offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 263 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 5259
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok ikke alle som er like begeistret for PB10, men sånn er det jo med alle produkter.

Problemet med SVS-subbene, er selvfølgelig at man ikke har mulighet til å teste dem ut før man kjøper. Man kan selvfølgelig kjøre til nærmeste SVS-eier, men det er ikke mange som har den muligheten

I dag skal jeg eksperimentere litt mer med plasseringen av subben. For øyeblikket står den i et hjørne (ganske nært veggene), og som kjent vil man mest sannsynlig få mest trykk med en slik plassering, men så kan man også få størst problemer med resonanser. Jeg tror det er det jeg har opplevd ved de aller laveste frekvensene, og da blir frekvensgangen ujevn.

Hvis jeg ikke har misforstått, så er det de lave frekvensene som er vanskelig å dempe. Derfor skal jeg prøve en annen plassering for å se hva som skjer.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dale: Jeg er langt i fra alvorlig bekymret, jeg synes uansett at litt kritikk er på sin plass da det ville vært helt utrolig hvis et produkt i den prisklassen var perfekt. En annen ting er at de ankepunktene som gikk igjen i testen enkelt kunne ordnes, og jeg trur at hvis jeg kjøper en vil jeg selv avstive kabinettet. Skulle bare ønske at det fantes en liten sylinder med 10".

Hvilken sub hadde du før PB10en?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var ankerpunktene?
    Jeg er for lat til å lese igjennom anmeldelsene.

Jeg har nå flyttet subben fra høyre hjørne til midt mellom høyre front og senter. Dette gjorde nesten underverker. Vel, jeg ble i alle fall kvitt den verste resonansen, slik at buldringen ved lave frekvenser så å si forsvant. Jeg mistet nok en anelse trøkk, det skulle kanskje bare mangle, men jeg foretrekker ren bass foran "jordskjelvbass".

Min forrige sub var en Dali SWA12, men den hadde jeg i en periode da plasseringsmulighetene var elendige, så en sammenligning vil være urettferdig.

Jeg spilte Darla-knakker-på-akvarium-scenen i loop, og gikk litt rundt i rommet, og da oppdaget jeg at lydtrykket var mye kraftigere når jeg stod oppreist bak i venstre hjørne av rommet. Kan noen forklare meg hva som er årsaken til en slik forskjell? Det er kanskje vanskelig å svare på.

Forresten, hvordan avstiver man en subkasse?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ankepunktet i den ene testen var at kassen kunne behøve mere avstivning, i den andre var det at ytelsen med musikk ble vesentlig bedre hvis man lot subben kun spille fra 25hz og oppover.

Jeg har aldri avstivet en kasse, og var helt håpløs i sløydtimene, så jeg tror ikke jeg er den rette personen til å lave en how to guide

Det der med hvorfor du opplever bassen som sterkest et sted i rommet overlater jeg til noen med kunnskaper. Men du kjenner vel til den vanliste metoden for hvordan å plassere en subwoofer? Plasser subben mitt på gulvet, gå rundt i rommet, der du opplever bassen som slik du vil ha den skal subben stå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasser subben mitt på gulvet, gå rundt i rommet, der du opplever bassen som slik du vil ha den skal subben stå.
    Det riktige er vel egentlig "Plasser subben i lytteposisjon...". :wink:

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg kjenner til den metoden, og jeg kommer sikkert til å prøve den etter hvert.

Hensikten med å avstive en subkasse må vel være for å forhindre vibrasjoner, skulle jeg tro. Jeg var heller ingen kløpper i sløyden, så det blir nok uaktuelt.

Jeg lurer på hvordan man får den til å spille fra 25 hz og oppover. Det må sikkert gjøres i forsterkeren, og min forsterker har ikke denne innstillingsmuligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som vurderer og kjøpe svs!!!... Ta det"RON" sier med en liten klype salt. Dere spør jo tross alt om hvordan svs fungerer i forhold til deres gamle subber, og som selger vil jeg tro "RON" ihvertfall ikke trekker noe ifra på hvor mye bedre svs er!! :evil: ... sier IKKE at det han sier er feil,eller at svs IKKE er så mye bedre enn alle andre subber som "RON" påstår og stort sett alle andre :lol: ... sier bare" ikke tro på alt dere leser og ta det med en liten klype salt" 8)

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han heter Ron, bruk tøddler forsiktighet, det henspeiler til det ironiske!

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt eneste ankepunkt er at det kun er SVS som har gitt meg en "skikkelig" SUB opplevelse, så langt.

Det blir ikke enklere når det er så mange objektive testere som bekrefter hvor bra produkt SVS produserer i SUBmarkedet, og da også sammenlignet med produkter i sammenlignbare prisklasser.

Til slutt: Når min erfaring er at jeg får mest for pengene med en SVS, ja da er det vanskelig å trekke andre konklusjoner.
    Med en SVS får jeg det JEG vil ha, og takk for det!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overaskelse!

Jeg er enig med Flageborg

Ingen sub har noengang gitt meg i nærheten av den deilige bassen fra SVS. Jeg er faktisk skikkelig takknemlig for det de lager til meg, og det har jeg fortalt dem.

Skulle gjerne vært å hørt Viking sin sub idag, men tiden strakk ikke helt til, og han fikk meldingen min litt sent.

Jeg tror absolutt det finnes bedre subber enn SVS, men de har jeg ikke nok penger til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler ikke et sekund på at svs subbene er så bra som dere sier .. Jeg synes bare det er greit og tenke seg om to ganger før man bestiller fra usa. skulle man feks få en sub som det noe feil på slik at man må få rettet på dette er det jo ikke bare og bare og sende den tilbake for reklamasjon..... hare kjempe lyst på disse gutta selv, jeg bare deler litt erfaringer med feks reklamasjon det er ikke alltid like lett og få fikset dette og da spesielt ikke når det her er snakk om en levrandør på et annet kontinent. Ønsker for all del ikke å svatmale noe her, tenkte bare at det kunne være greit med eventuele negative sider også .. en annen ting er jo den enorme størrelsen på disse gutta, de bør jo være mye grommere en andre subber da de ofte er bare halparten så store.tenker man kun ytelse så er vel dette noe av det aller beste å få!! .............. please ikke heng meg her da!!!.... prøver bare og kaste litt lys over emnet fra en annen synsvinkel

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også litt redd for hva det vil komme til å koste hvis subben går i stykker. En ting er den prisen SVS betaler for frakt, noe helt annet er hvis menigmann møter opp hos feks DHL og ønsker å sende en sub til USA

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Jeg er også litt redd for hva det vil komme til å koste hvis subben går i stykker. En ting er den prisen SVS betaler for frakt, noe helt annet er hvis menigmann møter opp hos feks DHL og ønsker å sende en sub til USA
    Er det noen her som kjenner til noen eiere (fra Norge eller våre naboland) av subber fra SVS som har hatt (les: postet) problemer med sine SVS-subber?

Er det noen som har tatt opp med Ron S. eller Erik K. hvordan en eventuell reparasjon praktisk kan gjennomføres?

Siterer her en uttalelse fra "Senior Moderator" i et engelsk AV-forum:
    "Due to the cost of returning a defective unit, SVS spend more time on testing units bound for destinations outside USA. The cylindrical subs are of fairly simple design and replacing faulty drivers and amps is a simple and quick matter. The company is one of the most customer focussed in the AV business as their reputation is of prime importance to them. There have been a couple of instances of subs arriving with a fault and in both cases, the spare parts were flown out straight away with full instructions for fitting leaving two customers amazed at such customer service.

The only other point worth mentioning is the stories put about from time to time about SVS not being CE approved and that this would invalidate the household insurance."

Det siste kan man med ganske stor sikkerhet se bort i fra.

Les det hele her: http://www.avforums.com/forums/showt...385&page=1

Etter det jeg kan se burde ikke tilfeller av behov for service bli et stort problem. Med andre ord; det at en sub må sendes tilbake til USA tror jeg egentlig ikke vil bli en realitet. De vil vel etter all sannsynlighet gjøre alt de kan for å få reparasjoner gjennomført i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også ganske sikker på at de vil velge en slik løsning, og sende de nødvendige delene.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at de stoler såpass på kundene sine at de sender deler. For dem som skulle ha noen tommeltotter ekstra og kvier seg for å gjøre en slik jobb, så finnes det nok av dyktige entusiaster her på AVforum som sikkert mer enn gjerne bistår med hjelp for å bytte defekte deler, kun ut fra en motivasjon om at det er moro å se hvordan disse tingene ser ut inni.

Newcomer SpaceMoose sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spers det er fint at du er litt kristisk og import er jo litt mer strul. Når jeg leste meg opp om svs på bla. hometheaterspot, avforums osv så var det noen ting om SVS som gikk igjen (utenom ytelse da). For det første så var det support. SVS skal visst være ekstreme på support. Kan sammenlignes med Stewart Filmscreen hvis du har hørt om de. Det vil si at de strekker seg så langt som mulig for å rette på ting og gjør dette fraktfritt også. Den andre tingen er at de du snakker med på SVS (Tom og Ron) er SVS sine konstruktører. Altså ikke selgere men teknikere. Enkelte har sendt eposter og snakket med de i telefon og fått hjelp til å sette opp sin vanlige subb (ikke SVS) bedre istedenfor et salg. Andre blir bedt om å handle en mindre modell isteden for den de vil ha fordi de kanskje ikke trenger mer. Dette var noe av grunnen til at jeg valgte å importere en selv for lenge siden.

I min pakke manglet en av skumgummiproppene for å tune subben. De sendte meg en sammen med en t-skjorte ekstra relativt kjapt.

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Giid, om bare andre selskaper hadde forstått at glimrende service og ærlighet gagner dem så hadde verden vært et bedre sted for både produsenter og forbrukere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vekslet noen mails med en Tom fra SVS, og ja, går noen ting i stykker sender de deg nye deler. Jeg undersøkte for morsomhets skyld hva det ville koste å sende subben tilbake igjen; ca 10000kr!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på det rene at sub-plassering er Alfa-Omega.
    Fant ut etter et besøk av Dag "SVS" Johnsen at det var MYE som manglet i bånn på subben min. Istedenfor å ha bass i lytteposisjon så var den borte ved spisestua isteden :?

Men nå har jeg flyttet den til venstre side av sofaen min og utifra det lille jeg har fått hørt så har jeg nå mer bass der hvor den skal være og ikke der vi spiser :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra jobbet!

Dag

Side 20 av 263 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •