offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 227

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 227 av 263 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 ... SisteSiste
Viser resultater 4,521 til 4,540 av 5259
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sett fasen på subben til 0 du, og kjør ny romkoreksjon. etterpå sjekker du at alle ht står som small. Så skrur du opp 5-7 db i reciveren(eller på subben)

Sjekk i reciver at ikke noen dynamikkbegrensningsprogram(DRC) er aktivert.

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    satt suben inne på pc rommet,der spillte den mye bedre,til og med når eg sitter i stuen,men er ikkje alt eg får med meg da,frekvenser.og suben er stillt inn på kl 11 da.forbbann at det er så lite der på pc rommet,kunne bare tenkt meg og flyttet alt inn der heheh.den spiller helt konge inne på pc rommet,og på nesten ingen volum på suben,dette er det beste eg har hørt fra suben,helt rått.eg tror eg må skifte til pc istden for,da får eg plass til tvn og ht mine inne der.helt rått der,mye bedre en i stuen min,før måtte eg ha den på kl 14 får og få grei nok bass,men her kl 11 og det er rått som bare pokker
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Sett fasen på subben til 0 du, og kjør ny romkoreksjon. etterpå sjekker du at alle ht står som small. Så skrur du opp 5-7 db i reciveren(eller på subben)

Sjekk i reciver at ikke noen dynamikkbegrensningsprogram(DRC) er aktivert.
    ble bedre ja.men forsatt beste inne på pc rommet,men ble betraktlig bedre så takk for tipset,men måtte skru opp til kl 12 på suben mens på pc rommet kunne eg ha den på kl 11.må få en ny kåk hehheheh.men skal eg la resten stå sånn som romkoreskjonen har gjort det?tenker på volum på front og center.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Har 1 stk PC12-NSD, og hvis jeg investerer i en til så leser jeg at jeg vil øke trykket med 6 DB. Hva vil dette si sånn rent lyttemessig. Idag står gain på ca kl 12, vil disse 6 DB medføre at jeg må justere ned gain slik at jeg havner på samme lydtrykk som i dag, eller er det noe jeg har misforstått? Hvor på skalaen vil jeg havne sånn ca i forhold til storebrødrene til PC serien? Vil buksebeina begynne å flagre?
    Volummessig så ender du opp på nivå med PC13-Ultra. Den store fordelen med det er at du kan skru ned gain slik at du får mer headroom. Dvs at du hører lettere forskjell på små og store eksplosjoner selv om du drar på høyt.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Volummessig så ender du opp på nivå med PC13-Ultra. Den store fordelen med det er at du kan skru ned gain slik at du får mer headroom. Dvs at du hører lettere forskjell på små og store eksplosjoner selv om du drar på høyt.
    tror eg skal ha meg 2 pc12-nsd seinare,begynner og spare nå hehhe.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    tror eg skal ha meg 2 pc12-nsd seinare,begynner og spare nå hehhe.
    Det er bare volumet som blir likt da. PC12-NSD går uansett ikke like dypt som Ultra og Ultra spiller nok bedre. Men jeg er ihvertfall fornøyd (men ikke naboene mine) med mine 2 PC12-NSD'er. Og særlig etter at jeg fikk AS-EQ1 i hus. Fikk ikke prøvd den så mye før jeg sendte receiveren på verksted, men det var lett å høre forskjell på min egen kalibrering og EQ'en.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er bare volumet som blir likt da. PC12-NSD går uansett ikke like dypt som Ultra og Ultra spiller nok bedre. Men jeg er ihvertfall fornøyd (men ikke naboene mine) med mine 2 PC12-NSD'er. Og særlig etter at jeg fikk AS-EQ1 i hus. Fikk ikke prøvd den så mye før jeg sendte receiveren på verksted, men det var lett å høre forskjell på min egen kalibrering og EQ'en.
    ser lsound har pakkepris på 2 pc-nsd pluss AS-EQ1 til 18 490.nei går nok ikkje lika dypt,men til mitt bruk i denne små knøtt litte leligheten med naboene oppe går det dypt nok bare med den eg har no merker eg,de liker ikkje suben min heller,skulle ikkje hatt naboer vettu,men til mitt forsvar har eg litt greie naboer,men ikkje vits og pine de mer enn nødvendig hehehe.skal gå for den pakken tenker eg.så spare no.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor i enebolig med naboene et lite steinkast unna og kjærringa var på døra mi og påstod at det var helt for jævlig. :twisted:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    ser lsound har pakkepris på 2 pc-nsd pluss AS-EQ1 til 18 490.nei går nok ikkje lika dypt,men til mitt bruk i denne små knøtt litte leligheten med naboene oppe går det dypt nok bare med den eg har no merker eg,de liker ikkje suben min heller,skulle ikkje hatt naboer vettu,men til mitt forsvar har eg litt greie naboer,men ikkje vits og pine de mer enn nødvendig hehehe.skal gå for den pakken tenker eg.så spare no.
    Jeg kan ikke forstå annet enn at det må gå ann å få en bedre pakkepris enn dette. Kjøper du dette løst så kommer det på 18570,- Altså 80,- i forskjell :shock:

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg kan ikke forstå annet enn at det må gå ann å få en bedre pakkepris enn dette. Kjøper du dette løst så kommer det på 18570,- Altså 80,- i forskjell :shock:
    Det er med nåværende tilbudspris på EQ'en det da. Vanligvis så koster jo den 1000kr mer.

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vill tippe du klare og få 1000kr i avslag hos de,veldi hygglige folk ha med og gjøre på lsound,fikk 1000kr i avslag på mine klipsch rf-52,så eg rekner emd de slår av 1000kr på den pakken når man kjøper den.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yo, har en pb-12nsd, som jeg nesten får solgt, bør jeg selge den å gå over til 2 pb-10 ere? eller en pc plus? mister en del dypbass med de to pb10ene...og hvordan kobler jeg dem til min avr 355? vil ha to subwoofere på LFE kanalen, ikke en på LFE og evt en på center...

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Y-splitt. Koster en hundrings eller to.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    yo, har en pb-12nsd, som jeg nesten får solgt, bør jeg selge den å gå over til 2 pb-10 ere? eller en pc plus? mister en del dypbass med de to pb10ene...og hvordan kobler jeg dem til min avr 355? vil ha to subwoofere på LFE kanalen, ikke en på LFE og evt en på center...
    Selv hadde jeg gått for PC. Har egentlig ingen god begrunnelse annet enn mer dypbass, men det er hvertfall planen min i senere tid. Da kan du jo også oppgradere til 2*PC plus hvis du finner ut at du trenger mer

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en pc 12 plus eller 2 xtz 12 tommere:P? hehe, har et vanskelig rom så 2 subber frister, men for en pc plus da må jeg strekke meg ganske langt, noe morra mi ikke vil likeXD er fornøyd med pb-12 en, men får en god pris på den =D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    en pc 12 plus eller 2 xtz 12 tommere:P? hehe, har et vanskelig rom så 2 subber frister, men for en pc plus da må jeg strekke meg ganske langt, noe morra mi ikke vil likeXD er fornøyd med pb-12 en, men får en god pris på den =D
    Jeg har hatt XTZ 12" og etter jeg byttet til SVS går jeg ikke tilbake til XTZ subbene igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etterfølger til SB12-Plus

Hei

Ser på sidene til SVS (SVSound - News) at SB12-Plus får en etterfølger. Noen som har noe mer info rundt dette?

Ytelse, pris og når den blir lansert?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shift
    Hei

Ser på sidene til SVS (SVSound - News) at SB12-Plus får en etterfølger. Noen som har noe mer info rundt dette?

Ytelse, pris og når den blir lansert?

Den får da 2 storebrødre... 13" og 16".

SB13-Plus:

- 1000W DSP with front-mounted bezel/display
    - wireless connectivity
    - 13.5" woofer with an overhung VC/motor (the Ultra 13.5" woofer is underhung)
    - cube shaped with 16-17" outer dims
    - side accent panels like the M-series and the PB12-Plus
    - magnetically retained metal grille like the PB12-Plus and PB13-Ultra

SB16-Ultra:

- 1000W DSP with front-mounted bezel/display
    - wireless connectivity
    - 16.5" woofer with an underhung VC and radial neodymium motor
    - cube shaped with 19-20" outer dims
    - all veneer or gloss finishes like the PB13-Ultra
    - magnetically retained metal grille like the PB13-Ultra

The DSP essentially replaces the analog controls, and does not necessarily imply an auto-EQ solution. While auto-EQ certainly exists on some of the DSP chipsets we're using, it almost assuredly won't be on the Plus model, but it may be an extra-cost option on the Ultra model.

While the auto-EQ is quite powerful (multi-band with multi-position algorithms and much better than the typical single band solutions floating around), it still doesn't have the processing power of the AS-EQ1, which will remain the optimal external EQ solution in any event.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så bra ut. Hvor fant du denne infoen?
    Hadde tenkt å handle liten sub ala SB12-Plus, men disse virket spennende.
    Håper jeg ikke må vente i en evighet før disse kommer på markedet

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shift
    Det så bra ut. Hvor fant du denne infoen?
    Hadde tenkt å handle liten sub ala SB12-Plus, men disse virket spennende.
    Håper jeg ikke må vente i en evighet før disse kommer på markedet

Tror det var mere mot sluttet av året de kommer.

Tallene er lekket av svs selv

Side 227 av 263 FørsteFørste ... 87 97 107 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 223 224 225 226 227 228 229 230 231 237 247 257 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •