offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 195

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 195 av 263 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 ... SisteSiste
Viser resultater 3,881 til 3,900 av 5259
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det finnes ingen PB13 tube... :neutral:

PB = Powered Box
    PC = Powered Cylinder

Ja, tuben (PC13-Ultra) er nok minst like "rå" som boksen (PB12-Plus/2).

Ja sorry :???: .. Var den jeg mente. 8). Men i forhold til SVS PB13-Ultra da (box),,

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den også...

Men er musikk eller film din prioritet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den også...

Men er musikk eller film din prioritet?
    I første omgang blir det Film.. Jeg har store planer om å ha en Velodyne DD18 til å ta seg av musikken, la svs ta seg av det dype tonene og DD18 oppover i registeret. Bare en tanke jeg har nå. Jeg skal investere i Parasound JC1 først, så jeg har ikke råd til å bruke 35 lapper på sub i denne oppgraderinga, men jeg kan bruke 15. Savner veldig sub til film, solgte min pb12/2 for ca 1 måned siden. Må ha en erstatter.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du likevell skal bruke så mye penger.

Kjøp JL Audio Fathom f113 som er kongen på haugen så trenger du bare 1.
    Koster bare 30.000 kr

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen PB13 tube... :neutral:

PB = Powered Box
    PC = Powered Cylinder

Ja, tuben (PC13-Ultra) er nok minst like "rå" som boksen (PB12-Plus/2).
    P = Power? Det står ikke for Ported da, og SB er forkortelse for Sealed Box.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    P = Power? Det står ikke for Ported da, og SB er forkortelse for Sealed Box.
    SVS selv skriver "Powered Boxes" "Powered Cylinders"
    Det sier seg jo selv hva som menes.

Men de passive sylinderne får forkortelsen " CS " ???

Og SB vil jeg tro du har rett i :-)
    Tipper det dukker opp en ny lukket kasse i løpet av 2009 :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt forvirring her ja...

Her er de HELT korrekte betegnelsene fra SVS:

SB = Sealed Box
    PB = Ported Box
    PC = Powered Cylinder (all cylinder subs are ported)
    CS = Cylinder Series (ported, not powered. You add your own amp.)

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal utpå nyåret ha meg ny sub og har sett meg ut PB-13 Ultra og PC-13 Ultra. Suben blir i hovedsak brukt til film. Rommet er ca 20 kvadratmeter. Har lagt ved tegning og evt. plassering jeg kan ha.

Hvilken modell av de vil passe best til mitt rom tror dere..?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB13 i posisjon 1 er nok det beste valget - dersom romresponsen er normal.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fase spm

Har en PB12-Plus. Har xover til 80Hz og front som smal og lfe til subw only. Merker ikke noe forskjell når jeg justerer fasen på subben, men merker det litt når jeg setter fasen til revers på RX-V3900-en. Det står at man skal benytte revers fas hvis den er lav eller utydelig ift. Yamaha manualen. Trodden man skulle sette revers hvis man hadde koblet feil av pluss minus. Alt er koblet riktig båda HT og sub.

Vil ikke romkoreksjonen sette fasen riktig, som avstand fra lytte psj.?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Har en PB12-Plus. Har xover til 80Hz og front som smal og lfe til subw only. Merker ikke noe forskjell når jeg justerer fasen på subben, men merker det litt når jeg setter fasen til revers på RX-V3900-en. Det står at man skal benytte revers fas hvis den er lav eller utydelig ift. Yamaha manualen. Trodden man skulle sette revers hvis man hadde koblet feil av pluss minus. Alt er koblet riktig båda HT og sub.

Vil ikke romkoreksjonen sette fasen riktig, som avstand fra lytte psj.?
    Detter er den delen av auto romkoreksjon jeg synes er dårligst. Jeg bruker ikke fasen på subben, men stiller avstand i receiver. Her er det veldig mye og hente. Når jeg kjører romkoreksjon setter den avstand til sub til 1,80 meter. Når jeg da kjører testtoner og måler med radioschak ender jeg opp med en avstand til sub på 4,95 meter, og da har jeg fått opptil 10db bedre respons i enkelte områder.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Detter er den delen av auto romkoreksjon jeg synes er dårligst. Jeg bruker ikke fasen på subben, men stiller avstand i receiver. Her er det veldig mye og hente. Når jeg kjører romkoreksjon setter den avstand til sub til 1,80 meter. Når jeg da kjører testtoner og måler med radioschak ender jeg opp med en avstand til sub på 4,95 meter, og da har jeg fått opptil 10db bedre respons i enkelte områder.
    Gjør det samme selv på Pioneer'en min. Eller jeg prøver å få best trøkk ved 50 Hz ved hjelp av fase på sub'en først, så kjører jeg avstands innstillingene på Pioneer'en til subutgangen for å finjustere. Endte da opp med mye bedre lyd, og over 8db bedre respons på noen områder.

Edit: Eneste forskjellen er at jeg endte opp med å nesten halvere avstanden til sub i forhold til hva forsterkeren hadde satt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er vel sånn, at hvis du får mer dB en plass, så får du kanskje tilsvarende mindre i andre frekvens områder når du endrer fase på subben eller avstand i reciever?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PB13 i posisjon 1 er nok det beste valget - dersom romresponsen er normal.
    Hvordan vet jeg om romresponsen er normal eller ikke?

Og er det slik at PB er best på film og PC bedre på musikk?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Men det er vel sånn, at hvis du får mer dB en plass, så får du kanskje tilsvarende mindre i andre frekvens områder når du endrer fase på subben eller avstand i reciever?
    Jo.

Jeg å Lassesen kjørte drøssevis med sweeps med forskjellige innstillinger på avstand til sub, så til slutt valgte vi den som funket best. Jeg hadde blant annet en syk roomgain i bunnen, å en veldig dip på ca 10db rundt 60Hz. Etter vi hadde jobbet lenge med sub avstanden endte vi opp med å øke den dip'en 8db, og få litt mer normal gain nedover fra 20 til 10Hz. Jeg har ihvertfall aldri vært så fornøyd med lyden som jeg er hjemme nå. Joda, det tok litt tid, men var vel verdt det.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått æren av å ha hørt den nye PC12-plus subben og kan si noe om den vs den gamle PC 20-39?

Og hvor mye output taper man på PC12-plus vs PC-ultra?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, selv noen gærninger har 2 stk Ultra så må du vite at i rom på ca 20 kvm kan Ultra spille sinnsvakt høyt og dypt, jeg spilte det jeg orket og 13"eren beveget seg ikke mye. Har hatt 20-39 og Ultra og sistnevnte hadde en litt annen tyngde og virker litt strammere i lyden. Så den er jo selvsagt en hel del bedre. PC12 er nok mye for pengene uansett.

Vet ikke hva planen er, men var jeg deg ville jeg prøvd 2 stk rimelige fremfor 1 dyr. Har ikke skjønt hypen før nå med 2 av de rimeligste. Jeg vil påstå at jeg har nesten like mye nivå å gå på med 2 av disse, men har mye jevnere bass i rommet og det føles mer helhetlig lydmessig.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vel, selv noen gærninger har 2 stk Ultra så må du vite at i rom på ca 20 kvm kan Ultra spille sinnsvakt høyt og dypt, jeg spilte det jeg orket og 13"eren beveget seg ikke mye. Har hatt 20-39 og Ultra og sistnevnte hadde en litt annen tyngde og virker litt strammere i lyden. Så den er jo selvsagt en hel del bedre. PC12 er nok mye for pengene uansett.

Vet ikke hva planen er, men var jeg deg ville jeg prøvd 2 stk rimelige fremfor 1 dyr. Har ikke skjønt hypen før nå med 2 av de rimeligste. Jeg vil påstå at jeg har nesten like mye nivå å gå på med 2 av disse, men har mye jevnere bass i rommet og det føles mer helhetlig lydmessig.
    Hei Cybervision, planen er vel som vanlig å få mer (og nok) bass 8)

Satt og funderte på å kjøpe en stk PC12-plus neste lønning, og en til når skatte/feriepengene kommer. To stykk PC13-ultra vil jo bli 7000,- dyrere totalt... :roll:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei Cybervision, planen er vel som vanlig å få mer (og nok) bass 8)

Satt og funderte på å kjøpe en stk PC12-plus neste lønning, og en til når skatte/feriepengene kommer. To stykk PC13-ultra vil jo bli 7000,- dyrere totalt... :roll:
    Nå har vi alle forskjellig smak, men 1 PC13 spilte ihvertfall så jeg var redd for bygningsmassen med gain på kl 10

Send en mail til Jan Ove på Lsound, han hjelper deg gjerne, men jeg vil tro 2 PC12 holder veldig lenge, og du kommer nok veldig langt med 2 av de nye "små" som kommer i februar som yter omtrent identisk med de nå utsolgte 25-31 PCi. Jeg er ihvertfall lamslått av ytelsen i 2 av dem og hele huset ristet nærmest da jeg så film med dem i jula, og det var ikke spesielt mye pådrag. Men det er jo noe med det å ha den "verste" modellen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nå har vi alle forskjellig smak, men 1 PC13 spilte ihvertfall så jeg var redd for bygningsmassen med gain på kl 10

Send en mail til Jan Ove på Lsound, han hjelper deg gjerne, men jeg vil tro 2 PC12 holder veldig lenge, og du kommer nok veldig langt med 2 av de nye "små" som kommer i februar som yter omtrent identisk med de nå utsolgte 25-31 PCi. Jeg er ihvertfall lamslått av ytelsen i 2 av dem og hele huset ristet nærmest da jeg så film med dem i jula, og det var ikke spesielt mye pådrag. Men det er jo noe med det å ha den "verste" modellen
    Hehe, kult! Er nok sikker på at to stk av de minste tubene til svs ville vært nok men jeg er typen som gjerne vil ha litt mer! :twisted:

Får se om budsjettet tillater en PC-ultra eller om det blir PC12-plus, uansett så blir det nok bedre enn clsc-15s subben fra CV som jeg hadde før :lol:

Side 195 av 263 FørsteFørste ... 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 191 192 193 194 195 196 197 198 199 205 215 225 235 245 255 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •