offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 206

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 206 av 263 FørsteFørste ... 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 202 203 204 205 206 207 208 209 210 216 226 236 246 256 ... SisteSiste
Viser resultater 4,101 til 4,120 av 5259
    Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Her må du nok brette opp ermene og flytte litt på subw for å finne en bedre plassering

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Undrer på om det hadde gått og plassert vibratoren bak stolene i den huken ?

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte subwooferen forran Xboxen. Og satte på Dark Knight, og det ble en stor forandring på lyden! Skal kjøre auto setup en gang til nå.

Har nå gain på Kl. 12, på forrige plassering var det bare så vidt jeg hørte noe fra den, nå smeller det som bare det!

EDIT: Da tok jeg auto setup, med en gang jeg satte frontene til Small (de ble automatisk Large etter setupen) så kom det syk bass fra subwooferen, så nå tror jeg alt er i orden.

Tusen takk for all hjelp

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    der hadde jeg testet den sub'en litt mere.. fy **** for en forskjell.. skulle ønske det var flere enn meg som kunne leve med utseende og størrelsen..

lurer på hva jeg skal erstatte den med

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimm
    der hadde jeg testet den sub'en litt mere.. fy **** for en forskjell.. skulle ønske det var flere enn meg som kunne leve med utseende og størrelsen..

lurer på hva jeg skal erstatte den med
    ENIG! BILDENE RISTER PÅ ANDRE SIDEN AV VEGGEN! Utrolig for en forskjell bare jeg flytta den 3-4 meter!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakket med en på soundgarden som lånte en 18" sub hjem go syntes det var dårlig bassrespons og trykk.. han bodde i blokk og det var en kar i en annen etasje på andre siden av bygget som hadde fått ristet leiligheten godt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av l`Blundt
    Vil bare lige advare mod at spille så højt det suser i ørene bagefter. Dette er fordi ørerne har været overbelastet og derfor selv har prøvet at skrue ned. At spille så højt at ørerne tager sine forholdsregler skader din hørelse, især på længere sigt.
    Skal så også siges at jo mere det forvrænger jo højere virker det og des hurtigere tager dine ører skade.
    Udover man selvfølgelig gerne vil kunne høre resten af livet, så er det da også ærgerligt at have brugt en masse penge på nmye komponenter og så ikke kunne høre dem.

Mvh. l´Blundt
    Vi lever bare én gang og jeg begynner å bli så gammel at jeg må bruke opp kroppen før jeg dør. BOSE'en er bare på 2x50w+200w så det blir ikke så veldig høyt da.

Det var forresten på Death Race og det er litt trykk under løpene der.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Vi lever bare én gang og jeg begynner å bli så gammel at jeg må bruke opp kroppen før jeg dør. BOSE'en er bare på 2x50w+200w så det blir ikke så veldig høyt da.

Helt enig, bare husk, den som har flest leketøy når han dør, han har vunnet.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant så sant
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fair´nough. Er trods alt dine øre. Det er lidt af samme grund jeg altid er strapped to the teeth når jeg går ud, man lever jo kun en gang:roll:

Men som du selv skriver bliver det ikke særlig højt, alligevel får du den effekt i ørerne. Dette er fordi forvrængningen er høj. Man kan sagtens spille langt højere uden at ødelægge sin hørelse, så længe forvrængningen er lav.

Men værsogod, er trods alt ikke mig der skal betale til dine høre-apparater, besøg hos lægen osv.
    Så hvis du virkelig mener det burde du prøve at købe 99 flere subs af samme slags og se om ikke du kan ødelægge dine indre organer med trykket. Tror du vil være den første der har opnået dette i hjemmebioen så

Mvh. l´Blundt

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av l`Blundt
    Fair´nough. Er trods alt dine øre. Det er lidt af samme grund jeg altid er strapped to the teeth når jeg går ud, man lever jo kun en gang:roll:

Men som du selv skriver bliver det ikke særlig højt, alligevel får du den effekt i ørerne. Dette er fordi forvrængningen er høj. Man kan sagtens spille langt højere uden at ødelægge sin hørelse, så længe forvrængningen er lav.

Men værsogod, er trods alt ikke mig der skal betale til dine høre-apparater, besøg hos lægen osv.
    Så hvis du virkelig mener det burde du prøve at købe 99 flere subs af samme slags og se om ikke du kan ødelægge dine indre organer med trykket. Tror du vil være den første der har opnået dette i hjemmebioen så

Mvh. l´Blundt
    Selvmord med musikk høres bra ut. Tror ikke jeg får ut over 123dB med BOSE'ene så det får bli en annen gang.

Men jeg ser poenget ditt. Skal kjøpe noe bedre når jeg får råd.

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger råd..

Har en PB12 plus 2 fra før, men mye vil ha mer..
    Vurderer å investere i to PC-ultra til å ha bak hver front, men vet ikke om det blir overkill. Blir sikkert en jevnere bassrespons enn det det er i dag men. Rommet er på ca 22 kvadrat og kjører ellers Klipsch oppsett.

Blir det mye med to værstinger til? :-?

Min hjemmekino: AVforum.no - Bluepower's hjemmekino

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Vurderer å investere i to PC-ultra til å ha bak hver front, men vet ikke om det blir overkill. Blir sikkert en jevnere bassrespons enn det det er i dag men. Rommet er på ca 22 kvadrat og kjører ellers Klipsch oppsett.

Det er vel volum-potmeter på baksiden på disse og...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Bluepower

Har gjort den oppgraderingen... og det er vært det :-D

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjaaa... kan det EGENTLIG bli for mange?
    Det er jo (som alltid) mer snakk om hvordan man bruker redskapen enn hvor mye det er av den...

Newcomer Bluepower sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sant nok

8)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Mjaaa... kan det EGENTLIG bli for mange?
    Det er jo (som alltid) mer snakk om hvordan man bruker redskapen enn hvor mye det er av den...
    Akkurat fått ihus ny receiver, så da får man jakte på noe nytt å glede seg til.

Blir nok et par suber til i løpet av sommeren..:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig syntes at PC-12NSD'en min ikke har gått så dypt som jeg trodde den skulle gjøre. Idag fant jeg ut at subsonic-filteret på forforsterkeren stå på. Slo av det og holdt på å ødelegge huset.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig syntes at PC-12NSD'en min ikke har gått så dypt som jeg trodde den skulle gjøre. Idag fant jeg ut at subsonic-filteret på forforsterkeren stå på. Slo av det og holdt på å ødelegge huset.
    Nesten samme feilen jeg gjorde...
    bare jeg hadde glemt og sette hvor mange db pr.okt subsonicfiltret skulle falle av. Så sms-1 sto innstilt til PB12 Plus/2 med sine 24db/oktav, mens PC13 Ultra benytter 12db pr/okt, så manglet en del i bunnen hos meg også da :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en litt vanskelig plassering av sub og lurer på om noen har testet sub'er med elementet nedover mot noen med elementet i front for å se hvilke det er lettest å plassere

min står mellom tv-benk og venstre fronthøytaler, helt mot bakvegg og ca 35cm fra sidevegg med skråtak over.

begynner å tro at jeg vil få et bedre resultat med f.eks en SB12-Plus

Newcomer haavard08 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første målinger

Gikk til innkjøp av 2 stk SVS PC12-NSD. Har brukt radioshack til målingene, er novice på kalibrering så jeg lurte på om noen her inne som har peil kunne tyde grafen ?

Rommet er 3.13 bredt og 4.13 langt, 2,05 i takhøyde. Tubene står i hjørnene i front mot yttervegger. Gain på ca 12. Fase 0.
    Syns jeg mangler punchen jeg er forventet meg, hadde før kun en xtz 12 subb bak sofa og var mer trykk i bare denne syns jeg, merkelig nok! ?

Lurte litt på om jeg skulle hyre Flageborg for å få dem til å spille opptimalt.

På forhånd takk!

Mvh
    Håvard

Side 206 av 263 FørsteFørste ... 66 76 86 96 106 116 126 136 146 156 166 176 186 196 202 203 204 205 206 207 208 209 210 216 226 236 246 256 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •