offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 220

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 220 av 263 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 260 ... SisteSiste
Viser resultater 4,381 til 4,400 av 5259
    Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=hokeyh

Vil det lønne seg med en ekstra SVS PB10-NSD New eller bytte den ut med en Ultra f.eks?[/QUOTE]

98% av befolkningen i Norge lar seg skremme vannet av med en pb10, to stk er mer en dobbelt så bra. Men skal du virkelig kjøre stil, så kjør to ultraer(jeg sparer)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større suber = mer kontroll...!

Det er ikke alltid snakk om hvor mye trøkk de gir, men heller hvilken kvalitet du får på trøkket.
    Store suber som Ultra gir deg utrolig mye mer detaljert - og uanstrengt - bassdefinisjon.

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt en ny runde med kalibreringer og "justeringer". Og nå snakker vi lyd her:twisted: . Spilte litt musikk og så noen filmer..... helt rått!!! På "Master and Comander" var det som å stå ved siden av kanonene når de fyrte av, du hørte og kjente det fysisk på hele kroppen...:twisted:. Ultra`n tar tak i hele kroppen og fillerister deg på en "god og riktig" måte. Det er en mye mer "tilstedeværelse" i filmen. Selv om Ikonsubben var bra så er den som en kinaputt i forhold.... Har nok sett/hørt "lyset" jeg også nå... . Den er vært hver krone...hehe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Ja det har jeg også lagt merke til, da har jeg altså spillt høyt nok heheh Altså etter en liste jeg så som bror min hadde fått utlevert fra skolen (går lydteknisk) så står det at f.eks en HT gir 94 dB, to høyttalere er da 96dB og 10 høyttalere er rundt 105 dB eller noe sånnt (husker det ikke eksakt).. Men øret oppfatter jo en effektøkning på 2dB som dobbelt så mye (husker heller ikke om det var dB eller dB SPL)

Vil det lønne seg med en ekstra SVS PB10-NSD New eller bytte den ut med en Ultra f.eks?
    To høyttalere vil vel gi en dobling av volumet, dvs en økning på 3dB, i forhold til én. Oppfattet dobling av lydtrykk er 10dB.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    To høyttalere vil vel gi en dobling av volumet, dvs en økning på 3dB, i forhold til én. Oppfattet dobling av lydtrykk er 10dB.
    To suber kan gi opp mot 6db økning i forhold til en.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om det er her jeg skal spør, men jeg kjørte YPAO auto setup på min RX-V663 og fikk at SVS'en skulle kjøre Subwoofer phase; Reverse.

Har altid hatt den på Normal, hvilken skal jeg bruke?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer vel an på hvordan faseskruen på sub'en står. Er den feil så er det mulig at receiveren snur fasen for å prøve å korrigerer dette. Min 663 har alltid satt sub til normal.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Usikker på om det er her jeg skal spør, men jeg kjørte YPAO auto setup på min RX-V663 og fikk at SVS'en skulle kjøre Subwoofer phase; Reverse.

Har altid hatt den på Normal, hvilken skal jeg bruke?
    Har du subben forran, riktig avstand i reciver, og fase på subb til null, er normal den riktige settingen.

Dette måler du uansett lett med en radioshack.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du "må" jo prøve begge deler!
    Om autokalibreringen sier reverse for fase på sub, så skal man ikke alltid ta for gitt at dette er riktig.
    Sett deg i sweetspot, og få en til å skifte fase mellom normal og reverse på sub, eller 0 og 180 grader.
    Det bør være mulig å høre forskjell på de to ytterlighetene - velg den som du synes gir best resultat.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phase på subwoofer står på 0 nå vertfall. Skal prøve og teste ut litt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja....

Er det ikke bare å kjøre noen toner rundt delefrekvensen - og høre hvilken innstilling som faser ut frontene?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    98% av befolkningen i Norge lar seg skremme vannet av med en pb10, to stk er mer en dobbelt så bra. Men skal du virkelig kjøre stil, så kjør to ultraer(jeg sparer)
    Hva med 2x PB-10 NSD New og 1x Ultra da? Er litt redd for att PB13 kanskje blir for dypt og rotette på metal og raskere ting iforhold til PB10 (som jeg synes holder gooodt følge på metal!).. Det eneste jeg irriterer meg over på PB10 er at den ikke gir meg nok trøkk i forhold til hva jeg vil ha

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt redd for att PB13 kanskje blir for dypt og rotette på metal og raskere ting iforhold til PB10
    Trenger du ikke bekymre deg over da Ultra'en er bedre på både musikk å film. MYE bedre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2x PB-10 NSD New og 1x Ultra da? Er litt redd for att PB13 kanskje blir for dypt og rotette på metal og raskere ting iforhold til PB10 (som jeg synes holder gooodt følge på metal!).. Det eneste jeg irriterer meg over på PB10 er at den ikke gir meg nok trøkk i forhold til hva jeg vil ha
    Har bare en ultra selv, og etter jeg kalibrerte, har den virket mer enn kjapp nok til metal. Den er særdeles glad i dobbeltpedaler.

Du kan jo forsøke to pb10, men hvis allerede en er for lite kan det nok være lurt å gå for storkanonene.

Jeg kvapp forresten godt i dag, første gangen jeg har prøvd Bolt på de nye lydformatene. Har jo vert vant til dolby digital, men har nå fått ny reciver. Subben formelig gjorde et byks, og prøvde å rive ned huset:twisted:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Jeg kvapp forresten godt i dag, første gangen jeg har prøvd Bolt på de nye lydformatene. Har jo vert vant til dolby digital, men har nå fått ny reciver. Subben formelig gjorde et byks, og prøvde å rive ned huset:twisted:
    Og VELKOMMEN inn i HD-lydens verden!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forøvrig "The Incredible Hulk" på nytt igjen igår, men for første gang med AS-EQ1 i oppsettet. Kan med hånden på hjertet si dette løftet lydbildet endel i mitt rom, å jeg hadde ikke engang ett veldig vanskelig rom før jeg koblet opp AS-EQ1 'en. Er så mye mer nyanser i bassen nå, i forhold til før når det omtrent tok helt av uansett i den filmen. Dual Ultra's og AS-EQ1 er en knall kombinasjon
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Dual Ultra's og AS-EQ1 er en knall kombinasjon
    Friste friste. Har suglet etter den der siden før den kom. Har enda ikke klart å rettferdigjøre et kjøp da jeg håper skikkelig kalibrering av to suber dukker opp på rimeligere receivere neste år. Men det er MANGE filmer til...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når disse kommer på markedet?

SVS SB13-Plus SB16-Ultra (SB-Series) sealed subwoofers pre-final specifications sheet? | Eclectic Electronics

Både 13 og 16 tommeren ser jo ut som kjekke for de som liker lukkede subber :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslo PC16-Ultra, men det var visst ikke aktuelt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Noen som vet når disse kommer på markedet?

SVS SB13-Plus SB16-Ultra (SB-Series) sealed subwoofers pre-final specifications sheet? | Eclectic Electronics

Både 13 og 16 tommeren ser jo ut som kjekke for de som liker lukkede subber :-D

Mulig de blir og se kommende år

Side 220 av 263 FørsteFørste ... 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 216 217 218 219 220 221 222 223 224 230 240 250 260 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •