offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 263 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 5259
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du kjøpt deg SVS ? Nei, det skulle ikke tro.
    Hvorfor 25-31 ? er den bedre på musikk en de andre sylinder modellene?
    Skal først og fremst brukes til film som jeg skrev i linken. Audiovectorene mine spiller prima på musikk på det lydnivået jeg pleier å lytte til. Men nå får jeg testet, så ser vi jo........ :wink:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble så overrasket at jeg ikke klarte å lese alt, fikk bare med meg "har bestilt 25-31....."

Det blir nok moro det skal du se. Vil tro 25-31 har litt mere bunndrag enn Subelektro, som jeg også vurderte en stund (2stk), jeg angrer ihvertfall ikke ennå, selv om sjefen ikke er über fornøyd med utseendet.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Dette blir rene "Rorbua...."

Skal bli moro å teste ut min SVS-tvilling på ditt anlegg, men jeg får den ikke før på søndag.........

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    ...jeg angrer ihvertfall ikke ennå, selv om sjefen ikke er über fornøyd med utseendet.
    Var dette jeg fryktet også. Men hun har vært rimelig tolerant til nå, så dette går nok bra. Bare det låter bra, så...... :wink:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så Anfield da, som jeg tenkte å ta kontakt med siden han var tilsynelatende den eneste som var noe kritisk. :lol:

Greier ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for.... :roll:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Og så Anfield da, som jeg tenkte å ta kontakt med siden han var tilsynelatende den eneste som var noe kritisk. :lol:

Versågod ta kontakt, er fremdeles kritisk, men vil sjekke dette ut på nært hold. Nytter ikke sitte på Sørlandet å klage/påstå, jeg må vite........

Er en regel som heter; "Hvis noe er for godt til å være sant, er det som oftest det......."

Men jeg har opplevd at den er god til film, og det er jo det som er hovedpoenget her.

Tilbudet til gjengen i DVD&Hjemmekino står fremdeles ved lag, dersom de er interessert i å låne denne for testing. Regner med at det ikke bare er meg som har vært sunt skeptisk til hvor bra disse SVSene er........ :wink:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Versågod ta kontakt, er fremdeles kritisk, men vil sjekke dette ut på nært hold. Nytter ikke sitte på Sørlandet å klage/påstå, jeg må vite........

Er en regel som heter; "Hvis noe er for godt til å være sant, er det som oftest det......."

Men jeg har opplevd at den er god til film, og det er jo det som er hovedpoenget her.

Tilbudet til gjengen i DVD&Hjemmekino står fremdeles ved lag, dersom de er interessert i å låne denne for testing. Regner med at det ikke bare er meg som har vært sunt skeptisk til hvor bra disse SVSene er........ :wink:
    Nemlig. Men har i grunn bestemt meg selv også for å prøve. Jeg pendler mellom en 2039 PC+ og en PB12ISD/2. Er jo sånn noenlunde samme prisleie. Men etter å ha sett bildet av boxen hos Thlian ble jeg noe overrasket over størrelsen. Den er jo enorm! :shock:

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nemlig. Men har i grunn bestemt meg selv også for å prøve. Jeg pendler mellom en 2039 PC+ og en PB12ISD/2. Er jo sånn noenlunde samme prisleie. Men etter å ha sett bildet av boxen hos Thlian ble jeg noe overrasket over størrelsen. Den er jo enorm! :shock:
    Størrelsen er: Lengde 73 cm, Bredde 50 cm, og høyde ca 60 cm - ikke helt massiv, men dog 63 kg, og den trenger forankring for å stå i ro... Plasserer du den som jeg har gjort, holder den seg greit på plass så lenge du sitter i sofaen :lol:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Nordmenn er gale
    Og galere blir de: http://www.avforum.no/forum/viewtopi...855577#6855577

Tenkte at nå fikk jeg slutte å prate, og heller "digg down" å teste selv, så får vi se om de blir beholdt eller om det står en brukt en på AVTorget om noen uker........ :wink:
    Men nå er det jo et kjent fenomen at alt av fornuft forsvinner her inne, en bare går med strømmen liksom :wink:

Men dette hadde jeg ikke trodd om deg :wink:

Snart så blir det vel SVS landstreff på Valle Hovin og :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Men nå er det jo et kjent fenomen at alt av fornuft forsvinner her inne, en bare går med strømmen liksom :wink:
    Vel, jeg håper ikke fornuften forsvinner selv om jeg tester ut en SVS.

Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Men dette hadde jeg ikke trodd om deg :wink:

Snart så blir det vel SVS landstreff på Valle Hovin og :lol:
    1. Don't jump to any conclusions, too early! Har i mine innlegg hele tiden sagt at SVS egner seg godt som en film-sub. Så dette burde ikke overraske noen. Det jeg hele tiden har vært kritisk til er å bruke en slik monster-sub integrert med mindre, rimeligere fronter på musikk i skyhøye volum. Men nå skal jeg teste og høre selv. Er foreløpig langt unna et medlemsskap i menigheten.... :wink: :wink:

2. Det hadde blitt too much...... :wink: :wink:

Men detta blir spennende..... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv bestillt en PB10, og den skal erstatte en av de absolutt aller mest anerkjente musikksubber; Infinity Kappa Sub.

Den skal heller ikke spille sammen med overdrevent kraftig utstyr, men en Yamaha RX-V1500 og Dali Evidence 470

Så gjenstår det å se om den aller billigste SVS kan komme i nærheten av en sub som ble solgt for 11000kr i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å høre sammenlikning, har du hørt den hos noen andre?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ikke i det hele tatt. Så du kan trygt si at jeg er spent

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koser meg fortsatt, og eksperimenterer litt med forskjellige innstillinger for å lete etter forbedringer 8) .

Jeg har ganske store høyttalere - frontene er Respons Grande med et Perless 12" i hver, senteren min er en Klipch med dobble 8", bakhøyttalerene mine er Jamo 707i med doble 8", og surr. senter er AR 308 HO med enkle 8" i hver, så jeg har såklart kjørt med Large innstilling på alt + SUB til LR+LFE i den tro at alle disse elementene samlet ga det beste resultatet... :roll:

Det viste seg ikke å stemme - SVS sin anbefaling om å stille alle høyttalerene som Small ga et merkbart bedre resultat - myye bedre integrering og enda fetere bass :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant!

Flere på forumet har kommet til samme konklusjon.
    Jeg har testet litt og når du hentet subben kjørte jeg 60 hz splitt og LFE kun til SUB.

I kinoen splittet jeg på 100 hz.

Dag

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er moro å se at det er flere som finner ut at den beste innstillingen er SMALL for å bedre totalopplevelsen i lytterommet

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun elementet som er forskjellen på en 20-39 PC+ og en PC Ultra?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Interessant!

Flere på forumet har kommet til samme konklusjon.
    Jeg har testet litt og når du hentet subben kjørte jeg 60 hz splitt og LFE kun til SUB.

I kinoen splittet jeg på 100 hz.

Dag
    Jeg har forsøkt med deling både på 40, 60,80 og 100 Hz, og mener at det passer best/gir best resultat her med deling på 40 Hz...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det kun elementet som er forskjellen på en 20-39 PC+ og en PC Ultra?
    I hovedsak er det elementet som er vesentlig bedre (mer å gå på). I tillegg er det PEQ (equalizer) på Ultraen. Disse to tingene er det som har fått meg til å gå for Ultra.

Men, det er sikkert andre små vesentligheter som er med på å gjøre Ultra til en mer helstøpt sub. Tror nok (etter det jeg har funet og lest på nettet) at den har antydniner til et litt annet lydbilde enn PC+, noe som gjør at den spiller med ytterligere presisjon, spesielt dersom rommet er stort. Riktig nok ikke store forskjellen, men nok til at balansen er litt bedre. Dersom du har et relativt lite rom, 15-20m², vil muligens en Ultra være litt overkill, men fortsatt ingen ulempe...

Men, som sagt; dette er hva jeg har oppfattet. Den er nå pre-bestilt for shipping den 20. januar, og det gjenstår derfor bare å få den i hus... :P

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det noe å si hvilken vei subben står?
    Vil lydbildet kunne forandre seg bare ved å snu litt på subben der den står, selv om elementene er såkalt "downfiring"??

Etter en del testing så finner jeg ut at det ikke går å ha subben der jeg har satt den nå, det vil si til venstre for sofaen.
    Men hvis jeg går borti hjørnet der den sto før så har jeg mere trykk, men mindre trykk enn det burde være.... :?

Side 23 av 263 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •