offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 244

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 244 av 263 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 254 ... SisteSiste
Viser resultater 4,861 til 4,880 av 5259
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Så lenge jeg er fornøyd med Ultra-Heresy komboen, så er det godt nok for meg.

Jeg har uansett lyst på en ultra til. Mye vil ha mer:twisted:

det viktigste er at man selv er fornøyd med sitt eget, så kan andre ta andre valg!

jeg har sendt mail til Lsound allerede, ser ut til at PC13Ultra er på lager også, så håper at nr 2 er på plass iløpet av 1-2 uker!

Kjøp Sub først, planlegg så hvor i svarte man skal få plass til begge..: P heh..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    det viktigste er at man selv er fornøyd med sitt eget, så kan andre ta andre valg!

jeg har sendt mail til Lsound allerede, ser ut til at PC13Ultra er på lager også, så håper at nr 2 er på plass iløpet av 1-2 uker!

Kjøp Sub først, planlegg så hvor i svarte man skal få plass til begge..: P heh..
    Blir ikke ny sub med det første. Skal ha meg RC64 om jeg får tak i på salg.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Blir ikke ny sub med det første. Skal ha meg RC64 om jeg får tak i på salg.

begynner vel å bli stadig verre å skaffe nå tenker jeg... Dukker vanligvis opp på brukten ved jevne mellomrom, som oftest da i sort..:P

Blir spennende å prøve 2x Ultra, og får da melde meg inn i 2 tårn klubben også..

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjeller på ytelse på SVS PB13-Ultra og SVS PC13-Ultra?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hva er forskjeller på ytelse på SVS PB13-Ultra og SVS PC13-Ultra?
    Ifølge Lsound er det minimale forskjeller. Ytelse er i utgangspunkt like, men design er forskjellig. Jeg har ved test ingen mulighet til å høre forskjell!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sett noen releasedato i Norge på den nye SB-10 NSD ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS PC-12 Plus: Er dette den samme (bortsett fra elementet) som "gode gamle" SVS PC 25-31 Plus? Den sistnevnte er den subwoofer jeg har vært mest fornøyd med.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Lsound er det minimale forskjeller. Ytelse er i utgangspunkt like, men design er forskjellig. Jeg har ved test ingen mulighet til å høre forskjell!
    Det er bra Driver å ser etter noen oppgraderinger i stuekinoen... Men vet ikke helt hva jeg skal gå for... er så mye jeg vil ha bedre :evil:

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Det er bra Driver å ser etter noen oppgraderinger i stuekinoen... Men vet ikke helt hva jeg skal gå for... er så mye jeg vil ha bedre :evil:
    Planen er en ultra til, eller bytte fra PC til PB? Oppsettet ditt ser no bra ut på papiret..

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    hehe det må du få lov til og mene.Nå er ikke akkurat dine høytalere hverken dynamiske eller særlig raske i bassen så vet egentlig ikke på hvilket grunnlag du uttaler deg
    Eg har jo erfart at sangen ikkje brukar lenger tid på å bli ferdig når eg har suben tilkobla:wink:

Ellers vil eg nevne at å stille spørsmål ved folk sitt grunnlag for å uttale seg basert på kva surroundanlegg dei har, minnar om forutintatte holdningar. Er fan av eit åpent sinn eg.

Eg sitt ombord i ein båt med elendig internettlinje, så eg fant ikkje akkurat den avhandlinga eg var på jakt etter. Som forøvrig er det eg baserer uttalelsen min på, sidan du så høflig spurte om akkurat det. Men eg fant noko som du kanskje kan lese om du gidder. Er frå eit forum, så ingen kvalitetssikring av fakta, samt at innlegget er veldig (for) forenkla.

En tyngre membran vil ikke flytte seg tregere enn en lettere membran, verken fordi den er tyngre å sette i gang, eller i den forstand at den fortsetter videre i én retning etter at spenningen har snudd (innenfor normale rammer). Spiller subwooferne dine tregere på lavt volum da, eller? Da får de jo mindre kraft til å flytte membranen, og resultatet ville blitt det samme - om din teori stemmer, noe den ikke gjør. ^^

Det som skjer når membranen er tyngre, opphenget stivere eller effekten inn blir mindre, er jo at membranen vil flytte seg mindre på samme tid, fordi den er tyngre og krever mer effekt å flytte like langt. Altså mindre effektiv lydgjengivelse. Ikke mindre nøyaktig. Det har ikke noe med tid å gjøre, for når spenningen snur, snur høyttaleren. Den går ut og inn like fort som en lettere membran, fordi den følger spenningen som går gjennom spolen. Og så lenge membranen skifter retning når den skal (uavhengig av avstanden den flytter seg), vil vi oppfatte lyden som presis (med mindre det er fasefeil, som fra en port e.l.).

Det som forandrer seg når en høyttaler er "treg", og som vi hører godt, er uønskede spenninger i spolen (altså til feil tid). Spenningen er i spolen til "feil tid" pga problemet med induktans - at den "lagrer" elektrisitet, og ikke "snur" signalet like fort som en mindre spole ville gjort. Alle spoler motsetter seg forandringer. Jo større/kraftigere spole (mH, ikke fysisk), jo mindre villig er den til å forandre retning på signalet. Ergo, membranen følger spenningen i spolen - selv om signalet i spolen ikke er likt som signalet fra forsterkeren til enhver tid. Det ligger alltid litt etter, pga fenomenet med induktansen i spolen, som jeg nettopp forklarte litt mer omstendelig. Skjønner? Jo større induktans, jo mer ligger den etter...

Det er imidlertid løsninger for å lage større spoler med lavere induktans, uten at jeg har satt meg inn i hva som spesifikt gjøres. Det jeg vet, er at en dyrere høyttaler ofte har mindre induktans i spolen (for bedre transientrespons og lydgjengivelse), selv om den ikke tåler mindre effekt eller er mindre fysisk enn en konkurrerende høyttaler. Jeg vet at både tetthet, tråddiameter og fysisk form på tråden benyttet i spolen har en del å si for induktans vs. effekttålighet. Og jeg vet med sikkerhet at langt fra alle produsenter tar hensyn til induktans, så lenge høyttaleren tåler 1000W RMS og spiller noe som minner om bass.

Spideren og oppheng har ikke noen evne til å vite hvilken hastighet de skal jobbe med, de jobber bare kontinuerlig for å holde spolen i senter av magnetfeltet (i alle retninger), og har ingen mulighet til å påvirke hastigheten til elementet. Kun distansen det til enhver tid får bevege seg i. Hvis spideren er for slapp (i forhold til tilført effekt) vil høyttaleren kunne slå for langt, og jobbe i ytterkantene av magnetfeltet - og da kan den også bli "treg", men det er fordi den motoriske kraften så langt ut i magnetfeltet ikke er kraftig nok til å snu den, og membranen først snur idet spideren har nådd ytterpunktet og dratt den inn igjen i magnetfeltet. Høres temmelig crappy ut når man prøver å spille så høyt, men dette er heller ikke relatert til størrelsen på membranen, kun et resultat av dårlig (billig) konstruksjon (eller alt for mye effekt til den aktuelle høyttaleren).

Mulig DU har en annen logikk for trege elementer i hodet ditt, men praktiske tester basert på fysikkens lover viser noe annet. Du må gjerne argumentere imot i dagevis... Bare underholdning det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er en ultra til, eller bytte fra PC til PB? Oppsettet ditt ser no bra ut på papiret..
    Oppsettet funker som fy det, ikke noe å klage på sånn egentli. Men kjøpte PC for at jeg skulle kunne plassere den bak sofaen. Men det viste seg at jeg da ikke får sofaen helt inntil veggen. Så en PC eller PB hadde ikke spillt noen rolle, derav spørsmålet mitt.

Men ser ut til at det blir Reciver update først nå... er mye jeg vil ha, men en top reciver hadde vært fint å ha Så må jeg ha en effektforsterker til... enten en NC-2125 eller en NC-275.

DETTE HAR JEG STILT SPØRSMÅL OM I TRÅDEN MIN.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til hvordan jeg skal hindre at subben vibrerer seg bortover gulvet?

Har en PC12-NSD som ikke vil stå stødig :P

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Noen som har forslag til hvordan jeg skal hindre at subben vibrerer seg bortover gulvet?

det skal medfølge noen små gummiknotter som du kan feste under subwooferen! evt kjøpe noe dempematter eller lignende.

Hadde lignende prob med min første PC ultra, og det har aldri gjentatt seg etter jeg monterte disse medfølgende gummiknottene.

selv bruker jeg noe Vallhalla dempematter under subwooferne, synes selv det funker bra

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du får gi streng beskjed om at denslags oppførsel ikke er lov
    Fra tøys till tull...
    prøvd noen form for dempe plater under?Jeg bruker sten fra norflis.on og ute underlag fra smart club under der igjen:wink:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine PC12-NSD'er står rolig på hockeypucker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig... Hos meg flytter det meste seg Untatt subene... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får se om jeg finner noen former for gummi/antiskli greier liggende eller i en eller annen butikk i nærheten i nærmeste framtid.

Er bare irriterende at subben blir bestevenn med høyttaleren hele tiden (tviler det er høyttaleren som flytter seg xD)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får se om jeg finner noen former for gummi/antiskli greier liggende eller i en eller annen butikk i nærheten i nærmeste framtid.

Er bare irriterende at subben blir bestevenn med høyttaleren hele tiden (tviler det er høyttaleren som flytter seg xD)
    Da sier du det er huset som flytter seg :-D

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Mine PC12-NSD'er står rolig på hockeypucker.
    Hvor mange pucker per sub?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hvor mange pucker per sub?
    sats på 3 eller 4 pr. sub

Side 244 av 263 FørsteFørste ... 104 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 240 241 242 243 244 245 246 247 248 254 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •