offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 235

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 235 av 263 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 ... SisteSiste
Viser resultater 4,681 til 4,700 av 5259
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du ikke mulighet for å kjøre et REW sveip Skalle? Da er det rimelig greit å se alle diper og peaker uansett hvor smale de måtte være.

Jeg har fått inntrykk av at sub-korrigeringen til YPAO er rimelig begrenset.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du ikke mulighet for å kjøre et REW sveip Skalle? Da er det rimelig greit å se alle diper og peaker uansett hvor smale de måtte være.

Jeg har fått inntrykk av at sub-korrigeringen til YPAO er rimelig begrenset.
    Ikke før jeg får kjøpt meg bærbar pc.

Jeg får kjøre et manuellt sveip, og kontrolere. Jeg har jo ikke gjort det etter at jeg kjørte rk.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min 10" SVS den var svææær, det ble stive blikk fra samboer og forhandling om ny stol i stua

men hvilken kabel trenger jeg? tenkte det fulgte med kabel.

er det en slik jeg trenger?

THOMSON LYDKABEL- RCA HAN/ 2 RCA HAN 3.5 MM GULL - 2M kjøp billig sammenligne pris tilbud

det står i bruksanvisningen at use single RCA cable, men det er rødt hvitt inn på sub

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Fikk min 10" SVS den var svææær, det ble stive blikk fra samboer og forhandling om ny stol i stua

men hvilken kabel trenger jeg? tenkte det fulgte med kabel.

er det en slik jeg trenger?

THOMSON LYDKABEL- RCA HAN/ 2 RCA HAN 3.5 MM GULL - 2M kjøp billig sammenligne pris tilbud

det står i bruksanvisningen at use single RCA cable, men det er rødt hvitt inn på sub
    Gratulerer med ny sub. Pb 10 er jo så liten og søt.

Du trenger en slik kabel mellom reciver og sub: BetterCables Silver Serpent Sub RCA subwoofer kabel - Better Cables - L-Sound AS

Du trenger bare bruke ene inngangen på subben, men hvorfor ikke bruke kabelen du hadde til den gamle subben din?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt velge no her fra..
    Komplett.no - Subwooferkabler
    Kansje du burde godt for SVS SB12-Plus Rosenut Subwoofer - 12" og 425W - SVS - L-Sound AS SB12-plus. Har den selv og ikke angret for å si det sånn. Absolutt en svs som passer deseign og naboer godt...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den 12" var jo fysisk mindre, burde heller kjøpt den ja....

men hvis jeg kan bruke den gammle kabelen jeg har. hvor skal den inn? og hva skal alle de andre pluggene brukes til? tenkte jeg kune lese meg til ting i manualen men den var heller tynn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny kalibrering kjørt, orker ikke å rigge opp for REW, bruker heller ørene og det høres ganske så mye bedre ut. Istedet for å guffe opp slik at huset holder på å kollapse hele tiden så foretrekker jeg å ha headrom til de virkelige tøffe scenene.

Hulk scenen som er blitt en av mine favoritter ble testet med i dag. Ser på ett bilde jeg fant at det skjer ting under 15 Hz.

Når jeg har tunet subben til 15 Hz på denne scenen så kan det høres ut som den faktisk får litt pusteproblemer uten at jeg kan si det noe sikkert. Men jeg synes overall at det er mere fysisk trøkk når den er tunet til 20 Hz. Leser at det er en del som foretrekker 15 istedet for 20.

SÅ hvordan er det hos dere, får Ultraen til å blafre i buksebeina deres i sweetspot?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Ny kalibrering kjørt, orker ikke å rigge opp for REW, bruker heller ørene og det høres ganske så mye bedre ut. Istedet for å guffe opp slik at huset holder på å kollapse hele tiden så foretrekker jeg å ha headrom til de virkelige tøffe scenene.

Hulk scenen som er blitt en av mine favoritter ble testet med i dag. Ser på ett bilde jeg fant at det skjer ting under 15 Hz.

Når jeg har tunet subben til 15 Hz på denne scenen så kan det høres ut som den faktisk får litt pusteproblemer uten at jeg kan si det noe sikkert. Men jeg synes overall at det er mere fysisk trøkk når den er tunet til 20 Hz. Leser at det er en del som foretrekker 15 istedet for 20.

SÅ hvordan er det hos dere, får Ultraen til å blafre i buksebeina deres i sweetspot?
    Scenen du nevner er helt konge den. Har vist den til kamerater flere ganger for å vise hva SUB'ene er gode for.

Joda, du vil få mindre trøkk i 15Hz enn du får i 20Hz modus, akkurat som du får enda mindre i 10Hz modus. Det du tjener med å porte den ned er at den går dypere. Du vil selvsagt få mer trøkk under 20Hz i 15Hz modus enn du ville fått i 20Hz modus, og det samme gjelder 10Hz fremfor 15Hz modus.

Du må nesten bare se hva du føler du trenger. De lille trøkket ekstra, eller de få Hz nedover i dypet ekstra. Mine 2 står i 15Hz modus, men føler ikke de jobber så alt for hardt, så har vurdert å teste å kjøre de litt i 10Hz modus. får se hva jeg gjør når jeg må rekalibrere i helgen da nye fronthøytalere kommer i hus.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men hvis jeg kan bruke den gammle kabelen jeg har. hvor skal den inn? og hva skal alle de andre pluggene brukes til? tenkte jeg kune lese meg til ting i manualen men den var heller tynn

Du går bare fra sub out på reciver til den ene low level in på subben.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sett crossover til disabled. Sett phase til 0. Sett gain til kl.11. Plugg kabelen din i Low Level In. Kjørt auto oppsettet på forsterkeren din. Da bør det bli liv i den.

Skal du kalibrere den ordentlig bør du følge denne guiden.

http://avforum.no/forum/910109-post564.html
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Scenen du nevner er helt konge den. Har vist den til kamerater flere ganger for å vise hva SUB'ene er gode for.
    http://avforum.no/forum/filmomtaler/...waterfall.html

Ser av denne tråden at jeg driver å tråkker i gamle spor av ting som er diskutert før, beklager såfall dette. Men jeg leser at flere har bunnet Ultraen sine på denne scenen, som gjør at jeg mister lysten på bruke denne scenen som demo, noe skjer borti hjørnet hos subben. Mulig det hjelper på en med en Ultra til?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, bera dere passer på en n00b

ble trykk nå, den spiller sykt godt. men jeg merker nå at den gamle suben også spillte fint, så oppgraderingen var ikke så stor som jeg trodde den den kom til og bli.

Yamaha AKTIV SUBWOOFER YST-SW012 SVART kjøp billig sammenligne pris tilbud

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt en time for meg selv med radioshacken.

Fasen var feil jaops: Det var ikke bare å koble til en ny reciver og kjøre autooppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

Fasen var feil jaops: Det var ikke bare å koble til en ny reciver og kjøre autooppsett.
    Så receiveren køddet til fasen? Hva slags frekvens målte du, eventuelt hvor mange frekvenser sjekket du med og hva har du X over på?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-over er 80hz, og jeg hadde kun tid til å måle fase.

Blir nødt til å få huset for meg selv og se over hele spekteret.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle

Hva endte du med å sette fasen på nå?

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva endte du med å sette fasen på nå?
    Nesten 180ops:

Gain er nå akkurat under kl 12.

Det som er rart er at reciveren setter avstanden til det samme som den gamle Denonen min, og fasen er anderledes. jeg mistenker at det må ha vært noe knask her fra før.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva står fasen til? I Teorien bør den stå på 180 slik subben din står nå.
    Kremt, kremt, hehe...

Avstanden som receiveren setter avstanden på er ikke alltid til å bli klok på. Noen ganger klaffer det, andre ganger ikke. Det du evt kan prøve å gjøre er å sette delay/avstand så lavt som mulig på receiveren etter at den har gjort seg ferdig, og høre hvordan det blir.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok det for god fisk at fasen var riktig, siden avstanden var den samme som før.

Jeg skal sjekke alt nøyere når jeg får et par timer for meg selv.

I allefall takk for all god hjelp jeg får her inne.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby

Hulk scenen som er blitt en av mine favoritter..........
    Hulk-pulsen er helt klart en favoritt, MEN det er mer sub-mat.......litt senere i filmen

Side 235 av 263 FørsteFørste ... 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 225 231 232 233 234 235 236 237 238 239 245 255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •