offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 198

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 198 av 263 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste
Viser resultater 3,941 til 3,960 av 5259
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Næh... dette blir bra!
    Bare kjør på! :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg tenker ved en slik "snu oppereasjon", vil man vel forander noe av den akustiske lasten på utsiden av kassa og foran elementet, pga at man jo (hvis jeg tolker det riktig) ikke lenger har en flate såpass tett foran elementet, og ikke får utnyttet gulvet sitt mulige dB forsterkende bidrag i enkelt frekvenser. En annen ting er vel også om man vil få noe mindre demping av høyere frekvenser/støy fra elementene, da slike effekter høyere opp i frekvens, vel da litt lettere kan overføres. Kasse messig ser jeg vel ikke heller noen problemer, dvs hvis ikke kjøleribbene på forsterkeren vil miste noe av sine kjøle egenskaper.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer superpoint sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker heller! Nå har jeg prøvd og prøvd og slitt med å få noe ordentlig liv i SB12-plus'en, men for det ikke til! Begynner å lure på om det er noe galt med den jeg har fått!
    Denne har jeg kobla til sub pre-out på Denon AVR-2809 som jeg har.
    Har da disabled crossover på subben. Kjører crossover på 80Hz på forstekeren.
    Room Comp står på Bypass
    Phase står midtstilt
    Gain står midtstilt
    Alt på Parametric EQ står midtstilt

Det kommer lyd ut av den, men det er pokkern meg inne mye.
    En kamerat av meg kjøpte en Energi sub til 3000,-, og denne spiller mye bedre enn SVS'en jeg har, som jeg syntes er rart!

Har prøvd mange forskjellige plasseriger, men merker ikke noe forskjell fra hvor jeg plasserer den.

Gir snart opp hele bassern!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superpoint
    Pokker heller! Nå har jeg prøvd og prøvd og slitt med å få noe ordentlig liv i SB12-plus'en, men for det ikke til! Begynner å lure på om det er noe galt med den jeg har fått!
    Denne har jeg kobla til sub pre-out på Denon AVR-2809 som jeg har.
    Har da disabled crossover på subben. Kjører crossover på 80Hz på forstekeren.
    Room Comp står på Bypass
    Phase står midtstilt
    Gain står midtstilt
    Alt på Parametric EQ står midtstilt

Det kommer lyd ut av den, men det er pokkern meg inne mye.
    En kamerat av meg kjøpte en Energi sub til 3000,-, og denne spiller mye bedre enn SVS'en jeg har, som jeg syntes er rart!

Har prøvd mange forskjellige plasseriger, men merker ikke noe forskjell fra hvor jeg plasserer den.

Gir snart opp hele bassern!
    Hvorfor er alt midtstillt?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vetta pokkern hvordan det skal stilles inn jeg! :P
    Om det er noen som kan fortelle meg hvordan det skal stilles så blir jeg glad.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ...? Du har ikke lest bruksanvisningen, skjønner jeg?

1) Bypass: OK
    2) Phase: Start med 0° dersom den står fremme sammen med frontene.
    3) Gain: Start med omlag kl. 11.
    4) Parametric: Alt skal i utgangspunktet stå nederst (kl. 07).

Jeg regner med at du har satt nivået i forsterkeren greit?

Har du kjørt RK, og hva viser forsterkeren da at den har satt nivået til suben til?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hæ...? Du har ikke lest bruksanvisningen, skjønner jeg?

1) Bypass: OK
    2) Phase: Start med 0° dersom den står fremme sammen med frontene.
    3) Gain: Start med omlag kl. 11.
    4) Parametric: Alt skal i utgangspunktet stå nederst (kl. 07).

Jeg regner med at du har satt nivået i forsterkeren greit?

Har du kjørt RK, og hva viser forsterkeren da at den har satt nivået til suben til?
    Gjort det du sa nå.
    Hva skal nivået på forsterkeren stå på sånn ca?
    Under Audio Setup er det noe som heter:
    EXT. IN Subwoofer Level, og den står på +15. Den kan justeres tre hakk, 0, +5, +10 og +15.
    Hva bør denne settes på?

Kjørte RK med den satt til +15 og med de instillingene på subben som du sa, og da satt den subben til -12, mens front, center og bak ht ble satt på + siden.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vetta pokkern hvordan det skal stilles inn jeg! :P
    Om det er noen som kan fortelle meg hvordan det skal stilles så blir jeg glad.
    Har du prøvd å sette den bak i rommet ved sofaen din? Jeg slet også med å få respons med den i front. Da jeg fikk den bak reclinerne mine ble det skikkelig liv i den..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har du prøvd å sette den bak i rommet ved sofaen din? Jeg slet også med å få respons med den i front. Da jeg fikk den bak reclinerne mine ble det skikkelig liv i den..
    Har ikke prøvd å plassere den siden av sofaen nei. Har ikke lang nok kabel til det. Men burde jo få litt respons i den selv om den står i front.?
    Men er det normalt at rom korreksjonen setter subben til -12? altså det laveste som er mulig.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At autokorreksjonen setter opp sub for lavt er helt normalt. Min gjør også det, men ikke mye. Øker som regel ett par tre db på sub utgangen etter auto oppsett for å få lyden der jeg vil.

Angående trøkk. Ble det noe bedre etter du gjorde som Roko sa? Er det fremdeles for lite bass? Hvis du spiller høyt, jobber subben mye, altså er det mye bevegelse i elementet? eller er det så vidt det beveger på seg?

Kan legge til at det er 10 talls guider til å få subben til å funke godt i forskjellige rom her på forumet. Veldig ofte må man jobbe endel før alt faller på plass
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd å plassere den siden av sofaen nei. Har ikke lang nok kabel til det. Men burde jo få litt respons i den selv om den står i front.?
    Men er det normalt at rom korreksjonen setter subben til -12? altså det laveste som er mulig.
    Bilder av romet subw står i ???

Et hjørne med Yttervegger gir som regel best trykk.
    Slå av EQ på suben under kalibreringen.

Audessey har en stor tendens til og sette nivået på subw for laft.
    Helst ikke sett nivået på subkanalen i reciverens utgang til mere en 0, bedre og holde seg på - siden av 0.
    Skru heller opp volumet på subwooferens forsterker, men helst ikke over kl
    12.

Plassering er nøkelen så om du har noe bilde eller tegning av romet så hjelper det nok på forslagene til plassering, heldig det ikke er tunge saken og flytte på :-)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjort det du sa nå.
    Hva skal nivået på forsterkeren stå på sånn ca?
    Under Audio Setup er det noe som heter:
    EXT. IN Subwoofer Level, og den står på +15. Den kan justeres tre hakk, 0, +5, +10 og +15.
    Hva bør denne settes på?
    0.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Slik jeg tenker ved en slik "snu oppereasjon", vil man vel forander noe av den akustiske lasten på utsiden av kassa og foran elementet, pga at man jo (hvis jeg tolker det riktig) ikke lenger har en flate såpass tett foran elementet, og ikke får utnyttet gulvet sitt mulige dB forsterkende bidrag i enkelt frekvenser. En annen ting er vel også om man vil få noe mindre demping av høyere frekvenser/støy fra elementene, da slike effekter høyere opp i frekvens, vel da litt lettere kan overføres. Kasse messig ser jeg vel ikke heller noen problemer, dvs hvis ikke kjøleribbene på forsterkeren vil miste noe av sine kjøle egenskaper.
    Mulig en mister noen dB pga. manglende refleksjon foran elementene, men hvorfor kan en få støy ved høyere frekvenser? Suben står jo like stabilt (på gummiknotter) på underlaget når den ligger på siden som når den står i utgangspunktet?

Manglende kjøling tror jeg ikke vil bli et problem.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som kjent så yter Bash en del mere en de Watt som er oppgitt :-)

Har selv problem med og få arbeidstemp eller varme i forsterkerne i svs subene mine, det er kun mulig på sommeren når det er en 30 + ute.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Mulig en mister noen dB pga. manglende refleksjon foran elementene, men hvorfor kan en få støy ved høyere frekvenser? Suben står jo like stabilt (på gummiknotter) på underlaget når den ligger på siden som når den står i utgangspunktet?

Manglende kjøling tror jeg ikke vil bli et problem.
    Sier ikke at det vil bli hørbar støy i høyere frekvenser, men regner sannsynligheten for noe høyere (hvis det finnes slik støy), fordi høyere frekvenser er mer retnings bestemt, og med den nye possisjonen til elementene får man en mer direkte eksonering av elementene mot lyttepossisjon.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo!
    PB13-Ultra er jo laget på akkurat samme måte som den forespeilede bruk av PB12-Plus/2...
    Tror du da at problemet er så stort...?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS skal komme med 2 nye subber. Begge to skal være i lukket kasse. En skal bruke ett 13" elementet, og den andre skal bruke en 16" Skal bli morro å høre mer om disse etterhvert

Les mer her:

new SVS sealed Plus and Ultra subs in the pipeline! - AVS Forum
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg vurderer å "konvertere" min Plus/2 til front-firing ved å legge den på siden.

Før jeg setter i gang å eksperimentere med de lydmessige effektene av dette, ønsker jeg faktatilbakemelding på følgende spørsmål:

3) Vil integriteten i kassen svekkes av å fjerne skruene til bunnplaten, alternativt bør jeg sette inn 6 nye (kortere) skruer der?
    Tetting av skruehullene er påkrevd, da kassen lekker luft som en sil gjennom disse. Jeg driver fortsatt og eksperimenterer med liggende Plus/2, så jeg har foreløpig bare satt skruene i igjen. Det ble ikke 100% tett, men all støy jeg fikk (spesielt under 40hz) forsvant. Forøvrig er frontplassering av liggende Plus/2 uaktuelt hos meg, fordi senterhøyttaleren kom for høyt, og Mrs. Hellnoob sa "Hell NO".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS SCS-01 (M), hvilken receiver?

Jeg har tenkt til å bruke SCS-01 som fronter og senter, sammen med en PB10NSD. Stuen er maks 20 kvm, og jeg ser for meg en receiver til ca 5000 kr. Akkurat nå ser det ut til å bli Onkyo 606, evt Denon 1909. Yamaha 663 har for få HDMI-innganger, 863 blir for dyr, HK 255 har visstnok trøbbel med PS3 (som jeg skal bruke), Sony STR820 er kanskje for svak (men billig, 3400 kr), Sony STR2400ES er jeg usikker på (snakkes ikke så mye om denne).
    Det er ikke et dedikert rom, og i samme etasje som barnerom, så jeg kommer neppe til å måtte spille sinnsykt høyt. Det vil brukes mye til musikk også. Og er høyttalerne såpass bra at jeg bør tenke på pre-out til senere?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha eller Onkyo

Side 198 av 263 FørsteFørste ... 58 68 78 88 98 108 118 128 138 148 158 168 178 188 194 195 196 197 198 199 200 201 202 208 218 228 238 248 258 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •