offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 219

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 219 av 263 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 259 ... SisteSiste
Viser resultater 4,361 til 4,380 av 5259
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, med visse mindre variasjoner som har med følsomheten å gjøre.
    Ok. Takk for skoleringen. Jeg begynner å forstå litt nå. Håper jeg kommer inn på elektro til høsten så kanskje jeg forstår litt mer.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Ja, jeg vet. La oss si at man har sub i kjeden og deler på 80hz, og har middels store fronter som er satt til SMALL(og da vel deler på samme frekvens) og tåler over 130 watt. Ca hvor i mastervolum gir en 130 watt receiver seg da?
    Ikke lett å si, men det er ved et høyere volum enn det du i lengden orker å høre på...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ikke lett å si, men det er ved et høyere volum enn det du i lengden orker å høre på...
    Men man vil vel ihvertfall med store fullrange-ht få en mer kontrollert bassgjengivelse med effekttrinn, selv ved lydnivå før receiveren ville gidd seg? Vil man normalt merke dette når man deler på 80hz også?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Men man vil vel ihvertfall med store fullrange-ht få en mer kontrollert bassgjengivelse med effekttrinn, selv ved lydnivå før receiveren ville gidd seg? Vil man normalt merke dette når man deler på 80hz også?
    Ja, jeg vil alltid anbefale eget/egne effekttrinn for frontene. Da har man i tillegg mer receiverkraft i reserve til de andre høyttalerne i kjeden.

Gode effekttrinn for ikke minst lytting i stereo er ingen direkte "uting"... ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmelskere anbefales effekt til Centerkanalen, det er som og tre inn i en ny verden med ekstra strømtilgang :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Effekt til senter er prio nr. 2, ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jeg noe å vinne på å kjøpe/bruke 2 sub kabler til svs subben og 1stk - 2hunn/1 hann Y splitter ?

Vil det gjøre noe underverker ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barliman
    Har jeg noe å vinne på å kjøpe/bruke 2 sub kabler til svs subben og 1stk - 2hunn/1 hann Y splitter ?

Vil det gjøre noe underverker ?
    ?

Har du én sub?
    I så tilfelle ville jeg ha kjørt én kabel til denne, og evt. en splitter som du setter på subens to innganger. Da får du en viss økning i nivået, men det betyr ellers absolutt ingenting.

To kabler til samme sub er bortkastede penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god, da hopper jeg over det.

Prøver å ringe lsound nå, men folk har tydligvis forsovet seg ingen som tar tlf enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at vi ikke har tatt telefonen. Vi ble et øyeblikk nødt til å utvide våre kundeservice til å også omfatte autoassistanse, men nå er vi tilbake foran tastaturet igjen

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som kan si sånn ca. hvor høyt man kan dra på med PB10 NSD? Tenker på f. eks salt shaker / infected mushroom eller noe som trøkker godt.. (sanger)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av L-Sound - Thomas
    Beklager at vi ikke har tatt telefonen. Vi ble et øyeblikk nødt til å utvide våre kundeservice til å også omfatte autoassistanse, men nå er vi tilbake foran tastaturet igjen
    Hehe, no problemo Utrolig flott kundeservice kudos til lsound

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Noe som kan si sånn ca. hvor høyt man kan dra på med PB10 NSD? Tenker på f. eks salt shaker / infected mushroom eller noe som trøkker godt.. (sanger)
    Kommer jo ann på romet og subens palssering... men 110 dB skal gå greit.
    Kansje 115 dB går greit også på musikk ned til 25-20hz

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Kommer jo ann på romet og subens palssering... men 110 dB skal gå greit.
    Kansje 115 dB går greit også på musikk ned til 25-20hz
    Har ikke dB måler men jao.. Kjenner bare at jeg er redd for å dra på litt når elementet virkelig begynner å bevege seg :P

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke dB måler men jao.. Kjenner bare at jeg er redd for å dra på litt når elementet virkelig begynner å bevege seg :P
    Er greit og holde igjen litt, så slipper mann og komme med lua i hånden og si at en har klart og ta livet av elementet.
    Dog er det ikke mange som har klart og ta livet av et svs element uten og virkelig gått inn for det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på og kjøpe 2 stk SVS subber. Jeg vuderer 2 alernativ, det ene er og kjøpe 2 stk SVS PB13-Ultra, eller 1 stk SVS PB13-Ultra og 1 stk SVS PC13-Ultra.
    Hvilke alternativ vil jeg få den beste opplevelsen av? SVS'ene skal jeg ha sammen med Klipsch rf-83, rc-64 og rs-62. Jeg tenker på til film og musikk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hører når du nærmer deg grensen. Hvis du tar det forsiktig så vil du oppdage at selv om du skrur opp høyere så blir det ikke mer bass. Tar du det fort så hører du det ihvertfall. Har gjort det et par ganger med mine PC12-NSD, men det gikk bra det óg.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Er greit og holde igjen litt, så slipper mann og komme med lua i hånden og si at en har klart og ta livet av elementet.
    Dog er det ikke mange som har klart og ta livet av et svs element uten og virkelig gått inn for det..
    Såpass :P vel hvis du selv hører Infected Mushroom - never ever land når bassen slår inn.. Så kan du vel forstå at det er lett og sprenge noe

Til deg som lurte på PB ultrax2 eller PB ultra og PC ultra, så er det vel lurest og gå for 2 like? Altså tror 2x PB13 ultra framme ville gjort det fett! Eller evt. 2x PC13 Ultra bak/framme? Kan vel fort bli litt forskjellig bass pga. boks/sylinder selv om de skal høres mer eller mindre like ut? Blir jo dessuten litt skjevt utseendemessig?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gangsta
    Tenker på og kjøpe 2 stk SVS subber. Jeg vuderer 2 alernativ, det ene er og kjøpe 2 stk SVS PB13-Ultra, eller 1 stk SVS PB13-Ultra og 1 stk SVS PC13-Ultra.
    Hvilke alternativ vil jeg få den beste opplevelsen av? SVS'ene skal jeg ha sammen med Klipsch rf-83, rc-64 og rs-62. Jeg tenker på til film og musikk.

Hvis du skal skaffe deg 2 subber så bør du få tak i like subber. Det er langt enklere å få 2 like subber til å spille pent. Ellers kan du vurdere å kjøpe 1 stk. SVS AS-EQ1 til kalibreringen av subbene.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du hører når du nærmer deg grensen. Hvis du tar det forsiktig så vil du oppdage at selv om du skrur opp høyere så blir det ikke mer bass. Tar du det fort så hører du det ihvertfall. Har gjort det et par ganger med mine PC12-NSD, men det gikk bra det óg.
    Ja det har jeg også lagt merke til, da har jeg altså spillt høyt nok heheh Altså etter en liste jeg så som bror min hadde fått utlevert fra skolen (går lydteknisk) så står det at f.eks en HT gir 94 dB, to høyttalere er da 96dB og 10 høyttalere er rundt 105 dB eller noe sånnt (husker det ikke eksakt).. Men øret oppfatter jo en effektøkning på 2dB som dobbelt så mye (husker heller ikke om det var dB eller dB SPL)

Vil det lønne seg med en ekstra SVS PB10-NSD New eller bytte den ut med en Ultra f.eks?

Side 219 av 263 FørsteFørste ... 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 215 216 217 218 219 220 221 222 223 229 239 249 259 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •