offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 203

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 203 av 263 FørsteFørste ... 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 223 233 243 253 ... SisteSiste
Viser resultater 4,041 til 4,060 av 5259
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får ikke opp noe bilde. ( Firefox bruker )

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firefox bruker her også, hvor blir bildet av?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så kommer bildet opp hos meg. Det er ikke første gangen jeg ser at Firefox-brukere på forumet her klager på at bildene ikke kommer opp. På tide å bytte tilbake til IE-"dritten"?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det heller ikke med IE. :???:
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket filformat er det på bildet da?

Ser ingenting med firefox og en firkant med kryss med IE
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe bilde med opera leseren heller....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mystisk. Bruker IE7. Skal prøve igjen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uffda.. går min i morra.. tror det kommer til å se ut som et oljefat står bak venstre fronthøytaler

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja! Det ble jo kjempeflott gurba! :-D

Fått testet noen filmscener idag?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel ha x-over på 120hz her :-)
    Ble små disse bose`ne til suben hehe

Riktig bilde på skjermen til og med

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt stusslige de to karene i hjørnene der ja

Førset tanke er at det kan være litt vanskelig å finne en fornuftig delefrekvens?
    Hva bruker du? 120Hz som H/K foresslår eller noe annet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er koblet på sub-ut på forsterkeren. Jeg vet ikke helt hvor bruksanvisningen til forforsterkeren er så jeg vet ikke hva den deler på. Bassen til BOSE'ene har egne kontroller for bass og diskant og jeg har skrudd bassen helt ned. X-over er koblet ut på SVS'en og gain står på ca halv. Det fungerer fint. Kunne sikkert ha skrudd ned SVS'en litt, men poenget med den er jo å få litt risting i rumpa.

BOSE'en spiller høyere enn dere tror. Det suser bra i ørene etter en film med mye action selv med bare BOSE'ene. Så Death Race en dag og det dro på skikkelig. Men jeg må vel se den på nytt i morgen.

Har sett 300, ID4, Pirates 1 og 2 idag. Må benytte sjansen når ungene er hos mora noen dager. Har spilt endel musikk og.

Jeg er ingen audiofil som kan å skrive om alle mulige fancy ting, men jeg er kjempefornøyd så langt. Nå har ikke jeg kring-lyd, men den gav et skikkelig løft og gav lydsporet på filmene kropp og tyngde. Litt overdrevent når et skjold i bakken høres ut som en tønne, men det er vel sånn det skal være. Har ikke forsket noe på innstillingene siden det virker som om at den ble fint integrert med resten på andre forsøk. På første forsøk så koblet jeg BOSE'en på subben og håpte at den skulle ta det dypeste vekk fra de små, men den sendte bare signalet gjennom. Koblet deretter BOSE'en på pre-ut og subben på sub-ut. Det er en sub-ut med boost på og, men det trengs ikke. Ønsker det var med bedre bruksanvisning som kunne forklare litt om effekten av knottene på baksiden siden jeg ikke kan noe om det.

Skulle ha isolert den fra huset, men det får jeg se på en annen gang. De som er nødt til å ha 2 ultra i huset må ha tunge rom de spiller i. Jeg har som sagt gain på halv, men det trykker utrolig bra. Går dypt som et ******* og.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! Får min i dag. Ringte Schenker men de kunne ikke gi meg et presist tidspukt å komme med den. Så da må jeg kansje vente helt til 7-8 i kveld

Noen anbefalinger til hvilken film jeg kan starte med? Har hørt War of the Worlds har utrolig lyd.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig sensorer her og?!?

Tror ikke jeg kan uttale meg om filmer med bra lydspor siden jeg bare har stereo, men leste et sted at Rise of the silver surfer har bra lyd. Ingen garanti.

Har egentlig hørt mest musikk. Akkurat nå er det Fever Ray. Utrolig stilig og den bruker faktisk sub'en og.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min pc12-nsd siden fredag og har nå vært igjennom AviaII-cdèn pluss lekt meg litt med radioshacen. Det jeg har igjen er de sinus-nedlastingene som man kan ta ned hos Lsound. Disse sinus-greiene er vel for og finne dipper o.l., men det er vel ikke så mye jeg kan gjøre med det uten og flytte rundt på subben? PC12-nsd har jo "bare" gain, fase og Hz-frekvens som kan justeres.
    Er det noen måte jeg kan fikse dipper uten de 3 justeringalternativene?

Mitt rom er 3,5 X 2m og lyden er blitt herlig. Jeg har store, billige,middelklasse høytalere som drives av min yamaha 861. Og det er også blitt bedre lyd i høytalerene siden jeg nå har satt delingen på 80hz og alle HT er satt til "small".
    Musikken ,eks. Prodigy,Sade,Bo Kaspers orkester, er nå herlig og høre på, samt at filmopplevelsene er blitt enda bedre:-D
    Min dyreste og beste HIFI investering!

Kan tenke meg at min kalibreringsjobb er "midt-på-treèt" så alle dere som venter på en SVS-sub blir nok fornøyd.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min også i hus. Jeg lurte på en del ting siden dette er min første subwoofer. Jeg får ikke satt frontene til small på forsterkeren.

Og Gain, Phase og Crossover, hva bør de stå på?
    Og bør jeg ta subwoofer large eller small på forsterker?

Jeg lurte også på hvilken inngang på forsterkeren jeg kobler den til. Har nå koblet den til Subwoofer 1, og hører musikk fra pc. Men kommer ingen lyd fra subwoofer, er det en plass jeg må stille den inn?

Det er vel ikke nødvending med et Y-ledd? altså at jeg kan bare koble 1 enkel kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Har hatt min pc12-nsd siden fredag og har nå vært igjennom AviaII-cdèn pluss lekt meg litt med radioshacen. Det jeg har igjen er de sinus-nedlastingene som man kan ta ned hos Lsound. Disse sinus-greiene er vel for og finne dipper o.l., men det er vel ikke så mye jeg kan gjøre med det uten og flytte rundt på subben? PC12-nsd har jo "bare" gain, fase og Hz-frekvens som kan justeres.
    Er det noen måte jeg kan fikse dipper uten de 3 justeringalternativene?

Mitt rom er 3,5 X 2m og lyden er blitt herlig. Jeg har store, billige,middelklasse høytalere som drives av min yamaha 861. Og det er også blitt bedre lyd i høytalerene siden jeg nå har satt delingen på 80hz og alle HT er satt til "small".
    Musikken ,eks. Prodigy,Sade,Bo Kaspers orkester, er nå herlig og høre på, samt at filmopplevelsene er blitt enda bedre:-D
    Min dyreste og beste HIFI investering!

Kan tenke meg at min kalibreringsjobb er "midt-på-treèt" så alle dere som venter på en SVS-sub blir nok fornøyd.
    Kjenner ikke denne forsterkeren, men kan du stille avstander på denne? Hvis du kan stille avstand til sub i forsterker kan det være en måte og rette ut dipper. Selv har jeg Onkyo 875, og hadde en stor dipp rundt 65HZ. Da spilte jeg den ene tonen om og om igjen og stilte avstanden 15cm hver gang til jeg fant det beste punktet. Det ble veldig bra. Har også en dipp rundt 30HZ, den klarer jeg ikke å rette opp med å stille avstand. Så er det jo og prøve forskjellige plasseringer, det kan jo også gi store utslag.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg koblet til subwooferen, men det kom ikke mye lyd fra den.
    Hva har jeg gjort galt?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Da var min også i hus. Jeg lurte på en del ting siden dette er min første subwoofer. Jeg får ikke satt frontene til small på forsterkeren.

Og Gain, Phase og Crossover, hva bør de stå på?
    Og bør jeg ta subwoofer large eller small på forsterker?

Jeg lurte også på hvilken inngang på forsterkeren jeg kobler den til. Har nå koblet den til Subwoofer 1, og hører musikk fra pc. Men kommer ingen lyd fra subwoofer, er det en plass jeg må stille den inn?

Det er vel ikke nødvending med et Y-ledd? altså at jeg kan bare koble 1 enkel kabel.
    gain kl 10, phase 0, crossover disable
    small+subw i receiver + 80hz crossover

Får du noe lyd nå?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, byttet også over til Front Pre Out.

Side 203 av 263 FørsteFørste ... 63 73 83 93 103 113 123 133 143 153 163 173 183 193 199 200 201 202 203 204 205 206 207 213 223 233 243 253 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •