offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 211

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 211 av 263 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 ... SisteSiste
Viser resultater 4,201 til 4,220 av 5259
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jaja... jeg trenger ikke å teipe noe som helst siden mitt lys er defekt bakpå forsterkeren
    Må høre me jan ove om han sender en erstatning nordover da om det er viktig og ha det grønne lyset

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Må høre me jan ove om han sender en erstatning nordover da om det er viktig og ha det grønne lyset
    Er vel i grunn ikke så viktig for meg å ha det lyset sålenge subben fungerer, lurte bare på om det andre som har opplevd det samme med sine subber... for nysgjerrighets skyld 8-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha RX-V663, SVS SBS/SCS frontrekke og en SVS PC12-NSD. Jeg har gain på sub'en på halv og så lurer jeg på hvor høyt jeg kan ha sub-volumet på receiveren før sub'en kneler. Jeg spiller aldri over 0dB og ligger som oftest på -10dB og en sjelden gang -5dB når jeg ser film.

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har en Yamaha RX-V663, SVS SBS/SCS frontrekke og en SVS PC12-NSD. Jeg har gain på sub'en på halv og så lurer jeg på hvor høyt jeg kan ha sub-volumet på receiveren før sub'en kneler. Jeg spiller aldri over 0dB og ligger som oftest på -10dB og en sjelden gang -5dB når jeg ser film.
    Har samme forsterker og sub som deg, dog 2 stk. Har gain på subbene på ca halv 11. Sub-volumet på recievern står på ca 70-75 % om du forstår hva jeg mener. Det var slik flageborg og roko satte det opp. Jeg er ingen guru hva gjelder subkalibrering, så jeg går for at dette er kurrant. Dypbassen og massasjen er knallgod, ingen klipping eller noe særlig med blåselyder. Ser som oftest film ved -10, og -5 eller 0 når jeg skal plage kona etter feks en opphetet debatt.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haavard08
    Har samme forsterker og sub som deg, dog 2 stk. Har gain på subbene på ca halv 11. Sub-volumet på recievern står på ca 70-75 % om du forstår hva jeg mener. Det var slik flageborg og roko satte det opp. Jeg er ingen guru hva gjelder subkalibrering, så jeg går for at dette er kurrant. Dypbassen og massasjen er knallgod, ingen klipping eller noe særlig med blåselyder. Ser som oftest film ved -10, og -5 eller 0 når jeg skal plage kona etter feks en opphetet debatt.
    Vil det si at du ligger på rundt +7dB på sub'en? Det at jeg har høyere gain kompanserer nok litt for at jeg bare har én foreløpig. Vurderer én til jeg óg, men siden jeg bor alene så frister PC13-Ultra også.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25% til 50% av max volum er det opptimale og anbefalt fra SVS.

-10 / -5 blir seriøst høyt om det er kalibrert til 85dB ved MA -20

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25% til 50% av max volum er det opptimale og anbefalt fra SVS.

-10 / -5 blir seriøst høyt om det er kalibrert til 85dB ved MA -20
    Eneste kalibreringen er Yamaha's egen. Den setter sub til -6,5 og fronter til +5,5.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste kalibreringen er Yamaha's egen. Den setter sub til -6,5 som standard.
    Og da hever du nivået en 3-5 dB etterpå ?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da hever du nivået en 3-5 dB etterpå ?
    Det varierer litt. Den står oftest på -3,5dB ja. Var oppe på 0 da jeg så nye Hulk igår, men den går ikke dypt noe til å få skikkelig effekt av lydkanonene. Ikke med det samme de drar igang ihvertfall. Må nok vurdere Ultra.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det varierer litt. Den står oftest på -3,5dB ja. Var oppe på 0 da jeg så nye Hulk igår, men den går ikke dypt noe til å få skikkelig effekt av lydkanonene. Ikke med det samme de drar igang ihvertfall. Må nok vurdere Ultra.
    Suben din går nok langt under 20hz den også.
    Kan være romet som sluker dypbassen.

Har ikke tegnet opp kart over reponsen til suben i romet ?

Oppnår mye med riktig plassering den som har plass til og flytte på suben(e)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suben din går nok langt under 20hz den også.
    Kan være romet som sluker dypbassen.

Har ikke tegnet opp kart over reponsen til suben i romet ?

Oppnår mye med riktig plassering den som har plass til og flytte på suben(e)
    Den gir respons til 10hz som er det laveste jeg har prøvd, men det er ikke så mye trykk idet lengre.

Har ikke sånn fancy måleutstyr så jeg vet ikke hvordan rommet er. Finnes det programvare som gjør at jeg kan brukt f.eks. målemikrofonen til 663 på pc'en for å sjekke rommet?

Sub'en står en halv meter fra hjørnet og 15-20cm ut fra veggen. Det gir strammere og mer presis bass enn når den står trykt oppi hjørnet. Jeg har små unger så jeg kan ikke bare sette den hvor som helst heller.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gir respons til 10hz som er det laveste jeg har prøvd, men det er ikke så mye trykk idet lengre.

Har ikke sånn fancy måleutstyr så jeg vet ikke hvordan rommet er. Finnes det programvare som gjør at jeg kan brukt f.eks. målemikrofonen til 663 på pc'en for å sjekke rommet?

Sub'en står en halv meter fra hjørnet og 15-20cm ut fra veggen. Det gir strammere og mer presis bass enn når den står trykt oppi hjørnet. Jeg har små unger så jeg kan ikke bare sette den hvor som helst heller.

Plassmangel på bøttekottet mitt (11m2) gjør at subene står helt inne i hjørnene i front med bare en 5cm klaring til veggene... generøst med dypbass og vibrasjoner men mangler litt futt mellom 60-80hz.
    Dypbass er ikke alt, men det er morro :-)

Går den flatt ned til ca 15hz så er det flott.
    Hører likevell ikke lavere en 20hz de fleste...

Av måleutstyr trenger du ikke mere en dB måler, sinus toner og regneark...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker jo at det blir mer bass hvis sub'en står i hjørnet, men liker lyden bedre når den står litt unna. Det skulle ikke mye til for å stramme den opp.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bare 5 cm kan gjøre store forskjeller når det kommer til kalibreringen

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PC12-NSD men vet ikke hva crossover skal stå på, noen sier 80hz? Crossover på receiver står også på 80hz.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Har en PC12-NSD men vet ikke hva crossover skal stå på, noen sier 80hz? Crossover på receiver står også på 80hz.
    Har du valgt Crossover på Reciever til 80Hz, setter du bare Crossover på SUB'en så høyt oppe du kan (hvis ikke det er mulighet til å slå det av)
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X-over på PC12-NSD kan slåes av.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal det være avslått?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal det være avslått?
    Ingen som sier det skal være avslått. Men deler man i reciver er det ingen behov og ha den på i subforsterkeren.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PC12-NSD på en Yamaha 663. 663'en har to sub-ut og sub'en har to inn. Siden jeg bruker en stereo-phonokabel jeg hadde liggende så bruker jeg like så godt begge ledningene. Vurderer nå å få tak i en PC12-NSD til og da splitte kabelen jeg bruker for å dra én ledning til hver sub. Derfor så lurer jeg på om det er forskjell på å bruke en og to innganger på disse sub'ene. Flere påstår at XTZ's sub'er får 3dB gain med to ledere så derfor spør jeg dere som vet alt om dette gjelder på SVS også. Det spiller vel ingen praktisk rolle siden jeg kan justere opp på både receiver og sub, men det er jo kjekt å vite.

Side 211 av 263 FørsteFørste ... 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 207 208 209 210 211 212 213 214 215 221 231 241 251 261 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •