offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 243

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 243 av 263 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 ... SisteSiste
Viser resultater 4,841 til 4,860 av 5259
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    RT12D er ikke bare litt raskere enn PC13 men myyye raskere punkum slutt.

idioti påstand. Punktum

jeg har hatt begge - samtidig, i 1 år. vet akkurat nok til å uttale meg, mulig du har hørt en dårlig kalibrert svs, ikke vet jeg.. høres hvertfall sånn ut. men bare tro det du vil..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei kan ikke huske at RF serien er så trege i bassen men kansje jeg husker feil.Ingen svs har ihvertfall mulighet til og henge med høytalere som heresy,la scala osv i heritage serien og det er 100% sikkert
    RF-7 er alt annet enn treg i bassen. Men SVS'en er knallstram den også der den trenger å være det. Vet selvsagt at ASEQ1 min er med på å hjelpe her, men den var ingen sinke før den kom i hus heller.

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har hatt begge - samtidig, i 1 år. vet akkurat nok til å uttale meg, mulig du har hørt en dårlig kalibrert svs, ikke vet jeg.. høres hvertfall sånn ut. men bare tro det du vil..
    Må si meg enig her, har hatt MASSE forskjellige SUB'er opp igjennom, både lukkede å portede, og føler ikke Ultraen er tregere enn noen av de jeg har hatt før. Fordelen den har er at den er SLEM nedover i dypet også.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel de fleste høytalerne i heritage serien mye raskere bass enn Rf serien så det er vel derfor svs henger med bedre men at den henger med Heresy II er bare tøv

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel de fleste høytalerne i heritage serien mye raskere bass enn Rf serien så det er vel derfor svs henger med bedre men at den henger med Heresy II er bare tøv
    Kan ikke se noen grunn til at Skalle og c-v som faktisk sitter på utstyret vi snakker om bare snakker vas. Hvis f.eks Klipsch rt12d er så mye raskere å bedre sammen med Klipsch høytalere, hvorfor solgte c-v sin da å beholder Ultra'en?

Vet ikke jeg hvilkne SVS'er du har hørt, men den nye Ultra'en er endel mer musikalsk enn noen av billigmodellene. Blir liksom litt vanskelig å ta deg seriøst når stort sett alle tester av den er posetive, og blader som f.eks Fidelity kommer med kommentarer som:

"denne har fortjent en fast plass i mitt referanse oppsett"
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du ikke testet med en SVS AS-EQ1 på en SVS sub når du kaster ut slike påstander..

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Da har du ikke testet med en SVS AS-EQ1 på en SVS sub når du kaster ut slike påstander..
    Helt enig. I mesteparten av musikken hører ikke folk forskjell om jeg kjører RF-7 som large uten SUB, eller om jeg deler de på 80Hz og lar SVS'ene ta seg av alt under det. Hvis Klispchene var så mye raskere burde både jeg og andre hifi og kino freaks jeg har hatt innom nevnt det. Eneste forskjellen man merker når man kjører med SVS'ene også på musikk er at på sanger med informasjon under 20 - 30 hz så skjer det fremdeles ting, enkelt å greit fordi SVS'ene mine går omtrent flatt til 10 hz i rommet mitt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ta stilling til høytalere, kun sub mot sub; rt12d er ikke særlig kjappere enn ultra når begge er bra kalibrert! Det forholde forandrer seg IKKE avhengig av høytalere. Jeg har hatt x-antall 100 timer med BEGGE samtidig og vet av erfaring nøyaktig hva som bor i disse. Rt12d er langt ifra mye kjappere,
    Den har bare mer fokus på lyd fra 35-60 hz, mens SVS har litt ekstra i dypet!

Rt12d høres i så måte akkurat like realistisk / urealistisk ut siden ting i det området
    Blir tilsvarende overdrevet som det SVSEn blir i dypbassen.

Syns disse uttalelsene vitner mye til idioti og misopfatninger du trolig har lest deg frem
    Til, evt hørt en knall kalirert rt12d vs en mindre bra
    Kalibrert ultra..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nærmer seg at en må ta frem og

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, en konsert surrer å går i bakgrunnen mens jeg venter på at kjentsfolk skal komme, så blir det nok til å kose seg med ett par av disse

og muligens ett glass eller fem med

Skal ikke se bort fra at både Ultra'er og RF-7'er kommer til å få kjørt seg litt utover kvelden

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg har sagt så er Heritage serien til Klipsch raskere enn RF så mulig svs henger bedre med der.De eneste subbene som henger brukbart med er 10" da 12" kan bli litt treig men allikevel raskere enn svs men det er nesten"umulig" å finne subber som henger med høytalere som feks la scala og heresy

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De eneste subbene som henger brukbart med er 10" da 12" kan bli litt treig men allikevel raskere enn svs men det er nesten"umulig" å finne subber som henger med høytalere som feks la scala og heresy
    Størrelse har da ikke noe å si på hvor kjapt det arbeider. Nok effekt så er en 15" akkurat like stram å rask som en 6.5"

Angående La Scala å Heresy så kan ikke jeg uttale meg, for har ikke hatt de selv. Men som sagt, Skalle har jo Heresy, og han mener sin Ultra henger på, å da tror jeg han.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Størrelse har da ikke noe å si på hvor kjapt det arbeider. Nok effekt så er en 15" akkurat like stram å rask som en 6.5"

Angående La Scala å Heresy så kan ikke jeg uttale meg, for har ikke hatt de selv. Men som sagt, Skalle har jo Heresy, og han mener sin Ultra henger på, å da tror jeg han.

+1. Og siden jeg vet hva som skiller klipsch sine subber han mener er så kjappe, og vet at SVs ikke er tregere så skulle vel saken være biff! ....eller taco da? Som snart står på bordet! Og jeg har prøvd en del la scala 2, nok til å vite at de er en av
    Mine favoritter!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De eneste subbene som henger brukbart med er 10" da 12" kan bli litt treig men allikevel raskere enn svs
    Denne uttalelsen der seier vel sitt om ditt kunnskapsnivå. Og det seier eg ikkje for å vere frekk...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen vet om det blir "store" forskjeller på dagens amper, og de nye sledge ampene i Ultra? (ytelse, spillestil etc)

Har allerede dagens Ultra, og skal handle en til, vil jeg merke det om de har forskjellig amper?

Bør jeg vente med å bestille den nye, og bør i jeg i det tilfelle også i oppgradere den jeg allerede har?

Noen som vet?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Lurer på om noen vet om det blir "store" forskjeller på dagens amper, og de nye sledge ampene i Ultra? (ytelse, spillestil etc)

Har allerede dagens Ultra, og skal handle en til, vil jeg merke det om de har forskjellig amper?

Bør jeg vente med å bestille den nye, og bør i jeg i det tilfelle også i oppgradere den jeg allerede har?

Noen som vet?
    Er litt forskjeller ute å går, men ikke mye. Vil oppføre seg "finere" når man er i grenseland av hva SUB'en klarer, og man vil også kanskje få en db eller to ekstra med nye forsterkeren. Ikke nok til at jeg gidder å sjaue med å selge mine å kjøpe inn nye ihvertfall.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er litt forskjeller ute å går, men ikke mye. Vil oppføre seg "finere" når man er i grenseland av hva SUB'en klarer, og man vil også kanskje få en db eller to ekstra med nye forsterkeren. Ikke nok til at jeg gidder å sjaue med å selge mine å kjøpe inn nye ihvertfall.

da sparer jeg nok evt de penga å kjøper dagens versjon, blir jo noen tusen billigere å! tror uansett jeg har vært et stykke unna å maxe ultra hittil, så det blir nok et enda mindre prob med 2 tårn!

sende mail til Lsound da gitt, så får vi se om det blir Epik eller et nytt tårn..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Denne uttalelsen der seier vel sitt om ditt kunnskapsnivå. Og det seier eg ikkje for å vere frekk...
    hehe det må du få lov til og mene.Nå er ikke akkurat dine høytalere hverken dynamiske eller særlig raske i bassen så vet egentlig ikke på hvilket grunnlag du uttaler deg

Active commodus sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe det må du få lov til og mene.Nå er ikke akkurat dine høytalere hverken dynamiske eller særlig raske i bassen så vet egentlig ikke på hvilket grunnlag du uttaler deg
    jøss her går man rett i angrep nå tar jeg fram denne og litt chips

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trodde ikke man måtte fysisk eie noe for å vite hvordan noe låter - du uttaler deg på mye vås nå, så ikke stort bedre du heller stakkar..

RT-12d som du mener er så myyye kjappere enn Ultra, oppleves ikke kjappere. den har dog en annen spillestil som kanskje kan gi Deg dette inntrykket.

Klipsch sine subwoofere spiller noe hardere oppover i frekvens, den virker på en måte "stivere" i lydbildet, mens SVS'en i så måte oppleves i direkte sammenheng mot Klipsch som hakket "bløtere" over 35-70 hz.

på dette grunnlaget har du gravd din egen grav spør du meg, akkurat denne sammenligningen trengs ikke La Scala for å vite, og når i tillegg en med herritage du nevnte mener Ultra følger disse, så er egentlig dette bare vissvås du trolig har "lest" deg frem til tenker jeg..

Jeg kan dog skjønne at man liker Klipsch sine subwoofere best, eller annet fabrikat av den grunn - for de lager meget gode og gøye subwoofere, men de de er ikke mer realistisk enn noen andre - de bare overdriver i området 30-70hz, kontra litt ekstra fra 30 og nedover..

Synes et enkelt spørsmål fra din side, til Skalle, har utviklet seg altfor mye i feil retning, mener han at den følger Heritage'ne hans, så er det slik for han.
    Verre trenger det ikke å bli..

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge jeg er fornøyd med Ultra-Heresy komboen, så er det godt nok for meg.

Jeg har uansett lyst på en ultra til. Mye vil ha mer:twisted:

Side 243 av 263 FørsteFørste ... 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 239 240 241 242 243 244 245 246 247 253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •