offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 230

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 230 av 263 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 ... SisteSiste
Viser resultater 4,581 til 4,600 av 5259
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg solgt min PC12-NSD, det var litt vemodig, hadde bare gleden av den i ett par måneder.

Men, snart legger jeg inn en bestilling på en PC13 Ultra

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Gratulerer med framdriften i ditt arbeid med å bekjempe beslutningsvegring Løp og kjøp er like greit som sitt og vent, når det er en SVS på vei over atlanteren

SVS :!: Antagelig den beste sub på markedet
    word! +1

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Da har jeg solgt min PC12-NSD, det var litt vemodig, hadde bare gleden av den i ett par måneder.

Men, snart legger jeg inn en bestilling på en PC13 Ultra
    og jeg trodde jeg var den eneste? solgte pb-12 nsd en min for 2 uker tilbake og fikk inn pc-13 ultra =D hahaha! tok deg i forkjøpet8)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Skikkelig kalibrert hører man ikke forskjell på en PB13-Ultra og en PC13-Ultra, bare så det er sagt.......... for sikkert 10'ende gang..........
    hahha, sånn er det å være ungdum 8) får radioshacken på torsdag =D da sender jeg deg et pm:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    og jeg trodde jeg var den eneste? solgte pb-12 nsd en min for 2 uker tilbake og fikk inn pc-13 ultra =D hahaha! tok deg i forkjøpet8)
    Nye eieren var strålende fornøyd, han hadde den på prøve. Men jeg var rimelig sikker på at han kom til å bli fornøyd så jeg bestille Ultraen i dag før jeg fikk vite om han skulle ha den eller ikke.

Sitter og "grugleder" meg :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Nye eieren var strålende fornøyd, han hadde den på prøve. Men jeg var rimelig sikker på at han kom til å bli fornøyd så jeg bestille Ultraen i dag før jeg fikk vite om han skulle ha den eller ikke.

Sitter og "grugleder" meg :twisted:
    Bare og sette seg og lese seg opp på mulighetene med ultran da :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med to stk SB12-Plus ?
    Jeg har en fra før og hadde vært interessant med 2!
    Brukes kun til Film hos meg, eller vil det være ett bedre kjøp
    men den rimeligste cylinder suben til nesten samme pris?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Noen som har erfaring med to stk SB12-Plus ?
    Jeg har en fra før og hadde vært interessant med 2!
    Brukes kun til Film hos meg, eller vil det være ett bedre kjøp
    men den rimeligste cylinder suben til nesten samme pris?
    Film blir litt morsomere med bassrefleks fra svs ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film så er nok PC12-NSD fetere så selg SB'en. Du har dermed et bedre utgangspunkt for to etterhvert. Jeg er fornøyd med mine ihvertfall. Eneste måtte være at jeg skulle hatt to Ultra, men da tror jeg huset hadde dødd.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Til film så er nok PC12-NSD fetere så selg SB'en. Du har dermed et bedre utgangspunkt for to etterhvert. Jeg er fornøyd med mine ihvertfall. Eneste måtte være at jeg skulle hatt to Ultra, men da tror jeg huset hadde dødd.
    2 stk? erru gærn? de som har det....de må rett og slett være døve, jeg testet min på lab scenen i Pulse filmen, en helt elendig film men veldig basstung, har aldri hørt sånn dypbass før i hele mitt liv, jeg har et loft i tredje etasje, og helt nederst i første etasje på inngangspartier så har vi skyvedører i speil, med en gang folk kom inn så trodde de huset skulle ramle sammen fordi alt av speil og glass drev å knirket helt nede i første etasje!!!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk? erru gærn? de som har det....de må rett og slett være døve, jeg testet min på lab scenen i Pulse filmen, en helt elendig film men veldig basstung, har aldri hørt sånn dypbass før i hele mitt liv, jeg har et loft i tredje etasje, og helt nederst i første etasje på inngangspartier så har vi skyvedører i speil, med en gang folk kom inn så trodde de huset skulle ramle sammen fordi alt av speil og glass drev å knirket helt nede i første etasje!!!
    Jeg testet med denne scenen da jeg hadde to stk PC-Ultra selv, og skulle selge den ene. Jeg er sikker på at taket beveget på seg under testingen... Og den potensielle kjøperen var naturlignok i sjokk (jeg selv også tror jeg). Skal nevnes at det ikke var vanskelig å selge ham den ene subben Jeg er heller ikke døv enda slimchaddi, så det er bare å begynne sparingen til en til.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Mmmmmm

2 stykke pc ultra på bare 11m2 funker det... Pulse er da på grensen til ubehagelig og romet begynner alt og klage når mastervolum er bare på -28 ;-)

118dB har jeg hatt på den senen :-D og jeg tør da ikke mere og det holder leeenge med bare 115dB på meg for og si det slik med såpass til trykk som det blir.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    2 stykke pc ultra på bare 11m2 funker det... Pulse er da på grensen til ubehagelig og romet begynner alt og klage når mastervolum er bare på -28 ;-)

118dB har jeg hatt på den senen :-D og jeg tør da ikke mere og det holder leeenge med bare 115dB på meg for og si det slik med såpass til trykk som det blir.
    fader a hvordan klarer dere det? spiller ultraen så høyt? føler at min begynner å dabbe ut fort ved 90-100 :S sikkert pga kilden jeg kjører, men uten sub, på musikk kommer anlegget mitt opp i 110 db, men da har jeg ganske små fronter da

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fader a hvordan klarer dere det? spiller ultraen så høyt? føler at min begynner å dabbe ut fort ved 90-100
    Da er det enten dårlig kalibrering eventuelt elendig rom du har. Klarte jo rett under 110db i sweetspot med den kjente "Pulse scenen" i filmen PULSE med en stk PB10.

Du er sikker på at du har valgt riktig port tuning på forsterkeren på SUB'en i forhold til hvor mange porter du har tettet igjen? Dette må gjøres riktig, hvis ikke yter ikke SUB'en det den skal, og du ender antagligvis opp med en defekt SUB innen kort tid.

Ser du nevner du spiller fra en dårlig kilde. Dette har selvsagt noe å si. Å spille av dårlig lyd blir ikke akkurat bedre når man vrir opp volumet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du nevner du spiller fra en dårlig kilde. Dette har selvsagt noe å si. Å spille av dårlig lyd blir ikke akkurat bedre når man vrir opp volumet.
    Det er sant. Må si jeg merker stor forskjell om det er noe med dårlig kvalitet eller f.eks en sang i en film på BD som spilles.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker dere om PC12-Pluss på 17kvm?

Kontra PC13-Ultra...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Hva tenker dere om PC12-Pluss på 17kvm?

Kontra PC13-Ultra...
    Selv to stk PC12-NSD vil holde lenge i et rom på 17 kvm. Selv har jeg pdd to stk i et rom på 18-19 kvm, og det river godt til film. Nå skal det sies at jeg ikke benytter subbene til musikk, så det vil kanskje være et argument for å velge Ultra. Du har jo uansett mulighet til å prøve ut dette mtp Lsounds fornøyd-garanti.

Anbefaler dog to subber uansett hva du velger, det er så mye bedre på alle måter, og du får en jevnere respons, trykk og headroom (=mindre forvrengning). Kommer nok aldri til å kjøre en singel sub igjen selv, da kjøper jeg heller to litt billigere.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Selv to stk PC12-NSD vil holde lenge i et rom på 17 kvm. Selv har jeg pdd to stk i et rom på 18-19 kvm, og det river godt til film. Nå skal det sies at jeg ikke benytter subbene til musikk, så det vil kanskje være et argument for å velge Ultra. Du har jo uansett mulighet til å prøve ut dette mtp Lsounds fornøyd-garanti.

Anbefaler dog to subber uansett hva du velger, det er så mye bedre på alle måter, og du får en jevnere respons, trykk og headroom (=mindre forvrengning). Kommer nok aldri til å kjøre en singel sub igjen selv, da kjøper jeg heller to litt billigere.
    Godt poeng. Jeg har per i dag èn xtz w12.16 og savner en hel del i bass området.
    Når sant skal sies så har jeg et litt vanskelig rom. Men 2 gode suber vil vel hjelpe meg mye på det området.
    men xtz leverer og den gir greit trykk, men det blir langt i fra det "sinnsyke" jeg er ute etter om en er med på tanken..

To stk PC12-NSD virker meget aktuelt, prismessig ikke minst.
    Blir det overkill med 2 stk PC12-Pluss?
    Hører endel musikk også, men det forblir uten suber som regel.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    To stk PC12-NSD virker meget aktuelt, prismessig ikke minst.
    Blir det overkill med 2 stk PC12-Pluss?
    Hører endel musikk også, men det forblir uten suber som regel.
    Vi liker vel å kalle det "headroom" gjør vi ikke det da?

Kjører forøvrig selv med SUB'ene på til musikk også. Etter ASEQ1 kom i hus så merker man ikke hvor høytalerene slutter å SUB'ene begynner alikevel
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi liker vel å kalle det "headroom" gjør vi ikke det da?

Kjører forøvrig selv med SUB'ene på til musikk også. Etter ASEQ1 kom i hus så merker man ikke hvor høytalerene slutter å SUB'ene begynner alikevel
    Ja jeg hadde vel også kanskje tatt med suben til musikk om jeg hadde vert fornøyd med selve suben

- Hvis og når SVS kommer i hus, så skal du ikke se vekk i fra at den slenger seg med på musikk sporene

Side 230 av 263 FørsteFørste ... 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 226 227 228 229 230 231 232 233 234 240 250 260 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •