offisiell SVS tråd (NB! teknisk) - Side 179

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 179 av 263 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 219 229 239 249 259 ... SisteSiste
Viser resultater 3,561 til 3,580 av 5259
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du kan jo dandere med grønt kreppapir, da er det ikke mye som minner om fallossymbol

De tubene er ikke så store i virkeligheten, iallefall ikke 20-39
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønt kreppapir tror jeg gjør susen ja Jan!

Nei, som med alt annet så blir en vel vant til det etterhvert, folk har uansett slutta å riste på hodet når de kommer inn i stua

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare få TL til å skjønne at det er en sub og ikke et klorestativ Per Anders, la henne ligge på toppen og sovne før du fyrer skikkelig opp Tar en stund før hun nærmer seg da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Bare få TL til å skjønne at det er en sub og ikke et klorestativ Per Anders, la henne ligge på toppen og sovne før du fyrer skikkelig opp Tar en stund før hun nærmer seg da

Som et lite skudd fra Open Range...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Som et lite skudd fra Open Range...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Om jeg trenger Ultra er en annen sak, men feelgood følelsen vil jo øke ekstremt mye, men å kamuflere et 120cm stort fallos symbol i en normal stue skal godt gjøres
    Ja, men hallo! - hvorfor i all verden skal du nå finne på å gjøre det da mann? Det er jo et FALLOSSYMBOOOOL!
    Det skal da for pokker SYNES - og STÅ frem - som det det er! Et bevis på din mandighet, din evne til å levere (de nødvendige bevegelser under beltestedet)... altså, vi snakker om det som skjer under 20-16Hz.... i sofaen... :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng RoKo! Det er jo tross alt mitt ansvar og sørge for at filmkvelden klarer og frembringe alle frekvenser

Men den vil uansett bli kamuflert opp til 70-90cm i stua, så det går vel greit

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Men den vil uansett bli kamuflert opp til 70-90cm i stua, så det går vel greit
    Ja, bare den gjør jobben sin så... ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det håper jeg da virkelig, men der den jeg har nå står er det yttervegger begge veier så jeg har et håp om det en sylinder vil ha samme effekt som nå

Hellnoob : Ser ikke bort fra at det blir ca samme utrykk nei

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har noen synspunkter om 2 stk. SVS PB-10 ISD vil fungere bra med Klipsch RF-63 som fronter?

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis dette har vært svart på før... hadde ikke ork til å gå igjennom riktig alle innleggene her inne..

Har forstått det slik at en sylinder er lettere å integrere enn en boks.. Prismessig ligger SVS SB12-Plus og SVS PCi 25-31 nærmest det jeg kan tenke meg å bruke på en sub. Evt kan jeg gå opp på SVS PC-Plus 20-39 hvis jeg lever på knekkebrød en stund framover.. :-D

I tilfelle jeg går for surround med det samme(vurderer stereooppsett først og evt utbygging senere) trenger jeg en sub. Heller litt mot Monitor Audio Silver RS serien(senter, front og bak) og Yamaha RX-V1800 receiver da jeg fikk en ok pakkepris på dette settet. Jeg er ute etter en sub som lar seg integrere i en moderat stue, og er derfor litt usikker på om jeg er på rett vei når jeg tenker SVS... Ser imidlertid at de får mye skryt her inne. Ser SVS SB12-Plus er 35cm bred x 35cm høy x 37.5cm dyp, og burde således være grei å få integrert i stua. Noen som har erfaring med den? Kan den duge i et slikt oppsett som jeg skisserer? Hvordan er finishen på den? Kan den passe sammen med Rosenut-finishen til Silver RS-serien?

Hvis jeg heller går for SVS PCi 25-31, hva slags lydmessig forskjell vil det være? Ser den er 80cm høy, vil kanskje ruve en del av den grunn... Trodde disse tubene var ganske små og nusselige, men det var før jeg så bildet til devilej..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Jeg er ute etter en sub som lar seg integrere i en moderat stue, og er derfor litt usikker på om jeg er på rett vei når jeg tenker SVS...
    Min oppfatning er at det ikke finnes suber som er vanskelige å integrere (i nesten hvilket rom som helst), men det finnes mange subeiere som ikke tar seg tid til å integrere skikkelig.

Trodde disse tubene var ganske små og nusselige, men det var før jeg så bildet til devilej..
    Du må få deg store nok fronthøyttalere, så blir ikke størrelsen på en PC-Ultra eller to noe problem

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager hvis dette har vært svart på før... hadde ikke ork til å gå igjennom riktig alle innleggene her inne..

Har forstått det slik at en sylinder er lettere å integrere enn en boks.. Prismessig ligger SVS SB12-Plus og SVS PCi 25-31 nærmest det jeg kan tenke meg å bruke på en sub. Evt kan jeg gå opp på SVS PC-Plus 20-39 hvis jeg lever på knekkebrød en stund framover.. :-D

I tilfelle jeg går for surround med det samme(vurderer stereooppsett først og evt utbygging senere) trenger jeg en sub. Heller litt mot Monitor Audio Silver RS serien(senter, front og bak) og Yamaha RX-V1800 receiver da jeg fikk en ok pakkepris på dette settet. Jeg er ute etter en sub som lar seg integrere i en moderat stue, og er derfor litt usikker på om jeg er på rett vei når jeg tenker SVS... Ser imidlertid at de får mye skryt her inne. Ser SVS SB12-Plus er 35cm bred x 35cm høy x 37.5cm dyp, og burde således være grei å få integrert i stua. Noen som har erfaring med den? Kan den duge i et slikt oppsett som jeg skisserer? Hvordan er finishen på den? Kan den passe sammen med Rosenut-finishen til Silver RS-serien?

Hvis jeg heller går for SVS PCi 25-31, hva slags lydmessig forskjell vil det være? Ser den er 80cm høy, vil kanskje ruve en del av den grunn... Trodde disse tubene var ganske små og nusselige, men det var før jeg så bildet til devilej..
    Spare opp til 20-39 :-D

SB12 plus er den beste lydmessige av de...
    Men mangler kansje litt SPL

Ja, tuben bygger i høyden i stedet for bredde og dybde. Ideel for den som har litt dålig plass.
    Tuben vil kunne spille med mere fylde under 35-40 hz, sikkelig trykk under 30hz, da blir det morro med film

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SB12 plus er den beste lydmessige pga den er lukkede konstruksjon.
    Det er feil. Hvorfor i all verden skulle en lukket subwoofer være bedre enn en portet, hvis de respektive er konstruert riktig? Det at lukkede subwoofere er bedre enn de som er portet er en myte.

Til og med konstruktøren sier at den er dårligere, og at formålet med den er å ha et alternativ for dem som ikke har plass eller får lov til å ha større SVS-er, men som allikevel må ha en smak av SVS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatning er at det ikke finnes suber som er vanskelige å integrere (i nesten hvilket rom som helst), men det finnes mange subeiere som ikke tar seg tid til å integrere skikkelig.
    Der er jeg ikke enig med deg!
    Det finnes suber som har trinnløs fase, PEQ, high/low filter og mye annet. Det er veldig lett å integrere disse (med REW for eksempel).
    Kjøper du en sub uten trinnløs fase, PEQ, etc; en med mer eller mindre bare level som kan endres så synes jeg at det kan være vanskelig (umulig?) å integrere den/dem i vanskelige rom.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må få deg store nok fronthøyttalere, så blir ikke størrelsen på en PC-Ultra eller to noe problem
    hehe, good one! Fronthøyttalerne jeg ser på er: 90 x 18,5 x 27cm(RS8 ).. Sånn sett er RS8 8cm høyere enn SVS PCi 25-31.. SVS PC-Plus 20-39 er 101cm høy og vil bli 11cm høyere enn RS8.. PC-Ultra blir for voldsom både for min stue og min lommebok tror jeg..

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, good one! Fronthøyttalerne jeg ser på er: 90 x 18,5 x 27cm(RS8 ).. Sånn sett er RS8 8cm høyere enn SVS PCi 25-31.. SVS PC-Plus 20-39 er 101cm høy og vil bli 11cm høyere enn RS8.. PC-Ultra blir for voldsom både for min stue og min lommebok tror jeg..
    PC ultra... 1.17 m
    20-39... 1.01 m
    25-31... 0.82 m

Hva med NSD 10 eller NSD 12 ? for store ?
    De vil desidert gi mere morro...

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC ultra... 1.17 cm
    20-39... 1.01 cm
    25-31... 0.82 cm
    Gang med 100 du...

Hva med NSD 10 eller NSD 12 ? for store ?
    De vil desidert gi mere morro...
    mm... vanskelig å se for seg selv om målene står der.. Prismessig rundt der jeg hadde tenkt meg da..

Side 179 av 263 FørsteFørste ... 39 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 175 176 177 178 179 180 181 182 183 189 199 209 219 229 239 249 259 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •