offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 263 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 5259
    Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har eid Velodyne FSR og HGS 18- det fungerte ikke hos meg i det hele tatt- svært god dypbass, men over 40Hz var det ELENDIG- så Velodyne MÅ testes hjemme- det kan bli et "katta i sekken" kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra info!

Dag

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver igjen:

Er det noen her som har prøvd SVS 20-39 PCI? Hvordan er denne sammenliknet med Sony SA-WX900? Spiller den høyere, renere og med mer trøkk? Disse ligger på ca. samme pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blodpudding
    Jeg prøver igjen:

Er det noen her som har prøvd SVS 20-39 PCI? Hvordan er denne sammenliknet med Sony SA-WX900? Spiller den høyere, renere og med mer trøkk? Disse ligger på ca. samme pris.
    Hei,

mitt inntrykk er at SVS 2039 PCI spiller MYE dypere enn Sonyen,
    men Sonyen spiller høyere enn både 2039 PCI og PC+ faktisk.

Etter å ha hørt SVS lyde ville jeg ikke anbefale deg å kjøpe Sonyen selv om den kan spille høyere.(har hørt den også) Inntrykket en sub med 20hz info gir er overveldende i forhold til en sub som ikke går helt i kjelleren. Sonyen mangler en del dybde.

Vil anbefale deg å strekke deg til en + versjon. du kan jo gjøre som meg, gå for en 2531PC+. Den kan tunes til 20 hz og vil selv da spille mye høyere enn en 2039 PCI, og med høyere presisjon og kvalitet.

Denne koster 50 dollar mindre enn 2039 PC+ (775 USD) og har en del lavere fraktkost enn 2039 PCI, så forskjellen blir ikke mye.

Og så ruver den mindre i rommet.

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har, eller har bestillt en SVS PB10? Jeg slites mellom den, og PC+ 25-31. Min kjæreste vil bli svært så glad for PB10 da den kan leveres i hvit, jeg vil bli glad for den da den vil komme på ca 4500dkr ferdig levert, mot ca 7000dkr for den andre.

Etter hva jeg kan se i testen av den spiller den ned til 15hz -5db med romstøtte, og jeg vet rommet mitt forsterker lave frekvenser da Kappaen min som var oppgitt til 25hz spillte ned til 20hz her.

Rommet her er 25m2, med takhøyde 2.20 i den ene enden og 3.10 i den andre.

Jeg behøver rett og slett andre menneskers mening for å hjelpe meg tenke

Forresten, hvordan så regnestykket ut når noen her fikk PC+25-31 ferdig levert for 6500nkr?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavere frakt pga shipping av flere subber samtidig+lavere dollar.

Dag

PB10 ISD er helt ny og skikkelig bra(mistenker at den er skikkelig bra på musikk), men til film er nok tuben bedre, trykker mer.

Dag

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Lavere frakt pga shipping av flere subber samtidig+lavere dollar. (Dag)
    Hvor mye sparer man egentlig på frakt dersom flere går sammen om en bestilling?

Jeg skal snart bestille en 1646 PC+, og dersom man kan spare en del på frakten kan det være fristende å slå seg sammen med andre når bestillingen skal foretas.

Jeg akter å bestille slik at jeg selv henter varen på NorCargo i Oslo.

Dersom det er andre som nå er på vei til å bestille - la oss få bekreftet hva vi sparer på samlet bestilling!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill dør til dør!

Tror det er mye "kukk" å fortolle inn selv.

Du sparer ca 10-15% på frakten ihvertfall.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har, eller har bestillt en SVS PB10?

Jeg har bestilit en SVS PB10. Den er på vei fra USA nå. Vet ikke hvor lang tid det tar før den ankommer Norge, men jeg skal gi en beskrivelse så fort jeg får koblet den opp og prøvd den.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Bestill dør til dør! Tror det er mye "kukk" å fortolle inn selv. Du sparer ca 10-15% på frakten ihvertfall. Dag
    Jeg skal ikke fortolle inn selv - bare hente den på spedisjonen. Dette i stedet for å få den utkjørt. Alle de gangene NorCargo kjører ut varer ender det opp med at jeg ikke er hjemme, og så går det votter og vinter før man får slått kloa i varene. Dette fordi NorCargo er ekstremt trege med å opplyse kunden om at de har forsøkt å levere varen.

Da er det enklere å avtale at man henter varene hos dem - ferdig fortollet.

Jeg sendte mail til Ron på SVS på torsdag. Ennå intet svar. Merkelig.

10-15% på frakten er jo ikke mye. Er det noen vits i samlet bestilling da?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fler som ikke har fått svar av ham, send mailen på nytt, da svinger han seg.
    Det funker for meg.
    Dag

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Er det noen som har, eller har bestillt en SVS PB10? Jeg slites mellom den, og PC+ 25-31. Min kjæreste vil bli svært så glad for PB10 da den kan leveres i hvit, jeg vil bli glad for den da den vil komme på ca 4500dkr ferdig levert, mot ca 7000dkr for den andre.

Etter hva jeg kan se i testen av den spiller den ned til 15hz -5db med romstøtte, og jeg vet rommet mitt forsterker lave frekvenser da Kappaen min som var oppgitt til 25hz spillte ned til 20hz her.

Rommet her er 25m2, med takhøyde 2.20 i den ene enden og 3.10 i den andre.

Jeg behøver rett og slett andre menneskers mening for å hjelpe meg tenke

Forresten, hvordan så regnestykket ut når noen her fikk PC+25-31 ferdig levert for 6500nkr?
    Jeg fikk min PB10-ISD for et par dager siden, og den kan så absolutt anbefales på det varmeste. Har ikke fått testet den så veldig grundig, og jeg har heller ikke fått gjort finjusteringen, men allerede ved første lytting fikk jeg føle på kroppen at dette er en sub som kan lage trykk. Jeg hørte på "Voodoo" med D'Angelo som er en glimrende skive for å teste hva en sub kan prestere i stereomusikk. Det er en cd med masse bass, og da mener jeg ikke bare dypbass, men organisk bass, kjapp bass, dynamisk bass osv. PB10-ISD holdt følge med musikken uten anstrengelser, og jeg hadde ingen problemer med å integrere subben med mine B&W 602. Til musikk bør man kanskje skru ned volumet på subben en anelse, men dette er en smakssak.

Jeg så Finding Nemo i går, og subben fikk både det ene og det andre til å riste. Selv døren inn til rommet vibrerte, men da følte jeg at subben mistet litt kontroll. Det var i scenen hvor de er inne i hvalen. Jeg har ingen måleinstrumenter, men jeg tror det må være snakk om veldig lave frekvenser i denne scenen. Subben kommer med gummiføtter, og det kan godt hende at jeg burde gå til anskaffelse av noen skikkelige spikes, en steinhelle eller noe lignende. Subben står på et betonggulv med vegg til vegg teppe på. Disse gummiføttene får lite kontakt med betonggulvet, så jeg tror det kan være en av årsakene til vibrasjonsspredningen ved lave frekvenser. Hva burde jeg bruke under subben for å få strammest mulig bass?

Når det er sagt, så er bassen alt annet enn slapp og romlete. Den infamøse "Darla-scenen" traff meg midt i brystet, og det var ingen antydninger til forvrengninger. Jeg vet SVS er kjent for å gå dypt, men for øyeblikket er jeg faktisk mer imponert over punchen denne subben leverer ved moderate bassfrekvenser. Fysisk og stram! :twisted:

En annen ting du må huske på, er at denne subben er fysisk stor. Glem bildene på Internett, den er mye mektigere i virkeligheten, og når dette er deres minste sub, så kan jeg bare tenke meg hvilke monstre noen av disse andre guttene har i stuen sin.

Når det gjelder pris, så kom subben, Better Cables Interconnect og frakt til dør på nærmere 5700 kr.

Jeg er ingen ekspert på Hi-Fi, så dere får unnskylde min kortfattede og sikkert mangelfulle tilbakemelding om PB10-ISD. Still gjerne spørsmål hvis dere lurer på noe, og jeg tar gladelig imot tips om hvordan jeg skal få det beste ut av denne subben.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sds
    Er det noen som har, eller har bestillt en SVS PB10?

Jeg har bestilit en SVS PB10. Den er på vei fra USA nå. Vet ikke hvor lang tid det tar før den ankommer Norge, men jeg skal gi en beskrivelse så fort jeg får koblet den opp og prøvd den.
    Er det lenge siden du bestillte? Åååå, jeg klarer nesten ikke å vente. Forsøkte å se film uten sub i går, men jeg har kun en Yamaha RX-V1500 og Dali Evidence 470 og det resulterer ikke i noe jordskjelv , og jeg gadd heller ikke å se filmen ferdig. Utstyret mitt får meg også til å tenke at jeg aldri vil få utnyttet en 2531 PC+ 100% fordi resten ikke klarer å følge med?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Jeg fikk en mail fra SVS (Ron) der han sammenlignet min forrige sub B&W ASW 2500 mot PB10-ISD. Generelt vil man trenge to stk ASW 2500 for å komme på samme ytelsesnivå som en stk PB10-ISD. Til krevende materiale der bassen strekker seg til 20Hz og under vil man trenge 3 eller 4 stk ASW 2500 for å komme på samme ytelsesnivå som en stk PB10-ISD. Dette høres lovende ut, og jeg gleder meg som en unge til å få testet den ut

Til manic Miner: Jeg bestilte subben onsdag 5/1 på kvelden. Nå er den på vei til Amsterdam. Det hadde tatt enda kortere tid hvis det ikke hadde vært for problemer med verifikasjon av reservasjonen fra min konto. Dette pga bruk av nettbank.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dale Cooper: Det med punch høres godt ut, jeg var litt redd for at den kanskje kun var fokus på de dype frekvensene, og at punch ble satt i baksetet. Den scenen fra Finding Nemo som du beskriver tror jeg riktig nok inneholder noe svært dyp bass. Kan du utdype litt hva du mener med at den mister kontrollen? Og aller sist, har du muligheten for å poste et bilde av subben slik som den står hjemme hos deg? Jeg synes det er litt enklere å forstå størrelsen når man ser den satt i en sammenheng.

sds: Jeg har aldri hørt ASW2500, men utifra hva jeg har lest om den så spiller den nesten som ASW675, bare ikke like dypt? Jeg tror at hvis jeg spurte Ron fyren om hva jeg ville behøve av Kappaer for å matche så ville nok svaret vært 4 stk for punchen, og 2 for det dype. Desverre så er Kappaen danskprodusert, så han har nok neppe hørt den..

Jeg har allerede trukket frem kredittkortet, vet ikke om jeg klarer å vente så mye lengre nå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manic miner: stemmer at ASW 675 spiller litt dypere enn ASW 2500 som er forgjengeren. Det som jeg syntes var en stor ulempe med ASW 2500 var at fra 30Hz og nedover mister den veldig mye av lydtrykket. Det samme gjelder for ASW 675. Dette skal ikke være tilfellet med PB10-ISD.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror Kappaene er distribuert i USA også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si det for sikkert, men den danskproduserte Kappa serien finnes ikke på Infinitys amerikanske hjemmeside, kun den internasjonale.

Men Kappaen er nå et tilbakelagt kapittel, og nå skues det fremover mot nye høyder, eller aller helst dybder

Kan for morsomhets skyld nevne at subben jeg hadde før Kappaen, Ace Bass 2 ble testet i siste nr av High Fidelity. De har målt den, og frekvenskurven stuper under 35hz. Noe som bekrefter det jeg hørte selv, under 33hz var den helt død.

Ikke så underlig at Audio Pro ikke ville vise frem frekvenskurven når jeg spurte i forumet

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manic Miner:
    Jeg har nettopp sett Hellboy, og min DVD-hylle som er skrudd fast på veggen vibrerte ved et par tilfeller. Og det var ikke på grunn av romlete bass, men på grunn av ordentlig dypbass. Jeg hørte ikke subben, men jeg følte den. Sånn skal det være!

Det jeg mente med ukontrollert bass, var en noe ujevn frekvensgang i hval-scenen i Finding Nemo. Dette kan skyldes flere ting som for eksempel rom-akustikk, for høyt volum osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den store kjøpekløen nå, men så fant jeg et par tester av PB10 som ikke er 101% positive.

http://www.hometheaterforum.com/htfo...hreadid=222220

http://www.soundenvironments.org/filemgmt/index.php

Men de er heldigvis heller ikke negative.

Side 19 av 263 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •