offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 192

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 192 av 263 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 252 262 ... SisteSiste
Viser resultater 3,821 til 3,840 av 5259
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!!

Jeg fikk en brukt SVS PC 13 Ultra inn i stua akkuratt. det fulgte desverre ikke med noen instruksjonsmanual og jeg er ganske så grønn. kan noen hjelp meg med innstillinger o.l. Er faktisk ikke helt sikker på hvor jeg skal plugge i sub kabelen engang......hehe pinlig men sant... jeg har en LX 70 surroundreceiver fra Pioneer. Den har visstnok meget bra romkorreksjon, men hva i pokkern skal jeg sette alle knappene bak på subben til??

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    øverst i høyre hjørne er det noe som heter Low level Inputs, høyre og venstre , en er rød, andre er hvit. til en av disse kobler du til subkabel, samme hvilken du velger - bare ta en av disse!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manual til pluggen: http://www.svsound.com/manuals/SVS_v...PC13-Ultra.pdf men den er på engelsk men det går sikkert bra.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plopp
    Jeg fikk en brukt SVS PC 13 Ultra inn i stua akkuratt. det fulgte desverre ikke med noen instruksjonsmanual og jeg er ganske så grønn. kan noen hjelp meg med innstillinger o.l. Er faktisk ikke helt sikker på hvor jeg skal plugge i sub kabelen engang......hehe pinlig men sant... jeg har en LX 70 surroundreceiver fra Pioneer. Den har visstnok meget bra romkorreksjon, men hva i pokkern skal jeg sette alle knappene bak på subben til??

nå husket jeg ikke hele innlegget, så lager enda et svar..
    siden den skal kobles til surround receiver - kan du koble fra subwoofer pre out, til en av nevnte tidligere innlegg.
    crossover på subwoofer kan du sette til "off" dette setter du i meny til receiver - gjerne rundt 80hz. volum (gain) kan du sette i et område rundt 1/3 til ca halv i første omgang.

viktig å merke seg : denne kan plugges med skumpropper øverst. har du alle "tom" settes sub i 20 hz (subzonic filter)
    1 propp = 15hz (dette virker mest brukt)
    2 propper = 10hz
    og alle propper i = sealed.

jo flere propper, jo mindre headroom og mindre max lyd og du vil kalle det, men til gjelgjeld går den noe dypere.

http://www.lsound.no/webedit_images/17840_original.jpg
    ,
    legger her en link, som viser bak på din sub, her kan du se low level inputs øverst til høyre,
    gain ca midt på øverste "linje"
    crossover vippebryter nesten helt til venstre øverst, settes til off
    skru bryter under gain er nevnte bryter til å bruke avhengig av propper du velger. denne er viktig stemmer med antallet propper til Hz som jeg nenvte øverst.

håper dette hjelper deg på vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere, og velkommen i PC 13 klubben. Du har fått en venn for livet i denne subben. Den krever litt for å få den til å spille riktig, men vær tålmodig, bruk litt tid til å kalibrere og lære den å kjenne, så blir du garantert kjempefornøyd. Jeg ble faktisk skuffet første gang jeg prøvde den hjemme hos meg. jeg gikk fra to mindre SVS til denne store. Men etter noen timer med prøving, flytting, målinger og tuning ( og det er jo dette som gjør det moro) så er jeg veldig fornøyd. Den klarer å løfte de aller fleste action filmer til nye høyder.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** for en trivelig og hjelpsom gjeng!!:-D

Takker for alle svar, så da er det bare å begynne å stille og styre.

Situasjonsrapport kommer!

Gjorde litt på eget initiativ i sted da. Skrudde av det meste og satte phase til 0 og gain til ca 1/3 og kjørte romkorreksjonen til Pioneeren. Synes først bassen var litt bekjeden da receiveren hadde satt den til -6.5 dB Så jeg justerte denne opp til -3 og kjørte Hulken 2 på Blu ray og guffa opp skikkelig. Satte på den scena der Hulk slåss med militæret på en diger gressplen. HERREGUD!! Trodde søren meg at invollene byttet plass en stund.

Heftige saker det her...hehehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sprakk de nysparklede skjøtene på veggen ved siden av subben...hehe. Kjipt men litt kult også.

Newcomer octane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fortsatt problemer med at SVS subbene mine bunner når de spiller sammen, men ikke når de spiller hver for seg.

Gjorde som jeg fikk tips om her, å koble de til en egen 16A kurs, uten at det hjalp noe som helst. Begge to bunner fortsatt sammen, men ikke når jeg spiller med en og en.

Fasen er justert til 0 på begge to.

Noen som har en teori om hvorfor dette kan skje?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sprakk de nysparklede skjøtene på veggen ved siden av subben...hehe. Kjipt men litt kult også.
    Det høres kjent ut! Tror det er flere på forumet som har opplevd sånne "bi-virkninger" 8)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av octane
    Jeg har fortsatt problemer med at SVS subbene mine bunner når de spiller sammen, men ikke når de spiller hver for seg.

Gjorde som jeg fikk tips om her, å koble de til en egen 16A kurs, uten at det hjalp noe som helst. Begge to bunner fortsatt sammen, men ikke når jeg spiller med en og en.

Fasen er justert til 0 på begge to.

Noen som har en teori om hvorfor dette kan skje?

Ta kontakt med kringlyd.
    Kansje Flageborg eller Roko er til stede her og kan svare ???

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Det høres kjent ut! Tror det er flere på forumet som har opplevd sånne "bi-virkninger" 8)
    Opplever noe av den samme effekten. Når de har fått luftet seg skikkelig lukter det ny snekret panel i rommet mitt.:-D

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var PB-12 + bestilt ... kan ikke vente til den kommer på mandag

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres kjent ut :-D
    I tillegg til at det kommer litt flis fra taket hehe :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir mye støy både på innsiden og utsiden av huset. Tenker da på blandtannet takrenner og vinduer som vibrer. men det gjør jo ingenting for oss som sitter inne sammen med ultra'ene

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sub forsterkeren fungerer også utmerket som varmovn om vinteren bare positivt

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkerne blir jo knapt varme hos meg :-/

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yippi!!!

Da har jeg fått "kjørt inn" min PC 13 ultra litt. Testet den på bla. Transformers og The Dark Knight. Kjører den sammen med en Pioneer LX 71 Bluray og en Pioneer LX 70 Receiver. det er bare en ting å si...: HERREGUD for en trøkk. Trodde ikke at den kom til å stille min gamle Pci 25-31 så totalt i skyggen. Beste investeringa jeg har gjort på hjemmekinofronten noensinne. Særlig med tanke på at den bare er 6 uker gammel og jeg betalte 9000 kronasjer for den brukt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Forsterkerne blir jo knapt varme hos meg :-/

ikke hos meg heller.. ikke noe varmeovn uansett kor mye jeg presser tuben:-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    ikke hos meg heller.. ikke noe varmeovn uansett kor mye jeg presser tuben:-)
    Forsterkerne er effektiv og det går mindre bort i varme, så tror de som får forsterkeren(e) varme må spille ganske høyt :-D hehe
    For de som ikke har fått det med seg enda så yter forsterkeren mere en de 750w som er oppgitt ;-)

Side 192 av 263 FørsteFørste ... 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 188 189 190 191 192 193 194 195 196 202 212 222 232 242 252 262 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •