offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 225

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 225 av 263 FørsteFørste ... 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 221 222 223 224 225 226 227 228 229 235 245 255 ... SisteSiste
Viser resultater 4,481 til 4,500 av 5259
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har ikke fått refundert frakt TIL meg etter kjøp da....ante ikke at det var noe sånt, hmmm, må jeg be om det isåfall da? men ingen som er interessert i å selge en pc plus eller:P? må over til pc da det gir bedre spredning av bass, i tilegg er det en modell over pb-12nsd, har fått litt ekstra cash som jeg kan legge inn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg har ikke fått refundert frakt TIL meg etter kjøp da....ante ikke at det var noe sånt, hmmm, må jeg be om det isåfall da? men ingen som er interessert i å selge en pc plus eller:P? må over til pc da det gir bedre spredning av bass, i tilegg er det en modell over pb-12nsd, har fått litt ekstra cash som jeg kan legge inn
    Det er hvis du returner produkt innen 14 dager, som er kjøpt via internett du alltid har rett på refundert frakt TIL deg. Jeg er da usikker på om dette gjelder hvis du returnerer hos Lsound etter 14-45 dager.

Hvis du beholder et produkt får du jo ikke refundert frakten..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Nå blander dere sammen dekking av frakt ved reklamasjon og angrefrist. Du har selvfølgelig ikke rett på å få dekket frakt når du angrer deg på et kjøp.
    Jo, det har du rett på hvis du returnerer varer(angreretten) fra internettkjøp innen 14 dagers fristen.

Men returfrakten må du dekke selv.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Jo, det har du rett på hvis du returnerer varer(angreretten) fra internettkjøp innen 14 dagers fristen.

Men returfrakten må du dekke selv.
    Min påstand er: Du har ikke rett på å få dekket frakten når du vil returnere en vare på angrefrist.

Din påstand er: Du har rett på å få dekt frakten, men du må betale frakten selv.

Jeg er i det minste enig med meg selv. :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min påstand er: Du har ikke rett på å få dekket frakten når du vil returnere en vare på angrefrist.

Din påstand er: Du har rett på å få dekt frakten, men du må betale frakten selv.

Jeg er i det minste enig med meg selv. :twisted:
    Jeg formulerte sikkert litt uklart..

Min påstand: Hvis du angrer et kjøp du har gjordt på internett innen 14 dager fra du mottok varen, så skal du ha refundert alle utgiftene du har hatt, dvs for varen OG frakten TIL deg. Men frakten TILBAKE til selger må du betale selv. Var det forståelig nå:-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er dette hjemlet?
    Har også vært av den oppfatning at en som kunde må betale fakt for å få varen hjem til seg, samt betale frakt tilbake til selger om en velger å bruke angrefristen.

Virker smått urimelig at butikken skal betale for at jeg skal prøve en vare (f.eks. en sub) og så returnere den fordi den ikke passet meg.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvor er dette hjemlet?
    Har også vært av den oppfatning at en som kunde må betale fakt for å få varen hjem til seg, samt betale frakt tilbake til selger om en velger å bruke angrefristen.

Virker smått urimelig at butikken skal betale for at jeg skal prøve en vare (f.eks. en sub) og så returnere den fordi den ikke passet meg.
    Har ikke tid å finne spesifikt avsnitt: <dato>LOV-2000-12-21-105</dato> Angrerettloven - angrl. Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven).

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    l-sound sier følgende : Etter at de første 14 dagene har løpt, får du tilbake prisen for produktet, ikke frakten.

Om du ønsker å returnere den er det ikke noe problem, den skal bare komme i original emballasje med alt som fulgte med og være i samme tilstand som da den var ny. Om du ønsker det, så kan du også få lov til å benytte vår fraktavtale til å returnere den, det vil da koste ca 500kr + mva.

noen som vet hvor mye det vil koste med posten eller bring? om noen av dem sender?

Så lurer jeg på en annen ting, hva er grunnen til at pb-12 plus veier 50 kg mens pc-12 plus veier 27 kg?? er det noe ytelsesforhold mellom vekt osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC er jo en tube, den er rund, så den blir mye sterkere enn en boks.Materialet er vel noe hardpapp? mens PB er MDF som er relativt tungt. Så nei, ingen ytelsesforhold mellom vekt "osv".

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning-
    PC er jo en tube, den er rund, så den blir mye sterkere enn en boks.Materialet er vel noe hardpapp? mens PB er MDF som er relativt tungt. Så nei, ingen ytelsesforhold mellom vekt "osv".
    ahaan, husker å ha spurt en gang om db forskjellene eller dypbass forskjellene mellom pc og pb, men nå husker jeg ikke hva jeg fikk til svar:-?
    har du noen formening om det?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Jeg formulerte sikkert litt uklart..

Min påstand: Hvis du angrer et kjøp du har gjordt på internett innen 14 dager fra du mottok varen, så skal du ha refundert alle utgiftene du har hatt, dvs for varen OG frakten TIL deg. Men frakten TILBAKE til selger må du betale selv. Var det forståelig nå:-)
    Nå er vi enige.

Men når det er sagt så synes jeg at det er merkelig at selger må dekke de opprinnelige fraktutgiftene når du angrer deg. Et eksempel på at norske forbrukere har litt for mange rettigheter av og til.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    husker å ha spurt en gang om db forskjellene eller dypbass forskjellene mellom pc og pb, men nå husker jeg ikke hva jeg fikk til svar:-?
    har du noen formening om det?
    Ikke hørbart, kun målbart. Kanskje en db eller to ekstra på det aller dypeste med en PB
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ikke hørbart, kun målbart. Kanskje en db eller to ekstra på det aller dypeste med en PB
    Mente at det var dypere på PC mer SPL på PB. Ikke sikkert at jeg husker rett, men forskjellen er som du sier kun målbar uansett.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente at det var dypere på PC mer SPL på PB. Ikke sikkert at jeg husker rett, men forskjellen er som du sier kun målbar uansett.
    PB kan spille litt dypere og kansje 1 dB høyere, men sånn øremessig så er det umulig og høre forskjell

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    PB kan spille litt dypere og kansje 1 dB høyere, men sånn øremessig så er det umulig og høre forskjell
    Stemmer det. Eneste plusset PC har er at den er lettere å flytte på enn PB'en og tar mindre gulvplass.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Eneste plusset PC har er at den er lettere å flytte på enn PB'en og tar mindre gulvplass.
    huh? var det ikke noe med spredning av bass også? rommet mitt sluker bass, og i og med at pben er forward firing så spred den ikke bassen like godt som f.eks en pc ville gjort, er det intrykket jeg har da...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noe lettere å integrere/spille bra.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan legge til at pc modellene er det vanskeligere og lokalisere hvor bassen kommer fra pga nedoverrettet element.
    Fordel filmlyd... etter min smak da

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kan legge til at pc modellene er det vanskeligere og lokalisere hvor bassen kommer fra pga nedoverrettet element.
    Fordel filmlyd... etter min smak da
    jeg bruker sub mest til film, og nesten ikke til musikk i det hele tatt, i og med at plassering er et problem i rommet mitt, ikke pga lite rom, men pga elendig akustikk og "deformert" loft, hahah, så ønsker jeg den varianten av svs med best bass spredning og som er lettest å få riktig god lyd utifra.

Var å hørte på sånne elendige elkjøp suber fra KEF og YAMAHA på elkjøp ullevål, rommet deres er kvadratisk og subbene er plassert bak, helt inntil veggen, får mye bedre bass fra en slik plassering enn det jeg får med min pb-12, når man kan si at pb-12en spiller uhyre mye bedre enn dem, bare at jeg ikke får opplevd det pga rommet mitt!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til sub'ens gleder og frustrasjoner. Jeg endte opp med å kjøpe en SVS AS-EQ1. Da ble bassen fin da gitt.

Side 225 av 263 FørsteFørste ... 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 195 205 215 221 222 223 224 225 226 227 228 229 235 245 255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •