offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 229

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 229 av 263 FørsteFørste ... 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 225 226 227 228 229 230 231 232 233 239 249 259 ... SisteSiste
Viser resultater 4,561 til 4,580 av 5259
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Svs'en min spiller veldig variert på musikk. På noen sanger trøkker det som bare det og andre så er den ikke veldig hørbar. Er dette tegn på dårlig kalibrering eller bare typisk for disse "dypbasssubbene"?
    Enten dårlig kalibrering, altså at du har noen topper som gjør at det trøkker veldig på noen sanger og dipper som gjør det ikke trøkker på andre, hvis ikke kan det være at sangene som trøkker har bassen i det området som SUB'en jobber i, mens de du ikke føler trøkker har basse lengre oppe enn SUB'en jobber. Da er det frontene dine som tar seg av den bassen istedet for SUB'en.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Enten dårlig kalibrering, altså at du har noen topper som gjør at det trøkker veldig på noen sanger og dipper som gjør det ikke trøkker på andre, hvis ikke kan det være at sangene som trøkker har bassen i det området som SUB'en jobber i, mens de du ikke føler trøkker har basse lengre oppe enn SUB'en jobber. Da er det frontene dine som tar seg av den bassen istedet for SUB'en.
    Men jeg hører noe bass på alle sanger fra subben bare noen som er veldig mye lavere enn andre. Så tror det er noen kraftige dipper som du sier.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svs'en min spiller veldig variert på musikk. På noen sanger trøkker det som bare det og andre så er den ikke veldig hørbar. Er dette tegn på dårlig kalibrering eller bare typisk for disse "dypbasssubbene"?
    skal gi deg et morsomt forslag, kjør Avril Lavigne's "Anything But Ordinary" med først uten sub, og så med sub....jeg har aldri hørt makan til forskjell på musikk før, om du merker det samme jeg merket, så tror jeg at det betyr at det er musikken som er variert, ikke dårlig kalibrering.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    skal gi deg et morsomt forslag, kjør Avril Lavigne's "Anything But Ordinary" med først uten sub, og så med sub....jeg har aldri hørt makan til forskjell på musikk før, om du merker det samme jeg merket, så tror jeg at det betyr at det er musikken som er variert, ikke dårlig kalibrering.
    Takker, skal prøves så fort jeg har mulighet

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg hører noe bass på alle sanger fra subben bare noen som er veldig mye lavere enn andre. Så tror det er noen kraftige dipper som du sier.
    Er også sinnsykt mye forskjellig kvalitet, for ikke å snakke om trøkk i musikk da. En sang kan ha masse trøkk, mens en annen kan ha minimalt. Trenger ikke være noe galt fordet

Hvis du vil teste anlegget ditt, så skaff deg nyeste albumet til Yello. Det heter Touch Yello. Her er masse fet musikk som også tester SUB'en på mange måter
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket fort hva du mente her slimchaddi

Men 95% av sangen er egentlig ganske kjedelig lydmessig. Er bare 3 - 4 ganger iløpet av hele sangen det er noen dype drag som gjorde at SUB'ene gadd jobbe litt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er også sinnsykt mye forskjellig kvalitet, for ikke å snakke om trøkk i musikk da. En sang kan ha masse trøkk, mens en annen kan ha minimalt. Trenger ikke være noe galt fordet
    Skal innrømme at det er stort sett spotify og lignende det går i hos meg, har ikke en ordentlig cd spiller engang, så er nok heller litt laber kvaliteten på musikken som blir spilt av ja. Men mener da at bassen burde være til stede uansett. Skal prøve den sangen å se hvordan det blir.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal innrømme at det er stort sett spotify og lignende det går i hos meg, har ikke en ordentlig cd spiller engang, så er nok heller litt laber kvaliteten på musikken som blir spilt av ja. Men mener da at bassen burde være til stede uansett. Skal prøve den sangen å se hvordan det blir.
    Tenkte ikke bare på kvaliteten på det du spiller av. Musikken blir jo laget i ett studio før det blir tilgjengelig for "mannen i gata" Er enkelt å greit ikke all musikk og sanger som har like mye trøkk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke bare på kvaliteten på det du spiller av. Musikken blir jo laget i ett studio før det blir tilgjengelig for "mannen i gata" Er enkelt å greit ikke all musikk og sanger som har like mye trøkk.
    Ja, det er jo sant, men synes det er litt voldsomt få det er skikkelig trøkk i. Er lissom enten voldsomt trøkk eller nesten ingen ting.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket fort hva du mente her slimchaddi

Men 95% av sangen er egentlig ganske kjedelig lydmessig. Er bare 3 - 4 ganger iløpet av hele sangen det er noen dype drag som gjorde at SUB'ene gadd jobbe litt.
    hehe, første gang jeg hørte på den sangen med sub på så ble jeg bare WOW, har den bassen alltid vært der? var bare på starten da:-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her inne som har tenkt å selge En ikke altfor gammel pb-13 ultra XD?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke smartere for deg å kjøpe en PC variant i stedet for box denne gangen da?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups.. er det Plus tube og ikke Ultra tube du har, ble litt feil sikkert da jeg gikk ut fra ultra modelen med innstillingene til deg

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei er ultra tube, men fikk så lyst til å teste boxen også hjemme, følte at PB-12nsd spilte litt annerledes i og med at den var box, likte klangen bedre..XD

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, er smartere det, men har en PC-13 ultra stående hjemme nå, får radioshack om 2-3 dager, om jeg ikke får til noe spesielt så vil jeg gjerne bytte til Pb-13, da jeg følte at box passet bedre i rommet mitt, får ikke gitt sylinderen ordentlig med pusterom heller, den er så høy for et loft med skråtak

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, er smartere det, men har en PC-13 ultra stående hjemme nå, får radioshack om 2-3 dager, om jeg ikke får til noe spesielt så vil jeg gjerne bytte til Pb-13, da jeg følte at box passet bedre i rommet mitt, får ikke gitt sylinderen ordentlig med pusterom heller, den er så høy for et loft med skråtak

Du får legge tuben ned på gulvet slik
    -untitleddddddddddddddd-png

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Du får legge tuben ned på gulvet slik
    -untitleddddddddddddddd-png
    hahah seriøst funker det der? se her, en grov skisse av rommet:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde denne sangen nå, fra spotify riktignok, og det var nesten null og niks jobbing fra subben sin side. Men derimot på det albumet touch yello som jeg tror det var kane som nevnte så er det voldsomt punch igjen. Spesielt på sangen bostich spilte det så det rista i det meste her.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig kalibrert hører man ikke forskjell på en PB13-Ultra og en PC13-Ultra, bare så det er sagt.......... for sikkert 10'ende gang..........

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde denne sangen nå, fra spotify riktignok, og det var nesten null og niks jobbing fra subben sin side. Men derimot på det albumet touch yello som jeg tror det var kane som nevnte så er det voldsomt punch igjen. Spesielt på sangen bostich spilte det så det rista i det meste her.
    Den Avril Lavigne sangen som ble nevnt er det ikke noe særlig trøkk i, men det kommer noen veldig dype drag 2 eller 3 ganger iløpet av hele sangen. Utenom det var den ganske kjedelig synes når jeg

Side 229 av 263 FørsteFørste ... 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 225 226 227 228 229 230 231 232 233 239 249 259 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •