daga så e den vel på døra da

Sledge e likar en Bash`s.
    Meir output over 25hz.
    En 300w meir å gå på.
    Litt meir justerings muligheta.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subben bånner

Har hatt en SVS PB12-Plus som jeg kjøpte nye,som jeg har kalibrert med en
    Anti-Mode.Bruker subben i et fullt Klipsch oppsett med Onkyo 808.
    Problemet er at subben bunner så lett når det er en heftig bass scene i film:???:
    Hva kan være galt??
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har hatt en SVS PB12-Plus som jeg kjøpte nye,som jeg har kalibrert med en
    Anti-Mode.Bruker subben i et fullt Klipsch oppsett med Onkyo 808.
    Problemet er at subben bunner så lett når det er en heftig bass scene i film:???:
    Hva kan være galt??
    Hvordan har du portet den? Har du valgt riktig Variabel tuning i forhold til hvordan du har portet den? Velger du feil på den variabel tuningen på forsterkeren på SUB'en i forhold til hvordan du har portet den vil den lett bunne. For mest mulig trøkk uten at den bunner bør den kjøres i 20hz modus.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvordan har du portet den? Har du valgt riktig Variabel tuning i forhold til hvordan du har portet den? Velger du feil på den variabel tuningen på forsterkeren på SUB'en i forhold til hvordan du har portet den vil den lett bunne. For mest mulig trøkk uten at den bunner bør den kjøres i 20hz modus.
    Har stilt den til 16hz med en plugg i porten.Har også prøvd den i 20hz modus med
    ingen plugger i,men da syns jeg den bunnet lettere:???:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Har stilt den til 16hz med en plugg i porten.Har også prøvd den i 20hz modus med
    ingen plugger i,men da syns jeg den bunnet lettere:???:
    Det er den nye typen PB-12Plus du har ikke sant, ikke den eldre modellen med elementet slående nedover?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er den nye siden du sier du kjøpte den ny for kort tid siden. Har en kompis med lik SUB, og han sin levere noe sykt. Hvis din bunner "lett" som du sier, så kan det være den står en plass den ikke klarer å levere så bra, og den derfor står unormalt høyt på GAIN. Ville jeg testet å flytte den til en annen plassering og testet igjen. Disse Plus'ene (hvis du da har nyeste med 800w forsterker) skal klare å levere tett opp mot det Ultra'en (med 750w forsterker) klarer, og det er MYE. Har en Ultra selv her i stuen nå, og den følger mine Klipsch RF-7 opp over 120db i alt av filmer og musikk jeg slenger på ihverfall.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den gamle så skal den jo klare 115 dB ganske lett uten og bunne.

Ups... Svingingen på elementet stiger raskt fra like over 20hz og peeker rundt 15-16 hz.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den gamle med nedoverslående element. Hvilken tuning/portplugging anbefales til hva der?

Ser i artikkelen fra Hjemmekino, som ligger på lsound sine sider at de refererer til at man kan regne seg frem til plassering. Noen som har denne artikelen?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Jeg har den gamle med nedoverslående element. Hvilken tuning/portplugging anbefales til hva der?

Ser i artikkelen fra Hjemmekino, som ligger på lsound sine sider at de refererer til at man kan regne seg frem til plassering. Noen som har denne artikelen?

En port med tilhørende subsonic

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En port og 16hz tuning da?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn

Som H/K sier så er nok 1 port tettet igjen, og 16hz subsonic ett greit ugangspunkt, men hvis du skal skikkelig hardkjøre den så er nok 20Hz og alle portene åpne og foretrekke. En kompis av meg kjører en slik en sammen med RF-82 i sin stue. Han kjører sin i 20Hz modus, og har vært på vorspiel hos han på rimelig ville volumer uten av han sin SVS har knelt ihvertfall.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er den nye typen PB-12Plus du har ikke sant, ikke den eldre modellen med elementet slående nedover?
    Det er den som kom før DSP modelen med 525w forsterker,så den er ganske ny

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan SVS PB13-Ultra DSP spille bra dersom den blir delt ved 100Hz eller muligens 120Hz/vil det fungere fint?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Kan SVS PB13-Ultra DSP spille bra dersom den blir delt ved 100Hz eller muligens 120Hz/vil det fungere fint?

Med en god kalibreringsjobb så er det mulig.
    DSP modellene skal vist nok levere mere oppover i frekvensene.

Men ville da heller vurdert en av de lukkede kassene om du skal dele såpass høyt som 120hz

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Med en god kalibreringsjobb så er det mulig.
    DSP modellene skal vist nok levere mere oppover i frekvensene.

Men ville da heller vurdert en av de lukkede kassene om du skal dele såpass høyt som 120hz
    Okei,da blir det nok en Ultra DSP for skattepengene,delt på 100Hz ved hjelp av en Antimode EQ som jeg allerede har.
    Rommet den skal stå i er på ca 12m2 så det kommer sikkert til å bli sykt.
    De lukkede subene blir jeg nok ikke å gå for som hovedoppsett til film,trenger dypbass,bruker anlegget mest til film.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Okei,da blir det nok en Ultra DSP for skattepengene,delt på 100Hz ved hjelp av en Antimode EQ som jeg allerede har.
    Rommet den skal stå i er på ca 12m2 så det kommer sikkert til å bli sykt.
    De lukkede subene blir jeg nok ikke å gå for som hovedoppsett til film,trenger dypbass,bruker anlegget mest til film.

Ville vurdere en PC13 i stedet for PB13 i et såpass lite rom om du ikke har plass til og flytte på suben i letingen på beste plassering

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ville vurdere en PC13 i stedet for PB13 i et såpass lite rom om du ikke har plass til og flytte på suben i letingen på beste plassering
    En PC13 kan jeg ikke ha i front pga kommer i veien for lerretet,må ha den bak da slik jeg har min pc12nsd nå.
    En PB13 går under lerretet front,og det er der jeg vil ha suben for å få trykket forfra som tror jeg det var Flageborg har vært inne på.
    Står suben foran står den i et hjørne ved 2 yttervegger også,står den bak står den ved 1 yttervegg og en lett/delevegg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg repeterar...; hva med å legge den i front?

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørte en film sekvens i stad, og plutselig ble suben borte.. :-( Jeg som tenkte det var enklest å ta ut forsterkeren på pc-12plus, istedet for elementet som veier et tonn.. Men så viser det seg at SVS har gjort ETT eneste feiltag på skruene, og det er FIREKANT høl! Tragisk, og jeg tørr heller ikke å begynne med no flattrekker, for da vrir jeg sikkert rundt og ødelegger både verktøy å skruehodet. Ser det er en til som har vært bortpå å skrudd med flattrekker, og det så ikke spesielt bra ut, så da ga jeg opp, og skrudde av plata og ut med elementet, og det var det jeg trodde. Ledningene har hoppet av kortet..... Og det er ikke spesielt romslig i en tube sub med di lange røra. Jeg lyste nedi der med lykt for å se hvor terminalene var, men jeg fant ingenting :-( Så da får en kjøpe seg 4-kant verktøy over helgesvingen da.. Fest uten SVS blir kjedelig! :-(

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok bare å skjøta ledningen midlertidig, til jeg finner en egnet ledning som er bedre enn den som sitter der, så ble bass i kveld :-D

EDIT: Glad jeg har tynne armer, ellers hadde jeg ikke fått på igjen kabelskoene på kortet, men det var sinnsvakt trangt!

Side 254 av 263 FørsteFørste ... 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 250 251 252 253 254 255 256 257 258 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •