offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 241

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 241 av 263 FørsteFørste ... 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 237 238 239 240 241 242 243 244 245 251 261 ... SisteSiste
Viser resultater 4,801 til 4,820 av 5259
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bla gjennom her Subwoofer Tests - Archived at Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    Så kan du se om du finner de aktuelle subene. Ganske gode beskrivelser medkurver som viser lydtrykk i aktuele frekvensområder osv. Men de sier jo strengt tatt ikke så mye om hvordan suben låter, men det kommer gjerne noen gullkorn i kommentarene.

Edit: Var lite Klipsch å finne der ja ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Tja, om det er sunt eller ikke vet jeg ikke. Men jeg har hørt at effektforsterkere har best av å stå på, så om ampen er godt konstruert, så tåler den det.

EDIT: leds er forbruksvare.
    Tja, men tror ikke jeg skal begi meg ut på å skru opp forsterkeren selv bare for å skifte dioden 8)

Har btw heller ikke overspenningsvern så subben står ubeskyttet hvis strømnettet får en mega "spike" i spenningen...

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Bla gjennom her Subwoofer Tests - Archived at Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com
    Så kan du se om du finner de aktuelle subene. Ganske gode beskrivelser medkurver som viser lydtrykk i aktuele frekvensområder osv. Men de sier jo strengt tatt ikke så mye om hvordan suben låter, men det kommer gjerne noen gullkorn i kommentarene.

Edit: Var lite Klipsch å finne der ja ...

ja var lite klipsch og litt gamle tester tenkte mer slik at jeg har en kompis som allerede har en klipsch rsw10d sub, som spiller vanvittig høyt, og lurer på om Svs pc13 ultra vil spille like høyt som denne i 30-50hz området?

den står vel oppgitt til 116db på 30hz fra klipsch sine egne sider, men alle målinger jeg finner med svs stopper jo på 100db!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    ja var lite klipsch og litt gamle tester tenkte mer slik at jeg har en kompis som allerede har en klipsch rsw10d sub, som spiller vanvittig høyt, og lurer på om Svs pc13 ultra vil spille like høyt som denne i 30-50hz området?

den står vel oppgitt til 116db på 30hz fra klipsch sine egne sider, men alle målinger jeg finner med svs stopper jo på 100db!

Bare minner om at det som testes ute ikke kan sammenlignes med det som du får inne i de forskjellige rom.

Klipsch bør og skal ha bra output i middbassen :-D God punch.

Innendørs har jeg hatt 118dB med to pc13 ultra på pulsen senen.
    Den ligger på rundt 30hz.

Samt Pulse senen i filmen Pulse har jeg også hatt 118dB, den går ned til 16hz.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen tvil om at svs er det beste valg til film! men hører også på mer musikk en film selvom det for det meste går i hip hop / RnB med dypbass ^^

Liker godt midpunchen klipsch subben gir, spørsmålet er om jeg vil føle jeg mangler noe der om jeg går for svsen istedet?

og om hvem du/dere tror hadde spilt høyest i 30hz området i samme rom og likt oppsett!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen tvil om at svs er det beste valg til film! men hører også på mer musikk en film selvom det for det meste går i hip hop / RnB med dypbass ^^

Liker godt midpunchen klipsch subben gir, spørsmålet er om jeg vil føle jeg mangler noe der om jeg går for svsen istedet?

og om hvem du/dere tror hadde spilt høyest i 30hz området i samme rom og likt oppsett!
    Ultra'en. Hvilken som spiller høyest ved 100Hz derimot, er jeg mer usikker på, selv om jeg også der tror Ultra'en vil trekke det lengste strået.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo litt ann på hvordan en bruker oppsettet...

Du har jo klipscher... RF-62. Som jeg har stående i stuen nå. og brukt de i hjemmekinoen før så har kjenskap Bra slam i de til 6.5" og være egentlig

Så bruken er jo hvor høyt opp i frekvensen du trenger drahjelp av suben.
    Hos meg freks. fant jeg 60hz x-over funket best i romet. Og da spilte klipschene uten og næreme seg max sammen med subene.

Kan legge til at jeg har gjort noen små tester med x-over helt oppe på 120hz med musikk. Syns da ikke svs hang etter, men slo da bassen skulle slå og var relativt raskt og tør. Igjen da det er hos meg og sier ingenting om det funker slik hos andre.

Så er det hvilken vil spille høyest midbass... Ingen av de... er vel noe som heter HSU som har midbasser som skal strekke seg opp og over 120dB i området 50hz - 150hz

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo stadig nye forhindringer i subwoofer jakten, har da funnet ut at jeg skal anskaffe meg en svs (pc 13 ultra), men så kom jeg jo på at jeg kan jo får 2x pc12-nsd til samme prisen, som jeg tror selv vil gi en jevnere bassrespons over hele rommet, men vil det bli like morro og imponerende?

Planen var egentlig forsterker men er så fornøyd med lyden at jeg tror ikke en ny forsterker vil dra noe mer ut av HTène en det de allerede gir

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo stadig nye forhindringer i subwoofer jakten, har da funnet ut at jeg skal anskaffe meg en svs (pc 13 ultra), men så kom jeg jo på at jeg kan jo får 2x pc12-nsd til samme prisen, som jeg tror selv vil gi en jevnere bassrespons over hele rommet, men vil det bli like morro og imponerende?

Planen var egentlig forsterker men er så fornøyd med lyden at jeg tror ikke en ny forsterker vil dra noe mer ut av HTène en det de allerede gir
    Kjøp heller én Ultra så kan du kjøpe en til senere. Jeg har 2xPC12-NSD og det spiller bra, men hadde jeg visst at jeg kom til å bruke penger på to stk istedet for en i starten så hadde jeg kjøpt Ultra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kjøp heller én Ultra så kan du kjøpe en til senere. Jeg har 2xPC12-NSD og det spiller bra, men hadde jeg visst at jeg kom til å bruke penger på to stk istedet for en i starten så hadde jeg kjøpt Ultra.

Den er go rommet er bare på 8kvm så heftig blir det uansett^^

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I et såpass lite rom er du nok best tjent med to mindre suber. Anbefaler deg derfor å satse på de to du har pekt deg ut.

Enkelte rom blir rett og slett FOR små, og da makter du ikke å få noe som helst drahjelp fra rommets egen størrelse.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    I et såpass lite rom er du nok best tjent med to mindre suber. Anbefaler deg derfor å satse på de to du har pekt deg ut.

Enkelte rom blir rett og slett FOR små, og da makter du ikke å få noe som helst drahjelp fra rommets egen størrelse.
    +1.... fra en som har 2*pc13 på 10m2

lurer på hva 2 pb10-nsd kunne gjøre i romet egentlig

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter endel klager som har kommet de siste dagene vurderer jeg en PC12-Plus isteden for min PC13-Ultra. Er en betongblokk så bassen sprer seg godt i blokka. Har åpenløsning på stue å kjøkken som utgjør ca. 30kvm.

Er dette noe jeg kommer angre på ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Etter endel klager som har kommet de siste dagene vurderer jeg en PC12-Plus isteden for min PC13-Ultra. Er en betongblokk så bassen sprer seg godt i blokka. Har åpenløsning på stue å kjøkken som utgjør ca. 30kvm.

Hvorfor ikke heller bare skru ned litt?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på svs sine egne sider at de har kommet med nye forsterkere på subbene sine DSP SLEDGE forsterkere istedenfor BASH som de tidligere brukte, disse er også litt kraftigere.. noen som vet om de som selger på lsound pr dags dato har de nye forsterkerne? de er også en god del kraftigere..

Noen som har med den nye typer? er det noe spes forskjell fra den eldre feks?
    skal jeg kjøpe ny sub så vil jeg jo såklart ha med den nye forsterkeren også^^

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på svs sine egne sider at de har kommet med nye forsterkere på subbene sine DSP SLEDGE forsterkere istedenfor BASH som de tidligere brukte, disse er også litt kraftigere.. noen som vet om de som selger på lsound pr dags dato har de nye forsterkerne? de er også en god del kraftigere..

Noen som har med den nye typer? er det noe spes forskjell fra den eldre feks?
    skal jeg kjøpe ny sub så vil jeg jo såklart ha med den nye forsterkeren også^^
    Sledge ampene vil være mulig og skaffe som oppgradering, men de kommer til og koste en del... prisene er ikke satt opp enda.
    Ampene er bedre en de "gamle". Mest når en nærmer seg subens max ytelse, da vil det forvrenge mindre og gi mindre mekanisk støy.

Men vær ups på at bash ampene som sitter i orginalt er blant de alder beste subampene som finnes på markedet...

Og det er da et minus med det... Prisen på svs subene vil gå opp :-/ men vi får da bedre prestanda i retur.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvorfor ikke heller bare skru ned litt?
    Lekte med tanken om å frigjøre litt kapital til andre ting

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekte med tanken om å frigjøre litt kapital til andre ting
    Mtp at ultraen må selges brukt så tjener du kanskje... 1000,-? :roll:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har 2xPC12-NSD og har lyst på PC13-Ultra. Vi kan jo bytte.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har 2xPC12-NSD og har lyst på PC13-Ultra. Vi kan jo bytte.
    Hvis du er glad i å kjøre bil, så har jeg jo en til salgs

Side 241 av 263 FørsteFørste ... 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 237 238 239 240 241 242 243 244 245 251 261 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •