offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 242

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 242 av 263 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 ... SisteSiste
Viser resultater 4,821 til 4,840 av 5259
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Mtp at ultraen må selges brukt så tjener du kanskje... 1000,-? :roll:

Har en PC12-pluss på hånd for 5.000.- så tror nok jeg skal komme bedre ut enn som så hvis jeg bytter...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvis du er glad i å kjøre bil, så har jeg jo en til salgs
    Kunne alltids tatt turen, men bare hvis du tar mine i bytte.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat tilbake fra en liten demo hos LSound. Kjørte opp SVS STS-01 som fronter, og Epic Empire og SVS PC-13 Ultra for å få sammenlignet de litt.

Ble for det meste Yello vi testet med, og det ble også ved rimelig høyt volum vi testet. Begge SUB'ene er her satt skikkelig opp og kalibrert ordentlig. Personlig ble jeg imponert over hva Epic'en klarte å levere. Dette er tross alt en SUB som er 4 tusen billigere enn SVS'en. Den rocket skikkelig og hadde overraskende mye dypbass til å være en lukket konstruksjon. Har ikke noe problem med å anbefale den til folk som er ute etter en ny SUB. Men den klarte ikke helt å følge Ultra'en. Ultra'en er liksom litt slemmere på alt føler jeg, og da spesielt når det begynner å krype skikkelig ned i dypet. Knall SUB'er begge to, men i mine ører trekker Ultra'en det lengste strået.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vel testet mot de største lukkede kassene til svs også da :-D

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Skulle vel testet mot de største lukkede kassene til svs også da :-D
    Hadde jeg desverre ikke tid til idag, da jeg var innom rett før stengetid.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Akkurat tilbake fra en liten demo hos LSound. Kjørte opp SVS STS-01 som fronter, og Epic Empire og SVS PC-13 Ultra for å få sammenlignet de litt.

Ble for det meste Yello vi testet med, og det ble også ved rimelig høyt volum vi testet. Begge SUB'ene er her satt skikkelig opp og kalibrert ordentlig. Personlig ble jeg imponert over hva Epic'en klarte å levere. Dette er tross alt en SUB som er 4 tusen billigere enn SVS'en. Den rocket skikkelig og hadde overraskende mye dypbass til å være en lukket konstruksjon. Har ikke noe problem med å anbefale den til folk som er ute etter en ny SUB. Men den klarte ikke helt å følge Ultra'en. Ultra'en er liksom litt slemmere på alt føler jeg, og da spesielt når det begynner å krype skikkelig ned i dypet. Knall SUB'er begge to, men i mine ører trekker Ultra'en det lengste strået.
    Yello er et fornuftig valg når dyypbass skal testes
    Forøvrig har jeg selv en åpen og lukket kasseløsning med SVS. Pb10 og SB12...8)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STS-01'ene takler faktisk det aller meste av Yello helt alene. Selvfølgelig rister de ikke stua som med sub'ene, men overraskende bra bass i området Yello bruker mest.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    STS-01'ene takler faktisk det aller meste av Yello helt alene. Selvfølgelig rister de ikke stua som med sub'ene, men overraskende bra bass i området Yello bruker mest.
    Tviler ikke. De fikk kjørt seg idag ihvertfall. Jan Ove var skikkelig slem med de på slutten

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de størrelsesmessig live i forhold til svs? og hva synes du om mellombassen i disse kontra svs?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hvordan er de størrelsesmessig live i forhold til svs? og hva synes du om mellombassen i disse kontra svs?
    Er endel mindre enn Ultra'en, men fremdeles litt stor til å være lukket konstruksjon. Men det må kanskje til med tanke på det står 2 stk 15" i de.

Er mer trøkk i mellombassen på Epic'en, men personlig synes jeg ikke Ultra'en heller er dårlig der hvis man deler fra 80Hz eller lavere og har fronter av litt størrelse. Personlig kjører jeg RF-7 og har mer enn nok midbass, så da funker Ultra best siden de er slemmere nedover i dypet. Hadde jeg derimot hatt noen moniterer, slik som f.eks B&W 805 som kun har en 6.5" til mellom tone og bass, så hadde jeg nok kjøpt en Epic istedet, for å få mer futt oppover siden høytaleren selv ikke er istand til å levere så mye trøkk der. Man må nesten se litt på hva man trenger tror jeg.

Synes forøverig de som skriker høyest om at SVS'ene ikke har midbass, kjører med housecurve med økning på opp mot 10db fra 80 til 15 hz. Sier seg selv at man føler man har mindre midbass en dypbass da.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke. De fikk kjørt seg idag ihvertfall. Jan Ove var skikkelig slem med de på slutten
    De har fått litt juling her også, men det leverer bra til å være så små og billige.

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okay, mulig det er spurt om ørten ganger før meg, men jeg klarer rett og slett ikke å prosessere 240 sider for å finne ut av det!

Forskjellen på SVS PB13-Ultra vs SVS PB12-Plus?

Tenkte å oppgradere sub nå, og har et rom på 36kvadrat og bruker per idag XTZ 10.16. Føler XTZ'n aldri har klart å slå skikkelig ifra seg, så denne vurderes sterkt til å kun jobbe med senterkanalen fremover. Jeg vil gjerne velge det som gir best bang for the buck. Om jeg ikke trenger PB13 Ultra, så er det mye penger spart!

Håper på råd her!

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du går for den største, så slipper du å lure på om det er godt nok. Før eller senere tenker du også på to subber.

Gå for ultraen med en gang. Det er mitt råd, spesielt med tanke på rommstørrelsen din.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Om du går for den største, så slipper du å lure på om det er godt nok. Før eller senere tenker du også på to subber.

Gå for ultraen med en gang. Det er mitt råd, spesielt med tanke på rommstørrelsen din.
    Ser du har Heresy II.Du mener ikke seriøst at din svs henger med disse i bassen?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ser du har Heresy II.Du mener ikke seriøst at din svs henger med disse i bassen?
    Godt kalibrert er ikke min pc13ultra noe tregere enn min
    Klipsch rt12d. Bare spillestilen som er noe annerledes! Jar
    Man høytalere som trøkker bra oppover trengs dypbass mest, men har
    Man høytalere som trøkker mindre oppover hadde jeg klart prioritert rt12d f.eks

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Ja det gjør jeg.

Etter fasen ble perfekt merker jeg ingenting til at den henger etter, så jeg regner med at de som sier en sub er for treg, ikke har kalibrert.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør jeg.

Etter fasen ble perfekt merker jeg ingenting til at den henger etter, så jeg regner med at de som sier en sub er for treg, ikke har kalibrert.
    Samme jeg føler. Mine RF-7 er også godt matet med strøm, og bassene går som stempler, men alikevel henger Ultra'ene mine på. Har enda til gode å finne en sang som jeg føler Ultra'ene henger etter Klipschene på.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme jeg føler. Mine RF-7 er også godt matet med strøm, og bassene går som stempler, men alikevel henger Ultra'ene mine på. Har enda til gode å finne en sang som jeg føler Ultra'ene henger etter Klipschene på.
    Hei kan ikke huske at RF serien er så trege i bassen men kansje jeg husker feil.Ingen svs har ihvertfall mulighet til og henge med høytalere som heresy,la scala osv i heritage serien og det er 100% sikkert

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør jeg.

Mulig du mener det men det er helt feil da den ikke en gang er i nærheten av og henge med.Men at du tror den gjør det er jo greit

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Godt kalibrert er ikke min pc13ultra noe tregere enn min
    Klipsch rt12d. Bare spillestilen som er noe annerledes! Jar
    Man høytalere som trøkker bra oppover trengs dypbass mest, men har
    Man høytalere som trøkker mindre oppover hadde jeg klart prioritert rt12d f.eks
    RT12D er ikke bare litt raskere enn PC13 men myyye raskere punkum slutt.

Side 242 av 263 FørsteFørste ... 102 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 238 239 240 241 242 243 244 245 246 252 262 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •