offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 216

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 216 av 263 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 ... SisteSiste
Viser resultater 4,301 til 4,320 av 5259
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Ja, blir nok til det. Vurdere litt å sette den bak på siden av sofaen også, men har ikke lang nok subkabel så vet ikke om jeg gidder å kjøpe ny bare for å prøve det. Madamen blir nok neppe fornøyd hvis jeg setter denne noe annet sted enn disse 2. Xtz'en sto på andre siden av frontrekka enn denne, men den her er jo en god del større i forhold enn det jeg trodde:P
    Ekte dypbass krever litt størrelse på suben :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ekte dypbass krever litt størrelse på suben :-D
    Ja, sant det:P Kan ikke engang tenke meg hvor stor PB13 må være da:P hehe

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis med nok en som har sett lyset, he, he..:wink:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildet lånt fra Globe`s nedlagte kino :-/ (dumme mannen)

Der ser du SVS MTS-01 fronter og Swans f1.1c og reciveren Yamaha z7 eller z11, husker ikke hvilken i farten.
    Men du ser da litt størrelsen på pb13 ultra kassene :-D

Små og søte ikke sant...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ganske massive ja DEt som er med PB10'en også er jo at elementet er så lite i forhold til kassa så ser nesten ekstra ille ut:P

Jeg tok jo mål å sammenligna med XTZ'en og trodde at den ikke var noe særlig større, men der bomma jeg litt, hehe. Definitivt vært det da

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål jeg håper noen her kan svare på.

Har lyst på SVS PC12NSD i filmbula, men problemet er at jeg overhode ikke får plassert den foran pga for smalt rom. Så den må så bak ved siden av sofaen. Vel og bra, men jeg har plass foran til min nåværende XTZ 12" så den hadde jeg tenkt å beholde.

Spørsmålet er om det vil være mulig å få ok lyd på film med en XTZ 12 foran og en PC12 i hjørnet bak? To forskjellige subber er ikke ideellt nei, det har jeg lest, men for å si det litt annerledes - vil jeg kunne risikere dårligere lyd med SVS + XTZ enn bare SVSen alene?

XTZ foran vil kunne blir brukt litt til musikk, dog jeg foretrekker musikk i pure audio.

Problemet med kun en sub bak er at det ikke er så lett å få god bass i alle tre sittepos samtidig...

Dødfødt å prøve?

Dette er rommet: SVS tenkt bak til høyre for sofa da, og XTZ ved siden av venstre front.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets

Har lyst på SVS PC12NSD i filmbula, men problemet er at jeg overhode ikke får plassert den foran pga for smalt rom. Så den må så bak ved siden av sofaen. Vel og bra, men jeg har plass foran til min nåværende XTZ 12" så den hadde jeg tenkt å beholde.

Spørsmålet er om det vil være mulig å få ok lyd på film med en XTZ 12 foran og en PC12 i hjørnet bak? To forskjellige subber er ikke ideellt nei, det har jeg lest, men for å si det litt annerledes - vil jeg kunne risikere dårligere lyd med SVS + XTZ enn bare SVSen alene?

XTZ foran vil kunne blir brukt litt til musikk, dog jeg foretrekker musikk i pure audio.

Problemet med kun en sub bak er at det ikke er så lett å få god bass i alle tre sittepos samtidig...

Dødfødt å prøve?

Dette er rommet: SVS tenkt bak til høyre for sofa da, og XTZ ved siden av venstre front.
    Er det ikke bedre med en PB12-NSD og så bytter du ut XTZ'en?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sender en XTZ på dør ja (har både W10 og W12 i dag), men du mener det blir bedre med én SVS PC12 fremfor en SVS og en XTZ? (jeg får igen SVS, uansett størrelse fremme)

(ok ser du sier PB...)

Tror jeg nok vil foretrekke en PC fremfor PB pga gulvarealet. Får ikke plass til PB fremme..

Men lurer fortsatt på om det er dumt å sette i gang et forsøk på å få en XTZ w12.16 fremme og en PC12 bak til å spille bra sammen

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg endelig bestilt en SVS PB-10 New og gleder meg som en annen liten unge på julaften Blir en oppgradering fra en eldre CV sub så regner jo med at dette blir temmelig heftig oppgradering! Har forøvrig H/K avr255 og Klipsch F1 (som skal oppgraderes etterhvert).

Hvordan tror dere dette vil trøkke? Jeg har relativt liten plass på rommet mitt (har alt i ett "hjørne" på en måte, er vel kanskje ikke mer enn 3-4 meter i bredden, hvor er subplasseringen best vil dere tro? Helt i hjørnet? Er det viktig å ha sub´en vinklet mot deg eller kan den bare stå med elementet/porten hvor som helst?

Hvordan er denne ang. overspenning om det skulle skje? En gang jeg også lurer ganske mye på er det: Jeg har merket mye at subwoofer/hifi/PA-anlegg osv. sliter mest på dess dypere bass det er, altså spiller jeg på si 75% for eksempel, så ligger den og koser seg på 40-60 Hz, så kommer det plutselig en tung bølge 15-20 Hz.. Altså vil den da slite ræva av seg og fare for at elementet kan ta kvelden eller? Dette er et spørsmål jeg lurer mest på generellt i lyd da..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Hmm...

Se nøye på dette klippet og hva som står skrevet: YouTube - 2x 12" SVS Subwoofer doing a TERM LAB Spl test in the bedroom!! (Flo Rider - Roll)

Er det flere som ikke kjøper det ?
    2* 12" fra svs og over 130dB... i dont think so..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Nå har jeg endelig bestilt en SVS PB-10 New og gleder meg som en annen liten unge på julaften Blir en oppgradering fra en eldre CV sub så regner jo med at dette blir temmelig heftig oppgradering! Har forøvrig H/K avr255 og Klipsch F1 (som skal oppgraderes etterhvert).

Hvordan tror dere dette vil trøkke? Jeg har relativt liten plass på rommet mitt (har alt i ett "hjørne" på en måte, er vel kanskje ikke mer enn 3-4 meter i bredden, hvor er subplasseringen best vil dere tro? Helt i hjørnet? Er det viktig å ha sub´en vinklet mot deg eller kan den bare stå med elementet/porten hvor som helst?

Hvordan er denne ang. overspenning om det skulle skje? En gang jeg også lurer ganske mye på er det: Jeg har merket mye at subwoofer/hifi/PA-anlegg osv. sliter mest på dess dypere bass det er, altså spiller jeg på si 75% for eksempel, så ligger den og koser seg på 40-60 Hz, så kommer det plutselig en tung bølge 15-20 Hz.. Altså vil den da slite ræva av seg og fare for at elementet kan ta kvelden eller? Dette er et spørsmål jeg lurer mest på generellt i lyd da..
    Du bør absolutt glede deg Du vil nok få masse trøkk ja Av det jeg har hørt så skal svs elementene tåle masse juling!

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Backstreets

Dødfødt å prøve?

I min gamle leilighet hadde jeg en Pb-10 i front og en Sb-12 til venste for sofan.
    Fikk dette til og spille veldig bra sammen,men det kommer sikkert litt ann på rommet.
    Så det kan være verdt et forsøk med en Svs ved siden av sofan og Xtz framme.
    Idag har jeg en tube på hvær side av sofan,dette fungerer ypperlig
    Disse brukes kun til film,da jeg liker musikk best i Pure Direct
    Jeg har prøvd å kun bruke en tube på film,da viser det seg at den jeg har på høyre side leverer fin bass i hele sofan mens den på venstre blir veldig dominerede på plassene til venstre i sofan.
    Er jo sikkert rommet som gjør dette.
    Derfor tror jeg du må prøve deg fram hvilke side som passer best osv.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir MTS-01 for vanskelig å plassere mtp bassportene bak? Ca 11m^2 og høyttalerne må plasseres nokså nært bakveggen. MBS-01 antar jeg blir noe lettere, men liker ikke helt tanken på stativhøyttalere.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk for gode råd og tilbakemeldinger gpt33! Nå var jeg ikke verre enn at jeg hoppet ut i det og bestillte en PC12 likevel (som du sikkert så i tråden/profilen )

Det måtte et par tre runder med kalibrering til ja, og har stort sett fått rimelig jevnt lydnivå i alle tre sitteplassene. Rundt 80hz er det 8-10db mindre trykk i venstre pos enn i midten og til høyre, men ellers er det ikke så verst. Og mye av grunnen til det er nok den foran som fyller inn hvor subben bak ikke 'når' på enkelte frekvenser (og omvendt).
    Jeg tror det uansett er veldig vanskelig å få det topp på så tre forskjellige posisjoner, men det ble i alle fall en oppgradering - det er det liten tvil om

(profil er oppdatert, samt litt info i min tråd innlegg#36 også - om noen skulle være int)

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et rom som er ca. 5 x 3,5 x 2 m (l x b x h). Har et 120" Procurve V4 med akkustisk duk fra Dreamscreen. Jeg får akkurat så vidt plassert 2 stk SVS PC13-Ultra sylindersubber helt inne i hjørnene i front ved siden/bak lerretrammen. Kan jeg med god tro bestille meg 2 slike og forvente å kunne få et godt resultat/kalibrere meg til det med den plasseringen. Eller er det slik at jeg kan få problemer her? Jeg vil jo veldig gjerne ha de vekk bak lerretet slik at det ser bra ut og har vel egentlig ikke så mye plass ellers til de.

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...fingre-20.html

-cimg1930-jpg

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en ny SVS PC13ultra på fredag . Kjørte ned til L-sound i Arendal og hentet den selv. Kjempehyggelig kar der som ga meg en del tips.
    Har bare 2 plasser å plassere den. I gjørne bak høyre eller venstre fronthøytaler. Med en Radio Shack måler fant jeg ut at venstre ga mest trykk i "sweet spot". Probleme er at det er der det allikevel er minst "trykk" av sitteplassene. (Nesten minst "trykk i hele rommet). Noen som har noe tips?
    Må allikevel si at det var en enorm forskjeld fra den Ikonsubben jeg hadde. Helt rått:twisted:

Newcomer nr1Pantani sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg kjøper meg en lang sign. kabel i morgen og plaserer subben i sweetspot. Går rundt i rommet med radioshacken og håper det er muligheter til å plassere den der det er mest "trykk".... er dette den beste/enkleste måten å finne dette på eller finnes det bedre måter?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nr1Pantani
    Tror jeg kjøper meg en lang sign. kabel i morgen og plaserer subben i sweetspot. Går rundt i rommet med radioshacken og håper det er muligheter til å plassere den der det er mest "trykk".... er dette den beste/enkleste måten å finne dette på eller finnes det bedre måter?
    Det er den raske måten og forbedre bassen litt ja

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste steg da innebærer... Flytting på subw., sinustoner, dB måler og regneark/notatblokk

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Det er den raske måten og forbedre bassen litt ja
    Nei, nei, nei..... hva er nå dette?
    Dette er en idiotisk måte å forsøke å oppnå god lyd på.
    Trodde ærlig talt at de fleste for lengst hadde forlatt denne merkelige teorien.

Forsøk deg på å plassere den i de hjørner du KAN ha den, og deretter evt. andre mulige plasseringer.

Omvendt filosofi fungerer svært dårlig. Dette fordi en sub har veggstøtte og samlet kraft når den plasseres i et hjørne.
    Det har den IKKE dersom du plasserer den i sweet spot.

Side 216 av 263 FørsteFørste ... 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 212 213 214 215 216 217 218 219 220 226 236 246 256 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •